LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beter Bed levert geen lattenbodem

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Milad99

Beter Bed levert geen lattenbodem

Ongelezen bericht door Milad99 »

Ik heb een bed besteld in de winkel van Beter Bed. De verkoper zei dat de bed geleverd wordt (zoals de showmodel), maar dan zonder het matras. Na maanden wachten was de bed eindelijk binnen, maar dan ZONDER de lattenbodems. Contact opgenomen met de winkel en deze zeiden dat er voor de lattenbodem extra betaald moet worden zoals ook beschreven in 10 pagina tellende factuur. Ik heb de levering geweigerd en nu krijg ik een aanmaning voor de retour. Ik ongeveer 200 euro betalen voor de annuleringskosten/retour. Wat moet ik doen? Ze hebben nu een incassobureau ingeschakeld
Laatst gewijzigd door Radar op 13 jun 2022 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ten onrechte gebruik van de term 'oplichting'

Moneyman

Re: Beter Bed levert geen lattenbodem

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als er geleverd is volgens de overeenkomst, en jij niet kunt aantonen dat er mondeling iets anders is afgesproken, hang je. De retourkosten ben je sowieso kwijt.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus u hebt eigenlijk alleen een bedombouw gekocht? Geen matras en geen lattenbodems.

Ik heb een paar jaar geleden ook een bed bij Beter Bed gekocht, maar de factuur was niet meer dan twee velletjes. Dus wat staat er dan allemaal op die 10 vellen?

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Milad99 schreef:
12 jun 2022 21:08
Wat moet ik doen?
Kijken wat er op de factuur staat en dus wat er precies afgesproken is. Dat is de eerste stap, al het andere wat er eventueel aan advies te geven is hangt af van wat er op die factuur staat en dus van wat er afgesproken is.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Sowieso de overeenkomst nakijken.En dan kan het een verschil uitmaken of er expliciet staat "geen lattenbodem" , of dat er helemaal niets staat over een lattenbodem.
Ik zou ook in de winkel gaan kijken, wat getoonde prijzen vermelden (incl/excl matras of lattenbodem)
Mogelijk kun je dan stellen als er zowel in de winkel als in overeenkomst niets staat vermeld, dat er dan wordt verkocht zoals getoond, en dat is met lattenbodem.

Als een verkoper adviseert, zou ik verwachten dat duidelijk gemaakt wordt als een incompleet iets wordt verkocht.Wat betreft matras is dat wel gebeurd

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Er zijn tig verschillende bedombouwen, er zijn diverse lattenbodems en meer matrassen te koop bij Beter Bed. In het mapje dat u meegekregen heeft zit een velletje papier met daarop de bestelling. Hier hebt u ook voor getekend. En bij een bedombouw gaat een lattenbodem en matras altijd apart.

Milad99

NeoDutchio schreef:
12 jun 2022 22:00
Er zijn tig verschillende bedombouwen, er zijn diverse lattenbodems en meer matrassen te koop bij Beter Bed. In het mapje dat u meegekregen heeft zit een velletje papier met daarop de bestelling. Hier hebt u ook voor getekend. En bij een bedombouw gaat een lattenbodem en matras altijd apart.
Dat kan wel zo zijn, maar waarom heeft de verkoper nagelaten om dit mij te vertellen. Ik heb een bed aangewezen in de showroom en gezegd deze wil ik maar met een andere kleur. De verkoper zegt dat de matras er echter niet bij inbegrepen is. Hij heeft nagelaten om te vermelden dat dit ook het geval is bij de lattenbodem. Ik heb vervolgens een map met papieren moeten tekenen en algemene voorwaarden. Ik ging ervan uit dat de verkoper alle belangrijke informatie met mij zal delen (zoals dat de lattenbodem niet bij inbegrepen is).

Seinhuis

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem eventueel contact op met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl.

De grote vraag is wat staat op de factuur. Een factuur kan (bijna) niet uit 10 pagina's bestaan (tenzij u de eigenaar bent van beter bet en de magazijn gaat vullen). Misschien telt u andere documenten mee. Zonder deze vraag te beantwoorden van kan ik geen goed advies geven.

Justmeagain

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Het terugsturen is duurder als 2 lattenbodems. Goed geld naar kwaad gooien vind ik.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Milad99 schreef:
Dat kan wel zo zijn, maar waarom heeft de verkoper nagelaten om dit mij te vertellen. Ik heb een bed aangewezen in de showroom en gezegd deze wil ik maar met een andere kleur. De verkoper zegt dat de matras er echter niet bij inbegrepen is. Hij heeft nagelaten om te vermelden dat dit ook het geval is bij de lattenbodem. Ik heb vervolgens een map met papieren moeten tekenen en algemene voorwaarden. Ik ging ervan uit dat de verkoper alle belangrijke informatie met mij zal delen (zoals dat de lattenbodem niet bij inbegrepen is).
Hij heeft ook niet gemeld dat het dekbed, de overtrek en de kussens er bij horen waarschijnlijk. Of de nachtkastjes en de linnenkast.

Op de order staat wat je hebt gekocht. Dat heb je kunnen lezen en daar stond dus geen lattenbodem bij.

Je hebt zelf iets onterecht aangenomen, en dus een fout gemaakt. Dat probeer je nu af te schuiven op de verkoper.

Waar is jouw verantwoordelijkheid ?

En om in hoofdletters de winkel als oplichter te bestempelen, daar heb ik geen woorden voor. Of toch wel : SCHANDALIG

NeoDutchio

Milad99 schreef:
12 jun 2022 22:42
NeoDutchio schreef:
12 jun 2022 22:00
Die map met papieren is de koopovereenkomst die u hebt moeten tekenen en wellicht voor het ontvangen van de algemene voorwaarden. En voordat u de order ondertekend word deze doorgenomen. Aangezien Beter Bed met codes werkt word uitgelegd wat wat is. Dus de kleur, de maat en de eventuele aanverwante artikelen (verlichting, lattenbodem, matras, nachtkastje). Als daar enkel op staat bedombouw in maat X in kleurstelling Y, dan staat daar nergens lattenbodem. U wenst geen matras, schijnbaar heeft u die zelf. Hoe zou de verkoper kunnen weten wat voor matras u heeft om daar een passende lattenbodem bij te doen? Of denkt u dat alle type lattenbodems gratis en automatisch bij een bed geleverd worden?

16again

Ongelezen bericht door 16again »

crazyme schreef:
13 jun 2022 04:24
Hij heeft ook niet gemeld dat het dekbed, de overtrek en de kussens er bij horen waarschijnlijk. Of de nachtkastjes en de linnenkast.
Dekbed overtrek etc ligt er ook niet bij in de winkel. Althans, laatste keer dat ik er was.
En daar gaat de discussie ook niet over.

crazyme schreef:
Op de order staat wat je hebt gekocht. Dat heb je kunnen lezen en daar stond dus geen lattenbodem bij.
Als je een nieuwe auto koopt, staat er ook niet dat reservewiel is inbegrepen.

crazyme schreef:
En om in hoofdletters de winkel als oplichter te bestempelen, daar heb ik geen woorden voor. Of toch wel : SCHANDALIG
De titel gaat wel ver. Ik zie eerder een onhandige verkoper. En hoe daar mee omgegaan wordt

NeoDutchio

16again schreef:
13 jun 2022 07:56
crazyme schreef:
Klopt, en daarom moet je een reservewiel er apart bijbestellen. Deze zit niet meer automatisch bij een nieuwe auto.
Net zoals bij een auto staat ook bij Beter Bed een blaadje met de opties bij een bed.

Nevyn

Ongelezen bericht door Nevyn »

Heb verschillende bedden bij dit bedrijf gekocht .
Ben altijd goed geholpen en er werd mij altijd gevraagd welke bodem ik in het bed wilde hebben.
Heb 1 keer een bed gekocht inclusief bodem dekbed enz. maar dit was een showroom model.
Vind opgelicht weer zwaar overdreven.
Bent u ook even naar het filiaal geweest voor een gesprek?

Milad99

NeoDutchio schreef:
13 jun 2022 08:35
16again schreef:
crazyme schreef:
Klopt, en daarom moet je een reservewiel er apart bijbestellen. Deze zit niet meer automatisch bij een nieuwe auto.
Net zoals bij een auto staat ook bij Beter Bed een blaadje met de opties bij een bed.
Dus als een verkoper mij zegt dat de lattenbodem inbegrepen is bij de prijs, moet ik hem niet geloven op zijn woord en het factuur lezen voor het geval hij/zij mij in de maling neemt?

NeoDutchio

Milad99 schreef:
13 jun 2022 14:12
NeoDutchio schreef:
13 jun 2022 08:35
16again schreef:
Dus als een verkoper mij zegt dat de lattenbodem inbegrepen is bij de prijs, moet ik hem niet geloven op zijn woord en het factuur lezen voor het geval hij/zij mij in de maling neemt?
U heeft nergens gezegd dat de verkoper toegezegd heeft dat de lattenbodem er bij zou zitten. Daarbij zijn er verschillende lattenbodems voor verschillende matrassen.
De factuur had u natuurlijk niet hoeven te lezen, maar als u andere dingen gaat doen als de verkoper de order voor u klaar legt en verteld wat er op staat, dan kunt u da t niet op een ander schuiven.

Milad99

breien schreef:
13 jun 2022 14:23
Heeft de verkoper expliciet gezegd dat het bed inclusief lattenbodem was?
Of heeft u dat zo begrepen?
Ik heb expliciet gevraagd of de lattenbodem inbegrepen is en zijn antwoord was bevestigend en zei dat het matras er natuurlijk niet bij hoort.
Laatst gewijzigd door Milad99 op 13 jun 2022 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Milad99 schreef:
13 jun 2022 14:12
JA. De factuur juridisch bindend, dus ja, altijd lezen. De mondelinge toezegging van de verkoper heeft pas waarde als je die kan aantonen.

Nevyn

Ongelezen bericht door Nevyn »

Milad99 schreef:
13 jun 2022 14:37
breien schreef:
13 jun 2022 14:23
Heeft de verkoper expliciet gezegd dat het bed inclusief lattenbodem was?
Of heeft u dat zo begrepen?
Ik heb expliciet gevraagd of de lattenbodem inbegrepen is en zijn antwoord was bevestigend.
En wat zij de verkoper , toen u naar de winkel ging en hem daar op een rustige manier mee confronteerde?

Milad99

Ik heb gebeld en kreeg iemand anders aan de lijn en deze zei dat de lattenbodems apart gekocht moeten worden. Ik heb de man die mij destijds heeft geholpen nog niet kunnen spreken. Wellicht een idee om eventjes binnen te gaan met de hoop dat ik hem kan spreken en hij toe kan geven dat hij fout zat.

Gesloten