NeoDutchio schreef: ↑13 jun 2022 21:15
Maar dan zal een provider real time inzicht moeten hebben. In Nederland kan dat, in Europa word dat al lastiger, maar buiten Europa zo goed als onmogelijk. Er zit een behoorlijk tijd tussen het internetten van de klant en het doorkrijgen bij de provider in Nederland.
Bij gebruik van losse databundels waarbij het internet stopt nadat de vooraf betaalde MB's opgemaakt zijn werkt dat anders prima, bijna tot op de KB nauwkeurig. Vooraf bepaalde limiet bereikt = geen internet meer.
Blijkbaar is de provider dus prima in staat om real-time bij te houden hoeveel data je gebruikt in het verre buitenland.
Ik zie dan ook geen enkele beperking om hetzelfde principe toe te passen wanneer er achteraf betaald moet worden, maar er wél een limiet is ingesteld. Limiet bereikt = internet afkappen.
En als dat technisch toch niet mogelijk is, dan schiet KPN natuurlijk tekort in de informatievoorziening
mits de limiet aan stond. Met limiet kan je volgens KPN immers max €60,50 verbruiken. Dan is een paar duizend euro wel héél veel teveel.
Het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat ooit in het verleden de limiet voor internetten in het buitenland is uitgezet en daarna nooit meer opnieuw is geactiveerd door TS. In dat geval is het natuurlijk heel zuur, maar moet de gebruikte data natuurlijk gewoon betaald worden.