Slechte ervaring met 'elektricien-meijers.nl'. Pas op!
Slechte ervaring met 'elektricien-meijers.nl'. Pas op!
Op Pinksterzondag (5 juni jl) had ik een stroomstoring en heb contact gezocht met een 24/7 hulpdienst die als eerste (via Google) verscheen.
Het gaat om 'elektricien-meijers.nl' met tel.nr. 085-4015393.
Ik vroeg vooraf naar de voorrijkosten. Die zouden €35,- bedragen.
De monteur kwam en bekeek de meterkast. Hij noemde dat de 'specifieke inzet' oftewel 'probleemanalyse'. Dat bleek €200,-- te kosten en vanwege de zondagtoeslag, kwam daar 100% bij, dus €400,--. In totaal 435,- + 21% BTW (€91,35) = €526,35.
Toen had hij dus verder nog niets gedaan.
Volgens de monteur was een aardlekschakelaar aan vervanging toe ('versleten' zei hij) en het zou een onveilige situatie zijn als ik die niet zou laten vervangen. Omdat het om veiligheid ging en ik overrompeld was, heb ik toegestemd de aardlekschakelaar te vervangen. Dat kostte nog eens €32,50 werktijd (was echt in 5 minuutjes klaar) + de kosten van de aardlekschakelaar €380,-- + (21%BTW) 86,63 = €499,13.
(Overigens: bij navraag bij een andere terzake deskundige elektricien bleek dat de aardlekschakelaar die door Meijers is geplaatst een gedateerd exemplaar is en mogelijk al eerder gebruikt. De prijs voor een nieuwe aardlekschakelaar bedraagt ca. €180,-, en dus niet €380,- ).
Alles bij elkaar heb ik €1025,48 betaald via de pin. Ik ontving alleen de werkbon (die ik spijtig genoeg wel heb ondertekend). Via de mail zou ik de factuur ontvangen + garantiebewijs voor het materiaal + een 'schadeformulier' tbv declaratie van materiaal + BTW bij mijn opstalverzekering.
Afgelopen week heb ik diverse keren gebeld naar deze firma Meijers omdat ik nog steeds niet de factuur met toebehoren had ontvangen.
Bij mijn eerste telefoontje kreeg ik de toezegging dat het in orde gemaakt zou worden. Bij de telefoontjes daarna werd steeds onmiddellijk de verbinding verbroken of er werd niet meer opgenomen. (mijn telefoonnummer was dus bekend).
Ik zag dat mijn betaling is overgemaakt naar de fa. Herblings, Huisservice 24/7, Trasmolenlaan 12, Woerden.
Via Google ontdekte ik dat dit laatste bedrijf in mei 2020 is opgericht en actief is in de branche 'Algemene burgerlijke en utiliteitsbouw'.
Ik zou wensen dat de misleidende advertentie van 'elektricien- meijers.nl' verwijderd wordt van Google, om verdere oplichting te stoppen.
Het is niet mogelijk via whatsapp contact te krijgen met deze firma Meijers (wat wel in de advertentie staat aangegeven) omdat er geen whatsapp-account is gelinkt aan let wel: een ander telefoonnummer (+31850606977) dan het nummer dat ik heb gebeld.
Een heel verhaal: ik was te goeder trouw maar wil door dit bericht andere mensen behoeden voor deze oplichter. Ook op andere forums staan fraudemeldingen van deze 'elektricien-meijers.nl'.
Het gaat om 'elektricien-meijers.nl' met tel.nr. 085-4015393.
Ik vroeg vooraf naar de voorrijkosten. Die zouden €35,- bedragen.
De monteur kwam en bekeek de meterkast. Hij noemde dat de 'specifieke inzet' oftewel 'probleemanalyse'. Dat bleek €200,-- te kosten en vanwege de zondagtoeslag, kwam daar 100% bij, dus €400,--. In totaal 435,- + 21% BTW (€91,35) = €526,35.
Toen had hij dus verder nog niets gedaan.
Volgens de monteur was een aardlekschakelaar aan vervanging toe ('versleten' zei hij) en het zou een onveilige situatie zijn als ik die niet zou laten vervangen. Omdat het om veiligheid ging en ik overrompeld was, heb ik toegestemd de aardlekschakelaar te vervangen. Dat kostte nog eens €32,50 werktijd (was echt in 5 minuutjes klaar) + de kosten van de aardlekschakelaar €380,-- + (21%BTW) 86,63 = €499,13.
(Overigens: bij navraag bij een andere terzake deskundige elektricien bleek dat de aardlekschakelaar die door Meijers is geplaatst een gedateerd exemplaar is en mogelijk al eerder gebruikt. De prijs voor een nieuwe aardlekschakelaar bedraagt ca. €180,-, en dus niet €380,- ).
Alles bij elkaar heb ik €1025,48 betaald via de pin. Ik ontving alleen de werkbon (die ik spijtig genoeg wel heb ondertekend). Via de mail zou ik de factuur ontvangen + garantiebewijs voor het materiaal + een 'schadeformulier' tbv declaratie van materiaal + BTW bij mijn opstalverzekering.
Afgelopen week heb ik diverse keren gebeld naar deze firma Meijers omdat ik nog steeds niet de factuur met toebehoren had ontvangen.
Bij mijn eerste telefoontje kreeg ik de toezegging dat het in orde gemaakt zou worden. Bij de telefoontjes daarna werd steeds onmiddellijk de verbinding verbroken of er werd niet meer opgenomen. (mijn telefoonnummer was dus bekend).
Ik zag dat mijn betaling is overgemaakt naar de fa. Herblings, Huisservice 24/7, Trasmolenlaan 12, Woerden.
Via Google ontdekte ik dat dit laatste bedrijf in mei 2020 is opgericht en actief is in de branche 'Algemene burgerlijke en utiliteitsbouw'.
Ik zou wensen dat de misleidende advertentie van 'elektricien- meijers.nl' verwijderd wordt van Google, om verdere oplichting te stoppen.
Het is niet mogelijk via whatsapp contact te krijgen met deze firma Meijers (wat wel in de advertentie staat aangegeven) omdat er geen whatsapp-account is gelinkt aan let wel: een ander telefoonnummer (+31850606977) dan het nummer dat ik heb gebeld.
Een heel verhaal: ik was te goeder trouw maar wil door dit bericht andere mensen behoeden voor deze oplichter. Ook op andere forums staan fraudemeldingen van deze 'elektricien-meijers.nl'.
Re: Slechte ervaring met 'elektricien-meijers.nl'. Pas op!
Ach, en de volgende trapt weer in een Google advertentie voor "spoed service" met 085-nummer. Kunnen we ergens hier op het forum een teller bij gaan houden?
Er staat in Google duidelijk bij dat het om een betaalde advertentie gaat.
De aardlekschakelaar kost niet 180 of 380 euro. Hij kost wat de verkoper er voor wil hebben. En als u dat teveel vindt, koopt u hem niet.
Waarom belde u niet gewoon een bekende installateur uit uw woonplaats/regio?
Er staat in Google duidelijk bij dat het om een betaalde advertentie gaat.
De aardlekschakelaar kost niet 180 of 380 euro. Hij kost wat de verkoper er voor wil hebben. En als u dat teveel vindt, koopt u hem niet.
Waarom belde u niet gewoon een bekende installateur uit uw woonplaats/regio?
Re: Slechte ervaring met 'elektricien-meijers.nl'. Pas op!
Erg aardig dat u andere mensen wilt behoeden voor dit louche bedrijf, maar overal wordt al gewaarschuwd om niet op de eerste de “beste” advertentie op Google te klikken.
Ook de veronderstelling dat een en ander geclaimd zou kunnen worden bij uw verzekeraar, is compleet onjuist.
Ook de veronderstelling dat een en ander geclaimd zou kunnen worden bij uw verzekeraar, is compleet onjuist.
-
- Berichten: 12903
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Slechte ervaring met 'elektricien-meijers.nl'. Pas op!
De hoeveelste waarschuwing voor Meijers is dit trouwens op dit forum? Waarom zou je dan zelf gaan waarschuwen als je naar de andere waarschuwingen niet gekeken hebt?
'Jacqueline Destiny
, bupaul
, cornel33
en Aygulf
vinden dit leuk
Re: Slechte ervaring met 'elektricien-meijers.nl'. Pas op!
Wij hebben afgelopen vrijdag (10 juni) een gelijkwaardige situatie meegemaakt. Veel te veel betaald en het bedrijf geeft de factuur en het schaderapport niet af.. Meermaals bellen heeft geen zin zoals hierboven omschreven. Ik ga hiervan aangifte doen en ik hoop dat alle gedupeerde dit ook doen om zo samen een vuist te maken tegen dit soort louche bedrijven.
Re: Slechte ervaring met 'elektricien-meijers.nl'. Pas op!
Maar als u hier eerder had gekeken, was u die naam al veel eerder tegengekomen. En dan had u geweten dat u dat bedrijf niet moest inschakelen.Emmy1 schreef: ↑16 jun 2022 15:37Wij hebben afgelopen vrijdag (10 juni) een gelijkwaardige situatie meegemaakt. Veel te veel betaald en het bedrijf geeft de factuur en het schaderapport niet af.. Meermaals bellen heeft geen zin zoals hierboven omschreven. Ik ga hiervan aangifte doen en ik hoop dat alle gedupeerde dit ook doen om zo samen een vuist te maken tegen dit soort louche bedrijven.
En waar wilt u dan aangifte van doen? En wat wilt u met het schaderapport?
bupaul
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12903
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Slechte ervaring met 'elektricien-meijers.nl'. Pas op!
Wat denkt u te bereiken met een aangifte? Zodra het bij deze mensen te heet word onder de voeten verdwijnen ze weer om onder een andere naam terug te komen. De argeloze consument belt ze blind op en het misbruik maken van de situatie en de waarschuwingen zijn weer het gevolg. Een vicieuze cirkel die alleen doorbroken kan worden als de consument eerst kijkt en daarna pas doet.Emmy1 schreef: ↑16 jun 2022 15:37Wij hebben afgelopen vrijdag (10 juni) een gelijkwaardige situatie meegemaakt. Veel te veel betaald en het bedrijf geeft de factuur en het schaderapport niet af.. Meermaals bellen heeft geen zin zoals hierboven omschreven. Ik ga hiervan aangifte doen en ik hoop dat alle gedupeerde dit ook doen om zo samen een vuist te maken tegen dit soort louche bedrijven.
bupaul
vindt dit leuk
-
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49
Re: Slechte ervaring met 'elektricien-meijers.nl'. Pas op!
De kosten van de aardlekschakelaar €380,-- + (21%BTW) 86,63 = €499,13.
Hier kan iemand wel heel slecht rekenen. Dit zou
€ 459,80 moeten zijn.
De BTW van € 380 is € 79,80 en geen € 86,63
Hier kan iemand wel heel slecht rekenen. Dit zou
€ 459,80 moeten zijn.
De BTW van € 380 is € 79,80 en geen € 86,63
Re: Slechte ervaring met 'elektricien-meijers.nl'. Pas op!
“Dat kostte nog eens €32,50 werktijd + de kosten van de aardlekschakelaar €380,-- + (21%BTW) 86,63 = €499,13.”Justmeagain schreef: ↑17 jun 2022 07:38De kosten van de aardlekschakelaar €380,-- + (21%BTW) 86,63 = €499,13.
Hier kan iemand wel heel slecht rekenen. Dit zou
€ 459,80 moeten zijn.
De BTW van € 380 is € 79,80 en geen € 86,63
Lente1954
vindt dit leuk
Re: Slechte ervaring met 'elektricien-meijers.nl'. Pas op!
Beste Emmy1,
Ik heb vanmorgen de politie gebeld. Zij hebben alle gegevens genoteerd/geregistreerd en mij verwezen naar de ACM (Autoriteit Consument en Markt). Op die website kun je een melding doen van wat je is overkomen. Dat heb ik gedaan. Zij kunnen niet alle meldingen onderzoeken maar de meldingen helpen wel te bepalen welke bedrijven ze moeten onderzoeken.
Dus iedere melding is belangrijk.
Succes en sterkte.
Ik heb vanmorgen de politie gebeld. Zij hebben alle gegevens genoteerd/geregistreerd en mij verwezen naar de ACM (Autoriteit Consument en Markt). Op die website kun je een melding doen van wat je is overkomen. Dat heb ik gedaan. Zij kunnen niet alle meldingen onderzoeken maar de meldingen helpen wel te bepalen welke bedrijven ze moeten onderzoeken.
Dus iedere melding is belangrijk.
Succes en sterkte.
Re: Slechte ervaring met 'elektricien-meijers.nl'. Pas op!
u kunt deze mensen gewoon voor de rechter slepen, uw verhaal daar doen en het teveel betaalde terug vorderen, er liggen al wat uitspraken en deze zijn allemaal in het voordeel van de consument!!!!
-
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 24 nov 2010 17:14
Re: Slechte ervaring met 'elektricien-meijers.nl'. Pas op!
Maak een lijst met een loodgieter, elektricien, ontstopper, dakreparatie uit de buurt Vraag vooraf in buurt om recensies.
Hang de lijst in de meterkast
Hang de lijst in de meterkast
Aygulf
vindt dit leuk
Re: Slechte ervaring met 'elektricien-meijers.nl'. Pas op!
Niet te blij maken. Er zijn gelukkig vorderingen van consumenten toegewezen of vorderingen van de "herstellers" afgewezen, maar er worden ook gewoon vorderingen van "herstellers" toegewezen. Je doet nu alsof het een 100% winst is, maar dat is niet het geval.
Re: Slechte ervaring met 'elektricien-meijers.nl'. Pas op!
wil niemand iets beloven of blij maken, de uitspraken die ik gezien heb bij torenhoge onzin rekeningen vallen in het voordeel van de consument uit, misschien heb jij andere gezien dan ik, dat geeft dan wel aan dat de rechtspraak niet altijd hetzelfde is!
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Slechte ervaring met 'elektricien-meijers.nl'. Pas op!
Juist! En bijvoorbeeld ook van een glaszetter. Maar dit is overigens ook al tig keer geadviseerd .ateurlings schreef: ↑17 jun 2022 20:59Maak een lijst met een loodgieter, elektricien, ontstopper, dakreparatie uit de buurt Vraag vooraf in buurt om recensies.
Hang de lijst in de meterkast
Re: Slechte ervaring met 'elektricien-meijers.nl'. Pas op!
Bij een huurwoning bel je de huur coöperatie en die verwijzen je naar een bedrijf waar zij zelf zaken mee doen. Voor eigenwoningen heb je de vereniging van huiseigenaren die je kunnen adviseren met welk bedrijf je in zee kunt gaan. Daarnaast kun je bij de 24 uurs storingsdienst van grote installateurs terecht. Ik heb lang dat werk gedaan.
-
- Berichten: 12903
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
'Jacqueline Destiny
vindt dit leuk
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 18 jan 2021 15:59
Re: Slechte ervaring met 'elektricien-meijers.nl'. Pas op!
ALGEMEEN: Kijk niet op de eerste van google. Soms zijn het personen die daarvoor betalen om deze plaats te krijgen en/of laten hun vrienden hun scores door mail omhoog te krijgen.
Ga lager kijken, probeer een bekende gedipomeerde persoon te bellen i.pv. zomaar iemand. Bel meerdere personen.
Pin NOOIT EN LAAT HEM EEN FAKTUUR MAKEN MET ALLE GEMAAKTE EN DETAILEERDE KOSTEN. Zo zie je het,
EN kan je het vergelijken op moment. Geleverde werk, geplaatst, blijf er bij, al ken je er niets van.
Vraag ook alle verwisselende stukken.
Toch kan je op dat moment niet checken of de prijs klopt.
Je hebt zeker iets in de handen.
Toch kom ik erin dat je (ikzelf) blij bent dat het hersteld is. We worden steeds te laat wakker.
Ga lager kijken, probeer een bekende gedipomeerde persoon te bellen i.pv. zomaar iemand. Bel meerdere personen.
Pin NOOIT EN LAAT HEM EEN FAKTUUR MAKEN MET ALLE GEMAAKTE EN DETAILEERDE KOSTEN. Zo zie je het,
EN kan je het vergelijken op moment. Geleverde werk, geplaatst, blijf er bij, al ken je er niets van.
Vraag ook alle verwisselende stukken.
Toch kan je op dat moment niet checken of de prijs klopt.
Je hebt zeker iets in de handen.
Toch kom ik erin dat je (ikzelf) blij bent dat het hersteld is. We worden steeds te laat wakker.
'Jacqueline Destiny
vindt dit leuk
Re: Slechte ervaring met 'elektricien-meijers.nl'. Pas op!
Ze zijn ook weer actief op elektricien-debrink.nl heb ik net uitgevonden.
Ook wij zijn opgelicht door deze galbakken.
Ook wij zijn opgelicht door deze galbakken.
