Schipholtickets onbereikbaar, hoe kan ik mn geld terugkrijgen?
Schipholtickets onbereikbaar, hoe kan ik mn geld terugkrijgen?
Hallo,
Begin deze maand ben ik terug gekomen uit Italie. Terugvlucht vanaf Florence naar Brussel met Brussels Airways werd ineens geannuleerd toen ik op het vliegveld zat. De hele dag geen vluchten meer en ik mocht de dag erna vliegen vanaf Bologna via Duitsland naar Brussel. Maar dit wilde ik niet.
Ticket was geboekt via Schipholtickets. Uiteindelijk was ik 8 mei weer thuis, maar natuurlijk wel onkosten (zoals bv hotel, trein, etc) gehad door de annulering.
Sinds ik terug ben, ben ik bezig om in contact te komen met Schipholtickets, maar die blijken totaal onmogelijk te bereiken. Geen email, geen telefoonnummer, geen contactformulier. Alleen een ticketsysteem, waar ze niet op reageren. Wel een ticket aangemaakt voor teruggave van mijn geld van het ticket en dat was in gang gezet. Maar nu kan ik hier ineens niks meer over terugvinden op de website. Maar ik wil meer vergoed hebben, dus ik probeer in contact te komen met ze. Ik heb werkelijk van alles geprobeerd, maar niks werkt. Zelfs het moederbedrijf Otravo gemaild, maar niks. Brussels Airways wil ook niks voor me doen, die verwijzen met door naar die oplichters.
Heeft iemand een idee hoe ik in contact kan komen met hun? En hoe kan dit zo doorgaan? Zij kunnen mijn vergoeding aanvragen en in eigen zak steken, door mij gewoon consequent te negeren. En dat is, als ik alle verhalen overal mag geloven, al vele duizenden keren gebeurd. Is dat geen oplichting of diefstal ofzo?
Hopelijk kan iemand me vooruit helpen, want ik zit weet niet meer wat ik nog kan doen om mijn geld terug te krijgen. Bedankt alvast.
Begin deze maand ben ik terug gekomen uit Italie. Terugvlucht vanaf Florence naar Brussel met Brussels Airways werd ineens geannuleerd toen ik op het vliegveld zat. De hele dag geen vluchten meer en ik mocht de dag erna vliegen vanaf Bologna via Duitsland naar Brussel. Maar dit wilde ik niet.
Ticket was geboekt via Schipholtickets. Uiteindelijk was ik 8 mei weer thuis, maar natuurlijk wel onkosten (zoals bv hotel, trein, etc) gehad door de annulering.
Sinds ik terug ben, ben ik bezig om in contact te komen met Schipholtickets, maar die blijken totaal onmogelijk te bereiken. Geen email, geen telefoonnummer, geen contactformulier. Alleen een ticketsysteem, waar ze niet op reageren. Wel een ticket aangemaakt voor teruggave van mijn geld van het ticket en dat was in gang gezet. Maar nu kan ik hier ineens niks meer over terugvinden op de website. Maar ik wil meer vergoed hebben, dus ik probeer in contact te komen met ze. Ik heb werkelijk van alles geprobeerd, maar niks werkt. Zelfs het moederbedrijf Otravo gemaild, maar niks. Brussels Airways wil ook niks voor me doen, die verwijzen met door naar die oplichters.
Heeft iemand een idee hoe ik in contact kan komen met hun? En hoe kan dit zo doorgaan? Zij kunnen mijn vergoeding aanvragen en in eigen zak steken, door mij gewoon consequent te negeren. En dat is, als ik alle verhalen overal mag geloven, al vele duizenden keren gebeurd. Is dat geen oplichting of diefstal ofzo?
Hopelijk kan iemand me vooruit helpen, want ik zit weet niet meer wat ik nog kan doen om mijn geld terug te krijgen. Bedankt alvast.
-
- Berichten: 650
- Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51
Re: Schipholtickets onbereikbaar, hoe kan ik mn geld terugkrijgen?
Bedrijf hoort aan Travelgenio SL in Madrid
Als je op Trustpot had gekeken dan had je bijna alleen slechte reviews gezien
Ik ben bang dat je je geld kwijt bent
Als je op Trustpot had gekeken dan had je bijna alleen slechte reviews gezien
Ik ben bang dat je je geld kwijt bent
-
- Berichten: 914
- Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55
Re: Schipholtickets onbereikbaar, hoe kan ik mn geld terugkrijgen?
U kunt ook rechtstreeks bij Brussels Airlines reclameren...dat hoeft niet vis de tussenpersoon. Dat biedt wellicht iets meer kans.
Re: Schipholtickets onbereikbaar, hoe kan ik mn geld terugkrijgen?
Het lastige is dat je de aanbod geweigerd hebt. Al maakt dit je niet helemaal wetteloos. Op www.eccnederland.nl/nl/hulp-bij/toerism ... liegreizen staat waar je recht op hebt. Claim dit bij Brussels Airways.
Vraag eventueel advies aan www.juridischloket.nl of www.eccnederland.nl/index.php/nl.
Mocht je niet verder komen, vraag hulp aan je rechtsbijstandverzekering of een claimbureau.
Vraag eventueel advies aan www.juridischloket.nl of www.eccnederland.nl/index.php/nl.
Mocht je niet verder komen, vraag hulp aan je rechtsbijstandverzekering of een claimbureau.
Re: Schipholtickets onbereikbaar, hoe kan ik mn geld terugkrijgen?
Bedankt voor de reacties allemaal. De reviews had ik liever eerder gezien ja, 88% geeft het bedrijf 1 ster op trustpilot.
Rechtstreeks bij Brussels lukt niet, dat heb ik al meermaals geprobeerd en die verwijzen mij naar schipholtickets en zeggen niks te kunnen doen. Het aanbod heb ik geweigerd, omdat ik zelf een beter alternatief had. Maar ik ga inderdaad eens even navragen bij de links die je geeft, Seinhuis.
Ik heb intussen zoveel verhalen gelezen over dit bedrijf, dat ik bijna vermoed dat dit een verdienmodel is voor hun. Geld claimen bij de maatschappij, klant negeren tot ze weg gaan en geld in de zak houden. Daarom snap ik ook echt niet dat dit zo door kan blijven gaan. Ze hebben elke vorm van contact weg gehaald van de website en negeren iedereen. Op verschillende sites krijg je standaard antwoorden. Zo kreeg ik op trustpilot hetzelfde antwoord als iedereen met de opmerking dat ik moest mailen. Gedaan en toen kreeg ik weer het standaard antwoord dat ik al vele malen heb gekregen; dat ik een ticket aan moest maken op de site. Maar daar doen ze dus niks mee.
Dit ruikt redelijk naar oplichting of iets dergelijks, dus ik ga inderdaad eens juridisch advies inwinnen.
Rechtstreeks bij Brussels lukt niet, dat heb ik al meermaals geprobeerd en die verwijzen mij naar schipholtickets en zeggen niks te kunnen doen. Het aanbod heb ik geweigerd, omdat ik zelf een beter alternatief had. Maar ik ga inderdaad eens even navragen bij de links die je geeft, Seinhuis.
Ik heb intussen zoveel verhalen gelezen over dit bedrijf, dat ik bijna vermoed dat dit een verdienmodel is voor hun. Geld claimen bij de maatschappij, klant negeren tot ze weg gaan en geld in de zak houden. Daarom snap ik ook echt niet dat dit zo door kan blijven gaan. Ze hebben elke vorm van contact weg gehaald van de website en negeren iedereen. Op verschillende sites krijg je standaard antwoorden. Zo kreeg ik op trustpilot hetzelfde antwoord als iedereen met de opmerking dat ik moest mailen. Gedaan en toen kreeg ik weer het standaard antwoord dat ik al vele malen heb gekregen; dat ik een ticket aan moest maken op de site. Maar daar doen ze dus niks mee.
Dit ruikt redelijk naar oplichting of iets dergelijks, dus ik ga inderdaad eens juridisch advies inwinnen.
Seinhuis
vindt dit leuk
Re: Schipholtickets onbereikbaar, hoe kan ik mn geld terugkrijgen?
De klagers klagen overal. Bij wie het goed gaat, die hoor je niet. Vaak genoeg via dit soort websites geboekt en prima reizen gehad. Overigens zijn er ook maatschappijen die hun klanten in de kou laten staan. Ik wacht nog steeds op restitutie van AirAsia... ben bang dat ik dat nooit meer terug zie. En AirAsia is geen kleine speler in de markt.
Re: Schipholtickets onbereikbaar, hoe kan ik mn geld terugkrijgen?
Jeetje ik lijk helaas ook de dupe geworden te zijn van schipholtickets. Vlucht is door KLM gecanceld en ze verwijzen me voor restitutie door naar de agent. Die heeft een ticket aangemaakt maar ik heb verder geen enkele bevestiging via de site dat het ticket is geannuleerd of restitutie wordt afgehandeld. Maakt de ellende nu alleen maar groter.
-
- Berichten: 914
- Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55
Re: Schipholtickets onbereikbaar, hoe kan ik mn geld terugkrijgen?
Lees het volgende artikel en wellicht zie je dan reden je opnieuw bij de luchtvaartmaatschappij te melden:
https://www.ilent.nl/actueel/nieuws/202 ... n%2022.400.
...Het maakt namelijk niet uit waar de passagier het vliegticket kocht: bij de luchtvaartmaatschappij zelf of via een reisbemiddelaar. De luchtvaartmaatschappij blijft verantwoordelijk voor de terugbetaling..
https://www.ilent.nl/actueel/nieuws/202 ... n%2022.400.
...Het maakt namelijk niet uit waar de passagier het vliegticket kocht: bij de luchtvaartmaatschappij zelf of via een reisbemiddelaar. De luchtvaartmaatschappij blijft verantwoordelijk voor de terugbetaling..
JPS2
vindt dit leuk
Re: Schipholtickets onbereikbaar, hoe kan ik mn geld terugkrijgen?
Dank Stevie, hier heb ik wat aan! Zou ook inderdaad van de zotte zijn als ik extra gedupeerd raak doordat KLM met onbetrouwbare partners werkt.
StevieNL81
vindt dit leuk
Re: Schipholtickets onbereikbaar, hoe kan ik mn geld terugkrijgen?
Schipholtickets geeft nog steeds geen enkele reactie en op het portaal is niks te zien dat restitutie in behandeling is.
Daarom heb ik gisteren weer met KLM via WhatsApp contact gezocht en gezegd dat ik buiten de agent om het ticket vergoed wilde zien. Weer werd ik meermalen naar de agent doorverwezen, dus de geconstateerde overtreding van de toezichthouder ILS is nog steeds standing practice!
Toen ik ze vroeg of ze me ondanks die uitspraak nu weer wilde doorverwijzen en daarmee de wet dus moedwillig zouden overtreden wilden ze het restitutieverzoek ineens wel in behandeling nemen. "Omdat ze het zo vervelend voor me vonden dat Schipholtickets niet reageert." Yeah sure, KLM is het verplicht maar dat dringt dus nog niet echt door
We gaan het zien. Ik heb nu in ieder geval een restitutienummertje.
Daarom heb ik gisteren weer met KLM via WhatsApp contact gezocht en gezegd dat ik buiten de agent om het ticket vergoed wilde zien. Weer werd ik meermalen naar de agent doorverwezen, dus de geconstateerde overtreding van de toezichthouder ILS is nog steeds standing practice!
Toen ik ze vroeg of ze me ondanks die uitspraak nu weer wilde doorverwijzen en daarmee de wet dus moedwillig zouden overtreden wilden ze het restitutieverzoek ineens wel in behandeling nemen. "Omdat ze het zo vervelend voor me vonden dat Schipholtickets niet reageert." Yeah sure, KLM is het verplicht maar dat dringt dus nog niet echt door
We gaan het zien. Ik heb nu in ieder geval een restitutienummertje.
StevieNL81
vindt dit leuk
Re: Schipholtickets onbereikbaar, hoe kan ik mn geld terugkrijgen?
Bedankt voor de tip, ik wist ook niet dat dat zo was. Ik werd ook maar door Brussels Airlines weg gestuurd. Hopelijk hebben meer mensen hier wat aan.
Bij mij begon schipholtickets ineens met reageren en hebben al een aantal keer geantwoord nu. Misschien heb ik eindelijk genoeg geklaagd overal. We zijn nog niks verder, maar ze zeggen er mee bezig te zijn en ze beantwoorden nu tenminste mijn vragen. Mocht dit niks worden dan ga ik ook direct naar de maatschappij.
Bij mij begon schipholtickets ineens met reageren en hebben al een aantal keer geantwoord nu. Misschien heb ik eindelijk genoeg geklaagd overal. We zijn nog niks verder, maar ze zeggen er mee bezig te zijn en ze beantwoorden nu tenminste mijn vragen. Mocht dit niks worden dan ga ik ook direct naar de maatschappij.
-
- Berichten: 914
- Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55
Re: Schipholtickets onbereikbaar, hoe kan ik mn geld terugkrijgen?
Mooi man! Hopelijk hebben jullie het geld snel binnen!