LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lawaaïge nieuwe uitlaat Saxo - Kwikfit

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Tal
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 feb 2005 20:53

Lawaaïge nieuwe uitlaat Saxo - Kwikfit

Ongelezen bericht door Tal »

Tijdens de APK bij Kwikfit is er met mijn toestemming een nieuwe achteruitlaat, vanaf de katalysator, gemonteerd.
Het betreft hier een Citroën Saxo 1.1.
De eens zo stille Saxo is nu verandert in een lawaaïge auto met een diep donker geluid dat harder wordt bij het optrekken en toerentallen boven de 3000.
Bij Kwikfit zeiden ze dat de nieuwe demper in orde was en dat er geen extra hard geluid te horen is.
Mijn vrouw en ik vinden dat het geluid nu veel harder is, dan voor deze nieuwe uitlaat.
Wie kan mij vertellen wat er aan de hand is?

Alvast bedankt voor je reactie.

Gast

Re: Lawaaïge nieuwe uitlaat Saxo - Kwikfit

Ongelezen bericht door Gast »

Direct mee terug gaan!,

Zeer waarschijnlijk is de uitlaat en katalysator verkeerd gemonteerd!,

Misschien zijn er zelfs verkeerde onderdelen gemonteerd!, dit kan konsekwenties hebben op de APK!, omdat de katalysator niet goed werkt,

Zo te horen is dit knoeiwerk geweest van Kwik-Fit.

Gast

Re: Lawaaïge nieuwe uitlaat Saxo - Kwikfit

Ongelezen bericht door Gast »

Imitatie uitlaten worden doorgaans van ander materiaal, en soms zelfs met een andere constructie gemaakt. Dat kan soms verschil uitmaken voor de demping. Het kan zijn dat kwik fit zijn werk wel goed heeft gedaan, maar dat het verschil in het type (merk) uitlaat zit.

Soms krijg je bij een lagere prijs ook een mindere kwaliteit (maar niet altijd).

Tal
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 feb 2005 20:53

Re: Lawaaïge nieuwe uitlaat Saxo - Kwikfit

Ongelezen bericht door Tal »

Pluim voor Kwikfit

Ben teruggegaan naar Kwikfit met de lawaaïge uitlaat.

De montage is gecontroleerd en is correct.

Om te zien of het een defect in de uitlaat is moet er een andere gemonteerd worden, niet een van hetzelfde merk.

De nieuwe uitlaat (nu een Bosal) was niet voorradig maar werd meteen besteld en 's middags gemonteerd.

Het lawaai probleem was hiermee opgelost.

Bedankt kwikfit.

Mimi

Re: Lawaaïge nieuwe uitlaat Saxo - Kwikfit

Ongelezen bericht door Mimi »

Geef nou maar toe dat jij om een sportuitlaat had gevraagd terwijl je vrouw van niets wist! Vervolgens kom je thuis, hoort ze je aankomen en begint ze tegen je te klagen. Tsja, DAN moet je terug he. Uitlaatje eraf en andere er onder. Ontkennen is zinloos! :D :D :D :D :D

Gesloten