Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
ZeerPrivé
Berichten: 6042
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

reggie2 schreef:
23 jun 2022 16:11
Jij jouw mening, ik de mijne. Statushouders of asielzoekers......ze krijgen helaas voorrang.

Onze jeugd wil ook een toekomst opbouwen en dat kan nu niet.
Asielzoekers krijgen GEEN voorrang, aan een bepaald percentage statushouders moet een woning worden toegewezen, net zoals een bepaald percentage moet worden toegewezen aan gehandicapten, ouderen, probleemgevallen enz. enz. enz.

Mijn kinderen (25 min) kunnen een prima toekomst opbouwen.

kuklos
Berichten: 10109
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

JozJan schreef:
23 jun 2022 16:06
kuklos schreef:
23 jun 2022 15:28
Op Geenstijl stond laatst al een artikel dat zonder alle immigratie het bevolkingsaantal nu 13,4 miljoen zou zijn. (Ik kan het artikel zo snel niet terugvinden) En de bevolkingsgroei die we hebben komt door immigratie.
Ik ga maar niet beginnen over de bron.
Want????
JozJan schreef:
23 jun 2022 16:06
Maar dit soort opmerkingen dragen m.i. aan het probleem. immigranten en asielzoekers aan elkaar gelijkstellen.
Oftewel, kritiek mag niet. Juist dat is het probleem.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het geklaag over vluchtelingen en huizen is van alle tijden. Dit is van 1956.

Uit het Geschiedenismagazine.

“Minister-president Drees voelde hier alleen weinig voor. De naoorlogse woningnood was nog steeds hoog en stond al stevig onder druk. Drees wees er tijdens de vergadering op dat Nederland als gevolg van de dekolonisatie van Indonesië al duizenden Indonesiërs had opgevangen en hij verwachtte er nog duizenden meer. In de notulen van ministerraad is te lezen: ‘Over het feit dat verschillende gemeenten al meer dan honderd woningen voor de huisvesting van deze [Hongaarse] vluchtelingen hebben toegezegd, ontvangt spreker reeds vele brieven van wanhopige Nederlanders, die al vele jaren op onmogelijke wijze zijn gehuisvest”

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Met 1956 hebben we nu niks te maken. Het speelt hier en nu.

Erthanax
Berichten: 10050
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het vrijwel volledig ontbreken van een samenhangend beleid voor volkshuisvesting wordt volgens mij niet opgelost door statushouders op straat te laten staan.

JozJan
Berichten: 1037
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door JozJan »

kuklos schreef:
23 jun 2022 16:17
JozJan schreef:
23 jun 2022 16:06
kuklos schreef:
23 jun 2022 15:28
Op Geenstijl stond laatst al een artikel dat zonder alle immigratie het bevolkingsaantal nu 13,4 miljoen zou zijn. (Ik kan het artikel zo snel niet terugvinden) En de bevolkingsgroei die we hebben komt door immigratie.
Ik ga maar niet beginnen over de bron.
Want????
JozJan schreef:
23 jun 2022 16:06
Maar dit soort opmerkingen dragen m.i. aan het probleem. immigranten en asielzoekers aan elkaar gelijkstellen.
Oftewel, kritiek mag niet. Juist dat is het probleem.
1. Nogal gekleurd
2. Dat is ook zoiets. Totaal niet wat ik zeg, Maar dan ook totaal niet. Kritiek mag. Het oneens zijn (en daarover discussiëren ook. Maar flagrante onjuistheden neerleggen, nee dat niet. En vooral niet: daarna gaan klagen 'dat je geen kritiek mag hebben'. Totaal niet het punt.

kuklos
Berichten: 10109
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

JozJan schreef:
23 jun 2022 16:47
kuklos schreef:
23 jun 2022 16:17
JozJan schreef:
23 jun 2022 16:06


Ik ga maar niet beginnen over de bron.
Want????
JozJan schreef:
23 jun 2022 16:06
Maar dit soort opmerkingen dragen m.i. aan het probleem. immigranten en asielzoekers aan elkaar gelijkstellen.
Oftewel, kritiek mag niet. Juist dat is het probleem.
1. Nogal gekleurd
Kloppen hun posts dan niet qua feitelijkheden, of is dat niet eens nodig omdat de kleur al voldoende is om ze af te wijzen?
JozJan schreef:
23 jun 2022 16:47
2. Dat is ook zoiets. Totaal niet wat ik zeg, Maar dan ook totaal niet. Kritiek mag. Het oneens zijn (en daarover discussiëren ook. Maar flagrante onjuistheden neerleggen, nee dat niet. En vooral niet: daarna gaan klagen 'dat je geen kritiek mag hebben'. Totaal niet het punt.
Feitelijk is dat wel wat je zegt. Mensen moeten exact de definitie weten en aanhouden, want anders is dat onderdeel van het probleem. nee, het probleem is dat er een groep die nergens van last heeft consequent niet wiol luisteren naar mensen die het wagen ook maar de minste kritiek te hebben. Alles wat wordt gezegd in de kritiek wordt direct afgeserveerd, want oh oh je hanteert niet de exacte juiste definitie.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Erthanax schreef:
23 jun 2022 16:45
Het vrijwel volledig ontbreken van een samenhangend beleid voor volkshuisvesting wordt volgens mij niet opgelost door statushouders op straat te laten staan.
Zet ze allemaal het land uit naar een ander veilig land......moet je zien hoeveel huizen er dan zijn.

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

reggie2 schreef:
23 jun 2022 17:15
Erthanax schreef:
23 jun 2022 16:45
Het vrijwel volledig ontbreken van een samenhangend beleid voor volkshuisvesting wordt volgens mij niet opgelost door statushouders op straat te laten staan.
Zet ze allemaal het land uit naar een ander veilig land......moet je zien hoeveel huizen er dan zijn.
:roll:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Gelukzoekers moet je weigeren. Ze krijgen geen status en velen trekken door of verdwijnen hier in de illegaliteit. Geen geld, niks nada! Dus hup dan maar in de criminaliteit. 😡

Gemeenten worden gedwongen om zoveel procent statushouders voorrang op de woningmarkt te geven. Ook Oekraïners krijgen voorrang!

En de procedures zijn bizar lang met als gevolg dat de opvang stampvol zit.
Aan de voorkant gaat het al jaren mis!
En dan dat gesleep met asielzoekers : paar weken hier, paar weken daar. Wat een wanbeleid.

Of mensen worden teruggestuurd met het vliegtuig en komen met een rotgang tóch weer hier terug.
Wat een wanbeleid . Zet er eens een stop op om de huidige problematiek en daarmee de tekorten eerst eens weg te werken.

Toen indertijd Molukkers naar Nederland werden gebracht kwamen zij in een soort wijk met kleine aebeidershuisjes en zaten daar jaren.

Een tinyhouse is zo gebouwd , toch?

Dit zijn onderbuikgevoelens van vele Nederlanders , heus , vraag het maar aan de man op straat.
Maar velen durven zeer waarschijnlijk niet eens hun mond open te doen.
Want dan ben je gelijk racistisch 🤫

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Een tinyhouse is zo gebouwd , toch?
Dit zijn onderbuikgevoelens van vele Nederlanders , heus , vraag het maar aan de man op straat.
Maar velen durven zeer waarschijnlijk niet eens hun mond open te doen.
Want dan ben je gelijk racistisch
Vast wel, maar dan wel voor de Nederlanders.

Dan maar racistisch , dat boeit mij echt voor geen meter. Tegenwoordig kan je niks meer zeggen.

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jablan schreef:
23 jun 2022 07:45
reggie2 schreef:
22 jun 2022 21:21
Nou....inderdaad, waarom laten ze er zoveel toe.
Check bij het CBS. Alle cijfers uit 2020.

Er zijn 168681 kinderen levend geboren en 168678 personen overleden. Verder zijn er 220.853 mensen geïmmigreerd en 133.161 geëmigreerd. Per saldo 87.692 groei door migratie.

Waar komt men vandaan?

Grove verdeling naar werelddeel:
Afrika 8866; Amerika 9307; Azië 12200; Europa (inclusief Nederland) 38275.

Iets fijnere verdeling:
GIPS landen in de EU 3425; Midden- en Oost-Europese landen in de EU 19026; Europese Unie (exclusief Nederland) 27725

Of gewoon per land:
België 1911; Brazilië 1344; Bulgarije 4175; China -297 (meer mensen naar China verhuisd dan omgekeerd); Curaçao 2262; Duitsland 1911; Eritrea 1678; Ethiopië 649; Frankrijk 999; Griekenland 682; Hongarije 618; India 1141; Irak 674; Iran 1339; Italië 1224; (voormalig) Joegoslavië 772; Marokko 1809; (voormalige) Nederlandse Antillen, Aruba 3285; Polen 9200; Portugal 394; Roemenië 3449; Somalië -43 (min 43); (voormalige) Sovjet-Unie 3559; Spanje 1125; Suriname 1608; Syrië 5616; (voormalig) Tsjecho-Slowakije 573; Turkije 3417; Verenigd Koninkrijk 2493; Verenigde Staten van Amerika 372; Zuid-Afrika, land 1869

Dan de redenen om naar Nederland te komen.

De groep van buiten de EU bestaat uit 61.690 personen.
Expats 11.970 (voor werk in Nederland)
Gezin 21.655 (de familie achterna gereisd. Hier zitten ook de expats in, die hun familie hebben meegenomen.)
Asiel 11.365
Studie 13.160 (Nederlandse universiteiten zijn steeds afhankelijker van studenten uit het buitenland voor de inkomsten.)

Voor de groep uit de EU zijn er nog geen cijfers over 2020. In 2019 waren er 178.550 immigranten uit de EU.
Voor het werk verhuisd 43.160
Gezin 33.820
Studie 17.560
Geen afgeleid migratiedoel 54.315 (dit zijn vooral Nederlanders, die eerder waren geëmigreerd en nu terugkomen)
Overig en onbekend 29.690


Als met 'zoveel mensen' de groep asielzoekers wordt bedoeld, dan zijn dat er niet zoveel.

Als je Nederland vol vindt, dan moet je bij de regeringen van de afgelopen 20 jaar zijn. Er is bewust gestuurd op krapte, altijd en overal. Uiteindelijk is die houding 'het mag niets kosten' duurder voor iedereen.
Verhelderend en nuancerend!
Weer wat bij geleerd.
Dank, Jablan.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

reggie2 schreef:
23 jun 2022 16:26
Met 1956 hebben we nu niks te maken. Het speelt hier en nu.
Men leert niets van de geschiedenis.

Niet veel later had ik een huis nodig, was er toen ook niet.

Maar afgeven op vluchtelingen helpt echt niet.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Inderdaad.....ze leren niets, anders zaten de grenzen wel dicht.

je hebt toch een huis??? wat is je punt verder over iets uit 1956

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

moederslink schreef:
23 jun 2022 17:40

Toen indertijd Molukkers naar Nederland werden gebracht kwamen zij in een soort wijk met kleine aebeidershuisjes en zaten daar jaren.
Deze groep kan je niet vergelijken met de huidige instroom.
Deze mensen hadden een heel aparte band met Nederland en dat kan je van de huidige instroomers bepaald niet zeggen.
Dat de Molukkers in eigen woongemeenschappen woonden, dat wilden ze zelf en in de eerste decennia was er geen sprake van enige integratie. Een vrij Molukken stond en staat nog steeds voorop.
Als blanke Nederlander was je ook bepaald niet welkom (vriendelijk en uit eigen ervaring gezegd) in deze woongemeenschappen, ook dat heeft lang geduurd.

Voor de ruim 60% van de huidige asielzoekenden die uiteindelijk mogen blijven moet er jaarlijks een hoeveelheid woonruimte worden gecreëerd ter grote een dorp met om en nabij de 10.000 inwoners.
Dan hebben we het nog niet gehad over de Oekraïners die zullen blijven en de arbeidsmigranten die ook een dak boven het hoofd moeten hebben.

Oplossing : De Gelderse Vallei wordt toch ontdaan van de boerengemeenschap en al de daarmee verbonden bedrijven en hun werknemers, waardoor er enorm veel weideland (NATUUR) braak komt te liggen en dat land kan dan mooi worden gebruikt voor grootschalige woningbouw.
Of dat nu zo goed is voor het natuurlijke milieu valt mijn inziens zeer te betwijfelen, maar Nederland moet toch wat.

Over een paar decennia is Nederland geen zelfstandig land meer, maar een volgebouwde miljoenenstad, met hier en daar een groenstrook, in Europa.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

reggie2 schreef:
23 jun 2022 18:17
Inderdaad.....ze leren niets, anders zaten de grenzen wel dicht.

je hebt toch een huis??? wat is je punt verder over iets uit 1956
U hebt toch een huis? Wat is uw punt dan tegen vluchtelingen?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

]Oplossing : De Gelderse Vallei wordt toch ontdaan van de boerengemeenschap en al de daarmee verbonden bedrijven en hun werknemers, waardoor er enorm veel weideland (NATUUR) braak komt te liggen en dat land kan dan mooi worden gebruikt voor grootschalige woningbouw.
Of dat nu zo goed is voor het natuurlijke milieu valt mijn inziens zeer te betwijfelen, maar Nederland moet toch wat.
Zo jammer, dit stukje tekst.....de rest vond ik namelijk prima verwoord.

juliomariner
Berichten: 5087
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Scontra verwoord precies wat de politici wel denken maar waar ze het het te vroeg voor vinden om hardop te zeggen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

reggie2 schreef:
23 jun 2022 18:28
]Oplossing : De Gelderse Vallei wordt toch ontdaan van de boerengemeenschap en al de daarmee verbonden bedrijven en hun werknemers, waardoor er enorm veel weideland (NATUUR) braak komt te liggen en dat land kan dan mooi worden gebruikt voor grootschalige woningbouw.
Of dat nu zo goed is voor het natuurlijke milieu valt mijn inziens zeer te betwijfelen, maar Nederland moet toch wat.
Zo jammer, dit stukje tekst.....de rest vond ik namelijk prima verwoord.
Maar blijkbaar weet u (nog) niet dat de Gelderse Vallei één van de gebieden is waar de stadjes en dorpen zijn aangewezen als groeikernen.
Ik zuig dit echt niet uit de bewuste duim.

Nijogeth
Berichten: 10524
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

ZeerPrivé schreef:
23 jun 2022 16:14
Asielzoekers krijgen GEEN voorrang, aan een bepaald percentage statushouders moet een woning worden toegewezen, net zoals een bepaald percentage moet worden toegewezen aan gehandicapten, ouderen, probleemgevallen enz. enz. enz.
Maar waarom kunnen die statushouders niet gewoon meeloten met de rest? Voor gehandicapten kan ik nog inkomen, daar moet een woning aan bepaalde eisen voldoen. Maar statushouders voorrang geven ten opzichte van Nederlanders, waarvoor al amper woningen te vinden zijn, vind ik te ver gaan.

Plaats reactie