Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Nijogeth
Berichten: 10123
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

En om dat even te nuanceren. Ik ken meerdere mensen die al 5 of 6 jaar een woning zoeken om uit huis te gaan. Niet genoeg inkomen om te kopen, maar nooit ingeloot worden. Als je dan ziet dat mensen die helemaal niets met deze regio hebben er eentje krijgen zonder te moeten loten, dan is dat kort gezegd cru en oneerlijk.

ZeerPrivé
Berichten: 5655
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Nijogeth schreef:
23 jun 2022 18:41
ZeerPrivé schreef:
23 jun 2022 16:14
Asielzoekers krijgen GEEN voorrang, aan een bepaald percentage statushouders moet een woning worden toegewezen, net zoals een bepaald percentage moet worden toegewezen aan gehandicapten, ouderen, probleemgevallen enz. enz. enz.
Maar waarom kunnen die statushouders niet gewoon meeloten met de rest? Voor gehandicapten kan ik nog inkomen, daar moet een woning aan bepaalde eisen voldoen. Maar statushouders voorrang geven ten opzichte van Nederlanders, waarvoor al amper woningen te vinden zijn, vind ik te ver gaan.
Ik ben geen politicus. :wink:, maar hoe wil je ruimte creëren in azc's als de plekken bezet blijven door statushouders? Het betreffende RTL artikel ging niet over woningen, maar over tijdelijke huisvesting, waarbij je moet denken aan containerwoningen e.d. Er is sowieso een hele waslijst van groepen woningzoekenden die voorrang krijgen op de 'gewone' woningzoekende, ik heb er maar een paar genoemd.

Nijogeth
Berichten: 10123
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Sneller mensen terug sturen? 40% van de mensen die binnenkomen kunnen terug (hoorde ik, persoonlijk denk ik misschien wel meer). Ik weet zeker dat je dit van 30% al binnen een week weet.

ZeerPrivé
Berichten: 5655
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Nijogeth schreef:
23 jun 2022 18:48
En om dat even te nuanceren. Ik ken meerdere mensen die al 5 of 6 jaar een woning zoeken om uit huis te gaan. Niet genoeg inkomen om te kopen, maar nooit ingeloot worden. Als je dan ziet dat mensen die helemaal niets met deze regio hebben er eentje krijgen zonder te moeten loten, dan is dat kort gezegd cru en oneerlijk.
Vijf, zes jaar vind ik echt zo lang niet. Als je als jongere er voor zorgt dat je je op je 18e laat inschrijven als woningzoekende, kun je dus rond je 25e op jezelf gaan wonen. Ik heb met mijn toenmalige partner zo'n 30 jaar geleden ook enkele jaren een onvrije etage gehuurd, 2,5 kamer, maar wel in 1 van de leukste wijken van DH. Heb daar met veel plezier gewoond. Woningnood is zeker niet alleen van deze tijd.

ZeerPrivé
Berichten: 5655
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Nijogeth schreef:
23 jun 2022 18:56
Sneller mensen terug sturen? 40% van de mensen die binnenkomen kunnen terug (hoorde ik, persoonlijk denk ik misschien wel meer). Ik weet zeker dat je dit van 30% al binnen een week weet.
Dat zou zeker beter geregeld moeten worden, maar blijkbaar slagen ze daar niet in.

Erthanax
Berichten: 9761
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nog even een wastip:
Een flinke jampot halfvol met wasbenzine, portemonneetje erin, deksel erop, en (dan pas) een minuutje of twee goed schudden. Portemonneetje vervolgens buiten laten drogen. Eenmaal droog ruikt je niets meer van de wasbenzine.

Deze methode, die ik leerde van mijn grootvader, gebruik ik nog steeds voor zijden dassen (die niet gewassen mogen worden). Een das moet je losjes oprollen om kreuken te voorkomen; voor het portemonneetje zal dat niet nodig zijn.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

ZeerPrivé schreef:
23 jun 2022 18:49
Nijogeth schreef:
23 jun 2022 18:41
ZeerPrivé schreef:
23 jun 2022 16:14
Asielzoekers krijgen GEEN voorrang, aan een bepaald percentage statushouders moet een woning worden toegewezen, net zoals een bepaald percentage moet worden toegewezen aan gehandicapten, ouderen, probleemgevallen enz. enz. enz.
Maar waarom kunnen die statushouders niet gewoon meeloten met de rest? Voor gehandicapten kan ik nog inkomen, daar moet een woning aan bepaalde eisen voldoen. Maar statushouders voorrang geven ten opzichte van Nederlanders, waarvoor al amper woningen te vinden zijn, vind ik te ver gaan.
Ik ben geen politicus. :wink:, maar hoe wil je ruimte creëren in azc's als de plekken bezet blijven door statushouders? Het betreffende RTL artikel ging niet over woningen, maar over tijdelijke huisvesting, waarbij je moet denken aan containerwoningen e.d. Er is sowieso een hele waslijst van groepen woningzoekenden die voorrang krijgen op de 'gewone' woningzoekende, ik heb er maar een paar genoemd.
Voor Oekraïners wordt in Vlaardingen een speciale nieuwbouwwijk uit grond gestampt, dat kan wel blijkbaar.
Hoezo gelijke behandeling voor Nederlanders, statushouders en Oekraïners ?

angel1978
Berichten: 11080
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
23 jun 2022 18:56
Sneller mensen terug sturen? 40% van de mensen die binnenkomen kunnen terug (hoorde ik, persoonlijk denk ik misschien wel meer). Ik weet zeker dat je dit van 30% al binnen een week weet.
Maar wat is dan terug?
En waar is dat dan? En hoe?

Nijogeth
Berichten: 10123
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

angel1978 schreef:
23 jun 2022 19:24
Nijogeth schreef:
23 jun 2022 18:56
Sneller mensen terug sturen? 40% van de mensen die binnenkomen kunnen terug (hoorde ik, persoonlijk denk ik misschien wel meer). Ik weet zeker dat je dit van 30% al binnen een week weet.
Maar wat is dan terug?
En waar is dat dan? En hoe?
Land van herkomst. Gewoon met het vliegtuig.

JozJan
Berichten: 1025
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door JozJan »

reggie2 schreef:
23 jun 2022 18:17
Inderdaad.....ze leren niets, anders zaten de grenzen wel dicht.
Dit. Echt, in wat voor situatie zou Nederland zitten als we de grenzen dicht hadden gedaan denk je? Laat maar, ik hoef je antwoord niet te weten.
Nijogeth schreef:
23 jun 2022 18:48
En om dat even te nuanceren. Ik ken meerdere mensen die al 5 of 6 jaar een woning zoeken om uit huis te gaan. Niet genoeg inkomen om te kopen, maar nooit ingeloot worden. Als je dan ziet dat mensen die helemaal niets met deze regio hebben er eentje krijgen zonder te moeten loten, dan is dat kort gezegd cru en oneerlijk.
Dat die groep jongeren geen huis kan vinden is inderdaad triest. Maar de oplossing is echt niet om 'vreemdelingen' te weren hoor. Is ook niet de oorzaak van het probleem.
Moneyman schreef:
22 jun 2022 10:41
Hebben Jullie De nieuwe hobby van een forumdeelnemer al gespot? :wink:
Dat is voor mij wel de grootste openbaring in de discussie op de laatste paar pagina's. Stuk meer mensen in dezelfde hoek als de hier bedoelde forumdeelnemer dan ik gedacht had.

kuklos
Berichten: 9861
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

JozJan schreef:
23 jun 2022 19:32
Dat is voor mij wel de grootste openbaring in de discussie op de laatste paar pagina's. Stuk meer mensen in dezelfde hoek als de hier bedoelde forumdeelnemer dan ik gedacht had.
En welke hoek is dat dan?

ZeerPrivé
Berichten: 5655
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Nijogeth schreef:
23 jun 2022 19:28
angel1978 schreef:
23 jun 2022 19:24
Nijogeth schreef:
23 jun 2022 18:56
Sneller mensen terug sturen? 40% van de mensen die binnenkomen kunnen terug (hoorde ik, persoonlijk denk ik misschien wel meer). Ik weet zeker dat je dit van 30% al binnen een week weet.
Maar wat is dan terug?
En waar is dat dan? En hoe?
Land van herkomst. Gewoon met het vliegtuig.
Land van herkomst is vaak onduidelijk c.q. onbekend. En er zijn ook landen die ze helemaal niet terug willen.

ZeerPrivé
Berichten: 5655
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Voor Oekraïners wordt in Vlaardingen een speciale nieuwbouwwijk uit grond gestampt, dat kan wel blijkbaar
.
Het ging over asielzoekers, Oekraïners zijn geen asielzoekers. Misschien gewoon bij het onderwerp blijven

Gaat trouwens om flexwoningen zie ik.

kuklos
Berichten: 9861
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

ZeerPrivé schreef:
23 jun 2022 19:36
Land van herkomst is vaak onduidelijk c.q. onbekend.
Dit is gewoon slapte van de NL politiek. Het is simpel op te lossen, iemand weigert te zeggen waar hij/zij vandaan komt? Dan nooit asielverzoek accepteren en niet eens in behandeling nemen.
ZeerPrivé schreef:
23 jun 2022 19:36
En er zijn ook landen die ze helemaal niet terug willen.
Wij hebben een verdrag ondertekend dat we mensen opnemen, andere landen die zo'n verdrag ook ondertekend hebben, waarin staat dat ze mensen terugnemen, houden zich er niet aan. NL moet weer het braafste jongetje van de klas spelen ten nadele van haar eigen bevolking.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Nijogeth schreef:
23 jun 2022 18:56
Sneller mensen terug sturen? 40% van de mensen die binnenkomen kunnen terug (hoorde ik, persoonlijk denk ik misschien wel meer). Ik weet zeker dat je dit van 30% al binnen een week weet.
Nou om te beginnen neemt bv Marokko hun mensen niet terug.
Ten tweede : velen komen hier zonder één enkel papiertje.
Onderweg in de zee gegooid of zo ...dus dat is een uitzoekerij voor die laatste groep.
Al met al is veel , heel veel , een puinhoop qua beleid.

Zaken worden geseponeerd omdat rechtbanken onderbemand zijn.
Groningers die al jaaaren wachten op compensatie en al jaren in gestutte en gevaarlijke huizen wonen.
Jeugdzorg ? Een drama! Teveel ' poppetjes " om één gezin en de een weet nog amper wat de ander weet of doet of gaat doen.
Zoveel jongeren suïcidaal, géén plek, zij kunnen écht geen jaar wachten op hulp. Enz enz enz :( .

Het leek/lijkt er op dat alles alleen maar gericht was op groei-groei-groei $€£$$.

Ik geef toe : ik ben een stuurvrouw aan de wal :D

angel1978
Berichten: 11080
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
23 jun 2022 19:28
angel1978 schreef:
23 jun 2022 19:24
Nijogeth schreef:
23 jun 2022 18:56
Sneller mensen terug sturen? 40% van de mensen die binnenkomen kunnen terug (hoorde ik, persoonlijk denk ik misschien wel meer). Ik weet zeker dat je dit van 30% al binnen een week weet.
Maar wat is dan terug?
En waar is dat dan? En hoe?
Land van herkomst. Gewoon met het vliegtuig.
Mooi. Vaak hebben ze geen paspoort of is het onduidelijk en dan? Dobbelen?
En dan gaan ze op het vliegtuig en komen de douane niet door.. die zet ze op het eerstvolgende vliegtuig weer terug. Zit je er weer mee en heb je ook nog eens een ticket betaald.

angel1978
Berichten: 11080
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dit is gewoon slapte van de NL politiek. Het is simpel op te lossen, iemand weigert te zeggen waar hij/zij vandaan komt? Dan nooit asielverzoek accepteren en niet eens in behandeling nemen.
Top, dan is het probleem opgelost!
Ze lossen dan vanzelf in het niets op…

kuklos
Berichten: 9861
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

angel1978 schreef:
23 jun 2022 20:56
Dit is gewoon slapte van de NL politiek. Het is simpel op te lossen, iemand weigert te zeggen waar hij/zij vandaan komt? Dan nooit asielverzoek accepteren en niet eens in behandeling nemen.
Top, dan is het probleem opgelost!
Ze lossen dan vanzelf in het niets op…
Denemarken heeft een streng asielbeleid en krijgt dardoor veel minder aanvragen dan wij. Als we nu eindelijk eens streng gaan worden gaat dat verhaal wel rondzingen en zal het een minder aantrekkende werking hebben dan het huidige beleid.

Nijogeth
Berichten: 10123
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

angel1978 schreef:
23 jun 2022 20:56
Dit is gewoon slapte van de NL politiek. Het is simpel op te lossen, iemand weigert te zeggen waar hij/zij vandaan komt? Dan nooit asielverzoek accepteren en niet eens in behandeling nemen.
Top, dan is het probleem opgelost!
Ze lossen dan vanzelf in het niets op…
We sturen ze gewoon naar Oekraïne, die zoeken nog wat soldaten voor aan het front. Of is dat te?

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Over garage-onderhoud:
Moneyman schreef:
23 jun 2022 09:08
Mooi dat ze eieren voor hun geld hebben gekozen. Scheelt iedereen een hoop energie en frustratie.
Zekers.
Ergens wel jammer, weer geen autogarage-topic voor dit fijne forum. ^^
Andersom ... het zal wel een leermoment voor de betreffende monteur zijn. Wel de diploma's, weinig werkervaring, dan gebeuren dit soort dingen. Hij zal bij een volgende auto wel beter opletten.


Oké, ik heb iets losgemaakt met de CBS-Migratiecijfers.
Nijogeth schreef:
23 jun 2022 10:11
Jablan, die cijfers voor 2020 zijn niet erg representatief. Na de corona-uitbraak hebben we een flinke tijd minder asielzoekers gehad.
Zijn ze wel. Als je zelf bij CBS Statline rondkijkt, vind je daar vanaf 2010 alle cijfers. Maar ... jij begint gelijk over asielzoekers, ik heb er de totale migratie neergezet. Dat betekent, dat jij heel smal kijkt naar 1 specifieke groep onder de migranten.

Het is niet de eerste keer (en ook niet de laatste keer) dat dit onderwerp hier opduikt.

Om wat duidelijker te zijn: Het is standaard beleid bij de IND om procedures zo lang mogelijk te vertragen en zoveel mogelijk mensen af te wijzen. Stel je nu voor, dat je 20 bent en in Nederland asiel aanvraagt ... dan ben je 23 als je een status krijgt toegewezen; 25 voordat je aan het werk komt (taalcursus, diploma's omzetten) en tegen de 30 voordat je min of meer normaal kunt leven en zelf rondkomen.

Deze aanpak is dom en kortzichtig, omdat asielzoekers in hun beste jaren buiten de maatschappij worden gehouden en zo niet kunnen integreren Het kost meer geld dan het later oplevert. Bovendien leert deze groep één ding heel goed: vertrouw nooit, maar dan ook nooit op de overheid in Nederland. Alles bij elkaar levert deze aanpak meer problemen en meer kosten op, dan direct beginnen met integreren en de asielprocedure daarnaast laten doorlopen.

1/2
Laatst gewijzigd door Jablan op 23 jun 2022 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie