Ziggo: storing alleen op te lossen door nieuw jaarabonnement?
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 19 jun 2022 09:05
Ziggo: storing alleen op te lossen door nieuw jaarabonnement?
Beste allen,
Vorige week stopte mijn Horizon XL box ermee. Steeds haperen, en pincode werkt niet meer en niet meer te resetten.
Ziggo gebeld en ook de klantenservice kan de box niet meer bereiken ( Nee de box gaf gewoon aan online te zijn, dat was het niet)
Na veel proberen is de conclusie dat de box die 5 jaar oud is aan vervanging toe is. ( ik heb een maandelijks opzegbaar contract)
Dat zou 0,50 per maand kosten. Er worden geen voorwaarden of beperkingen vermeld, gewoon n swap wegens defect.
Nu krijg ik netjes de box binnen en een email. Tot mijn verbazing zie ik in de email staan dat de kosten geen 0,50 euro per maand zijn maar 3 euro per maand. Daarnaast blijkt ik nu een jaar contract te hebben. Ik begrijp inmiddels dat ik hier niet meer onderuit kan.
Mijn vraag is mag dit zomaar :
- contract verlenging koppelen aan reparatie ?
- 0,50 afspreken en 3,00 euro per maand omhoog gaan ?
Zij nemen alles op maar ik kan het niet terugluisteren, en zij blijkbaar ook niet ( of willen het niet)
Moet ik nu bij ieder contact ook maar het gesprek gaan opnemen ? Vind het erg dubieus allemaal
Alvast bedankt voor het reageren...
Vorige week stopte mijn Horizon XL box ermee. Steeds haperen, en pincode werkt niet meer en niet meer te resetten.
Ziggo gebeld en ook de klantenservice kan de box niet meer bereiken ( Nee de box gaf gewoon aan online te zijn, dat was het niet)
Na veel proberen is de conclusie dat de box die 5 jaar oud is aan vervanging toe is. ( ik heb een maandelijks opzegbaar contract)
Dat zou 0,50 per maand kosten. Er worden geen voorwaarden of beperkingen vermeld, gewoon n swap wegens defect.
Nu krijg ik netjes de box binnen en een email. Tot mijn verbazing zie ik in de email staan dat de kosten geen 0,50 euro per maand zijn maar 3 euro per maand. Daarnaast blijkt ik nu een jaar contract te hebben. Ik begrijp inmiddels dat ik hier niet meer onderuit kan.
Mijn vraag is mag dit zomaar :
- contract verlenging koppelen aan reparatie ?
- 0,50 afspreken en 3,00 euro per maand omhoog gaan ?
Zij nemen alles op maar ik kan het niet terugluisteren, en zij blijkbaar ook niet ( of willen het niet)
Moet ik nu bij ieder contact ook maar het gesprek gaan opnemen ? Vind het erg dubieus allemaal
Alvast bedankt voor het reageren...
Re: Ziggo: storing alleen op te lossen door nieuw jaarabonnement?
Op www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overee ... t-opzeggen staat dat het verlenen van het abonnement alleen mag bij bijvoorbeeld korting of een cadeau.
Ik vind een vervanging van een box omdat de ouwe defect is geen cadeau, helemaal niet als u meer moet betalen.
Ik twijfel of het terecht is dat u meer gaat betalen. Dit hangt ook af welke box u heeft gekozen.
Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl voor hulp of advies. Eventueel kunt u naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... ediensten/ voor een bindend uitspraak.
Ik vind een vervanging van een box omdat de ouwe defect is geen cadeau, helemaal niet als u meer moet betalen.
Ik twijfel of het terecht is dat u meer gaat betalen. Dit hangt ook af welke box u heeft gekozen.
Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl voor hulp of advies. Eventueel kunt u naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... ediensten/ voor een bindend uitspraak.
Re: Ziggo: storing alleen op te lossen door nieuw jaarabonnement?
Waarom zou dat niet kunnen?? Je vroeg om een andere box, niet om een nieuw contract.Ik begrijp inmiddels dat ik hier niet meer onderuit kan.
Neem eens via facebook contact op met ziggo, daar krijg je vaak snel antwoord.
Re: Ziggo: storing alleen op te lossen door nieuw jaarabonnement?
Koop, bruikleen of huur?
HelderZiggo klant schreef: ↑19 jun 2022 09:25Na veel proberen is de conclusie dat de box die 5 jaar oud is aan vervanging toe is. ( ik heb een maandelijks opzegbaar contract)
Dat zou 0,50 per maand kosten. Er worden geen voorwaarden of beperkingen vermeld, gewoon n swap wegens defect.
Het een en ander is niet zo overeengekomen, zo te horen.Ziggo klant schreef: ↑19 jun 2022 09:25Nu krijg ik netjes de box binnen en een email. Tot mijn verbazing zie ik in de email staan dat de kosten geen 0,50 euro per maand zijn maar 3 euro per maand. Daarnaast blijkt ik nu een jaar contract te hebben. Ik begrijp inmiddels dat ik hier niet meer onderuit kan.
Re: Ziggo: storing alleen op te lossen door nieuw jaarabonnement?
De abonnementen worden per 1 juli a.s. duurder. Ga er vanuit dat de verhoging daarmee te maken heeft aangezien het bijna 1 juli is.
dmv
vindt dit leuk
Re: Ziggo: storing alleen op te lossen door nieuw jaarabonnement?
Heeft u wederom een Horizon ontvangen? Of hebben ze de Next naar u toegezonden?
xflorisx
, enno.borgsteede
en bupaul
vinden dit leuk
Re: Ziggo: storing alleen op te lossen door nieuw jaarabonnement?
Lijkt me ook dat het daar in zit, een Next ipv een Horizon. Wel een fijnere box, dat wel.
bupaul
vindt dit leuk
Re: Ziggo: storing alleen op te lossen door nieuw jaarabonnement?
Je kunt zelf je X box omruilen voor een Next box, dit kost dan € 0.50 per maand meer.
Bij mij bleef het abonnement hetzelfde , dus ik zou contact opnemen met de klantenservice van Ziggo
om e.e.a. recht te zetten.
Bij mij bleef het abonnement hetzelfde , dus ik zou contact opnemen met de klantenservice van Ziggo
om e.e.a. recht te zetten.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 19 feb 2021 11:58
Re: Ziggo: storing alleen op te lossen door nieuw jaarabonnement?
Toen ik zelf naar een Next wilde overstappen, i.v.m. het energiegebruik van de XL, kreeg ik een aanbod voor een jaarabonnement voor 0,50 meer, en eenmalig 19,95. En ik heb nu Internet Complete en TV Complete Next (zonder Ziggo bellen), voor 68,50.
Alles-in-1 compleet kost nu 71, en gaat per 1 juli naar 74, volgens de site.
Ben je ongemerkt van Internet + TV naar een Alles-in-1-pakket overgezet?
P.S. bij mij was er niets kapot, en was het dus een vrijwillige overstap, waarbij ik precies wist wat ik zou krijgen. Hoe de regels precies zijn bij vervanging van een kapot apparaat weet ik niet.
Alles-in-1 compleet kost nu 71, en gaat per 1 juli naar 74, volgens de site.
Ben je ongemerkt van Internet + TV naar een Alles-in-1-pakket overgezet?
P.S. bij mij was er niets kapot, en was het dus een vrijwillige overstap, waarbij ik precies wist wat ik zou krijgen. Hoe de regels precies zijn bij vervanging van een kapot apparaat weet ik niet.
'Jacqueline Destiny
vindt dit leuk
-
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51
Re: Ziggo: storing alleen op te lossen door nieuw jaarabonnement?
Weet je 100% zeker dat je alleen over vervanging van een defect apparaat hebt gesproken en dat er tijdens het contact niet is gesproken over upgraden van je abonnement?Ziggo klant schreef: ↑19 jun 2022 09:25
Mijn vraag is mag dit zomaar :
- contract verlenging koppelen aan reparatie ?
- 0,50 afspreken en 3,00 euro per maand omhoog gaan ?
Re: Ziggo: storing alleen op te lossen door nieuw jaarabonnement?
Het zijn dikke boeven/inbrekers bij Ziggo in mijn ogen ,en ook nog eens een slechte provider !!Je betaald er genoeg voor ,en het beeld blokt maar steeds ,en als je beld dan krijg je zo'n callcenter aan de telefoon waar je helemaal niks mee op schiet,je moet dit doen en dat doen ,terwijl hij het eerst altijd prima deed en nu sinds een jaar steeds maar weer blokken.
Re: Ziggo: storing alleen op te lossen door nieuw jaarabonnement?
Ik denk dat iedereen een andere ervaring heeft. Ik ben dik tevreden over Ziggo en vond KPN naadje.