gls komt hornbach pakket niet ophalen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Briks
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 dec 2006 19:30

gls komt hornbach pakket niet ophalen

Ongelezen bericht door Briks »

Ik ben nu al wkn bezig om een zwaar, groot pakket op gehaald te krijgen via hornbach. Gls bezorger komt gewoon niet opdagen. Verschillende keren met hornbach gebeld constant gezegd dat ik 24/7 thuis ben, zelfs 4x pakket naar buiten gesleept en bij voordeur gezet omdat die gls bezorger doodsbang is als hij een hond hoort blaffen (mijn hond). Blijft ook bij bezorgen bij poort voortuin staan, deur op een kiertje en als...??..hij durft aan te bellen gaat hij er als een speer vandoor en laat het pakket(je) bij de voortuin poort achter voordat ik bij de voordeur ben, roepen of achterna gaan heeft geen zin, (moet om het huizenblok heen) meneer zit al in zijn auto en weg is hij.. met weer een briefje als hij durf, (meestal niet) dat ik zogenaamd niet thuis ben. Ik ben altijd thuis zeker als er iets gebracht/gehaald moet worden.
Nu 4x met hornbach gebeld geen resultaat en komen ook niet met andere ideeën/oplossingen 3x gls geprobeerd te bellen, krijg eindeloos een bandje ook op dat dure 0900 nr. Ik ben zo langzamerhand moedeloos en nu mega gefrustreerd. Als de retourtijd verlopen is zit ik met iets wat ik niet wil en met een mega kosten. Mailen met beide instanties komen ook geen oplossingen. Hornbach wijs het af door het standaard antwoord van vervoerder... ik was niet thuis.. (?) Pakket staat buiten bij de voordeur.. al de keren dat hij zou komen. Ook vandaag weer en weer niemand gehoord of gezien. Afgeven bij gls depot kan niet geen retoursticker (verzorgd gsl). Afgeven bij hornbach winkel kan/mag niet als het via online bestellen is gegaan. Is ook niet hier in mijn omgeving.

Wie weet wat ik nu nog kan doen. Van gls hoef ik niets meer te verwachten, of ze moeten die bezorger onslaan en/of een andere sturen. Hornbach komt niet met oplossingen, bellen, zeggen ze, met gls.. wat ik nu ook niet meer geloof. Wel elke x opnieuw een ophaal tijd inplannen, maar als er niemand komt heeft dat weinig zin.

Een wanhopig persoon. Ideeen zijn welkom.

DeZevendeHenk
Berichten: 811
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: gls komt hornbach pakket niet ophalen

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Ik kan bedenken:
Hond wegdoen,
zelf terugbrengen of
Hornbach aanklagen.

Cro
Berichten: 2097
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: gls komt hornbach pakket niet ophalen

Ongelezen bericht door Cro »

Een andere vervoerder inschakelen is geen optie? Je zit natuurlijk niet vast aan GLS.

NeoDutchio
Berichten: 12384
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: gls komt hornbach pakket niet ophalen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Briks schreef:
11 jul 2022 19:05
Als de retourtijd verlopen is zit ik met iets wat ik niet wil en met een mega kosten.
Waarom besteld u dan iets als u het niet wilt hebben?

Verder is uw verhaal wat vaag. Is er nu wel al een chauffeur geweest of nooit? Is de chauffeur bang voor de hond en is deze weggereden toen u er niet achteraan wilde rennen?

Briks
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 dec 2006 19:30

Re: gls komt hornbach pakket niet ophalen

Ongelezen bericht door Briks »

"Zevendehenk"
Ben ik mee bezig 😉. Maar waarom ga je dit werk doen (bezorgen) als je al zo doodsbang word voor alleen al een blaffende hond??

Beter lezen... heb geen retourlabel!! Had en/of kreeg ik die maar van hornbach. Word geregeld bij gls.

Briks
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 dec 2006 19:30

Re: gls komt hornbach pakket niet ophalen

Ongelezen bericht door Briks »

Cro,

Jawel.. gaat via hornbach naar gls.. was het maar waar dan had ik hem al wkn geleden verzonden.
ALS .....ik een retourlabel had!!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: gls komt hornbach pakket niet ophalen

Ongelezen bericht door moederslink »

Plan een nieuwe ophaaltijd in, zet het pakket bij die poort, ver van de hond, ga er zelf bij zitten op een fijne tuinstoel met een kan koffie en wacht......het wordt prachtig weer! :D

Iets anders : ik lees de ShopReturnService
Dan moet er een retouretiket bij het pakket zitten.
Zo niet, het retouretiket kan ook via de mail worden gestuurd en dan zelf uitprinten en er op plakken en naar een GLSParcelShop brengen.

Het pakket kan ook handmatig worden voorzien van het retouradres en een speciale GLS retour code.
Laatst gewijzigd door moederslink op 11 jul 2022 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Briks
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 dec 2006 19:30

Re: gls komt hornbach pakket niet ophalen

Ongelezen bericht door Briks »

Neoduchio,

Verkeerde maat. Kan iedereen gebeuren toch?? Doe dit ook gelukkig niet dagelijks/wekelijkes ed.

En chauffeur is nooit geweest al die 4 keren niet ben thuis hele dagen, raam aan voordeur kant staat wagenwijd open.. dus zou ook nog naar binnen kunnen roepen. Levens groot papier opgeplakt dat het pakket meegenomen moet worden. Geen enkele gls bezorger gezien. Ik kan niet om een heel huizenblok rennen.. chauffer zie ik dus nooit ook niet bij brengen.. laat het achter bij voortuin hek/poortdeur. En weg is hij.. via bezorgmail weet ik dan (uren later) dat er ergens mijn pakket moet liggen. Duidelijker kan ik het niet opschrijven.

NeoDutchio
Berichten: 12384
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: gls komt hornbach pakket niet ophalen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Briks schreef:
11 jul 2022 20:31
En chauffeur is nooit geweest al die 4 keren niet ben thuis hele dagen, raam aan voordeur kant staat wagenwijd open.. dus zou ook nog naar binnen kunnen roepen. Levens groot papier opgeplakt dat het pakket meegenomen moet worden. Geen enkele gls bezorger gezien. Ik kan niet om een heel huizenblok rennen.. chauffer zie ik dus nooit ook niet bij brengen.. laat het achter bij voortuin hek/poortdeur. En weg is hij.. via bezorgmail weet ik dan (uren later) dat er ergens mijn pakket moet liggen. Duidelijker kan ik het niet opschrijven.
Zo duidelijk is het nog steeds niet. U ziet niemand en hebt het over rennen? Het gebruik van leestekens op de juiste plek kan ook handig zijn in verduidelijking.
Als er een hond rondloopt zijn er weinig bezorgdiensten die dan binnen de poort komen. Hier ook in de familie, zelfs de postbode komt niet meer als de hond op het erf ligt. Beest doet geen vlieg kwaad, maar kan bedreigend overkomen voor onbekende.

Verder zijn er al tips gegeven.

Briks
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 dec 2006 19:30

Re: gls komt hornbach pakket niet ophalen

Ongelezen bericht door Briks »

Moederslink,
Tuurlijk, ga lekker voor l..... zitten. Als ik op de bank zit hoor/ zie ik de voor- en achterkant van mijn woning. Kan ik alles overzien. Als ik voor bij de schutting zit zie ik de achterkant niet. 😁

Hornbach heeft blijkbaar die retourlabels niet want heb er al verschillende keren om gevraagd. Gaat via gls!!! Ook gevraagd om andere vervoerder.

Hoe dan.. met de hand? Zou het graag weten als je geen retouradres weet/hebt. Zucht!!

Nog andere wel werkende ideeën?

Briks
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 dec 2006 19:30

Re: gls komt hornbach pakket niet ophalen

Ongelezen bericht door Briks »

Neoduchio,
Hond ligt niet op het erf als er bezorgers komen, a nooit aan de voorkant. B als ze achter roepen en stel dat de hond dasr is roep ik hem binnen. Smorgens komt gls altijd dan zit de hond achter 2 deuren. Hk en voordeur.

En het 'rennen' bedoel ik figuurlijk. Kan niet rennen. En zoals ik al schreef, ik weet pas dat hij geweest is als ik een bezorgmail binnen krijg. Heb die angsthaas nog nooit gezien. Gls moet eens beter screnen wat voor bezorgers ze in dienst nemen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: gls komt hornbach pakket niet ophalen

Ongelezen bericht door moederslink »

Nee, Hornbach had een retouretiket er in moeten doen!
Kijk eens bij je bestelling, ordernummer etc en vraag via de mail aan Hornbach om zo.n label.

En die bezorger durft toch waarschijnlijk niet dichterbij te komen ivm de hond?
Hoezo zit je voor gek? Op je eigen terrein? Gewoon aan de voorkant ? Mag toch?

Briks
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 dec 2006 19:30

Re: gls komt hornbach pakket niet ophalen

Ongelezen bericht door Briks »

Ik heb net gekeken bij mijn gegevens, heel het artikel staat niet in mijn bestellingen/te koop oid. Nergens te vinden. Dus daar kom ik dus ook niet verder mee. Helaas.

Elke keer als ik honbach bel (4x) zeggen ze dat ze weeeeer een nieuwe afspraak maken met gls, dat hun!! de retourlabels er op plakken. Dus ik kan helaas zelf niets doen. Ook niks printen oid, als ik niets heb. Het is een waardeloos systeem.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: gls komt hornbach pakket niet ophalen

Ongelezen bericht door moederslink »

Kijk op de site van GLS :
- de verzender( Hornbach) voegt een ShopReturn-etiket bij de zending of e-mailt een link om het etiket online aan te maken. De ontvanger hoeft alleen maar het etiket op het pakket te plakken en het pakket bij een GLS PARCEL SHOP naar keuze af te geven.

Je moet dus echt bij Hornbach zijn. Kijk bij je bestelling of mail Hornbach met je ordernummer bij de hand.
Bellen is zinloos. Kijk in je inbox , ook bij spam.

Briks
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 dec 2006 19:30

Re: gls komt hornbach pakket niet ophalen

Ongelezen bericht door Briks »

Oke, bedankt voor de tip(s). Dan maak ik het pakkt wel open, mega zonde want het zit nu goed dicht. Maar blijkbaar willen ze dit. En dan maar hopen dat het daar in zit. Zo niet ben ik even ver, maar dan met een open gemaakt pakket. Balen.

NeoDutchio
Berichten: 12384
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: gls komt hornbach pakket niet ophalen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Briks schreef:
12 jul 2022 00:27
Oke, bedankt voor de tip(s). Dan maak ik het pakkt wel open, mega zonde want het zit nu goed dicht. Maar blijkbaar willen ze dit. En dan maar hopen dat het daar in zit. Zo niet ben ik even ver, maar dan met een open gemaakt pakket. Balen.
Zodra je een bestelling binnen krijgt maak je het pakket open om het artikel te gaan gebruiken of na te kijken. Het komt zelden voor dat een pakket ongeopend weer terug moet. Dat er in de doos alle papieren zit is dus niet zo vreemd.

Briks
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 dec 2006 19:30

Re: gls komt hornbach pakket niet ophalen

Ongelezen bericht door Briks »

Neodutchio,

Ja dat weet ik en normaal doe ik dat ook, maar als het de verkeerde maat, in dit geval is, en dat ook wist vind ik het zonde om het open te maken.

Maar dit topic kan gesloten worden, goed nieuws er werd nog een ander pakje afgegeven via gls deze bezorger heeft het grote pakket meegenomen. Hele opluchting.
Vreemd vind het wel dat ik 3 mails in mijn box vond waar gls overal in zegt dat zij de laatste 60 dagen geen retour aanvraag binnen hebben gekregen.
3x heeft hornbach een retouraanvraag gedaan. Mega wonderlijk.

Maar het is opgelost. Pffff. Bedankt voor jullie snelle antwoorden voel je je toch even gesterkt in deze situatie.

Briks
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 dec 2006 19:30

Re: gls komt hornbach pakket niet ophalen

Ongelezen bericht door Briks »

Ik heb hem niet gezien, pakket met een briefje erop buiten bij de voordeur laten staan waar hij nu al 2 wkn stond. Ik wist niet wanneer/of de gls bezorger kwam dus, er komen nog meer pakjes van andere dienst. Alleen gls komt smorgens vroeg andere aan de 'voorkant'. (Voorkant huis is achter en achterkant is voor) huis staat verkeerd om. Voor hem zou het makkelijker zijn als hij achter kwam, is straatkant.
Volgens mail van hornbach vanmorgen zou hij vandaag of morgen komen, volgens gls niet (geen retourmelding). Ik weet niet wie hier nu zit te klungelen, maar het pakket is iig weg. Op het bezorgde pakje staat gls dus neem ik aan dat hij het pakket heeft meegenomen. Geen mail of bewijs van. Maar wil mij daar niet druk over maken. Hij is de enigste die voorom komt, ook nooit geen andere mensen.

Seinhuis
Berichten: 2386
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: gls komt hornbach pakket niet ophalen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

U kunt ook zelf een oplossing bedenken.

Verzorg dat de hond achterin het huis bevindt. En verzorgd dat u sneller bij de voordeur bent. De pakket bezorger heeft meer te doen.

Briks
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 dec 2006 19:30

Re: gls komt hornbach pakket niet ophalen

Ongelezen bericht door Briks »

Seinhuis,
Tuurlijk zal de hond opknopen aan het plafond.. huiskamer van 13m2. Bezorger moet niet bang zijn voor een blaffende hond achter 2 deuren..!! Of ander werk zoeken.

Sneller?? Moet je ook maar kunnen he? We zitten niet allemaal op een stoel achter de voordeur. Gls geeft geen tijden door dus..
Heb ook nog wat anders te doen. Komt bij dat bezorger van gls nooit aanbelt.. zet het neer bij poortdeur/voorkant en ik krijg later op de dag een mail dat het bezorgd is, ga maar zoeken waar.
Beter lezen!

Plaats reactie