Sos International
Sos International
Ik vraag mij af of er meer hulpdiensten zijn. Ik ben helemaal klaar met Sos International. Ik moet overleggen, maar sta 2 uur in de wacht. En dan gaat de provider de verbinding verbreken.
Ik ben bereid van verzekering te veranderen die wel een goede sos-uitvoerder heeft.
Wie heeft tips?
Ik ben bereid van verzekering te veranderen die wel een goede sos-uitvoerder heeft.
Wie heeft tips?
Re: Sos International
Ik weet niet welke hulpdienst u nodig heeft, aanwezig SOS international meerdere takken van hulp aan u biedt.
Voor de huidige casus geldt om contact op te nemen met uw verzekering. Stuur hun een mail of chat dat u SOS international niet kunt bereiken. Vraag aan uw huidige verzekering of hun of SOS international met u contact wilt opnemen.
Bijkomende voordeel is dat u meer bewijs hebt dat u op tijd geprobeerd heeft om de hulp aanvraag in te dienen.
Bewaar het registratie in uw telefoon dat u meerdere keren gebeld heeft.
Mocht u in toekomstige casus niks meer met SOS international te maken hebben dan kunt u het beste op zoek gaan naar een verzekering met een eigen alarmcentrale.
Op https://www.independer.nl/reisverzekeri ... rmcentrale (sorry voor de reclame) staat een lijst met welke alarmcentrale wordt samengewerkt.
Voor de huidige casus geldt om contact op te nemen met uw verzekering. Stuur hun een mail of chat dat u SOS international niet kunt bereiken. Vraag aan uw huidige verzekering of hun of SOS international met u contact wilt opnemen.
Bijkomende voordeel is dat u meer bewijs hebt dat u op tijd geprobeerd heeft om de hulp aanvraag in te dienen.
Bewaar het registratie in uw telefoon dat u meerdere keren gebeld heeft.
Mocht u in toekomstige casus niks meer met SOS international te maken hebben dan kunt u het beste op zoek gaan naar een verzekering met een eigen alarmcentrale.
Op https://www.independer.nl/reisverzekeri ... rmcentrale (sorry voor de reclame) staat een lijst met welke alarmcentrale wordt samengewerkt.
fam-veen
vindt dit leuk
-
- Berichten: 3427
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: Sos International
SOS internationaal is echt verschrikkelijk. Neem een verzekering met een fatsoenlijke hulpdienst en zeker niet dit bullshitbedrijf.
fam-veen
vindt dit leuk
Re: Sos International
Ik heb, helaas, ook de afgelopen week veel in contact gestaan met SOS International.
Het lange wachten klopt inderdaad, maar ik heb gemerkt dat als je 's ochtends vroeg belt, ze veel beter bereikbaar zijn.
Of wat later in de avond (na 9 uur).
Tussen 15-20 uur is het eigenlijk geen doen om ze telefonisch te pakken te krijgen.
Het lange wachten klopt inderdaad, maar ik heb gemerkt dat als je 's ochtends vroeg belt, ze veel beter bereikbaar zijn.
Of wat later in de avond (na 9 uur).
Tussen 15-20 uur is het eigenlijk geen doen om ze telefonisch te pakken te krijgen.
fam-veen
vindt dit leuk
Re: Sos International
Waardeloos bedrijf, niet alleen het lange wachten, maar doen ook niet wat ze beloven.
Moest een betalingsgarantie voor ziekenhuis in buitenland hebben, na uren eindelijk contact en werd dossier aangemaakt.
Ziekenhuis eiste een betalingsgarantie per email of fax en die zou SOS International naar het ziekenhuis toezenden.
Helaas niks van dit alles. Bij thuiskomst kreeg ik na enkele weken een belangstellende mail met de vraag hoe het met mij ging!!!!!!!!
Sarcastisch antwoord gegeven op hun vraag of ze soms onder een steen leefde, en dat ze hun werk niet naar behoren deden.
Dat vonden ze niet leuk, en kreeg een retour mail met daarin eigenlijk het verwijt dat een ieder schuldig was met uitzondering van SOS International zelf natuurlijk.
Resume ook ik heb nu een andere reisverzekering genomen die geen gebruik maakt van dit waardeloze bedrijf.
Moest een betalingsgarantie voor ziekenhuis in buitenland hebben, na uren eindelijk contact en werd dossier aangemaakt.
Ziekenhuis eiste een betalingsgarantie per email of fax en die zou SOS International naar het ziekenhuis toezenden.
Helaas niks van dit alles. Bij thuiskomst kreeg ik na enkele weken een belangstellende mail met de vraag hoe het met mij ging!!!!!!!!
Sarcastisch antwoord gegeven op hun vraag of ze soms onder een steen leefde, en dat ze hun werk niet naar behoren deden.
Dat vonden ze niet leuk, en kreeg een retour mail met daarin eigenlijk het verwijt dat een ieder schuldig was met uitzondering van SOS International zelf natuurlijk.
Resume ook ik heb nu een andere reisverzekering genomen die geen gebruik maakt van dit waardeloze bedrijf.
J. Deltoer
en fam-veen
vinden dit leuk
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 13 nov 2009 18:12
Re: Sos International
Traumatische ervaring SOS international
Opa brak op dag 2 van zijn vakantie in Egypte zijn heup. Toen begon het hele circus met SOS international.
Wij wilden hem meteen naar NL laten vliegen om daar geopereerd te worden. Kon niet, kregen we te horen. Het ene protocol na het andere protocol vlogen om ons oren. Allemaal gemaakt om het risico op overlijden te doen voorkomen. Begrijpelijk uiteraard, maar niet in geval van opa. Opa en familie waren bereid om te tekenen voor dit risico op overlijden, want de keerzijde zou zijn dat hij anders in Egypte kwam te overlijden. De omstandigheden in het ziekenhuis waren namelijk verschrikkelijk! Het heeft ons 3,5 week gekost om opa naar NL terug te krijgen. 3,5 week waarin we elke keer iemand anders aan lijn hadden van SOS international. Op een uitzondering na, was bijna niemand op de hoogte van het dossier, wisten ze niet eens dat ze opa zijn dossier toegewezen hadden gekregen of belden ze niet terug. Constant moest het initiatief van ons komen. Het ergste is, is dat we in 3,5 week nooit een arts van SOS international aan de lijn hebben gekregen. Terwijl dit de persoon was die alle beslissingen nam over opa en bepaalde wanneer opa teruggevlogen kon worden naar NL. Gesmeekt heb ik om een naam van de arts of een telefoontje. Maar nooit gekregen. Was schijnbaar ook protocol. Dit werd niet gegeven. Waarom niet, is mij nog steeds niet duidelijk. Als opa in NL in een ziekenhuis had gelegen, had ik toch ook met zijn arts kunnen spreken? Echt schandalig. Deze NL arts heeft beslissingen genomen over opa, zonder enige medische info van zijn huisarts in NL. Er zijn in Egypte onderzoeken goedgekeurd door de Nlse arts die tot opa zijn dood hebben geleid. Het heeft veel te lang geduurd voordat hij werd teruggehaald. En alles onder het mom, om maar geen risico te nemen voor zijn gezondheid. Mijn opa is in 3,5 week kapot gemaakt in Egypte. Opa heeft 3,5 week plat gelegen in een bed. Nooit hebben ze hem laten bewegen. Hij had hele lelijke doorligplekken en was helemaal kapot geprikt in zijn lijf van alle infusen. Verschrikkelijke onderzoeken zijn bij hem uitgevoerd, die totaal zinloos zijn geweest. En tot zijn dood hebben geleid. Want als de SOS arts op de hoogte was geweest van opa zijn nl'se medische dossier, had hij geweten wat noodzakelijk was en wat totaal overbodig zou zijn. Op 30 dec landde opa eindelijk met de airambu in Rotterdam. Hij werd direct overgebracht naar de SEH. Daar kwam hij 15.30 uur aan. Om 22.50 uur is opa overleden. De arts op de SEH vond opa zo slecht eraan toe dat langer lijden mensonterend zou zijn. Met een beetje morfine ging het gelukkig heel snel en was opa eindelijk uit zijn lijden verlost. Als familie houden wij de artsen van sos international hier verantwoordelijk voor. 1 telefoontje was voldoende geweest van de arts, om onze kant aan te horen en uitleg te geven over zijn toestand. Dat had zoveel frustratie bij ons weggehaald. Nu moesten we constant communiceren met 30 verschillende SOS medewerkers die geen van alle medisch onderlegd zijn en nooit goed op de hoogte waren. Wij hebben een traumatische ervaring opgelopen, wetende dat opa heel veel ellende bespaard had kunnen blijven. Wij stappen met heel de familie over naar een andere verzekering die niet aangesloten zit bij SOS international. Dit NOOIT meer!
Opa brak op dag 2 van zijn vakantie in Egypte zijn heup. Toen begon het hele circus met SOS international.
Wij wilden hem meteen naar NL laten vliegen om daar geopereerd te worden. Kon niet, kregen we te horen. Het ene protocol na het andere protocol vlogen om ons oren. Allemaal gemaakt om het risico op overlijden te doen voorkomen. Begrijpelijk uiteraard, maar niet in geval van opa. Opa en familie waren bereid om te tekenen voor dit risico op overlijden, want de keerzijde zou zijn dat hij anders in Egypte kwam te overlijden. De omstandigheden in het ziekenhuis waren namelijk verschrikkelijk! Het heeft ons 3,5 week gekost om opa naar NL terug te krijgen. 3,5 week waarin we elke keer iemand anders aan lijn hadden van SOS international. Op een uitzondering na, was bijna niemand op de hoogte van het dossier, wisten ze niet eens dat ze opa zijn dossier toegewezen hadden gekregen of belden ze niet terug. Constant moest het initiatief van ons komen. Het ergste is, is dat we in 3,5 week nooit een arts van SOS international aan de lijn hebben gekregen. Terwijl dit de persoon was die alle beslissingen nam over opa en bepaalde wanneer opa teruggevlogen kon worden naar NL. Gesmeekt heb ik om een naam van de arts of een telefoontje. Maar nooit gekregen. Was schijnbaar ook protocol. Dit werd niet gegeven. Waarom niet, is mij nog steeds niet duidelijk. Als opa in NL in een ziekenhuis had gelegen, had ik toch ook met zijn arts kunnen spreken? Echt schandalig. Deze NL arts heeft beslissingen genomen over opa, zonder enige medische info van zijn huisarts in NL. Er zijn in Egypte onderzoeken goedgekeurd door de Nlse arts die tot opa zijn dood hebben geleid. Het heeft veel te lang geduurd voordat hij werd teruggehaald. En alles onder het mom, om maar geen risico te nemen voor zijn gezondheid. Mijn opa is in 3,5 week kapot gemaakt in Egypte. Opa heeft 3,5 week plat gelegen in een bed. Nooit hebben ze hem laten bewegen. Hij had hele lelijke doorligplekken en was helemaal kapot geprikt in zijn lijf van alle infusen. Verschrikkelijke onderzoeken zijn bij hem uitgevoerd, die totaal zinloos zijn geweest. En tot zijn dood hebben geleid. Want als de SOS arts op de hoogte was geweest van opa zijn nl'se medische dossier, had hij geweten wat noodzakelijk was en wat totaal overbodig zou zijn. Op 30 dec landde opa eindelijk met de airambu in Rotterdam. Hij werd direct overgebracht naar de SEH. Daar kwam hij 15.30 uur aan. Om 22.50 uur is opa overleden. De arts op de SEH vond opa zo slecht eraan toe dat langer lijden mensonterend zou zijn. Met een beetje morfine ging het gelukkig heel snel en was opa eindelijk uit zijn lijden verlost. Als familie houden wij de artsen van sos international hier verantwoordelijk voor. 1 telefoontje was voldoende geweest van de arts, om onze kant aan te horen en uitleg te geven over zijn toestand. Dat had zoveel frustratie bij ons weggehaald. Nu moesten we constant communiceren met 30 verschillende SOS medewerkers die geen van alle medisch onderlegd zijn en nooit goed op de hoogte waren. Wij hebben een traumatische ervaring opgelopen, wetende dat opa heel veel ellende bespaard had kunnen blijven. Wij stappen met heel de familie over naar een andere verzekering die niet aangesloten zit bij SOS international. Dit NOOIT meer!
Re: Sos International
U kunt een klacht indienen. Men kan natuurlijk niet tekenen voor het risico van overlijden. Een arts beslist of er gevlogen kan worden.
Ik heb helaas wel eens gebruik moeten maken van de diensten van S.O.S, alles was perfect geregeld.
Ik heb helaas wel eens gebruik moeten maken van de diensten van S.O.S, alles was perfect geregeld.
Re: Sos International
Het had mij in oktober 4 weken gekost, en moest ik in persoon vliegen naar de vakantiebestemming van mijn doodzieke moeder, alvorens ik haar gerepatrieerd kreeg. Verschrikkelijk bedrijf. Komt afspraken zelden na. Raakt vaak gegevens kwijt, waardoor je opnieuw moet sturen. Regelen niet de dingen die ze zouden regelen, zoals het betalen van het buitenlandse ziekenhuis, waardoor je zelf moet voorschieten. Daarna wil de zorgverzekeraar (Nationale Nederlanden) niet betalen, omdat de gegevens bij SOS International afwijken.nicolevdburg schreef: ↑14 jan 2023 20:32Traumatische ervaring SOS international
Opa brak op dag 2 van zijn vakantie in Egypte zijn heup. Toen begon het hele circus met SOS international.
Wij wilden hem meteen naar NL laten vliegen om daar geopereerd te worden. Kon niet, kregen we te horen. Het ene protocol na het andere protocol vlogen om ons oren. Allemaal gemaakt om het risico op overlijden te doen voorkomen. Begrijpelijk uiteraard, maar niet in geval van opa. Opa en familie waren bereid om te tekenen voor dit risico op overlijden, want de keerzijde zou zijn dat hij anders in Egypte kwam te overlijden. De omstandigheden in het ziekenhuis waren namelijk verschrikkelijk! Het heeft ons 3,5 week gekost om opa naar NL terug te krijgen. 3,5 week waarin we elke keer iemand anders aan lijn hadden van SOS international. Op een uitzondering na, was bijna niemand op de hoogte van het dossier, wisten ze niet eens dat ze opa zijn dossier toegewezen hadden gekregen of belden ze niet terug. Constant moest het initiatief van ons komen. Het ergste is, is dat we in 3,5 week nooit een arts van SOS international aan de lijn hebben gekregen. Terwijl dit de persoon was die alle beslissingen nam over opa en bepaalde wanneer opa teruggevlogen kon worden naar NL. Gesmeekt heb ik om een naam van de arts of een telefoontje. Maar nooit gekregen. Was schijnbaar ook protocol. Dit werd niet gegeven. Waarom niet, is mij nog steeds niet duidelijk. Als opa in NL in een ziekenhuis had gelegen, had ik toch ook met zijn arts kunnen spreken? Echt schandalig. Deze NL arts heeft beslissingen genomen over opa, zonder enige medische info van zijn huisarts in NL. Er zijn in Egypte onderzoeken goedgekeurd door de Nlse arts die tot opa zijn dood hebben geleid. Het heeft veel te lang geduurd voordat hij werd teruggehaald. En alles onder het mom, om maar geen risico te nemen voor zijn gezondheid. Mijn opa is in 3,5 week kapot gemaakt in Egypte. Opa heeft 3,5 week plat gelegen in een bed. Nooit hebben ze hem laten bewegen. Hij had hele lelijke doorligplekken en was helemaal kapot geprikt in zijn lijf van alle infusen. Verschrikkelijke onderzoeken zijn bij hem uitgevoerd, die totaal zinloos zijn geweest. En tot zijn dood hebben geleid. Want als de SOS arts op de hoogte was geweest van opa zijn nl'se medische dossier, had hij geweten wat noodzakelijk was en wat totaal overbodig zou zijn. Op 30 dec landde opa eindelijk met de airambu in Rotterdam. Hij werd direct overgebracht naar de SEH. Daar kwam hij 15.30 uur aan. Om 22.50 uur is opa overleden. De arts op de SEH vond opa zo slecht eraan toe dat langer lijden mensonterend zou zijn. Met een beetje morfine ging het gelukkig heel snel en was opa eindelijk uit zijn lijden verlost. Als familie houden wij de artsen van sos international hier verantwoordelijk voor. 1 telefoontje was voldoende geweest van de arts, om onze kant aan te horen en uitleg te geven over zijn toestand. Dat had zoveel frustratie bij ons weggehaald. Nu moesten we constant communiceren met 30 verschillende SOS medewerkers die geen van alle medisch onderlegd zijn en nooit goed op de hoogte waren. Wij hebben een traumatische ervaring opgelopen, wetende dat opa heel veel ellende bespaard had kunnen blijven. Wij stappen met heel de familie over naar een andere verzekering die niet aangesloten zit bij SOS international. Dit NOOIT meer!
Re: Sos International
Maar had uw moeder dan geen EHIC card, of gaf de zorgverzekeraar geen garantieverklaring af?
-
- Berichten: 12785
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Sos International
nicolevdburg schreef: ↑14 jan 2023 20:32Allemaal gemaakt om het risico op overlijden te doen voorkomen.
nicolevdburg schreef: ↑14 jan 2023 20:32Opa en familie waren bereid om te tekenen voor dit risico op overlijden, want de keerzijde zou zijn dat hij anders in Egypte kwam te overlijden.
nicolevdburg schreef: ↑14 jan 2023 20:32Er zijn in Egypte onderzoeken goedgekeurd door de Nlse arts die tot opa zijn dood hebben geleid.
Uw verdriet en boosheid is te begrijpen. Mocht u echter met bovenstaand verhaal aan de slag gaan, dan vrees is dat het niet goed zal uitpakken. Uw opa is niet naar Nederland vervoert in verband met de kans op overlijden. Er was dus al een risico. Al snap ik niet hoe je van een gebroken heup kan overlijden. Er was dus schijnbaar een risico en later zegt u dat de onderzoeken debet zijn aan het overlijden. Dat klopt niet in uw tijdlijn.nicolevdburg schreef: ↑14 jan 2023 20:32Op 30 dec landde opa eindelijk met de airambu in Rotterdam. Hij werd direct overgebracht naar de SEH. Daar kwam hij 15.30 uur aan. Om 22.50 uur is opa overleden.
Mocht u dit juridisch willen oppakken zou ik adviseren om een buitenstaander dit te laten doen. Puur op feiten zonder emotie. Dat scheelt namelijk ruis en zorgt dat de tijdlijn ook kloppend is. Dan valt namelijk ook te bepalen of de gezondheidstoestand van uw opa niet de reden is geweest van zijn risico op overlijden na een heupbreuk.
Sterke met het verlies en het mogelijke vervolg.
Re: Sos International
Sterkte met het verlies van uw opa.
Neem eventueel contact op met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl indien u dit juridisch wilt aanpakken.
Ook kunt u bij uw reisverzekering een klacht indienen, zie www.consumentenbond.nl/reisverzekering/ ... erzekeraar hoe.
Zonder het verhaal van SOS international en zonder het verhaal van het ziekenhuis aan te horen kan ik geen conclusies trekken. Indien uw opa door het transport was komen te overlijden dan had u ook geklaagd.
De arts van SOS international moet met de artsen van het ziekenhuis overleggen waar het patiënt het beste behandeld kan worden. De gedachte dat een patiënt altijd naar het thuisland vervoerd wordt klopt niet.
Neem eventueel contact op met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl indien u dit juridisch wilt aanpakken.
Ook kunt u bij uw reisverzekering een klacht indienen, zie www.consumentenbond.nl/reisverzekering/ ... erzekeraar hoe.
Zonder het verhaal van SOS international en zonder het verhaal van het ziekenhuis aan te horen kan ik geen conclusies trekken. Indien uw opa door het transport was komen te overlijden dan had u ook geklaagd.
De arts van SOS international moet met de artsen van het ziekenhuis overleggen waar het patiënt het beste behandeld kan worden. De gedachte dat een patiënt altijd naar het thuisland vervoerd wordt klopt niet.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 21 jun 2023 13:23
Re: Sos International
We willen graag iedereen waarschuwen die op vakantie gaat.
Bekijk goed waar je verzekeraar aangesloten is, want als je met SOS te maken krijgt is het een groot drama.
1 ster is nog te veel.
Helaas kunnen we het hele verhaal niet kwijt vanwege de korte review.
In Egypte kwam ik te vallen van de trap waarbij ik mijn enkel flink heb verzwikt.
De gehele week heeft in het teken gestaan van bellen met SOS.
minimale wachttijden van een half uur is heel normaal blijkbaar.
We hebben meerdere keren een uur tot anderhalf in de wachttijd gestaan. Ze geven dan aan dat je op een ander moment moet bellen. We hebben de hele week geprobeerd te contacten in de ochtend, middag en avond.
Ze verzinnen verhalen en liegen de boel bij elkaar om je gerust te stellen maar komen niks na.
De ene dag vertelden ze ons dat we werden geholpen om normaal op het vliegveld te komen en we een aparte stoel kregen zodat mijn voet omhoog kon in het vliegtuig. nog geen 8 uur later (op de avond voor de vlucht) werd het weer ontkracht en gaven ze aan dat er niks is geregeld.
Je zit met je gezinnetje (jonge kinderen 3 en 5) in een ander land en je wil geholpen worden maar door SOS krijg je alleen maar meer stress en wil je graag naar huis. Niemand helpt je of ze verzinnen maar iets.
Thuis hebben we ze opgebeld en krijg je een bloemetje en een tegoed bon aangeboden. Er werd niet vanuit hun zelf gebeld of gevraagd hoe alles is verlopen.
Bekijk vele reviews en je ziet dat dit een rode draad is in de historie van SOS.
Wees gewaarschuwd.
Bekijk goed waar je verzekeraar aangesloten is, want als je met SOS te maken krijgt is het een groot drama.
1 ster is nog te veel.
Helaas kunnen we het hele verhaal niet kwijt vanwege de korte review.
In Egypte kwam ik te vallen van de trap waarbij ik mijn enkel flink heb verzwikt.
De gehele week heeft in het teken gestaan van bellen met SOS.
minimale wachttijden van een half uur is heel normaal blijkbaar.
We hebben meerdere keren een uur tot anderhalf in de wachttijd gestaan. Ze geven dan aan dat je op een ander moment moet bellen. We hebben de hele week geprobeerd te contacten in de ochtend, middag en avond.
Ze verzinnen verhalen en liegen de boel bij elkaar om je gerust te stellen maar komen niks na.
De ene dag vertelden ze ons dat we werden geholpen om normaal op het vliegveld te komen en we een aparte stoel kregen zodat mijn voet omhoog kon in het vliegtuig. nog geen 8 uur later (op de avond voor de vlucht) werd het weer ontkracht en gaven ze aan dat er niks is geregeld.
Je zit met je gezinnetje (jonge kinderen 3 en 5) in een ander land en je wil geholpen worden maar door SOS krijg je alleen maar meer stress en wil je graag naar huis. Niemand helpt je of ze verzinnen maar iets.
Thuis hebben we ze opgebeld en krijg je een bloemetje en een tegoed bon aangeboden. Er werd niet vanuit hun zelf gebeld of gevraagd hoe alles is verlopen.
Bekijk vele reviews en je ziet dat dit een rode draad is in de historie van SOS.
Wees gewaarschuwd.
Re: Sos International
En dat alles voor een verzwikte enkel?
Nevyn
vindt dit leuk
Re: Sos International
Om tot een goeie conclusie te komen moeten we uw medische situatie precies begrijpen. We (en ik) zijn geen dokter.
Afhankelijk van de situatie en de kwaliteit van zorg in dat land wordt een afweging gemaakt wat het beste optie is. In eerste instantie wordt geprobeerd om de 'slachtoffer' de vakantie af te laten maken en in het oorspronkelijke vlucht terug laten te nemen.
Wanneer de kwaliteit van zorg onvoldoende is dan wordt geprobeerd om patiënt eerder terug te laten komen naar Nederland.
Wanneer de patiënt niet kan reizen wordt gekeken van een alternatief manier van reizen of langer verblijf.
Dit bovenstaande met overleg met arts ter plaatse.
Ik denk dat met een verzwikte enkel mogelijk is om de vakantie af te maken en op een normale manier te vliegen. Het is niet prettig, maar niet onmiddellijk.
Uw zorgverzekeraar of reisverzekering blijft eindverantwoordelijk, daar had u een klacht kunnen indienen.
Ook had een dokter ter plaatse met SOS international contact op kunnen nemen. De inbreng van arts ter plaatse weegt zwaar.
Afhankelijk van de situatie en de kwaliteit van zorg in dat land wordt een afweging gemaakt wat het beste optie is. In eerste instantie wordt geprobeerd om de 'slachtoffer' de vakantie af te laten maken en in het oorspronkelijke vlucht terug laten te nemen.
Wanneer de kwaliteit van zorg onvoldoende is dan wordt geprobeerd om patiënt eerder terug te laten komen naar Nederland.
Wanneer de patiënt niet kan reizen wordt gekeken van een alternatief manier van reizen of langer verblijf.
Dit bovenstaande met overleg met arts ter plaatse.
Ik denk dat met een verzwikte enkel mogelijk is om de vakantie af te maken en op een normale manier te vliegen. Het is niet prettig, maar niet onmiddellijk.
Uw zorgverzekeraar of reisverzekering blijft eindverantwoordelijk, daar had u een klacht kunnen indienen.
Ook had een dokter ter plaatse met SOS international contact op kunnen nemen. De inbreng van arts ter plaatse weegt zwaar.
Re: Sos International
Is dat nou echt nodig? Je trekt nogal een grote broek aan, gebaseerd op enkel (no pun intended) eigen aannames.
marnix
, Erthanax
en J. Deltoer
vinden dit leuk