Schipholtickets, slechte ervaring en onbereikbaar
Schipholtickets, slechte ervaring en onbereikbaar
Meer klachten over Vliegtickets en Schipholtickets?
Wij hebben bij Schipholtickets tickets gekocht voor een vlucht naar New York. We zouden van Brussel naar München vliegen op 4 augustus a.s., en terug op 11 augustus.
Bij navraag bij Lufthansa over de handbagage wist een medewerkster van Lufthansa ons te vertellen dat de heenreis niet meer in het systeem stond en de terugreis naar Frankfurt ging.
Wij zouden daar bericht over moeten hebben gehad en omdat we niet reageerden, is de heenreis blijkbaar geannuleerd.
Schipholtickets is totaal onbereikbaar: telefonisch, mail (tot in Madrid), of Twitter.
Op de sociale kanalen regent het klachten over vergelijkbare zaken die ons nu overkomen.
Daarnaast geen teruggave bij annulering, maar wel servicekosten in rekening brengen, en nog veel meer.
We kunnen zelfs niet met zekerheid een alternatieve heenreis boeken, omdat we niet zeker weten waar we landen als we terugkeren (als die terugreis er al komt).
Vergelijkbare ervaringen?
Wie kan iets voor ons betekenen?
Al was het maar in contact komen met Schipholtickets.
Wij hebben bij Schipholtickets tickets gekocht voor een vlucht naar New York. We zouden van Brussel naar München vliegen op 4 augustus a.s., en terug op 11 augustus.
Bij navraag bij Lufthansa over de handbagage wist een medewerkster van Lufthansa ons te vertellen dat de heenreis niet meer in het systeem stond en de terugreis naar Frankfurt ging.
Wij zouden daar bericht over moeten hebben gehad en omdat we niet reageerden, is de heenreis blijkbaar geannuleerd.
Schipholtickets is totaal onbereikbaar: telefonisch, mail (tot in Madrid), of Twitter.
Op de sociale kanalen regent het klachten over vergelijkbare zaken die ons nu overkomen.
Daarnaast geen teruggave bij annulering, maar wel servicekosten in rekening brengen, en nog veel meer.
We kunnen zelfs niet met zekerheid een alternatieve heenreis boeken, omdat we niet zeker weten waar we landen als we terugkeren (als die terugreis er al komt).
Vergelijkbare ervaringen?
Wie kan iets voor ons betekenen?
Al was het maar in contact komen met Schipholtickets.
Re: Schipholtickets, slechte ervaring en onbereikbaar
Op https://nl.schipholtickets.com/aftersal ... /nl-NL/292 (of via de hoofdpagina rechtsboven my trips) kunt u de status van uw ticket bekijken. Hopelijk komt u daar achter wat de status is van uw ticket of wat er mis is gegaan.
Bij aanhoudende problemen kunt u het beste contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl voor hulp of advies. Eventueel kunt u een rechtzaak starten.
Indien u betaalt heeft met uw creditcard en uw vliegtickets zijn geannuleerd of niet geleverd kunt u contact opnemen met uw creditcard maatschappij.
Op www.consuwijzer.nl/reizen-en-accommodat ... rd-mag-dat staat wat uw rechten zijn bij annulering van uw vliegticket.
Bij aanhoudende problemen kunt u het beste contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl voor hulp of advies. Eventueel kunt u een rechtzaak starten.
Indien u betaalt heeft met uw creditcard en uw vliegtickets zijn geannuleerd of niet geleverd kunt u contact opnemen met uw creditcard maatschappij.
Op www.consuwijzer.nl/reizen-en-accommodat ... rd-mag-dat staat wat uw rechten zijn bij annulering van uw vliegticket.
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 10 jun 2008 14:46
Re: Schipholtickets, slechte ervaring en onbereikbaar
Voor nu heb je er niets aan, maar nooit zal ik meer boeken bij zo'n doorschuifloket.
Als alles goed gaat. betaal je 100 tot 200 euro per ticket minder bij zo'n verre reis. Dat is waar. Maar ook het enige.
Is er iets, dan is het goed mis, want de winst moet ergens worden behaald en aan klantenservice doen ze alleen in naam.
Ik mocht met steenkolenengels typende Indiërs communiceren bij Vliegwinkel. Via Messenger, dat ook nog eens.
Totdat de creditcardmaatschappij ingreep en het geld voor een geannuleerde vlucht terugboekte.
Heb je met creditcard betaald? Bel hen eens.
Nu vlieg ik rechtstreeks via KLM. 1 vlucht werd onlangs geannuleerd. Ik kon gewoon bellen. Na 10 minuten kon ik een Engelstalige medewerker te spreken krijgen. Wilde ik niet. Nog eens 10 minuten: een Nederlandstalige medewerker. Perfect geholpen.
Als alles goed gaat. betaal je 100 tot 200 euro per ticket minder bij zo'n verre reis. Dat is waar. Maar ook het enige.
Is er iets, dan is het goed mis, want de winst moet ergens worden behaald en aan klantenservice doen ze alleen in naam.
Ik mocht met steenkolenengels typende Indiërs communiceren bij Vliegwinkel. Via Messenger, dat ook nog eens.
Totdat de creditcardmaatschappij ingreep en het geld voor een geannuleerde vlucht terugboekte.
Heb je met creditcard betaald? Bel hen eens.
Nu vlieg ik rechtstreeks via KLM. 1 vlucht werd onlangs geannuleerd. Ik kon gewoon bellen. Na 10 minuten kon ik een Engelstalige medewerker te spreken krijgen. Wilde ik niet. Nog eens 10 minuten: een Nederlandstalige medewerker. Perfect geholpen.
'Jacqueline Destiny
en Oldsmobile442
vinden dit leuk
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 22 sep 2022 14:12
Re: Schipholtickets, slechte ervaring en onbereikbaar
Dit bedrijf is echt oprecht het meest onwelwillende, onbehulpzame en onduidelijke bedrijf dat ik ooit in mijn leven meegemaakt heb!!
Dit bedrijf is vreselijk!!
Een gedeelte van ons traject van Amsterdam naar Darwin (Australië) was gecanceld. We kregen een heel erg onduidelijk mailtje, die zo aan je aandacht voorbij glipt, maar goed ze hebben ons in ieder geval gemeld dat er een stuk gecanceld was.
Vervolgens contact opnemen is een drama. 40 minuten in de wachtrij minimaal als je er überhaupt al doorheen komt. Ik belde vaak tussen de 20 en 30 keer achter elkaar voor ik in de wachtrij geplaatst werd.
De mensen die ik aan de telefoon kreeg waren vaak wel vriendelijk, maar konden niets anders doen dan mijn boeking inkijken en een verzoek sturen naar British Airways (onze operator). Wij mochten volgens hen zelf een andere vlucht uitzoeken die zij dan aan BA zouden voorleggen. Na drie keer dit gedaan te hebben en drie keer een heel kort standaard mailtje terug te krijgen van Schiphol Tickets ben ik toch maar even met BA gaan bellen. Zij vertelden dat de vluchten die wij aangaven niet met Airlines waren waar BA contact mee had. Logisch dat ze deze alternatieven niet accepteerden. Maar hier wisten de mensen aan de telefoon van Schiphol Tickets duidelijk niets van af.
Na een aantal keer via de mail richting een refund-actie geduwd te zijn door Schiphol Tickets en ongeveer de 15e keer dat ik iemand aan de lijn had zei deze persoon doodleuk; oh, maar kan je niet beter Schiphol Tickets zelf bellen, want nu bel je met vliegtickets. Wij kunnen je boeking wel inzien, maar niet zo veel meer dan dat.
Het volgende nummer dat ik belde werd wel snel opgenomen, maar alleen maar Engels sprekende mensen die duidelijk niet wilden meewerken. Ze hebben meerdere keren opgehangen nadat ze alleen maar uitgesproken hadden dat ze alleen een refund konden doen. Via de e-mail alleen maar standaard mails waar je niets mee op schiet....
Uiteindelijk hebben we een nieuwe vlucht moeten boeken en waren we meer geld kwijt.
Het ergste van allemaal is dat British Airways ons vertelde dat ze helemaal niet door Schiphol Tickets zijn benaderd en dat er helemaal geen dossier opgebouwd is.
Dit bedrijf is echt oprecht het meest onwelwillende, onbehulpzame en onduidelijke bedrijf dat ik ooit in mijn leven meegemaakt heb!!
Dit bedrijf is vreselijk!!
Een gedeelte van ons traject van Amsterdam naar Darwin (Australië) was gecanceld. We kregen een heel erg onduidelijk mailtje, die zo aan je aandacht voorbij glipt, maar goed ze hebben ons in ieder geval gemeld dat er een stuk gecanceld was.
Vervolgens contact opnemen is een drama. 40 minuten in de wachtrij minimaal als je er überhaupt al doorheen komt. Ik belde vaak tussen de 20 en 30 keer achter elkaar voor ik in de wachtrij geplaatst werd.
De mensen die ik aan de telefoon kreeg waren vaak wel vriendelijk, maar konden niets anders doen dan mijn boeking inkijken en een verzoek sturen naar British Airways (onze operator). Wij mochten volgens hen zelf een andere vlucht uitzoeken die zij dan aan BA zouden voorleggen. Na drie keer dit gedaan te hebben en drie keer een heel kort standaard mailtje terug te krijgen van Schiphol Tickets ben ik toch maar even met BA gaan bellen. Zij vertelden dat de vluchten die wij aangaven niet met Airlines waren waar BA contact mee had. Logisch dat ze deze alternatieven niet accepteerden. Maar hier wisten de mensen aan de telefoon van Schiphol Tickets duidelijk niets van af.
Na een aantal keer via de mail richting een refund-actie geduwd te zijn door Schiphol Tickets en ongeveer de 15e keer dat ik iemand aan de lijn had zei deze persoon doodleuk; oh, maar kan je niet beter Schiphol Tickets zelf bellen, want nu bel je met vliegtickets. Wij kunnen je boeking wel inzien, maar niet zo veel meer dan dat.
Het volgende nummer dat ik belde werd wel snel opgenomen, maar alleen maar Engels sprekende mensen die duidelijk niet wilden meewerken. Ze hebben meerdere keren opgehangen nadat ze alleen maar uitgesproken hadden dat ze alleen een refund konden doen. Via de e-mail alleen maar standaard mails waar je niets mee op schiet....
Uiteindelijk hebben we een nieuwe vlucht moeten boeken en waren we meer geld kwijt.
Het ergste van allemaal is dat British Airways ons vertelde dat ze helemaal niet door Schiphol Tickets zijn benaderd en dat er helemaal geen dossier opgebouwd is.
Dit bedrijf is echt oprecht het meest onwelwillende, onbehulpzame en onduidelijke bedrijf dat ik ooit in mijn leven meegemaakt heb!!
Re: Schipholtickets, slechte ervaring en onbereikbaar
Vlucht geannuleerd maar volgens Schipholtickets is niet waar. Geen contact mogelijk
Vorige week werd mijn vlucht vanuit Bamako naar Ouagadougou geannuleerd terwijl ik voor de gate zat. Betrof de heenreis van een retour waardoor de hele reis geen doorgang kon vinden. Dit gemeld bij Schipholtickets maar ze ontkennen glashard in tegenstelling tot de waarheid dat de vlucht is geannuleerd. Vervolgens zijn ze compleet onbereikbaar.
Vorige week werd mijn vlucht vanuit Bamako naar Ouagadougou geannuleerd terwijl ik voor de gate zat. Betrof de heenreis van een retour waardoor de hele reis geen doorgang kon vinden. Dit gemeld bij Schipholtickets maar ze ontkennen glashard in tegenstelling tot de waarheid dat de vlucht is geannuleerd. Vervolgens zijn ze compleet onbereikbaar.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 29 sep 2022 17:48
Re: Schipholtickets, slechte ervaring en onbereikbaar
Goedemiddag iedereen hier in het Forum,
Ik zou graag mensen willen oproepen om mij een berichtje te zenden als ze bewijzen hebben van de chaos op Schiphol op 23 mei jl. in de middag
M.n. over het feit dat wij uren werden tegengehouden voordat we uberhaupt naar boven konden om de koffers af te geven.
Heeft ook iemand de mw gefilmd die vanaf de grote trap voor de security check mensen opriep naar huis te gaan, omdat zij er al 6 uur was en vanaf dat punt nog 3 uur zou moeten wachten.
Ik heb nl. een meningsverschil met Schiphol, zij beweren dat het niet aan de problemen bij de security heeft gelegen dat wij onze vlucht naar Cork gemist hebben en wijzen onze claim af . Daar lag het dus JUIST AAN!
Ik zou graag mensen willen oproepen om mij een berichtje te zenden als ze bewijzen hebben van de chaos op Schiphol op 23 mei jl. in de middag
M.n. over het feit dat wij uren werden tegengehouden voordat we uberhaupt naar boven konden om de koffers af te geven.
Heeft ook iemand de mw gefilmd die vanaf de grote trap voor de security check mensen opriep naar huis te gaan, omdat zij er al 6 uur was en vanaf dat punt nog 3 uur zou moeten wachten.
Ik heb nl. een meningsverschil met Schiphol, zij beweren dat het niet aan de problemen bij de security heeft gelegen dat wij onze vlucht naar Cork gemist hebben en wijzen onze claim af . Daar lag het dus JUIST AAN!
Re: Schipholtickets, slechte ervaring en onbereikbaar
Beste lezers,
Bij deze zou ik me graag willen informeren over de mogelijkheden voor het verzetten van een ticket bij schipholtickets. Ik ben momenteel in Zuid-Amerika en heb een vlucht terugstaan op 16 januari vanuit Bogotá, Colombia naar Amsterdam via London.
Ik zou deze vlucht echter graag verplaatsen naar 8 februari, maar momenteel kan ik niet eens meer inloggen met het mailadres waarmee ik mijn boeking heb gedaan (via dezelfde link als eerder gedeeld in deze groep: https://nl.schipholtickets.com/aftersal ... /nl-NL/292).
Ik heb reeds geprobeerd mijn luchtvaartmaatschappijen te contacteren over dit probleem, maar zij zeggen dat zij er niets aan kunnen veranderen. Ik zou daarom graag advies van jullie inwinnen over wat jullie zouden doen indien jullie in mijn schoenen stonden.
Met vriendelijke groet,
Karim
Bij deze zou ik me graag willen informeren over de mogelijkheden voor het verzetten van een ticket bij schipholtickets. Ik ben momenteel in Zuid-Amerika en heb een vlucht terugstaan op 16 januari vanuit Bogotá, Colombia naar Amsterdam via London.
Ik zou deze vlucht echter graag verplaatsen naar 8 februari, maar momenteel kan ik niet eens meer inloggen met het mailadres waarmee ik mijn boeking heb gedaan (via dezelfde link als eerder gedeeld in deze groep: https://nl.schipholtickets.com/aftersal ... /nl-NL/292).
Ik heb reeds geprobeerd mijn luchtvaartmaatschappijen te contacteren over dit probleem, maar zij zeggen dat zij er niets aan kunnen veranderen. Ik zou daarom graag advies van jullie inwinnen over wat jullie zouden doen indien jullie in mijn schoenen stonden.
Met vriendelijke groet,
Karim
Re: Schipholtickets, slechte ervaring en onbereikbaar
Naar mijn idee zijn meerdere acties nodig: vlucht annuleren en via een claimservice proberen het grootste deel van je ticket terug te krijgen en de nieuwe vlucht direct bij de airline(s) boeken.
-
- Berichten: 5217
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Schipholtickets, slechte ervaring en onbereikbaar
en eventueel ook uw visum verlengen.
Re: Schipholtickets, slechte ervaring en onbereikbaar
Visum is niet nodig voor korte tijd. Alleen voor langer dan 90 dagen als ik me niet vergis.
Re: Schipholtickets, slechte ervaring en onbereikbaar
Ik kan alleen niet inloggen om mijn vlucht te annuleren. Ook kan ik niet met ze in contact komen. Ik krijg een melding dat het bezoeken van de website van schipholtickets gevaarlijk kan zijn voor je laptop (virussen) als ik op de inloglink druk.
Re: Schipholtickets, slechte ervaring en onbereikbaar
Dat is een veiligheidsmelding van je internetbrowser. Zo'n scherm geeft naast de waarschuwing ook een knop om door te gaan.
(Ik krijg zulke meldingen wanneer de certificaten van een site zijn verlopen of de site geen https-protocol actief heeft)
(Ik krijg zulke meldingen wanneer de certificaten van een site zijn verlopen of de site geen https-protocol actief heeft)
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 08 okt 2019 14:27
Re: Schipholtickets, slechte ervaring en onbereikbaar
Otravos is gesloten en gaat failliet.
-
- Berichten: 5217
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Schipholtickets, slechte ervaring en onbereikbaar
Op de website van vliegtickets. Nl staat ook een waarschuwing en is boeken volgens mij niet meer mogelijk. Mensen die hun ticket al hebben ontvangen kunnen gewoon vliegen.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 05 mar 2023 10:07
Re: Schipholtickets, slechte ervaring en onbereikbaar
Na 2,5 jaar nog steeds niet al ons geld terug van Schipholtickets.
Wij wachten nog steeds op ruim 1000 euro.
De klantenservice reageert nergens meer op.
Dit is het allerslechtste bedrijf met de allerslechtste service.
Nou lees ik hier in een andere post dat ze failliet zijn?
Ik ben eigenlijk heel erg benieuwd hoeveel mensen ze hebben gedupeerd en of er meer mensen zijn die al zo lang wachten op hun geld.
Wij hebben twee van de drie tickets terug gekregen.
Meer gevallen zoals ons?
Wij wachten nog steeds op ruim 1000 euro.
De klantenservice reageert nergens meer op.
Dit is het allerslechtste bedrijf met de allerslechtste service.
Nou lees ik hier in een andere post dat ze failliet zijn?
Ik ben eigenlijk heel erg benieuwd hoeveel mensen ze hebben gedupeerd en of er meer mensen zijn die al zo lang wachten op hun geld.
Wij hebben twee van de drie tickets terug gekregen.
Meer gevallen zoals ons?