Als u zich een beetje heeft voorbereid op de reis, heeft u alle hier al genoemde bronnen al geraadpleegd en de info tot u genomen, toch? Het is een erg fluïde situatie op Schiphol, er is nu geen stappenplan te maken wat u garandeert om over X dagen of weken op tijd bij uw gate te zijn. Op dit moment is het devies, aldus de site van Schiphol, kom max 4 uur van te voren naar de vertrekhal, en niet nog eerder, want dan is uw gate toch nog niet open, en staat u anderen alleen maar in de weg.Oldsmobile442 schreef: ↑17 jul 2022 23:18Volgens mij is dit meer een gezellig chat forum, een pilletje hier en een pilletje daar. i.p.v. bij de vraag te blijven die ik gesteld heb. Het is best een serieus probleem, en nu met die zomervakantie wordt het er niet minder om.
"Rechtszaak tegen Schiphol
Transavia maakte gisteren bekend dat er een streep gaat door 240 vluchten in juli en augustus. Hierdoor worden ruim 13.000 boekingen getroffen. In juli moet KLM dagelijks 7000 passagiers teleurstellen, zo werd begin deze week duidelijk"
Het antwoord op de vraag in uw openingpost, "Is daar nu echt niets aan te doen? " is kort gezegd, nee. Het is een probleem met vele facetten, met evenzoveel stakeholders en verantwoordelijken, dus er is niet één partij of persoon die lekker op een oplossing blijft zitten, terwijl Schiphol overkookt. Er moeten meer mensen worden geworven en opgeleid, de kneiterharde concurrentie tussen de 7 of 8 bagage-afhandelaars moet worden teruggeschroefd, Schiphol moet inkrimpen ivm beschikbare mileuruimte, en misschien moeten "wij" als burgers toch maar es een eerlijke prijs gaan betalen voor al dat gevlieg.