Ziggo niet in staat in geval van medische noodzaak adequaat op te treden

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Nevyn
Berichten: 1394
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Ziggo niet in staat in geval van medische noodzaak adequaat op te treden

Ongelezen bericht door Nevyn »

[/quote]

Als ik die post zo lees bedoeld jerpauw dat er iemand bij de hulpbehoevende logeert tijdens de calamiteit, niet dat de hulpbehoevende uit logeren gaat.

Verder is het een algemeen gegeven dat een internet verbinding kan falen. Als een 100% uptime dan belangrijk is, zal je ofwel een dienst moeten nemen met garanties, maar die zullen ook daaraan inherente bedragen rekenen. Of je zal moeten kijken naar redundancy, bijv een alarm dat zowel via de 'vaste lijn' werkt, als via 4G bijvoorbeeld en automatisch overgaat naar 4G wanneer de 'vaste lijn' weg valt.
[/quote]


En dat is dan een service die de alarmcentrales in hun systemen kunnen bouwen.

Onkruid71
Berichten: 3135
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Ziggo niet in staat in geval van medische noodzaak adequaat op te treden

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ze zouden ook een uitzondering kunnen maken, als er inderdaad is gepraat met de alarm centrale, maar probeer maar eens iemand te pakken te krijgen bij ziggo, die beslissingen mag nemen. Dat is niet te doen vaak.

Nevyn
Berichten: 1394
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Ziggo niet in staat in geval van medische noodzaak adequaat op te treden

Ongelezen bericht door Nevyn »

Onkruid71 schreef:
19 jul 2022 15:59
Ze zouden ook een uitzondering kunnen maken, als er inderdaad is gepraat met de alarm centrale, maar probeer maar eens iemand te pakken te krijgen bij ziggo, die beslissingen mag nemen. Dat is niet te doen vaak.
Daar kunnen de leidinggevende van de bedrijven een afspraak over maken en een protocol overschrijven

Onkruid71
Berichten: 3135
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Ziggo niet in staat in geval van medische noodzaak adequaat op te treden

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Nevyn schreef:
19 jul 2022 16:08
Onkruid71 schreef:
19 jul 2022 15:59
Ze zouden ook een uitzondering kunnen maken, als er inderdaad is gepraat met de alarm centrale, maar probeer maar eens iemand te pakken te krijgen bij ziggo, die beslissingen mag nemen. Dat is niet te doen vaak.
Daar kunnen de leidinggevende van de bedrijven een afspraak over maken en een protocol overschrijven
Dat ben ik het mee eens. Dat zou al heel anders klinken, als dat doen we niet, en jullie krijgen alleen maar het call center of chat center aan de praat, en die kunnen niks doen.
Menselijke maat is tegenwoordig ver te vinden als het gaat om niet genoeg winsten.

NeoDutchio
Berichten: 12784
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ziggo niet in staat in geval van medische noodzaak adequaat op te treden

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Onkruid71 schreef:
19 jul 2022 16:14
Menselijke maat is tegenwoordig ver te vinden als het gaat om niet genoeg winsten.
Het is een combinatie van. Natuurlijk moet er winst gemaakt worden, maar de kosten moeten ook dermate laag zijn dat je als bedrijf kan concurreren. Menselijke maat mag en kan je niet verwachten van grote bedrijven die eenheidsworsten aanbieden. Zij hebben een standaard pakket en 1 werkwijze. Wil je maatwerk hebben of persoonlijke afspraken, dan moet je dus ergens anders zijn.

Onkruid71
Berichten: 3135
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Ziggo niet in staat in geval van medische noodzaak adequaat op te treden

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Waarom zou je dat allemaal niet mogen verwachten? Ik vind dat je dat wel zou mogen verwachten. Het gaat juist mis door dat wij dat allemaal blijven toestaan en accepterendat ze zo zijn. Maar goed dat is een andere discussie.

Cro
Berichten: 2188
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Ziggo niet in staat in geval van medische noodzaak adequaat op te treden

Ongelezen bericht door Cro »

Onkruid71 schreef:
19 jul 2022 16:57
Waarom zou je dat allemaal niet mogen verwachten? Ik vind dat je dat wel zou mogen verwachten. Het gaat juist mis door dat wij dat allemaal blijven toestaan en accepterendat ze zo zijn. Maar goed dat is een andere discussie.
Dat kan toch ook prima, verschillende partijen die voor iedereen wat wils aanbieden. Echter verwacht geen maatwerk van een partij die juist wil concurreren op een gestandaardiseerd aanbod. Sluit dan je contract af bij een partij die juist dat maatwerk wil leveren, de kanttekening zal echter zeer waarschijnlijk zijn dat die laatste partij een stuk duurder zal zijn.

kuklos
Berichten: 10301
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ziggo niet in staat in geval van medische noodzaak adequaat op te treden

Ongelezen bericht door kuklos »

Onkruid71 schreef:
19 jul 2022 16:57
Waarom zou je dat allemaal niet mogen verwachten? Ik vind dat je dat wel zou mogen verwachten.
Mag je ook verwachten. Bij een partij die dat aanbiedt. Ziggo met vele miljoenen klanten is hier gewoon niet op ingericht. En kan daar wel op ingericht worden, maar wel met veel hogere kosten voor iedereen die er klant is.
Doch, als jij een manier weet om een dergelijke personalisering wel in te richten tegen dezelfde kosten als dat er nu zijn, meld je bij Ziggo. Ze zullen je graag te woord staan en je betalen om dit te realiseren.

Onkruid71
Berichten: 3135
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Ziggo niet in staat in geval van medische noodzaak adequaat op te treden

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ben je een beetje bekend met ziggo en hun doen en laten? Ze ontkennen alles, hun helpdesk staat niet bekend als een goede helpdesk. Als ik ze al moet proberen te overtuigen dat een monteur een probleem niet kan oplossen dat in firmware zit, maar ze willen toch een monteur langs sturen zegt mij al genoeg, ik ben al lang klaar met dat bedrijf. Maar dat gaat het hier niet over.
Laatst gewijzigd door Onkruid71 op 19 jul 2022 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Nevyn
Berichten: 1394
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Ziggo niet in staat in geval van medische noodzaak adequaat op te treden

Ongelezen bericht door Nevyn »

kuklos schreef:
19 jul 2022 17:36
Onkruid71 schreef:
19 jul 2022 16:57
Waarom zou je dat allemaal niet mogen verwachten? Ik vind dat je dat wel zou mogen verwachten.
Mag je ook verwachten. Bij een partij die dat aanbiedt. Ziggo met vele miljoenen klanten is hier gewoon niet op ingericht. En kan daar wel op ingericht worden, maar wel met veel hogere kosten voor iedereen die er klant is.
Doch, als jij een manier weet om een dergelijke personalisering wel in te richten tegen dezelfde kosten als dat er nu zijn, meld je bij Ziggo. Ze zullen je graag te woord staan en je betalen om dit te realiseren.
Ziggo hoeft ook verder niks aan te bieden, dat doen de bedrijven die persoons alarmering leveren.
Echter hun apparatuur is afhankelijk van de vaste telefoon verbinding van een provider als Ziggo.
Het enige wat Ziggo hoeft te doen, bij oplosbare storingen zoals een kapot Modem, deze dezelfde dag nog te vervangen, dus het vaste bellen mogelijk te maken. Dit voor de veiligheid van iedereen die om medische veiligheid redenen afhankelijk is van een persoons alarmering.
Als iemand een paar uur met een gebroken heup in de badkamer ligt omdat de alarmering niet werkt, is niet fijn .

Onkruid71
Berichten: 3135
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Ziggo niet in staat in geval van medische noodzaak adequaat op te treden

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Nevyn schreef:
19 jul 2022 17:52
kuklos schreef:
19 jul 2022 17:36
Onkruid71 schreef:
19 jul 2022 16:57
Waarom zou je dat allemaal niet mogen verwachten? Ik vind dat je dat wel zou mogen verwachten.
Mag je ook verwachten. Bij een partij die dat aanbiedt. Ziggo met vele miljoenen klanten is hier gewoon niet op ingericht. En kan daar wel op ingericht worden, maar wel met veel hogere kosten voor iedereen die er klant is.
Doch, als jij een manier weet om een dergelijke personalisering wel in te richten tegen dezelfde kosten als dat er nu zijn, meld je bij Ziggo. Ze zullen je graag te woord staan en je betalen om dit te realiseren.
Ziggo hoeft ook verder niks aan te bieden, dat doen de bedrijven die persoons alarmering leveren.
Echter hun apparatuur is afhankelijk van de vaste telefoon verbinding van een provider als Ziggo.
Het enige wat Ziggo hoeft te doen, bij oplosbare storingen zoals een kapot Modem, deze dezelfde dag nog te vervangen, dus het vaste bellen mogelijk te maken. Dit voor de veiligheid van iedereen die om medische veiligheid redenen afhankelijk is van een persoons alarmering.
Als iemand een paar uur met een gebroken heup in de badkamer ligt omdat de alarmering niet werkt, is niet fijn .
Volgens mij maken ze dan niet veel minder winst. Helemaal mee eens.

angel1978
Berichten: 11329
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ziggo niet in staat in geval van medische noodzaak adequaat op te treden

Ongelezen bericht door angel1978 »

Als dat je businesscase is, dan weten we het wel

kuklos
Berichten: 10301
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ziggo niet in staat in geval van medische noodzaak adequaat op te treden

Ongelezen bericht door kuklos »

Onkruid71 schreef:
19 jul 2022 17:57
Nevyn schreef:
19 jul 2022 17:52
kuklos schreef:
19 jul 2022 17:36


Mag je ook verwachten. Bij een partij die dat aanbiedt. Ziggo met vele miljoenen klanten is hier gewoon niet op ingericht. En kan daar wel op ingericht worden, maar wel met veel hogere kosten voor iedereen die er klant is.
Doch, als jij een manier weet om een dergelijke personalisering wel in te richten tegen dezelfde kosten als dat er nu zijn, meld je bij Ziggo. Ze zullen je graag te woord staan en je betalen om dit te realiseren.
Ziggo hoeft ook verder niks aan te bieden, dat doen de bedrijven die persoons alarmering leveren.
Echter hun apparatuur is afhankelijk van de vaste telefoon verbinding van een provider als Ziggo.
Het enige wat Ziggo hoeft te doen, bij oplosbare storingen zoals een kapot Modem, deze dezelfde dag nog te vervangen, dus het vaste bellen mogelijk te maken. Dit voor de veiligheid van iedereen die om medische veiligheid redenen afhankelijk is van een persoons alarmering.
Als iemand een paar uur met een gebroken heup in de badkamer ligt omdat de alarmering niet werkt, is niet fijn .
Volgens mij maken ze dan niet veel minder winst. Helemaal mee eens.
En dat blijkt uit hun jaarrekening? Je hebt alles doorgerekend?

16again
Berichten: 16530
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ziggo niet in staat in geval van medische noodzaak adequaat op te treden

Ongelezen bericht door 16again »

Er wordt aardig op Ziggo ge-vit. Maar ik zie ook een aanbieder van een bejaarden alarmeringssysteem, die zich er wel erg makkelijk van afmaakt. Eem RJ11 plugje voor de telefoonlijn op het apparaat, en klaar.
Menig inbraak alarm heeft naast eigen netwerk aansluiting ingebouwde 4G als backup. Moet hier ook kunnen.

angel1978
Berichten: 11329
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ziggo niet in staat in geval van medische noodzaak adequaat op te treden

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
19 jul 2022 18:17
Er wordt aardig op Ziggo ge-vit. Maar ik zie ook een aanbieder van een bejaarden alarmeringssysteem, die zich er wel erg makkelijk van afmaakt. Eem RJ11 plugje voor de telefoonlijn op het apparaat, en klaar.
Menig inbraak alarm heeft naast eigen netwerk aansluiting ingebouwde 4G als backup. Moet hier ook kunnen.
Het heeft ook niets met Ziggo van doen. Ze leveren een verbinding en geen beveiligingsdienst

Cro
Berichten: 2188
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Ziggo niet in staat in geval van medische noodzaak adequaat op te treden

Ongelezen bericht door Cro »

Nevyn schreef:
19 jul 2022 17:52


Ziggo hoeft ook verder niks aan te bieden, dat doen de bedrijven die persoons alarmering leveren.
Echter hun apparatuur is afhankelijk van de vaste telefoon verbinding van een provider als Ziggo.
Het enige wat Ziggo hoeft te doen, bij oplosbare storingen zoals een kapot Modem, deze dezelfde dag nog te vervangen, dus het vaste bellen mogelijk te maken. Dit voor de veiligheid van iedereen die om medische veiligheid redenen afhankelijk is van een persoons alarmering.
Als iemand een paar uur met een gebroken heup in de badkamer ligt omdat de alarmering niet werkt, is niet fijn .
Maar het is juist raar dit van Ziggo te verwachten, die leveren immers een best effort dienst aan consumenten met ditto prijzen. Als jij een 99,99% uptime garantie wil, waarbij inderdaad een monteur dezelfde dag een defect modem wel komt vervangen, betaal je daar normaal gesproken ook voor. Dan kost echter het internet abonnement geen €70 per maand meer, maar €700, of zelfs nog veel meer.

De oplossing hier zou ik echter eigenlijk verwachten van de leverancier van het alarm. Lever gewoon een alarm dat via de vaste lijn werkt en zodra deze wegvalt vanwege een storing of wat dan ook, dat dit alarm direct overschakelt op de geïntegreerde 4G module, waardoor je redelijk wat meer redundant bent, tegen een fractie van de kosten.

NeoDutchio
Berichten: 12784
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ziggo niet in staat in geval van medische noodzaak adequaat op te treden

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Nevyn schreef:
19 jul 2022 17:52
Het enige wat Ziggo hoeft te doen, bij oplosbare storingen zoals een kapot Modem, deze dezelfde dag nog te vervangen, dus het vaste bellen mogelijk te maken.
Heeft u dan ook de oplossing hoe een bedrijf dat zou moeten doen? Een wachtruimte met monteurs die wachten op een storing, alle soorten apparatuur meenemen en naar de klant scheuren?
Een webwinkel is ingericht op het verzenden van pakjes en kan binnen een uur een product ingepakt en geadresseerd klaar hebben liggen. Een internetbedrijf heeft wel een magazijn met voorraad, maar eerst zal de frontoffice een bestelling aan moeten maken en de verzendgegevens regelen. Dan gaat het naar het magazijn waar iemand het juiste artikel moet zoeken en verzendklaar moet maken. Front office moet een ophaalopdracht maken bij een transportbedrijf en die komt minimaal de volgende dag pas.
Als je op maandag belt, dan word het pakket dinsdag opgehaald en woensdag bezorgd. In theorie. In praktijk kan je de pech hebben dat het magazijn niet aan picken toe komt en pas op dinsdag dit pakt waarna frontoffice het ophaalopdracht kan maken waardoor op woensdag het pakje pas word opgehaald. Met alle drukte nu kan bezorging zomaar 2 dagen duren waardoor het pas op vrijdag bij de klant komt.

Nevyn
Berichten: 1394
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Ziggo niet in staat in geval van medische noodzaak adequaat op te treden

Ongelezen bericht door Nevyn »

[/quote]

Heeft u dan ook de oplossing hoe een bedrijf dat zou moeten doen? Een wachtruimte met monteurs die wachten op een storing, alle soorten apparatuur meenemen en naar de klant scheuren?

[/quote]

Nou maak je het weer veel dramatischer dan het is.
Monteurs hoeven niet in kamer zitten wachten en er kan echt wel zo worden geplant dat er 1 naar een melding van klant van een zorg centrale kan.
En het enige wat ze in de auto hoeven hebben is een extra modem , want hier zit de telefoon aansluiting op.
De ANWB en verschillende storing bedrijven kunnen het ook.
En ik heb het niet over alle reparatie service.
Alleen het herstellen van vaste telefoon verbinding voor mensen die kwa gezondheid en val gevaarlijkheid afhankelijk zijn van een vaste telefoon lijn .
Je wilt echt niet meemaken dat je je ouder na 24 uur met een gebroken heup liggend in een koude badruimte vind.

Onkruid71
Berichten: 3135
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Ziggo niet in staat in geval van medische noodzaak adequaat op te treden

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Het is net alsof ze daar een hoop werk aan zouden hebben, en alsof er duizend mensen gebruik van zouden maken op hetzelfde moment.
Maar ja, dat krijg je met een klanten service, die geen beslissingen mogen nemen, en die een soort "kennisboom" alles opvolgen wat er staat.
Als zulke uitzonderingen ziggo zouden pijn doen, dan is het niet goed. Het zou zilte bedrijven sieren als ze wat menselijker zouden zijn. Maar dat is mijn mening..

Een andere oplossing zou kunnen zijn misschien de aanbieder van dat soort paniekknoppen een soort contract zou hebben met de aanbieders van de telefoonlijnen.

angel1978
Berichten: 11329
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ziggo niet in staat in geval van medische noodzaak adequaat op te treden

Ongelezen bericht door angel1978 »

Onkruid71 schreef:
19 jul 2022 21:37
Het is net alsof ze daar een hoop werk aan zouden hebben, en alsof er duizend mensen gebruik van zouden maken op hetzelfde moment.
Maar ja, dat krijg je met een klanten service, die geen beslissingen mogen nemen, en die een soort "kennisboom" alles opvolgen wat er staat.
Als zulke uitzonderingen ziggo zouden pijn doen, dan is het niet goed. Het zou zilte bedrijven sieren als ze wat menselijker zouden zijn. Maar dat is mijn mening..

Een andere oplossing zou kunnen zijn misschien de aanbieder van dat soort paniekknoppen een soort contract zou hebben met de aanbieders van de telefoonlijnen.
Je blijft het belangrijkste punt maar negeren: Waarom zouden ze dit (zakelijk) WEL doen?
Het zou zilte bedrijven sieren als ze wat menselijker zouden zijn.
Maar wat koop je daar als bedrijf nu precies voor dan?
Een andere oplossing zou kunnen zijn misschien de aanbieder van dat soort paniekknoppen een soort contract zou hebben met de aanbieders van de telefoonlijnen.
Met alle aanbieders? Nee toch hoop ik.
De oplossing is al lang gegeven: laat de aanbieder van de paniekmelder een mogelijkheid inbouwen om als backup via een 4G sim te bellen zodat de melding altijd door komt. Dit wordt jaar en dag al gebruikt bij huis en kantoorbeveiliging, dus waarom zou fysieke beveiliging nu zelf het wiel moeten uitvinden?

Gesloten