LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SPRINTPLAN ik zoek brieven die ik als protest naar spaarbele

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
csi

SPRINTPLAN ik zoek brieven die ik als protest naar spaarbele

Ongelezen bericht door csi »

ik zoek brieven die ik als protest naar spaarbeleg / Aegon kan sturen

Gery

Re: SPRINTPLAN ik zoek brieven die ik als protest naar spaarbele

Ongelezen bericht door Gery »

Hallo csi,
Ook wij zoeken deze brieven, mocht je enige informatie ontvangen hebben, dan horen wij graag van je.
Mvg
Gery

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

https://mijn.spaarbeleg.nl/Popup_Mail-ons_frames.htm

Vul hier je ongenoegen in !!!!! liefst 1000 keer.

:evil: :twisted:

Geef ze maar wat te doen :x

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

heeft iemand deze brieven nog, waar ik bezwaar op kan maken tegen aegon??
mijn email [email protected]

alvast bedankt

mvg

spoorzoeker

Ongelezen bericht door spoorzoeker »

Hierbij een voorbeeldbrief.
Gelieve deze aan te passen aan je eigen omstandigheden.

Aan Spaarbeleg
T.a.v. De Directie
Nevelgaarde 60
3436 ZZ NIEUWEGEIN

Aangetekend

Betreft: Sprintplan overeenkomst *************** t.n.v. …………………………

Geachte meneer / mevrouw,

Ik schrijf u omdat ik zeer ontevreden ben over de spaarconstructie Sprintplan, en met name over de manier waarop deze werd aangeboden. Naar mijn mening is het een zeer misleidend systeem met folder materiaal dat een andere indruk geeft dan de werkelijkheid. Het is mij veel later bekend geworden dat de spaarconstructie eigenlijk een aandelenlease product is en dat het om een product gaat die een dermate groot risico met zich meebrengt en absoluut niet een vorm van sparen. Ik ben van mening dat ik daar expliciet voor gewaarschuwd had moeten worden. In de folders werd met geen woord gerept over de mogelijkheid om verlies te lijden.

Mijn Sprintplan is afgesloten met start datum 1 november 2000, nadat ik meerdere malen folders had ontvangen hierover (rechtstreeks via Spaarbeleg) en folders uit het landelijke dagblad De Telegraaf had gelezen. Meer informatie dan dit heb ik toen niet ter beschikking gekregen.

Recentelijk heb ik de financiële bijsluiter gelezen die bij het Sprintplan hoort. Als ik aan het begin van mijn Sprintplan de financiële bijsluiter onder ogen had gekregen, kan ik concreet melden dat ik het Sprintplan absoluut niet zou hebben afgesloten. Ik betreur daarom dat Spaarbeleg pas open en eerlijk schijnt te kunnen zijn en duidelijke taal gebruikt als dit wettelijk verplicht wordt, het is daarom erg jammer dat financiële bijsluiters pas sinds juli 2002 verplicht zijn geworden. Wel toont het aan dat als het verplicht wordt, dat er dan ineens veel meer informatie ter beschikking van de klant wordt gesteld.

Ik heb de mogelijkheid niet gehad om volledig van de aan dit product verbonden risico’s op de hoogte te zijn. Tevens is er nooit een Beleggings-/Risicoprofiel van mij opgemaakt door Spaarbeleg. Het “Ken uw Klant” principe is helaas niet op mij toegepast en ik ben daarom ook van mening dat Spaarbeleg hier veel te laat mee begonnen is. Het feit dat er nu wel besloten is om profielen over klanten te registreren toont aan dat het blijkbaar toch regelmatig is voorgekomen dat klanten een product hebben gekozen op basis van beperkte informatie en kennis, dat eigenlijk helemaal niet bij ze past. Nooit heb ik een vragenlijst ontvangen van Spaarbeleg om aan te geven wat mijn persoonlijke situatie is, daarom licht ik u nu in van mijn profiel.

Zelf ben ik iemand die geen ervaring heeft met beleggen en die ook niet op de hoogte is van de exacte risico’s van beleggingen. Met mijn gemiddelde inkomen neig ik naar de defensieve kant van belegging, dus met een beperkt risico. Ik ben mijn Sprintplan aangegaan met een specifieke doel in oog waar ik toch wel van afhankelijk ben. Mijn keuze is gevallen op het Sprintplan omdat de looptijd toch wat beperkter was dan dat van andere producten.

Ik ben de laatste dagen op internet gaan kijken wat andere mensen en instanties te zeggen hebben over het Sprintplan. Ik zie dat ik lang niet de enige ben die zich gedupeerd voelt. Het lijkt mij hoge tijd dat Spaarbeleg hier iets aan gaat doen want het vertrouwen van de klant is duidelijk beschadigd. Ik vraag mij af of een herstel op dit vertrouwen op zich zal moeten laten wachten tot Spaarbeleg op de een of andere manier gedwongen wordt om actie te ondernemen. Het mooiste zal zijn als Spaarbeleg uit zich zelf laat zien dat zij bereid is om het probleem nu in handen te nemen en volledige compensatie aanbied.

Bijvoorbeeld, in een persbericht van 17 April 2001 schrijft De Consumentenbond dat beleggen met geleend geld duur en riskant is en dat ze zijn van mening dat aandelenleaseplannen mooier worden voorgespiegeld dan ze zijn. Ze raden het zelfs af om een aandelenlease aan te gaan. Duidelijk is dat de rente dat voor aandelenlease betaald wordt veel hoger is dan als je zelf een lening afsluit. Op de reclame folders voor het Sprintplan staat echter dat de lage rent voor een optimale resultaat zorgt.

Als ik mijn overeenkomst lees zie ik nergens staan dat het belegd bedrag een ‘geleend’ bedrag is. Ook niet op de folders komt het woordje ‘lening of geleende bedrag’ voor. Het woordje ‘voorgeschoten’ is blijkbaar gekozen omdat het woord ‘lening’ toch meer zorg opwekt. Opvallend is dat op mijn fiscaal overzicht 2002 ineens wel het woord ‘lening’ voorkomt terwijl dit op alle andere overzichten ‘voorgeschoten bedrag’ was.

Tevens is het op de overeenkomst niet duidelijk dat mijn maandbedrag niet een inleg betreft, maar een vaste rente bedrag. Heel misleidend staat bij ‘Rente’ 8%, terwijl dit eigenlijk een en hetzelfde is als het ‘maandbedrag’ maar ze staan twee regels van elkaar verwijderd op de overeenkomst. Op het folder materiaal staat het woordje ‘rente’ tussen haakjes alsof het niet van belang is.

Wat mij ontzettend verbaasd is dat ik op de hele website van Spaarbeleg helemaal niets terug vind over het product Sprintplan. Zelfs bij de meest gestelde vragen komt niets voor over het product Sprintplan, dit lijkt mij echter zeer onwaarschijnlijk. Ik heb ook inmiddels vernomen dat het Sprintplan niet meer wordt aangeboden en ik vraag mij af wat de reden hiervoor is. Opmerkelijk is dat het Sprintplan sinds het najaar 2002 verdwenen is uit het product assortiment van Spaarbeleg.

Zelf trek ik de conclusie dat het Sprintplan een product betreft dat niet aantrekkelijk is, als je het hele verhaal duidelijk weet en dit wordt zelfs bevestigd door een medewerker van Spaarbeleg die ik vandaag heb gebeld via het algemeen telefoonnummer 030-6025250. Het geeft mij geen prettig gevoel om te weten dat ik aan een product vastzit, dat al enige maanden niet meer bestaat maar waar ik wel nog 31 maanden € 113,45 per maand in mag storten en waar ik aan het einde van de rit hoogst waarschijnlijk € 6.807 aan rente kwijt zal zijn zonder enige opbrengst. Dit is niet sprinten maar achteruit lopen!

Door misleidende brochures ben ik er toch ingetrapt om een Sprintplan af te sluiten en als ik eruit wil stappen zal het mij geld gaan kosten, 5% boete, de waardevermindering en mijn maandelijkse betaalde bedragen. Als ik door ga ben ik geld in een bodemloze put aan het gooien. Het woord ‘Garantiebedrag’ is toch zeer misleidend, het is niet een garantie op het bedrag dat ik kan verwachten te ontvangen in ieder geval. De indruk werd gewekt dat ik aan het sparen was voor later, “een verstandige keuze”. Hopelijk kunt u begrijpen dat ik mij behoorlijk gedupeerd voel, en ik verwacht binnen twee weken schriftelijke bevestiging van ontvangst van deze brief en verwacht een serieus antwoord en voorstel.

Met vriendelijke groet,

………………………..

studex

Ongelezen bericht door studex »

Waarom zou je een bezwaar aan moeten tekenen??
D.m.v. deze voorbeeld brief?
Vecht tegen spaarbeleg en eis je geld terug!!
Het heeft geen zin om die brief te schrijven,je krijgt toch een standaard antwoord terug!!

ingky

Ongelezen bericht door ingky »

Wie kan mij helpen.....

Vanavond ben ik via radar op deze site terecht gekomen ivm dexia..
En tot mijn verbazing kom ik oproepen over spaarbeleg tegen..
Ik ben bij spaarbeleg (sprintplan)FL 24,000.= armer geworden
met hun mooie praatjes..
Ik had mezelf erbij neer gelegt maar krijg nu weer hoop wie kan mij helpen en mij informeren wat ik kan doen ..
Ik ben een alleenstaande vrouw en niet erg op de hoogte van de stappen die ik kan ondernemen daarom mijn vraag wat moet ik doen..

Bvd en ik hoop tot horens ingky

studex

Beste Ingky ,

Stuur je hele verhaal naar :
[email protected]

Met vriendelijke groet

Studex.

martina

Ongelezen bericht door martina »

ook ik heb belegingen bij dexia. toen ik ze afsloot in 2000 was het nog bank labouchere door alle berichten van de laatste tijd weet ik niet meer wat ik doen moet. is het nu het beste om gelijk de automatische betaling stop te zetten? wie kan me advies geven? bij voorbaat mijn dank.

studex

Beste Mensen,ook Martina...

Zijn er soms mensenhier die naast een sprintplan ook EEN CONTRACT bij dexia hebben?????

Ik verzoek u vriemdelijk je verhaal te schrijven naar:

[email protected]

Ik dank u allen voor uw medewerking,zeg het voorst!!

Met vriendelijke groeten

Studex.

itismeguys

Ongelezen bericht door itismeguys »

http://www.koersplandewegkwijt.nl/modul ... fdf7b089c2

OP bovengenoemde link kunt u wat voorbeeldbrieven downloaden.
Ik zie dat veel mensen nog twijfelen over het opzeggen van hun koersplan / sprintplan.

Het betreft een aandelenlease -> Aandelen trekken weliswaar aan, maar de overlijdingsrisico premie die je betaald bij Aegon (spaarbeleg) verbonden aan deze vormen, zijn veel te hoog. Ook heeft men nooit medegedeeld dat het een aandelenlease betreft.
Ook heeft Spaarbeleg geen vergunning om dit te doen.
Zie uitspraak rechter Arnhem.

In mijn geval heeft men zelfs de polisvoorwaarden foutief verstrekt.
Ik kreeg pagina 1 +2 vwb sprintplan en op pagina 2 liep de 2e kolom tot ongeveer halverwege de pagina, waardoor ik dacht dit zijn alle voorwaarden. Na officiele opvraag van de algemene voorwaarden, bleken er meerdere pagina's te zijn, toen begreep ik het verhaal van sprintplan. Minimaal moesten de aandelen per jaar 4% opleveren om ook maar kiet te spelen, alles wat hoger was dan 4% was "winst".
Kortom: Bij een normale spaarrekening krijg je 4%, dus dat zou beteken dat je daarvoor al 8% moet behalen om gelijkwaardig te zijn met een spaarrekening (waar geen risico aan vast zit). Kortom: Een verhaal van misleidingen die Spaarbeleg vooraf wist. De directeur van Spaarbeleg is een bekende "oplichter"(iemand die bekend staat om het bedenken van dingen die net binnen de grenzen van de wet vallen, met het doel zichzelf ten koste van andere te verrijken, is voor mij een "oplichter".

Premievrij verder gaan heeft gevolgen voor uw rendement, men brengt bewaarloon in rekening en uw aandelen lopen dus terug.
Kortom: Probeer het zo snel mogelijk af te kopen, indien u nog langer dan ca. 5 jaar moet, doe dit wel met een goede juridische brief en teken niets van spaarbeleg, waarin u hen aansprakelijk stelt voor de geleden schade.

Groet,
Rini K.

peewee

Ongelezen bericht door peewee »

Een protest alleen haalt helemaal niets uit. Dat is de afgelopen twee tot drie jaar wel al gebleken. Veel beter is om je aan te sluiten bij de collectieve rechtsprocedure die door de Vereniging Consument & Geldzaken is ingesteld tegen Spaarbeleg over het SprintPlan (zie: www.sprintplanclaim.nl). Op deze site staat ook een voorbeeldtekst voor een brief (zie pagina "VEELGESTELDE VRAGEN" het is de 6e vraag van boven op deze pagina !) Belangrijk in deze voorbeeldbrief zijn vooral de zinnen waarin u kenbaar maakt dat u zich
1) alle rechten voorbehoud
2) een eventuele verjaring stuit

De rechtsprocedure van de Vereniging Consument & Geldzaken is in een al verder gevorderd stadium, maar u kunt zich hier (volgens mij) nog bij aansluiten. Je zult dan wel lid moeten worden. De contributie van 21,50 is peanuts vergeleken met de kosten van een eigen advocaat.
Ik heb begrepen dat de in deze rechtszaak van Consument & Geldzaken werkelijk alle mogelijke rechtsgronden in stelling zijn gebracht tegen Spaarbeleg. Dit laatste is van belang: hoe meer rechtsgronden, des te groter de kans op succes.

spaarleg-gedupeerde

Ongelezen bericht door spaarleg-gedupeerde »

Spaarbeleg gaat alle rechtzaken verliezen! Spaarbeleg zijn namelijk oplichters. De directeur van Spaarbeleg komt voor 40 jaar in de gevangenis met een ketting aan z'n poot en om in leven te houden alleen water en brood. Op de cel geen raam. Hij gaat keihard aangepakt worden!

Gesloten