Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Nijogeth schreef:
20 jul 2022 20:39
Ik ken iemand die in Nijmegen woont. Die zal nooit, maar dan ook echt nooit, aan de vierdaagse meedoen. Als die door zijn stad wil lopen dan doet ie dat wel als er niet zoveel mensen in de weg lopen.
Zelfde met boekenmarkt hier, of Dickens, of Deventer op stelten. Meeste stadsbewoners gaan niet, of op een voor mensen buiten de stad ongunstiger tijdstip. Naja, dat zégt men, ik kom toch best vaak bekenden uit de stad tegen..

Zal wel mensen-eigen zijn, ken ook collega die bij de eerste paar Zwarte Crossen was, en het nu veul te commercieel vind, en dus niet meer gaat. Die weet niet wat 'ie mist.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

@Lowieze en Witte Angora.

Het zelfstandige zit in jezelf kunnen redden op vakantie. Hij had alleen onze hulp nodig bij het boeken, want groepen jongeren zijn niet overal welkom.

We hebben niets over contact houden afgesproken, hij belt uit zich zelf en niet met vragen, wel om te vertellen.

Collega heeft een volwassen zoon, die op zichzelf woont, maar als hij uitgaat en weer thuis komt, dan appt hij, dat hij weer thuis is. Want dat hebben ze hem ooit aangeleerd en die gewoonte kan hij niet loslaten, het is een ritueel geworden.

Onkruid71
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik ben in 1999 voor het laatst naar Dance Valley gegaan, omdat het me te commercieel werd, veel te veel mensen die er heen gingen omdat het populair werd. Dus niet echte liefhebbers waren. Dus je kreeg eigenlijk teveel mensen die er niet thuis hoeden. Dat vond ik minder leuk dus ging ik niet meer. En zocht ik iets anders. Maar miste alleen maar het oude Dance Valley, niet het nieuwe dus.
Misschien denkt uw collega er ook zo over met de zwarte cross.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Jablan schreef:
21 jul 2022 08:13
Collega heeft een volwassen zoon, die op zichzelf woont, maar als hij uitgaat en weer thuis komt, dan appt hij, dat hij weer thuis is. Want dat hebben ze hem ooit aangeleerd en die gewoonte kan hij niet loslaten, het is een ritueel geworden.
In deze rare tijden vind ik dat niet zo gek.
Ook ik app/sms mijn kinderen ff wanneer ik ben aangekomen op de plaats van bestemming.
En vice versa.
En weer veilig thuis? Ook dan ff een appje of smsje.
Niet gedurende het verblijf elders.

Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Dirkie »

Lowieze schreef:
20 jul 2022 21:15
Nijogeth schreef:
20 jul 2022 20:39
Ik ken iemand die in Nijmegen woont. Die zal nooit, maar dan ook echt nooit, aan de vierdaagse meedoen. Als die door zijn stad wil lopen dan doet ie dat wel als er niet zoveel mensen in de weg lopen.
Deze opmerking heeft nou echt niks te maken met de Vierdaagse belevenis
Los van dat de Vierdaagse maar voor een heel klein deel door Nijmegen gaat heeft dit er wel mee te maken. Door de Vierdaagse is het blijkbaar zo druk dat die iemand dan niet in Nijmegen wil lopen. Maar dat heeft denk ik meer de maken van met de Vierdaagse Feesten die ook deel uitmaken van de Vierdaagse belevenis.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
21 jul 2022 08:46
[

Ook ik app/sms mijn kinderen ff wanneer ik ben aangekomen op de plaats van bestemming.
Dat is over het algemeen gebruikelijk tussen kids en ouders. Niet dat je blijft appen als je ergens verder bent.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Ik durf niet te zeggen wat gebruikelijk is. Sommigen laten niets van zich horen, anderen sturen van elk moment een foto of video.

Bij de andere ouders net zo. De één lijdt aan controledwang en heeft nu last van ontwenningsverschijnselen, de ander is heel blij met een paar weken rust in huis.

Eerste keer op vakantie zonder de ouders. :roll:

witte angora
Berichten: 32028
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Jablan schreef:
21 jul 2022 19:12
Ik durf niet te zeggen wat gebruikelijk is.
Als ik op schoolkamp was, en dat begon al in de 1e van de Mavo (13 jaar oud) had ik geen enkele behoefte om mijn ouders twee keer per dag te bellen. Integendeel, op dat moment leefde ik in een heel andere wereld. En van mijn ouders kreeg ik ook geen draai om mijn oren omdat ik niet gebeld had.

Dus nee, ik vind het niet zo gewoon dat een 17-jarige twee keer per dag zijn pappies moet bellen om zijn verhaal kwijt te kunnen. Gezien zijn achtergrond waarschijnlijk zeer te begrijpen, maar dat maakt hem nog niet zelfstandig. Integendeel, zou ik haast zeggen. Het geeft, denk ik, juist aan dat er nog wel een en ander aan werk te verzetten is voordat hij zijn balans heeft gevonden.

witte angora
Berichten: 32028
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Tien jaar geleden koos ik voor de Rabobank in plaats van voor de SNS. Daar kijk ik nu met gemengde gevoelens op terug...

https://nos.nl/artikel/2437793-rabobank ... stofcrisis

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

witte angora schreef:
21 jul 2022 20:11
maar dat maakt hem nog niet zelfstandig. Integendeel, zou ik haast zeggen.
Als ik je goed begrip, dan is voor jou zelfstandig zijn volwassen zijn. In dit geval is het een vergelijking: zoon ontdekt nu, dat hij veel zelfstandiger is dan leeftijdgenoten.

Voor al het andere zijn de tijden veranderd. Internet, mobiele telefonie waren vroeger niet voor iedereen beschikbaar. Bellen was duur(der). Nu is 24/7 contact houden mogelijk en is het een keuze hoe vaak je elkaar spreekt.

*
witte angora schreef:
22 jul 2022 07:45
Tien jaar geleden koos ik voor de Rabobank in plaats van voor de SNS. Daar kijk ik nu met gemengde gevoelens op terug...

https://nos.nl/artikel/2437793-rabobank ... stofcrisis
Prima dat ook de Rabobank onder druk wordt gezet. Nu nog de andere grote spelers, die pagina's terug allemaal zijn genoemd.

*

Keukentopic hier. Eigenlijk ... zouden die keukenzaken geen 'gratis plaatsing' meer mogen beloven, maar 'bij aanschaf van een complete keuken een gratis cursus zelf installeren'. Als de stroom-, water- en rioolaansluitingen op dezelfde plek blijven, is het niet zo moeilijk.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

witte angora schreef:
22 jul 2022 07:45
Tien jaar geleden koos ik voor de Rabobank in plaats van voor de SNS. Daar kijk ik nu met gemengde gevoelens op terug...

https://nos.nl/artikel/2437793-rabobank ... stofcrisis
Leuk stukje "whitewashing", ze benoemen nergens een aandeel, en nemen al helemaal geen verantwoordelijkheid. Dit is leuk voor de bühne, maar meer ook niet. Zoals die expert ook benoemd, banken werken obv trends en voorspellingen, en dientengevolge zagen zij dit al tientallen jaren geleden aankomen. De meeste leningen zijn jonger dan dat, dus ze zijn willens en wetens doorgegaan met iets, wat al op een dood spoor reed.

Maar zoals ze al heel gehaaid zeggen, ze hebben altijd binnen vigerende wetten en regelgeving gewerkt.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Jablan schreef:
22 jul 2022 08:53
witte angora schreef:
21 jul 2022 20:11
maar dat maakt hem nog niet zelfstandig. Integendeel, zou ik haast zeggen.
Als ik je goed begrip, dan is voor jou zelfstandig zijn volwassen zijn. In dit geval is het een vergelijking: zoon ontdekt nu, dat hij veel zelfstandiger is dan leeftijdgenoten.

Voor al het andere zijn de tijden veranderd. Internet, mobiele telefonie waren vroeger niet voor iedereen beschikbaar. Bellen was duur(der). Nu is 24/7 contact houden mogelijk en is het een keuze hoe vaak je elkaar spreekt.

*
witte angora schreef:
22 jul 2022 07:45
Tien jaar geleden koos ik voor de Rabobank in plaats van voor de SNS. Daar kijk ik nu met gemengde gevoelens op terug...

https://nos.nl/artikel/2437793-rabobank ... stofcrisis
Prima dat ook de Rabobank onder druk wordt gezet. Nu nog de andere grote spelers, die pagina's terug allemaal zijn genoemd.

*

Keukentopic hier. Eigenlijk ... zouden die keukenzaken geen 'gratis plaatsing' meer mogen beloven, maar 'bij aanschaf van een complete keuken een gratis cursus zelf installeren'. Als de stroom-, water- en rioolaansluitingen op dezelfde plek blijven, is het niet zo moeilijk.
Ook leidingen verplaatsen is geen rocket science. Vrijwel altijd op een zaterdag te doen als je niet al te onhandig bent. En dan gaat de meeste tijd nog zitten in ritjes naar de bouwmarkt omdat je net niet de goede onderdelen hebt.

Nijogeth
Berichten: 10562
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

sjohie schreef:
22 jul 2022 09:46
Zoals die expert ook benoemd, banken werken obv trends en voorspellingen, en dientengevolge zagen zij dit al tientallen jaren geleden aankomen. De meeste leningen zijn jonger dan dat, dus ze zijn willens en wetens doorgegaan met iets, wat al op een dood spoor reed.
Dat zegt iedereen nu. Maar als dat zo was, dan had men die regelgeving van nu toch al 20 jaar geleden in kunnen voeren en niet nu pas. Feit blijft dat altijd maar schaalgrootte opgevoerd kon worden en de politiek hier actief aan meewerkte. De Rabobank heeft netjes binnen de regels gewerkt en wordt nu zelfs door de overheid als verantwoordelijke gehouden en zou nu ineens mee moeten betalen.

Dat is toch onzin. Als iedereen, zoals nu gezegd wordt, deze maatregelen aan had zien komen, dan hadden ze daar 20, 30, 40 of 50 jaar geleden wel al regelgeving voor bedacht, maar geen enkele politieke partij heeft de ballen te regeren met de verdere toekomst in gedachten. Onpopulaire maatregelen worden maar vooruit geschoven en zijn voor het volgende kabinet. Verkiezingsprogramma zijn op korte termijn gericht.

Wat zou het fijn zijn een politieke partij te hebben die een partijprogramma opstelt, waarbij ze kijken naar Nederland over 50 jaar, 100 jaar en 200 jaar. Zoals de olie landen in het Midden-Oosten ook wel zien dat ze niet eeuwig op olie kunnen teren en uitgebreid bezig zijn om hun inkomstenbronnen ergens anders vandaan te halen.

En natuurlijk kun je niet met alles rekening houden. Maar je kan natuurlijk wel plannen hebben waar je naartoe wilt. Wil je een economisch een grootmacht zijn, is vrijheid het grootste goed, willen we de bevolkingsomvang verminderen, groener leven. Het zijn allemaal idealen die je als politieke partij zou kunnen aandragen en die veel groter zijn dan de volgende 4 jaar. Helaas missen we die lange termijn en is ons politieke stelsel er ook gewoonweg niet voor gemaakt.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
21 jul 2022 08:46

In deze rare tijden vind ik dat niet zo gek.
Ook ik app/sms mijn kinderen ff wanneer ik ben aangekomen op de plaats van bestemming.
En vice versa.
En weer veilig thuis? Ook dan ff een appje of smsje.
Niet gedurende het verblijf elders.
Wij appen een keer voor een bakkie doen 👍

witte angora
Berichten: 32028
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja, sommige mensen gebruiken nu eenmaal weinig zout.

Heb vorige week een pak gekocht, die van mij begint op te raken. Wil over een paar maanden, als het echt op is, niet ineens naast grijpen. Of het nog het eerste pak is of intussen al het tweede pak sinds 2005 weet ik niet meer. Suiker wel: dat is nu het derde pak.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Eigenlijk moet men maar weinig zout toevoegen, hooguit op wat frites.
Overal zit al méér dan genoeg zout in.

En het idd Drenthe en Twente.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Nijogeth schreef:
22 jul 2022 19:11
sjohie schreef:
22 jul 2022 09:46
Zoals die expert ook benoemd, banken werken obv trends en voorspellingen, en dientengevolge zagen zij dit al tientallen jaren geleden aankomen. De meeste leningen zijn jonger dan dat, dus ze zijn willens en wetens doorgegaan met iets, wat al op een dood spoor reed.
Dat zegt iedereen nu. Maar als dat zo was, dan had men die regelgeving van nu toch al 20 jaar geleden in kunnen voeren en niet nu pas. Feit blijft dat altijd maar schaalgrootte opgevoerd kon worden en de politiek hier actief aan meewerkte. De Rabobank heeft netjes binnen de regels gewerkt en wordt nu zelfs door de overheid als verantwoordelijke gehouden en zou nu ineens mee moeten betalen.

Dat is toch onzin. Als iedereen, zoals nu gezegd wordt, deze maatregelen aan had zien komen, dan hadden ze daar 20, 30, 40 of 50 jaar geleden wel al regelgeving voor bedacht, maar geen enkele politieke partij heeft de ballen te regeren met de verdere toekomst in gedachten. Onpopulaire maatregelen worden maar vooruit geschoven en zijn voor het volgende kabinet. Verkiezingsprogramma zijn op korte termijn gericht.

Wat zou het fijn zijn een politieke partij te hebben die een partijprogramma opstelt, waarbij ze kijken naar Nederland over 50 jaar, 100 jaar en 200 jaar. Zoals de olie landen in het Midden-Oosten ook wel zien dat ze niet eeuwig op olie kunnen teren en uitgebreid bezig zijn om hun inkomstenbronnen ergens anders vandaan te halen.

En natuurlijk kun je niet met alles rekening houden. Maar je kan natuurlijk wel plannen hebben waar je naartoe wilt. Wil je een economisch een grootmacht zijn, is vrijheid het grootste goed, willen we de bevolkingsomvang verminderen, groener leven. Het zijn allemaal idealen die je als politieke partij zou kunnen aandragen en die veel groter zijn dan de volgende 4 jaar. Helaas missen we die lange termijn en is ons politieke stelsel er ook gewoonweg niet voor gemaakt.
Banken maken geen wetgeving, en die hadden een perverse prikkel om geen slapende honden wakker te maken, en ondertussen nog wat extra geld te lenen. Vervelende van mensen in het algemeen, en politici, is dat lange termijndenken en vooral dóen, erg moeilijk is. Men kiest liever voor kortstondige genoegdoening, dan langetermijnbeslissingen. Als men hier werkelijk zo mee begaan was, zou men geen rode zakdoek aan de autospiegel knopen, maar overstappen op een hoofdzakelijk plantaardig dieet, zoals dat tot ~1900 gemeengoed was.

Idem het allemaal weer in die geile heilige koe stappen de files in, in plaats van thuiswerken omarmen. Werkgevers en werknemers vallen en-masse weer terug in oude (bekende) patronen.

Er zijn bedrijven die echt stappen zetten, zo ken ik een bedrijf waar je als medewerker met een benzineauto, niet meer op het bedrijfsterrein mag parkeren als je die voor woon- werkverkeer gebruikt, en thuiswerken wordt daar fatsoenlijk gefaciliteerd. Maar die zijn nog relatief zeldzaam. Idem mijn werkgever, wij zijn als medewerkers gezamenlijk eigendom van het bedrijf, is ook behoorlijk zeldzaam. Dat betekent wel dat ons bedrijf bepaalde keuzes maakt die niet strikt genomen de meest winstgevende zijn, maar om een optelsom van meerdere redenen, wel de betere.

Nijogeth
Berichten: 10562
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik zeg ook niet dat banken wetgeving maken. Maar wel dat ze die volgen. Als alles zo klip en klaar was, dan had de politiek wel voor wetgeving gezorgd die binnen die toekomstperspectieven valt.

En wat betreft die werkgevers die hun werknemers niet op het terrein laten parkeren met een benzineauto, die moeten wel voor voldoende laadcapaciteit zorgen. Laat die er niet zijn (daarbij zijn er genoeg onzekerheden omtrent de veiligheid van laadpalen, vooral op emc-gebied) en pas in 2050 op het niveau zijn wat we in 2030 willen hebben, dan moet er toch ergens enigszins pas op de plaats gemaakt worden. Wat we in 2030 willen kan pas in 2050, laten we daar dan beleid op maken, ons electranetwerk klaar maken zo snel dat kan. Is dat dan 2045, dan doen we het 5 jaar eerder. Maar eerst de infrastructuur op orde brengen, dan pas onze doelstellingen halen.

Alsof Helmond Sport 50.000 seizoenskaarten verkoopt, terwijl het stadion maar 4200 plekken heeft. Maar, in 2050 heb je dan wel een plekje in het nieuwe stadion voor 50.000 man.

Zoals ik graag George Carlin quote "If at first you don't succeed, redefine success." In dit geval moeten we ons misschien minder focussen op wat we willen bereiken, maar veel meer op wat daadwerkelijk mogelijk is.

En Fonsflons, ik zit nu in die positieve sfeer.

Nijogeth
Berichten: 10562
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

fonsflons schreef:
25 jul 2022 11:13
Met de huidige digitale versterkers kan ik gaan oefenen om hopelijk ooit in te mogen vallen bij Pink Floyd.
Moeten ze dan wel net zo'n reünie hebben. De laatste was in 2014 geloof ik, jammer genoeg.

witte angora
Berichten: 32028
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Of ze gaan, net als vroeger, woningen voor het personeel op het bedrijfsterrein bouwen.

Plaats reactie