Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Onkruid71 schreef:
28 jul 2022 11:33
Ik vind dat iets te makkelijk gedacht, regering slaat ze in het gezicht, gaat op vakantie en dan mogen ze niks terug doen.
Politiek komt er wel iets te gemakkelijk vandaag. Pers stuurt ook nog ff gemakkelijk mee.
Meen mag alleen maar demonstreren als men andere er niet lastig me valt, en dan wordt er door de politiek niet geluisterd. Je moet iets doen voor de aandacht.
Wij Nederlanders hebben over geen begrip ergens voor als het ons in de weg staat, dat vind ik wel eens jammer, helaas worden de politici er niet echt op afgerekend.
Dat kan natuurlijk ook gewoon komen omdat jij niet snugger genoeg bent om te snappen dat heel veel mensen het wellicht wel eens zijn met het beleid. Als je een plaat voor je kop hebt mis je veel informatie. Bij de laatste verkiezingen hebben partijen die voor de huidige aanpak van de stikstofproblematiek van de landbouw zijn 121 van de 150 zetels gekregen. Dat is toch best een grote meerderheid. Ik denk dat er maar weinig onderwerpen zijn waar we zo eensgezind over zijn.

Nijogeth
Berichten: 10562
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Een meerderheid van de vvd-leden is echter wel tegen de stikstofplannen. Daar is zelfs voor gestemd.

De BBB staat momenteel op 16 zetels en zou daarmee de 2e grootste partij worden samen met de PVV. Dat zijn samen al 32 zetels. Ja21 komt op 7.
https://nos.nl/artikel/2438502-peilingw ... der-omhoog

Je kunt me heel veel zeggen, maar ik denk dat heel erg veel mensen tegen het huidige stikstofbeleid zijn en hier veranderingen in willen zien. En ik denk dat veel van die mensen vooral in de gebieden wonen waar de meeste veranderingen plaatsvinden. Die mensen in de randstad die geven er niets om dat kleine dorpjes in het buitengebied kapot gemaakt worden door dit beleid.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

Nijogeth schreef:
28 jul 2022 13:49
Een meerderheid van de vvd-leden is echter wel tegen de stikstofplannen. Daar is zelfs voor gestemd.

De BBB staat momenteel op 16 zetels en zou daarmee de 2e grootste partij worden samen met de PVV. Dat zijn samen al 32 zetels. Ja21 komt op 7.
https://nos.nl/artikel/2438502-peilingw ... der-omhoog

Je kunt me heel veel zeggen, maar ik denk dat heel erg veel mensen tegen het huidige stikstofbeleid zijn en hier veranderingen in willen zien. En ik denk dat veel van die mensen vooral in de gebieden wonen waar de meeste veranderingen plaatsvinden. Die mensen in de randstad die geven er niets om dat kleine dorpjes in het buitengebied kapot gemaakt worden door dit beleid.
Echter, Caroline van der Plas heeft zich inmiddels ook uit de publiciteit terug getrokken vanwege bedreigingen aan haar persoon.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

scontra schreef:
28 jul 2022 13:58



Echter, Caroline van der Plas heeft zich inmiddels ook uit de publiciteit terug getrokken vanwege bedreigingen aan haar persoon.
Nergens staat dat zij bedreigt door de boeren wordt, Dat zal wel weer een stelletje randdebielen zijn.

Techneut71
Berichten: 226
Lid geworden op: 18 apr 2017 14:48

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Techneut71 »

reggie2 schreef:
28 jul 2022 15:10
scontra schreef:
28 jul 2022 13:58



Echter, Caroline van der Plas heeft zich inmiddels ook uit de publiciteit terug getrokken vanwege bedreigingen aan haar persoon.
Nergens staat dat zij bedreigt door de boeren wordt, Dat zal wel weer een stelletje randdebielen zijn.
het zullen alleen andere debielen zijn dan de debielen die aannemers bedreigen die de troep (Banden, asbest, andere sh*zooi) moeten opruimen die zijn gedumpt door een stel compleet debiele boeren.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Nijogeth schreef:
28 jul 2022 13:49
Een meerderheid van de vvd-leden is echter wel tegen de stikstofplannen. Daar is zelfs voor gestemd.

De BBB staat momenteel op 16 zetels en zou daarmee de 2e grootste partij worden samen met de PVV. Dat zijn samen al 32 zetels. Ja21 komt op 7.
https://nos.nl/artikel/2438502-peilingw ... der-omhoog

Je kunt me heel veel zeggen, maar ik denk dat heel erg veel mensen tegen het huidige stikstofbeleid zijn en hier veranderingen in willen zien. En ik denk dat veel van die mensen vooral in de gebieden wonen waar de meeste veranderingen plaatsvinden. Die mensen in de randstad die geven er niets om dat kleine dorpjes in het buitengebied kapot gemaakt worden door dit beleid.
Zou het ook in je op kunnen komen dat veel mensen én voor een werkend stikstofbeleid zijn, immers houdt dat veel (woning)bouw tegen en sloopt het ons leefmilieu, én voor het helpen van boeren zijn? Het één kan, nee zou, heel goed hand in hand met het ander kunnen namelijk. Als de boeren, maar nog meer hun aanjagers (bepaalde politici en grote bedrijven die tientallen procenten omzet bedreigd zien), es zouden luisteren naar feiten, in plaats van de onderbuik, zouden we stappen kunnen zetten.

Het is rookvrije horeca, zwarte piet, en black lives matter all over again, extremisten aan beide zijden duwen de grote groep gematigden een kant op met hun woorden en daden, en maken zo het geroemde polderen nagenoeg onmogelijk.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Nijogeth schreef:
28 jul 2022 13:49
(...)
Je kunt me heel veel zeggen, maar ik denk dat heel erg veel mensen tegen het huidige stikstofbeleid zijn ...(...)
Eerlijk gezegd.....het zal me langzamerhand worst zijn! Deze planeet is toch al voor het grootste deel verziekt , zowel door de natuurrampen als het beleid daaromtrent als wel door het uitsterven van zoveel diersoorten als ook zeker wel door de mens zelf en de giga groei/aanwas vd hoeveelheid mensen en hun voetprints. ( zei ze somber😪.)
Ik doe mijn stinkende best maar het gros verkl**het.
Kansloos😱.....gender ellende- me too ellende- honger-armoede-oorlogen-corruptie-ziektes-$ tekens en ga zo maar door.
Velen deugen, maar ook velen deugen gewoon niet (meer).

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

moederslink schreef:
28 jul 2022 15:31
Nijogeth schreef:
28 jul 2022 13:49
(...)
Je kunt me heel veel zeggen, maar ik denk dat heel erg veel mensen tegen het huidige stikstofbeleid zijn ...(...)
Eerlijk gezegd.....het zal me langzamerhand worst zijn! Deze planeet is toch al voor het grootste deel verziekt , zowel door de natuurrampen als het beleid daaromtrent als wel door het uitsterven van zoveel diersoorten als ook zeker wel door de mens zelf en de giga groei/aanwas vd hoeveelheid mensen en hun voetprints. ( zei ze somber😪.)
Ik doe mijn stinkende best maar het gros verkl**het.
Kansloos😱.....gender ellende- me too ellende- honger-armoede-oorlogen-corruptie-ziektes-$ tekens en ga zo maar door.
Velen deugen, maar ook velen deugen gewoon niet (meer).
Wij zijn hier blij dat we nooit geprobeerd hebben om kinderen te krijgen... (om velerlei redenen trouwens, maar dit was er ook eentje van).

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Techneut71 schreef:
28 jul 2022 15:27








het zullen alleen andere debielen zijn dan de debielen die aannemers bedreigen die de troep (Banden, asbest, andere sh*zooi) moeten opruimen die zijn gedumpt door een stel compleet debiele boeren.


Dat zijn jouw woorden, ik snap die boeren wel.

En nee , zij zijn niet degene die dreigen.

Techneut71
Berichten: 226
Lid geworden op: 18 apr 2017 14:48

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Techneut71 »

reggie2 schreef:
28 jul 2022 16:08
Techneut71 schreef:
28 jul 2022 15:27








het zullen alleen andere debielen zijn dan de debielen die aannemers bedreigen die de troep (Banden, asbest, andere sh*zooi) moeten opruimen die zijn gedumpt door een stel compleet debiele boeren.


Dat zijn jouw woorden, ik snap die boeren wel.

En nee , zij zijn niet degene die dreigen.
Ja, dat zijn mijn woorden. Ik vind het namelijk enorm debiel om asbest en brandend hooi of autobanden op de snelweg te dumpen. En niet alleen debiel, ook gewoon crimineel. Dat zijn natuurlijk ook niet de boeren? Nee, dat zijn pure terroristen.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Ik denk, dat de stikstofplannen - meer zijn ze nog niet - heel ongelukkig naar buiten zijn gekomen. Was alles onder 'overstappen op duurzame landbouw' gecommuniceerd, zou het protest minder heftig zijn.

Qua steun laat het straatbeeld interessante dingen zien. Waar tijdens Corona-beperkingen nog allerlei posters tegen het beleid hingen, hangt er nu een omgekeerde Nederlandse vlag.

Het wijst op een groep, die met alle winden meewaait en makkelijk te beïnvloeden is.

Nou ja, het is week 30, zomer, weinig ander nieuws, dit krijgt iets te veel aandacht. Regering en Staten-Generaal hebben reces, pas in september gaat het verhaal verder.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Techneut71 schreef:
28 jul 2022 16:31
(...)
Ik vind het namelijk enorm debiel om asbest en brandend hooi of autobanden op de snelweg te dumpen. En niet alleen debiel, ook gewoon crimineel. Dat zijn natuurlijk ook niet de boeren? Nee, dat zijn pure terroristen.
Zo worden hun daden ook betiteld : crimineel en dus worden deze acties als strafbaar beschouwd.
Wanneer een " etnische minderheid " dit zou doen, worden ze met kop en kont het gevang in gegooid. :evil:
Er is geen enkel excuus te bedenken voor dit soort strafbare handelingen waarbij onschuldigen kunnen omkomen.

Asbest dumpen, brandstichting op de snelwegen is hartstikke strafbaar. Er staat 12 jr gevangenis op , hoorde ik de politie zeggen.

witte angora
Berichten: 32028
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

moederslink schreef:
28 jul 2022 11:51
De opruimers worden bedreigd, kunnen hun werk niet eens doen.
Dit gaat werkelijk alle perken te buiten.
Wil je zo je zin krijgen? Door intimidatie-bedreiging- burgers in gevaar brengen op snelwegen?
Doet me denken aan H.M. van Randwijk
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen; dan dooft het licht

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Techneut71 schreef:
28 jul 2022 16:31









Nee, dat zijn pure terroristen.


Tuurlijk joh.... :lol: je piept wel anders bij terroristen.

Maar goed, jij mag jouw mening geven, ik ben het er totaal niet mee eens.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
28 jul 2022 16:58


Asbest dumpen, brandstichting op de snelwegen is hartstikke strafbaar. Er staat 12 jr gevangenis op , hoorde ik de politie zeggen.


Wat staat er op een kabinet die heel Nederland naar de kloten helpt??? Levenslang dan?

Je ziet toch hopelijk wel hoe dit kabinet het hele land vernield?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ik krijg gelukkig vele positieve berichten in mijn PB van mensen die mijn werk wel respecteren... 🌹❤️
Bedreigen van mij en mijn collega's gaat te ver wij ruimen nou eenmaal op en rondom snelwegen dat is ons werk... 🤔
Ook calamiteiten bij ongelukken...
Wegafzettingen en omleidingen...
Het op een respectvolle manier ruimen van aangereden dieren..
Dat wij daarmee landverraders en N S B ers zijn is de domheid van de mensen zelf ..
De boeren gooien niks op snelwegen
De boeren gooien troep op toeritten en afritten
De boeren kondigde hun activiteiten netjes aan zodat wij er al rekening mee kunnen houden...
De Romeo's en andere Rutte aanhangers steken vervolgens die zelfde rommel weer in de fik ..
Die Romeo's gooien auto banden en rommel bewust op de snelwegen om juist de boeren weer in een kwaad daglicht te zetten...
Maar dat zien of horen velen niet hé 😜
En zo werkt het verdeel en heers techniek van onze corrupte systeem...
En mensen trappen er met open ogen in en gaan zelf ook maar meedoen om ons die de boel moeten opruimen ivm de veiligheid te gaan fraimen...
Dan zeg ik je snapt er zelf dus helemaal niks van... 🤣🤣
Maar bedankt voor alle bedreigen en alles wat mij is toegewenst...
Mijn bedrijf gegevens en adres staan gewoon openbaar kom het in vervolgs mij gewoon even face to face vertellen...
Dan ben je wat mij betreft pas een held...
Ik ga weer aan het werk want werk voor jullie veiligheid aan de weg... ❤️
Maik


FF van internet geplukt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

reggie2 schreef:
28 jul 2022 17:19
Wat staat er op een kabinet die heel Nederland naar de kloten helpt??? Levenslang dan?
Je ziet toch hopelijk wel hoe dit kabinet het hele land vernield?
Ik ben een absolute tegenstander van dit kabinet. Genoeg is genoeg, na 10 jaar :evil: , maar dat heeft niets met deze gewelddadige acties te maken.
Deze criminele acties waarbij doden (!!) kunnen vallen verdienen geen enkel excuus noch begrip.
Je kunt nóg zo kwaad en wanhopig zijn .... dit doe je niet!!!

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nogmaals, dit zijn de boeren niet.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Dit hebben wél de boeren gedaan. Gisteren bij Renze uitgebreid aan bod geweest.
Één boer zat aan tafel en vertelde dit en zei dat " we dit hadden kunnen verwachten " .
Hij leek er trots op te zijn ook nog. :(

Dat artikeltje vh internet zegt me even niets.
Maar ik ben er klaar mee : ieder z'n mening.
Ga nu eten bereiden :D

ZeerPrivé
Berichten: 6097
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

FDF-voorman: 'Zolang het een beetje blikschade is, is het allemaal niet zo erg’

Boerenactiegroepen Farmers Defence Force (FDF) en Agractie zeggen dat de regering de nieuwe boerenacties op en rond snelwegen kan stoppen door de stikstofplannen aan te passen. ,,Wij vinden de acties ook niet leuk, daarom moet de regering nu gaan bewegen”, zo reageert Erik Luiten van Agractie. De aan FDF gelieerde organisatie Voll Gass erkent betrokkenheid bij de snelwegdumpingen: ,,Als het misgaat, ligt de schuld bij Den Haag.”


https://www.ad.nl/binnenland/fdf-voorma ... ~ae6f49c5/

Plaats reactie