kuklos schreef: ↑10 aug 2022 17:50
Jouw redenatie truc ken ik en daarom weiger ik erin mee te gaan. Het eindigt altijd met "we hebben geen Nederlandse normen en waarden", of "we hebben geen Nederlandse normen en waarden als je ze niet kan beschrijven" en dus met een nog sterker wegkijken, bagatelliseren en "weg met ons".
Sorry, je bent hier mijn reactie aan het voorspellen en deze keer is het anders, zoals je aan de drie-vier pagina's erna kunt zien. Gewoon reacties met een vrolijke ondertoon.
De vraag was en is neutraal, oprecht bedoeld. Afgezien van de politieke betekenis (joods-christelijk versus islamitisch) kan ik helemaal niets met 'Nederlandse normen en waarden' of 'Deutsche Sitten und Tugenden'.
Het politieke deel is doorgekauwd en nog steeds blijft voor mij de vraag over: wat bedoelt Kuklos nu precies?
Voor mij zijn dit soort dingen iets lastiger, omdat we aan de rand van het land of maatschappij leven. Letterlijk op de grens NL-D of D-NL, figuurlijk omdat we in meerdere opzichten een minderheid zijn. Daarnaast houden wij er ons niet dagelijks mee bezig.
gosewijn schreef: ↑10 aug 2022 19:32
Sinterklaasje kom maar binnen met je Knechtl. Stast de doodstraf op l
Uit de vorige pagina's begrijp ik, dat het iets als 'Kerkfunctionaris, kom maar binnen met je fluitende assistent' moet worden.
Mens, mens, het is zomer. Parkeer de man op zijn stoomboot (die niet kan varen, want de kolen zijn te duur) en wacht tot ergens in november.
Oh ... hier hebben we een verschil. In Nederland is het 5 december pakjesavond, in Noord-Duitsland is het op 6 december een cadeautje voor de kinderen.
Ik zie nog een paar leuke, interessante reacties. Dank aan Erthanax, Nijogeth, Moederslink, Witte Angora.
Lady1234 schreef: ↑10 aug 2022 20:31
En dan nog maar even een beetje generaliseren. Het zijn dus altijd de mannen die die “regels” van het geloof opstellen, waarbij de rechten en vrijheden van de vrouwen sterk beknot worden.
En daar mag zeker wat aan gedaan worden.