Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
10 aug 2022 20:00
De Nederlandse normen en waarden? Voor mij is dat toch echt het leven en laten leven, maar helaas zien we dat steeds minder terug.
Droom lekker verder. In Amsterdam: ja, daar lieten mensen elkaar vroeger met rust, en nog wel. Maar in veel delen van het land bemoeit iedereen zich met iedereen, en dan gaat het over alles, maar dan ook alles. Het opgeheven vingertje is er eeuwenlang geweest en het is nog lang niet weg.

Van de 'nieuwe bevolkingsgroepen' daarentegen heb ik weinig tot geen 'last' wat dat betreft, integendeel.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Hoor over het opgeheven vingertje. Jij doet niet anders.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

kuklos schreef:
10 aug 2022 17:50
Jouw redenatie truc ken ik en daarom weiger ik erin mee te gaan. Het eindigt altijd met "we hebben geen Nederlandse normen en waarden", of "we hebben geen Nederlandse normen en waarden als je ze niet kan beschrijven" en dus met een nog sterker wegkijken, bagatelliseren en "weg met ons".
Sorry, je bent hier mijn reactie aan het voorspellen en deze keer is het anders, zoals je aan de drie-vier pagina's erna kunt zien. Gewoon reacties met een vrolijke ondertoon.

De vraag was en is neutraal, oprecht bedoeld. Afgezien van de politieke betekenis (joods-christelijk versus islamitisch) kan ik helemaal niets met 'Nederlandse normen en waarden' of 'Deutsche Sitten und Tugenden'.
Het politieke deel is doorgekauwd en nog steeds blijft voor mij de vraag over: wat bedoelt Kuklos nu precies?
Voor mij zijn dit soort dingen iets lastiger, omdat we aan de rand van het land of maatschappij leven. Letterlijk op de grens NL-D of D-NL, figuurlijk omdat we in meerdere opzichten een minderheid zijn. Daarnaast houden wij er ons niet dagelijks mee bezig.
gosewijn schreef:
10 aug 2022 19:32
Sinterklaasje kom maar binnen met je Knechtl. Stast de doodstraf op l
Uit de vorige pagina's begrijp ik, dat het iets als 'Kerkfunctionaris, kom maar binnen met je fluitende assistent' moet worden. :mrgreen:
Mens, mens, het is zomer. Parkeer de man op zijn stoomboot (die niet kan varen, want de kolen zijn te duur) en wacht tot ergens in november.
Oh ... hier hebben we een verschil. In Nederland is het 5 december pakjesavond, in Noord-Duitsland is het op 6 december een cadeautje voor de kinderen.

Ik zie nog een paar leuke, interessante reacties. Dank aan Erthanax, Nijogeth, Moederslink, Witte Angora.
Lady1234 schreef:
10 aug 2022 20:31
En dan nog maar even een beetje generaliseren. Het zijn dus altijd de mannen die die “regels” van het geloof opstellen, waarbij de rechten en vrijheden van de vrouwen sterk beknot worden.
En daar mag zeker wat aan gedaan worden.

witte angora

Ik zit toch even te denken wat nou het probleem met de Islam, de hoofddoekjes en de moskeeën zou moeten wezen...

Christenen hebben hun kerken
Joden hebben hun synagogen, al eeuwenlang
Mormonen hebben een tempel, ik meen in Zoetermeer
Boeddhisten hebben door het hele land tempels
Hindoeïsten hebben tempels door het hele land
En dan is er nog wel een en ander aan religies.

Wat is nu in vredesnaam het probleem met de Islam en moskeeën?

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het zou allemaal niet zo’n probleem zijn, die geloven, als de gelovigen het bij zichzelf hielden en zichzelf aan hun eigen regels zouden houden.

Maar nee, ze voelen zich geroepen, of wellicht gedwongen, hun eigen regels met bloed en tranen aan anderen op te leggen. Het ene geloof meer dan het andere. Vaak ook nog gewelddadig.

witte angora

Maar dat gebeurt hier in dit land toch ook? Ik heb werkelijk nog geen een moslim gesproken die me onder doodsbedreigingen dwong moslim te worden.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

witte angora schreef:
10 aug 2022 23:04
Maar dat gebeurt hier in dit land toch ook? Ik heb werkelijk nog geen een moslim gesproken die me onder doodsbedreigingen dwong moslim te worden.
Dat is mij vooralsnog vanuit geen enkel geloof overkomen. Godlof, mag ik wel zeggen.
Lees eens wat over politieke islam, ridda en de consequenties daarvan, of takiyya. Dat past allemaal niet echt bij "onze" Nederlandse normen en waarden, hoe diffuus en gevarieerd die ook zijn.

Lady1234

Het ging hier in eerste instantie om dat @Jablan beweert dat je als homo in Iran net zo over straat kunt lopen en doen als in Nederland.

ElleFlowers

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Lady1234 schreef:
10 aug 2022 23:36
Het ging hier in eerste instantie om dat @Jablan beweert dat je als homo in Iran net zo over straat kunt lopen en doen als in Nederland.
Uhm nee dat lijkt me bijzonder slecht plan, staat daar doodstraf op...

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

witte angora schreef:
10 aug 2022 22:32
Ik zit toch even te denken wat nou het probleem met de Islam, de hoofddoekjes en de moskeeën zou moeten wezen...

Persoonlijk vind ik dat we sowieso kerken, synagogen en moskeeën moeten afschaffen. Het geloof is iets dat je thuis beleid en dat je niet bij iedereen aan de grote klok moet hangen. Wil jij bidden en geloven in de grote goudvis in de hemel, moet je dat doen, maar daar hoeft helemaal niemand wat mee te maken te hebben.

PeterPeters1966

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Nijogeth schreef:
11 aug 2022 02:05
witte angora schreef:

Persoonlijk vind ik dat we sowieso kerken, synagogen en moskeeën moeten afschaffen. Het geloof is iets dat je thuis beleid en dat je niet bij iedereen aan de grote klok moet hangen. Wil jij bidden en geloven in de grote goudvis in de hemel, moet je dat doen, maar daar hoeft helemaal niemand wat mee te maken te hebben.
Belijdt. Twee fouten in 1 woord.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
witte angora schreef:

Maar dan wel samen met voetbalkantines, cafes, stadions en concerthallen.. zelfde laken het pak.

witte angora

Nijogeth schreef:
Wil jij bidden en geloven in de grote goudvis in de hemel, moet je dat doen, maar daar hoeft helemaal niemand wat mee te maken te hebben.
Ben je voor jezelf een nieuwe religie begonnen, Nijo?

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:

. Wil jij bidden en geloven in de grote goudvis in de hemel, moet je dat doen, maar daar hoeft helemaal niemand wat mee te maken te hebben.

Helemaal met jou eens, geloven doe je maar bij jezelf.

Nijogeth

PeterPeters1966 schreef:
11 aug 2022 08:07
Nijogeth schreef:
witte angora schreef:

Belijdt. Twee fouten in 1 woord.
Klopt, dat had ik ook getypt. Echter lijkt mijn telefoon dat woord gewoonweg niet in het woordenboek te hebben staan.

Nijogeth

witte angora schreef:
11 aug 2022 09:34
Nijogeth schreef:
Wil jij bidden en geloven in de grote goudvis in de hemel, moet je dat doen, maar daar hoeft helemaal niemand wat mee te maken te hebben.
Ben je voor jezelf een nieuwe religie begonnen, Nijo?
Ja, maar wel voor mezelf, in mijn eigen kleine vissenkom. Ik las dat er subidies en belastingvoordelen waren. Dus daar ga ik niemand hier mee lastig vallen, ook omdat er zo'n Engels gezegde is: practice what your preach.

Nijogeth

angel1978 schreef:
11 aug 2022 09:29
Maar dan wel samen met voetbalkantines, cafes, stadions en concerthallen.. zelfde laken het pak.
Leg die maar eens uit. Behalve dat het een plek is waar mensen samenkomen, zijn er geen overeenkomsten. De kerk is een geloofsovertuiging, waarbij men poogt de waarheid te hebben en daarmee dus een stap voor te hebben op anderen. De andere zaken zijn bedoeld als entertainment en hebben een totaal ander doel.

Overigens, waarom alleen voetbalkantines? Waarom de golfclub en de tennisclub niet? Zeker omdat die duurdere kantines hebben?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

22 jaar procederen om 24 cent: het kan dus altijd nog gekker dan hier soms gedacht wordt :mrgreen: Maar... de zaak is wel gewonnen :lol:

Lady1234

Wel apart wat er allemaal in het zicht komt met die lage waterstanden.

https://www.nu.nl/klimaat/6217155/extre ... bloot.html

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Die stenen zijn een stuk interessanter dan het bonnetje van de Teevendeal in de drooggevallen Hofvijver.

Plaats reactie