Pakket ontvangen van DHL wat niet voor ons is
Pakket ontvangen van DHL wat niet voor ons is
Afgelopen weekend is er, door DHL, bij onze buren een pakket afgeleverd waarvan werd gezegd dat het voor ons was.
Dat bleek echter niet het geval. Op het pakket staat op 2 verschillende adreslabels een heel ander adres en een andere ontvanger.
We hebben verschillende keren geprobeerd dit bij DHL aan te geven en ze te vragen het pakket weer op te halen en bij de juiste persoon af te leveren, maar helaas tevergeefs.
We krijgen telkens te horen dat bij hun in het systeem staat dat zij het goed hebben afgeleverd (volgens hen hangt in hun systeem ons adres aan het track and trace nummer) en wij moeten daarom contact opnemen met de (Duitse) verzender om het op te lossen. Maar dat is toch bizar? Wij hebben NIETS met dit pakket te maken! We hebben het niet besteld, we hebben het niet aangenomen en we staan niet als ontvangers op de verschillende adreslabels,
DHL heeft het verkeerd bezorgd, weigert dit vervolgens op te lossen en maakt het ONS probleem.
Ik zit hier echt mee in m'n maag en weet niet wat ik er nu mee moet.
Retour afzender? Als het kwijt raakt draaien wij voor de kosten op zegt DHL. Zelf dan maar naar die mensen brengen? Dan lees ik weer van alles over pakketfraude en privacyregels. Ik wil er gewoon vanaf, haal het op DHL, doe je werk en bezorg het bij de persoon op de adreslabels.
Dat bleek echter niet het geval. Op het pakket staat op 2 verschillende adreslabels een heel ander adres en een andere ontvanger.
We hebben verschillende keren geprobeerd dit bij DHL aan te geven en ze te vragen het pakket weer op te halen en bij de juiste persoon af te leveren, maar helaas tevergeefs.
We krijgen telkens te horen dat bij hun in het systeem staat dat zij het goed hebben afgeleverd (volgens hen hangt in hun systeem ons adres aan het track and trace nummer) en wij moeten daarom contact opnemen met de (Duitse) verzender om het op te lossen. Maar dat is toch bizar? Wij hebben NIETS met dit pakket te maken! We hebben het niet besteld, we hebben het niet aangenomen en we staan niet als ontvangers op de verschillende adreslabels,
DHL heeft het verkeerd bezorgd, weigert dit vervolgens op te lossen en maakt het ONS probleem.
Ik zit hier echt mee in m'n maag en weet niet wat ik er nu mee moet.
Retour afzender? Als het kwijt raakt draaien wij voor de kosten op zegt DHL. Zelf dan maar naar die mensen brengen? Dan lees ik weer van alles over pakketfraude en privacyregels. Ik wil er gewoon vanaf, haal het op DHL, doe je werk en bezorg het bij de persoon op de adreslabels.
Bep GvH
vindt dit leuk
Re: Pakket ontvangen van DHL wat niet voor ons is
Ongevraagde zendingen zijn van degene die ze ontvangt. Die heeft geen enkele verplichting naar wie dan ook. Leg het pakket een tijdje weg en als er dan nog niemand om komt kunt u ermee doen wat u wilt. Ik zou er geen cent moeite meer in steken.
Oldsmobile442
, marnix
, Bep GvH
en Dirkie
vinden dit leuk
Re: Pakket ontvangen van DHL wat niet voor ons is
Dat is niet waar, uiteraard. Je wordt niet ineens eigenaar van een pakket wat niet van jou is.
Ik zou zowel DHL als de afzender in één mail aangeven wat er aan de hand is, en dat je het pakket anders weggooit. Dat mag je formeel natuurlijk ook niet, maar het houdt een keer op.
Of, heel praktisch: is dat andere adres (waar het wel naar toe moest) bij jou in de buurt? Je zou er langs kunnen gaan en kijken of je het daar af kunt handelen.
Re: Pakket ontvangen van DHL wat niet voor ons is
Het kan toch niet zo zijn dat DHL zegt dat je zelf maar contact op moet nemen met het Duitse verzendadres.Moneyman schreef: ↑12 aug 2022 13:42Dat is niet waar, uiteraard. Je wordt niet ineens eigenaar van een pakket wat niet van jou is.
Ik zou zowel DHL als de afzender in één mail aangeven wat er aan de hand is, en dat je het pakket anders weggooit. Dat mag je formeel natuurlijk ook niet, maar het houdt een keer op.
Of, heel praktisch: is dat andere adres (waar het wel naar toe moest) bij jou in de buurt? Je zou er langs kunnen gaan en kijken of je het daar af kunt handelen.
Ik vind dat ze al genoeg hebben ondernomen.
Breng het naar een ophaalpunt van DHL met de vriendelijke groeten.
Zitten zij er mee.
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 24 dec 2021 11:37
Re: Pakket ontvangen van DHL wat niet voor ons is
Controleer of het adres bestaat, en waar en wat het is.
Geef het niet zomaar af als iemand het komt ophalen. Voor je het weet, krijg jij de rekening.
Laat het pakket bij je thuis staan.
Bel het bedrijf waar het pakket besteld is en leg uit dat je het pakket thuis hebt. En vraag of zij het account van de besteller controleren en of het pakket betaald is.
Geef het niet zomaar af als iemand het komt ophalen. Voor je het weet, krijg jij de rekening.
Laat het pakket bij je thuis staan.
Bel het bedrijf waar het pakket besteld is en leg uit dat je het pakket thuis hebt. En vraag of zij het account van de besteller controleren en of het pakket betaald is.
Re: Pakket ontvangen van DHL wat niet voor ons is
Ook een oplossing is terugsturen naar de afzender. Afgeven bij een ophaalpunt en het bewijs goed bewaren. Maak ook van tevoren evt. foto's van de verpakking en bewaar deze ook.
Re: Pakket ontvangen van DHL wat niet voor ons is
Kun je er iets mee?, mooi zo niet, in de grijsbak wanneer je er niet voor getekend hebt.
150747
vindt dit leuk
Re: Pakket ontvangen van DHL wat niet voor ons is
Bij mij is het andersom. Het pakje is afgeleverd maar niet bij mij of bij de buren zelfs niet in mijn woonplaats. DHL zegt het is afgeleverd bij de buren naaste op het adres waar het moest zijn. neem maar contact op met de gene die het heeft verstuurd.
Re: Pakket ontvangen van DHL wat niet voor ons is
Ik heb altijd geleerd dat, als je iets ongevraagd krijgt dan is het van jou.
bupaul
vindt dit leuk
Re: Pakket ontvangen van DHL wat niet voor ons is
Eens, het zou niet zo moeten zijn - maar het is nu eenmaal wel zo. Terugbrengen naar een DHL-punt kan, maar zorg dan wel dat je bewijs hebt (getuige, film, zoiets).
-
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51
-
- Berichten: 674
- Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34
Re: Pakket ontvangen van DHL wat niet voor ons is
Lees onderstaande maar eens goed door, gaat over precies hetzelfde.
overig-juridisch-financieel-f93/pakketj ... l#p2708519
overig-juridisch-financieel-f93/pakketj ... l#p2708519
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Pakket ontvangen van DHL wat niet voor ons is
Heeft TS er dan om gevraagd?sylvesterb schreef: ↑12 aug 2022 16:56Dat is zo als het ongevraagd naar JOUW verstuurd wordt daarvan is hier geen sprake.
TS heeft contact gehad met DHL, waarom zou TS er meer effort in moeten steken?sylvesterb schreef: ↑12 aug 2022 16:56TS kan het pakket gewoon bij een DHL punt afgeven dan is het toch ook opgelost.
-
- Berichten: 32348
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Pakket ontvangen van DHL wat niet voor ons is
Het probleem is dat de buren namens TS iets aangepakt hebben dat niet voor TS is. Een paar weken geleden kwam er hier ook eentje van DHL een pakje brengen, dat was voor iemand die hier weliswaar gewoond heeft, maar al ruim twee jaar geleden verhuisd is... DHL kon het dus mooi terug nemen, want het is niet voor mij, ook al is het mijn adres.
Maar waarom de buren het aangepakt hebben als er een andere naam op staat is me ook een raadsel. Ik heb in mijn vorige woning ook wel eens pakjes voor bepaalde mensen geweigerd, daar had ik zo mijn redenen voor.
In geval van TS: ik zou het gewoon retour afzender versturen. Als het iets is dat online besteld is mag het binnen 14 dagen retour zonder opgaaf van reden. En wie weet er eigenlijk dat het bij jullie terecht is gekomen? Volgens DHL is het op het juiste adres afgeleverd.
Maar waarom de buren het aangepakt hebben als er een andere naam op staat is me ook een raadsel. Ik heb in mijn vorige woning ook wel eens pakjes voor bepaalde mensen geweigerd, daar had ik zo mijn redenen voor.
In geval van TS: ik zou het gewoon retour afzender versturen. Als het iets is dat online besteld is mag het binnen 14 dagen retour zonder opgaaf van reden. En wie weet er eigenlijk dat het bij jullie terecht is gekomen? Volgens DHL is het op het juiste adres afgeleverd.
Re: Pakket ontvangen van DHL wat niet voor ons is
Ik weet ook niet alle achternamen van mijn buren, zeker niet als het een samengesteld gezin is, dan hebben ze 4 verschillende achternamen. Toch neem ik hun pakketje wel aan hoor.witte angora schreef: ↑12 aug 2022 23:36Het probleem is dat de buren namens TS iets aangepakt hebben dat niet voor TS is. Een paar weken geleden kwam er hier ook eentje van DHL een pakje brengen, dat was voor iemand die hier weliswaar gewoond heeft, maar al ruim twee jaar geleden verhuisd is... DHL kon het dus mooi terug nemen, want het is niet voor mij, ook al is het mijn adres.
Maar waarom de buren het aangepakt hebben als er een andere naam op staat is me ook een raadsel. Ik heb in mijn vorige woning ook wel eens pakjes voor bepaalde mensen geweigerd, daar had ik zo mijn redenen voor.
In geval van TS: ik zou het gewoon retour afzender versturen. Als het iets is dat online besteld is mag het binnen 14 dagen retour zonder opgaaf van reden. En wie weet er eigenlijk dat het bij jullie terecht is gekomen? Volgens DHL is het op het juiste adres afgeleverd.
Maar hoe kan TS het pakket retour zenden zonder adreslabel? Dan moet hij/zij toch alsnog contact opnemen met de afzender, iets wat hij/zij helemaal niet wil.
Re: Pakket ontvangen van DHL wat niet voor ons is
Je mailt naar de afzender. Schrijft in je beste Duits dat je een pakket hebt gekregen wat niet voor jou bestemd is en vraagt wat je moet doen.
Dan krijg je vast wel een antwoord.
Degene die op het pakket zat te wachten zal intussen wel de Duitse webshop gemeld hebben dat het pakket niet ontvangen is.
Bij onderzoek bij de DHL zullen ze bij jou terecht komen. Dus hou het pakje niet zelf of gooi het in de kliko.
Even melden bij de webshop en het is opgelost.
Dan krijg je vast wel een antwoord.
Degene die op het pakket zat te wachten zal intussen wel de Duitse webshop gemeld hebben dat het pakket niet ontvangen is.
Bij onderzoek bij de DHL zullen ze bij jou terecht komen. Dus hou het pakje niet zelf of gooi het in de kliko.
Even melden bij de webshop en het is opgelost.