Nevyn schreef: ↑12 aug 2022 08:39
Ik lees nu steeds wat de Gemeente enz. zou moeten doen, maar wat doen jullie als VVE?
In feite niks, 40% is huur en die stemmen worden beheerd door de vastgoed manager. 60% is koop en daarvan komt er te weinig van opdagen op ledenvergaderingen o.a. om de volgende redenen:
1) bewoners zijn te oud om naar de vergadering te gaan.
2) Een aantal panden worden bewoond door 1 persoon, die werken vaak te veel en onregelmatig om rond te komen en hebben daardoor geen tijd& energie.
3) een aantal kopers woont er maar tijdelijk en zodra ze na een paar jaar wat beters vinden zijn ze weer weg. Als ze de splitsings acte aanpassen lopen ze rissico minder snel het huis te verkopen.
4) een aantal (jonge) dames zijn nogal gecharmeerd van deze probleem veroorzakers en hebben daarom oogkleppen op.
Er is een groeps app opgezet voor de eigenaren en een select aantal nette huurders.
Behalve klagen doet men er weinig mee.
De bewooners doen ondoordachte acties zoals het plaatsen van een oude kast met boeken in de hal zonder te overleggen met de vve/beheerder.
De schoonmaker zet deze dan ook gewoon buiten en belt het grofvuil. Hij weet niet beter dan dat het weer om gedumpte huisraad gaat.
De bewoners zijn dan weer kwaad op de schoonmaker omdat hun bieb weg is.
Een bieb die gezien het vandalisme in het flat alleen maar een brandgevaar oplevert.
Ik werk de laatste paar jaar veel thuis werkt en handel daarom de meeste meldingen af naar de afval dienst, gemeente en politie.
Ik hou al een tijd een likst bij met klachten voor deze instanties.
Veel bewoners klagen bij de schoonmaker over het afval op de gallerij en trappenhuizen en daarna bij de vve/beheerder over de schoonmaker. Ik krijg ze niet zo ver om te accepteren dat het niet aan de schoonmaker ligt maar bij de overlast gevers, veel bewoners hebben oogkleppen op.
En het is niet alleen qua afval waar we niet op een lijn zitten.
We hebben een intercom die onbekenden uit het flat zouden moeten houden, helaas doet men nog steeds voor iedereen open, ondanks constante waatschuwingen.
Inbrekers worden niet gezien als inbrekers.
Wanneer er geluids overlast is weigert men even langs te komen, ze hebben er immers zelf geen last van.
Op deze mannier sta je niet sterk als vve en daarom ben ik gaan praten met de politie en de gemeente.
Zoals iemand anders al eerder opmerkte, de pers zou wel eens uitkomst kunne bieden.