Drama boekingswijziging bij vakantiediscounter
Drama boekingswijziging bij vakantiediscounter
Mijn echtgenoot kan vanwege omstandigheden niet met ons mee op vakantie, de bedoeling is dat mijn moeder hiervoor in de plaatst komt. Al weken probeer ik een simpele naamswijziging bij de vakantiediscounter te doen. Ze sturen een standaard bericht terug dat ze er mee bezig zijn, ondertussen zijn we al 7 weken verder en mijn vakantie nadert. Ik probeer ze te bellen maar ze zijn super slecht bereikbaar, na 30 minuten wordt de lijn verbroken. En als je iemand te pakken krijgt zegt de persoon aan de lijn dat hij/zij niks voor je kan doen. Ik denk dan bij mezelf waarom zit je daar?!
Ik word er zo moe van, mijn hele vakantie voorpret is verpest. Ik zit in de stress want ik reis met twee jonge kinderen (1 en 3jr). Ik vertrouw de hele situatie niet, als het nu al zo gaat weet ik niet wat ik kan verwachten als op mijn vakantie bestemming aankom.
Ik ben bang en super gestresst nu. Help.
Ik word er zo moe van, mijn hele vakantie voorpret is verpest. Ik zit in de stress want ik reis met twee jonge kinderen (1 en 3jr). Ik vertrouw de hele situatie niet, als het nu al zo gaat weet ik niet wat ik kan verwachten als op mijn vakantie bestemming aankom.
Ik ben bang en super gestresst nu. Help.
Re: Drama boekingswijziging bij vakantiediscounter
Een persoonswijziging (iets anders dan een naamswijziging) kan alleen onder bepaalde voorwaarden worden doorgevoerd.
Wat voor vakantie is het? Eenn pakketreis? Samengestelde reis? Binnenlands, Europees of internationaal?
Zitten er vluchten bij inbegrepen? Zo ja... bij welke airline? Weet dat er bij de meeste airlines een nieuw ticket moet worden gekocht ipv naam/ persoon wijziging.
Lees de voorwaarden van uw boekings overeenkomst is mijn eerste advies. Daar staat meestal al in wat uw mogelijkheden zijn - of juist niet.
U heeft er nu niets aan, maar voor een volgende keer: online reisbureaus en ticket doorverkopers zijn - vooral in de zomer, maar ook door personeelstekort- vaak zeer slecht bereikbaar, met soms alleen buitenlandse klantenservice medewerkers; ook de .nl reisbureaus! Boek volgende keer bij een reisbureau om de hoek voor een meer persoonlijkere service.... vaak iets duurder maar ze zijn er vaker dan wel als u ze ook echt nodig heeft.
Succes met uw aanvraag! Ik hoop dat ze snel contact met u opnemen maar ik vrees dat dit niet of misschien te laat zal gebeuren. Neem contact op met uw reis- en annuleringsverzekering en vraag om advies bij hen, of boek in het ergste geval een extra ticket en laat uw moeder - als dit kan gewoon op uw hotel kamer. Dit is echter geen garantie dat dat kan!
Wat voor vakantie is het? Eenn pakketreis? Samengestelde reis? Binnenlands, Europees of internationaal?
Zitten er vluchten bij inbegrepen? Zo ja... bij welke airline? Weet dat er bij de meeste airlines een nieuw ticket moet worden gekocht ipv naam/ persoon wijziging.
Lees de voorwaarden van uw boekings overeenkomst is mijn eerste advies. Daar staat meestal al in wat uw mogelijkheden zijn - of juist niet.
U heeft er nu niets aan, maar voor een volgende keer: online reisbureaus en ticket doorverkopers zijn - vooral in de zomer, maar ook door personeelstekort- vaak zeer slecht bereikbaar, met soms alleen buitenlandse klantenservice medewerkers; ook de .nl reisbureaus! Boek volgende keer bij een reisbureau om de hoek voor een meer persoonlijkere service.... vaak iets duurder maar ze zijn er vaker dan wel als u ze ook echt nodig heeft.
Succes met uw aanvraag! Ik hoop dat ze snel contact met u opnemen maar ik vrees dat dit niet of misschien te laat zal gebeuren. Neem contact op met uw reis- en annuleringsverzekering en vraag om advies bij hen, of boek in het ergste geval een extra ticket en laat uw moeder - als dit kan gewoon op uw hotel kamer. Dit is echter geen garantie dat dat kan!
Laatst gewijzigd door SWNL op 14 aug 2022 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Drama boekingswijziging bij vakantiediscounter
Zoals gezegd, het gaat bij jou om een persoonswijziging, niet om een naamswijziging. Op hun site staat vermeld dat je daarvoor het contactformulier moet gebruiken.
Kan ik ook een reiziger compleet vervangen?
Wil je de reiziger wijzigen naar een andere reiziger, dan spreken we over een indeplaatsstelling. Deze gaan op aanvraag. Vul ook in dit geval het contactformulier in en onze klantenservice kijkt naar de mogelijkheden.
https://klantenservice.vakantiediscount ... doorgeven-
https://klantenservice.vakantiediscount ... 51-Contact
Kan ik ook een reiziger compleet vervangen?
Wil je de reiziger wijzigen naar een andere reiziger, dan spreken we over een indeplaatsstelling. Deze gaan op aanvraag. Vul ook in dit geval het contactformulier in en onze klantenservice kijkt naar de mogelijkheden.
https://klantenservice.vakantiediscount ... doorgeven-
https://klantenservice.vakantiediscount ... 51-Contact
bupaul
vindt dit leuk
-
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51
Re: Drama boekingswijziging bij vakantiediscounter
Boeken bij een prijsvechter/discounter maar wel een premium service verwachten is niet realistisch. De lagere prijzen moeten ergens vandaan komen, en personeelskosten is 1 van de weinige zaken waar je mee kunt differentiëren.
Re: Drama boekingswijziging bij vakantiediscounter
probeer het eens direct bij de vliegmaatschappij die de vluchten uitvoert, let op, dit kunnen 2 verschillende maatschappijen zijn, 1 heen een ander terug!
Re: Drama boekingswijziging bij vakantiediscounter
Ik denk niet dat de vliegmaatschappij ook maar iets gaan wijzigen in een contract wat ze niet met jou hebben. De discounter is de contactpersoon, daar heb je geboekt.
bupaul
vindt dit leuk
Re: Drama boekingswijziging bij vakantiediscounter
Dit heeft niets te maken met prijsvechters, de persoon van de ticket gaat niet mee maar iemand anders en dus moet je een nieuw ticket kopen.PeterPeters1966 schreef: ↑15 aug 2022 07:33Boeken bij een prijsvechter/discounter maar wel een premium service verwachten is niet realistisch. De lagere prijzen moeten ergens vandaan komen, en personeelskosten is 1 van de weinige zaken waar je mee kunt differentiëren.
Re: Drama boekingswijziging bij vakantiediscounter
Mensen denken even ander persoon invoeren makkie toch. Dat is niet zo komt veel meer bij kijken en er zijn vaak hoge kosten aan verbonden
voorbeeld transavia
Je mag altijd 1 gratis wijziging maken per passagier: voornaam, achternaam of geboortedatum. Geslachts- en paspoortinformatie kun je altijd gratis wijzigen.
Als je meer dan 1 wijziging wilt maken rekenen we toeslagen. Je betaalt €50 wijzigingskosten per enkele reis. Is de prijs van het ticket op dit moment duurder dan het oorspronkelijke ticket? Dan betaal je ook het verschil in ticketprijs.
U maakt dus meer dan 1 wijziging dat is bij een retourr 100 euro plus eventueel verschil actuele ticketkosten.
Je vervangt een compleet persoon dus meer dan 1 wijziging
voorbeeld transavia
Je mag altijd 1 gratis wijziging maken per passagier: voornaam, achternaam of geboortedatum. Geslachts- en paspoortinformatie kun je altijd gratis wijzigen.
Als je meer dan 1 wijziging wilt maken rekenen we toeslagen. Je betaalt €50 wijzigingskosten per enkele reis. Is de prijs van het ticket op dit moment duurder dan het oorspronkelijke ticket? Dan betaal je ook het verschil in ticketprijs.
U maakt dus meer dan 1 wijziging dat is bij een retourr 100 euro plus eventueel verschil actuele ticketkosten.
Je vervangt een compleet persoon dus meer dan 1 wijziging
Re: Drama boekingswijziging bij vakantiediscounter
Wat komt er dan allemaal bij kijken?
Als geslachts- en zelfs paspoortinformatie bij Transavia gratis gewijzigd kunnen worden, komt er toch niet zo heel veel bij kijken.
-
- Berichten: 12777
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Drama boekingswijziging bij vakantiediscounter
Meerdere instanties krijgen de gegevens van de airline. Dit om achter de schermen allerlei checks te doen. Elke aanpassing die gedaan word zal bij 3 verschillende bedrijven een belletje doen rinkelen.
Bij eenzelfde persoon die van geslacht is veranderd of zijn naam veranderd heeftbis dat niet zo spannend. Immers blijft zijn of haar BSN ongewijzigd. Daar zal geen melding voor gegeven worden. Maar bij een compleet ander persoon kan dat wel.
Bij eenzelfde persoon die van geslacht is veranderd of zijn naam veranderd heeftbis dat niet zo spannend. Immers blijft zijn of haar BSN ongewijzigd. Daar zal geen melding voor gegeven worden. Maar bij een compleet ander persoon kan dat wel.
Re: Drama boekingswijziging bij vakantiediscounter
Ha, daar zijn die schermen weer waarachter tal van bedrijven allerlei checks doen. Dat was voor u eerder al reden om te stellen dat het onredelijk was om te verwachten dat binnen acht uur een wijziging verwerkt kan. Op mijn vraag waarom al die die werkzaamheden achter al die schermen voor een nieuw ticket binnen 2½ uur gedaan kunnen worden, kwam geen antwoord.
Dat er her en der iets wijzigt is natuurlijk een open deur, dat is inherent aan een wijziging. Waarom het langer zou moeten duren dan bij een nieuw ticket, is mij niet duidelijk. Om welke checks gaat het dan? Waarom zijn die dan zo kostbaar? En gaan die dan niet in de meeste gevallen geheel automatisch?
Overigens kan paspoortinformatie gratis gewijzigd worden. Een onjuist nummer of twee correcte maar verwisselde nummers herstellen is geen probleem. Moeten al die checks dan niet gedaan worden?
Dat er her en der iets wijzigt is natuurlijk een open deur, dat is inherent aan een wijziging. Waarom het langer zou moeten duren dan bij een nieuw ticket, is mij niet duidelijk. Om welke checks gaat het dan? Waarom zijn die dan zo kostbaar? En gaan die dan niet in de meeste gevallen geheel automatisch?
Overigens kan paspoortinformatie gratis gewijzigd worden. Een onjuist nummer of twee correcte maar verwisselde nummers herstellen is geen probleem. Moeten al die checks dan niet gedaan worden?
-
- Berichten: 12777
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Drama boekingswijziging bij vakantiediscounter
Dan hebt u niet goed gelezen. Een persoon wijzigen is iets anders dan een persoon toevoegen. Toevoegen kan geheel automatisch, aanpassen wil zeggen dat 3 organisaties een naam moeten verwijderen en een andere daarvoor in de plaats moet zetten.Erthanax schreef: ↑15 aug 2022 21:49Ha, daar zijn die schermen weer waarachter tal van bedrijven allerlei checks doen. Dat was voor u eerder al reden om te stellen dat het onredelijk was om te verwachten dat binnen acht uur een wijziging verwerkt kan. Op mijn vraag waarom al die die werkzaamheden achter al die schermen voor een nieuw ticket binnen 2½ uur gedaan kunnen worden, kwam geen antwoord.
Re: Drama boekingswijziging bij vakantiediscounter
Ik lees wel goed, maar ik begrijp het echt niet. Gaan die wijzigingen dan met de hand? Om welke drie organisaties gaat het eigenlijk? En welke checks worden er dan uitgevoerd?
Dat bv de voornaam op het ticket niet klopt, blijkt ook pas bij het inchecken aan de balie, zo heb ik op het forum wel eens begrepen. De paspoortgegevens (de identiteit van de passagier) worden kennelijk niet eerder gecontroleerd.
Misschien denkt u dat ik aan het zeuren ben, maar dat is echt niet het geval. Ik begrijp echt niet dat het administratief-technisch zo veel moeilijker zou zijn iets te wijzigen dan een nieuw ticket te maken. Dat een luchtvaartmaatschappij dat niet wil, begrijp ik wel, niet dat het ook werkelijk tijdrovend, lastig of kostbaar zou zijn.
Dat bv de voornaam op het ticket niet klopt, blijkt ook pas bij het inchecken aan de balie, zo heb ik op het forum wel eens begrepen. De paspoortgegevens (de identiteit van de passagier) worden kennelijk niet eerder gecontroleerd.
Misschien denkt u dat ik aan het zeuren ben, maar dat is echt niet het geval. Ik begrijp echt niet dat het administratief-technisch zo veel moeilijker zou zijn iets te wijzigen dan een nieuw ticket te maken. Dat een luchtvaartmaatschappij dat niet wil, begrijp ik wel, niet dat het ook werkelijk tijdrovend, lastig of kostbaar zou zijn.
-
- Berichten: 3413
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: Drama boekingswijziging bij vakantiediscounter
Sommigen hier zijn meester in het opwerpen van redenen waarom iets nooit kan voor de klant. Puur uit de duim gezogen, altijd in het nadeel van de klant die het in zijn eentje moet afleggen tegen de grote maatschappij.
-
- Berichten: 12777
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Drama boekingswijziging bij vakantiediscounter
U zou natuurlijk zelf ook op onderzoek kunnen gaan.J. Deltoer schreef: ↑16 aug 2022 08:10Sommigen hier zijn meester in het opwerpen van redenen waarom iets nooit kan voor de klant. Puur uit de duim gezogen, altijd in het nadeel van de klant die het in zijn eentje moet afleggen tegen de grote maatschappij.
Zie hier een stuk over vliegen naar Amerika. Inclusief diverse plaatjes met routes die jouw gegevens gaan nog voordat je in het vliegtuig zit:
https://decorrespondent.nl/2675/dit-geb ... 5-b9f887ba
Nu is Amerika streng, maar voordat je in het vliegtuig hier stapt zijn er al 3 organisaties die je gegevens hebben.
Re: Drama boekingswijziging bij vakantiediscounter
Het probleem lijkt me niet zozeer de benodigde feitelijke verwerkingstijd (dit zijn allemaal geautomatiseerde processen), maar wél de formeel benodigde tijd die vastgelegd is. Uit de link van ND:
Zodra de boeking is bevestigd, wordt een Passenger Name Record (PNR) aangemaakt. Dit is onderwerp geweest van een jarenlange strijd tussen het Europees Parlement en de Amerikaanse autoriteiten. Na nine eleven moesten luchtvaartmaatschappijen uiterlijk 72 uur van tevoren een PNR aan het Department of Homeland Security (DHS) leveren.
Re: Drama boekingswijziging bij vakantiediscounter
Interessant artikel, daar wordt een mens tenminste iets wijzer van. Het gaat daarbij uitdrukkelijk wel om een reis naar de VS, waarmee het PNR gedeeld wordt. Voor reizen binnen de EU en veel vakantielanden geldt dat niet.
Ik begrijp dat het veranderen van de identiteit van de persoon op een ticket betekent dat het PNR verandert. Maar ik begrijp nog steeds niet waarom een fout in de naam of het paspoortnummer (bij Transavia) gratis gewijzigd kan worden. Dan verandert er toch ook van alles in het PNR? Bovendien, als je de portemonnee trekt om te betalen voor wijzigingen of een nieuw ticket, kan het ineens wel, en razend snel ook.
Volgens mij geeft dat aan dat het niet mogen wijzigen van een ticket (afgezien van de VS) vooral een kwestie is van "niet willen" en niet van "niet kunnen". Dan is het een bedrijfseconomische keuze, wat ik, zoals ik al eerder heb aangegeven, wel begrijp.
Ik begrijp dat het veranderen van de identiteit van de persoon op een ticket betekent dat het PNR verandert. Maar ik begrijp nog steeds niet waarom een fout in de naam of het paspoortnummer (bij Transavia) gratis gewijzigd kan worden. Dan verandert er toch ook van alles in het PNR? Bovendien, als je de portemonnee trekt om te betalen voor wijzigingen of een nieuw ticket, kan het ineens wel, en razend snel ook.
Volgens mij geeft dat aan dat het niet mogen wijzigen van een ticket (afgezien van de VS) vooral een kwestie is van "niet willen" en niet van "niet kunnen". Dan is het een bedrijfseconomische keuze, wat ik, zoals ik al eerder heb aangegeven, wel begrijp.
Re: Drama boekingswijziging bij vakantiediscounter
Bij vliegreizen ligt het iets anders.
Van reizigers binnen het Schengengebied krijgt Europol automatisch de gegevens èn ... in het geval je vliegt met (een partner van) een Amerikaanse maatschappij krijgen de VS ook je gegevens.
Bij alle overige reizen mag je ervan uitgaan, dat de autoriteiten in land van vertrek en in land van aankomst je gegevens krijgen en checken.
Re: Drama boekingswijziging bij vakantiediscounter
Ik had het iets te kort door de bocht geformuleerd, afgeleid als ik was door de vele aanvullende informatieharkerij door de VS, waarover het artikel gaat. Dat er informatie wordt uitgewisseld weet ik; dat is hier geregeld in de Wet gebruik van passagiersgegevens voor de bestrijding van terroristische en ernstige misdrijven.
Het verandert volgens mij verder niets aan mijn eerdere bewering over hetbwijzigen van persoongegevens op een vliegticket:
Het verandert volgens mij verder niets aan mijn eerdere bewering over hetbwijzigen van persoongegevens op een vliegticket:
Erthanax schreef: ↑16 aug 2022 11:03(...) Ik begrijp dat het veranderen van de identiteit van de persoon op een ticket betekent dat het PNR verandert. Maar ik begrijp nog steeds niet waarom een fout in de naam of het paspoortnummer (bij Transavia) gratis gewijzigd kan worden. Dan verandert er toch ook van alles in het PNR? Bovendien, als je de portemonnee trekt om te betalen voor wijzigingen of een nieuw ticket, kan het ineens wel, en razend snel ook.
Volgens mij geeft dat aan dat het niet mogen wijzigen van een ticket (afgezien van de VS) vooral een kwestie is van "niet willen" en niet van "niet kunnen". Dan is het een bedrijfseconomische keuze, wat ik, zoals ik al eerder heb aangegeven, wel begrijp.
Re: Drama boekingswijziging bij vakantiediscounter
Wat ik me afvraag is waarom deze discussie er eigenlijk iedere keer is? Dit kun je toch heel makkelijk afdoen met:
'Dit is het verdienmodel van dat bedrijf, het staat dan ook in de voorwaarden waar u mee akkoord bent gegaan. Als u dit de volgende keer wilt voorkomen, dan zult u waarschijnlijk bij een duurdere maatschappij uitkomen, maar ook daar zult u de voorwaarden van moeten doornemen, voor u akkoord gaat, om problemen te voorkomen'.
'Dit is het verdienmodel van dat bedrijf, het staat dan ook in de voorwaarden waar u mee akkoord bent gegaan. Als u dit de volgende keer wilt voorkomen, dan zult u waarschijnlijk bij een duurdere maatschappij uitkomen, maar ook daar zult u de voorwaarden van moeten doornemen, voor u akkoord gaat, om problemen te voorkomen'.