Prijs online goedkoper dan in winkel, kan ik compensatie krijgen?
-
Prijs online goedkoper dan in winkel, kan ik compensatie krijgen?
Dag allemaal,
Ik heb van de week een kussen gekocht in een beddenspeciaalzaak van een grote keten. Toen ik thuiskwam zag ik op hun site dat het kussen 20 euro goedkoper was dan ik in de winkel heb betaald. Hij was namelijk in de aanbieding maar de verkoper heeft niets gezegd en de oude prijs berekend.
Mag ik mijn 20 euro terug eisen? Ik heb alles bewaard, bon, screenshot van die dag van de prijs op de site etc.
Ik heb van de week een kussen gekocht in een beddenspeciaalzaak van een grote keten. Toen ik thuiskwam zag ik op hun site dat het kussen 20 euro goedkoper was dan ik in de winkel heb betaald. Hij was namelijk in de aanbieding maar de verkoper heeft niets gezegd en de oude prijs berekend.
Mag ik mijn 20 euro terug eisen? Ik heb alles bewaard, bon, screenshot van die dag van de prijs op de site etc.
Re: Prijs online goedkoper dan in winkel, kan ik compensatie krijgen?
U mag van alles en nog wat eisen, maar u hebt geen recht.
Als je even de moeite had genomen om VOOR de aankoop op hun site te kijken, had je jezelf 20 euro kunnen besparen. Achteraf iets checken is volkomen zinloos.
Nee je hebt geen recht op compensatie. En iets te eisen heb je al helemaal niet.
Je zou het hooguit zeer vriendelijk kunnen vragen.
Nee je hebt geen recht op compensatie. En iets te eisen heb je al helemaal niet.
Je zou het hooguit zeer vriendelijk kunnen vragen.
kuklos
vindt dit leuk
Zou die korting niet alleen online kunnen gelden?
Vanzelfsprekend heeft u contact opgenomen met de verkoper. Wat heeft dat gesprek opgeleverd?Nijlpaard21 schreef: ↑12 aug 2022 13:07Dag allemaal,
kuklos
, reggie2
en juliomariner
vinden dit leuk
-
Een fysieke winkel is iets anders dan een webwinkel. U stond in de winkel en hebt de prijs betaald die bij het product stond. Met die prijs was u het eens, anders had u het niet gekocht.
Een keten zegt niets, er kunnen franchisers zijn, er kunnen online akties zijn en de webwinkel kan compleet los staan van de fysieke winkels.
De koop is gesloten en rechten hebt u niet. Maar vragen kan altijd.
Een keten zegt niets, er kunnen franchisers zijn, er kunnen online akties zijn en de webwinkel kan compleet los staan van de fysieke winkels.
De koop is gesloten en rechten hebt u niet. Maar vragen kan altijd.
Aygulf
, kuklos
, Ivo.w
en arvandongen
vinden dit leuk
U kunt het altijd proberen.
Maar wettelijk gezien heeft u niet het recht op. U bent bij de aankoop eens met de prijs. Sommige winkels hanteren online een andere tarief dan in de winkel.
Maar wettelijk gezien heeft u niet het recht op. U bent bij de aankoop eens met de prijs. Sommige winkels hanteren online een andere tarief dan in de winkel.
Zoiets soortgelijks heb ik ook meegemaakt bij een camerashop. De winkelprijs lag 100 euro hoger dan de webshop prijs
Na enige druk uitgeoefend te hebben kreeg ik de camera voor de webshop prijs mee. De verkoper was het er roerend mee eens dat het prijsverschil te groot was. Succes.
Na enige druk uitgeoefend te hebben kreeg ik de camera voor de webshop prijs mee. De verkoper was het er roerend mee eens dat het prijsverschil te groot was. Succes.
-
Het kom vaak voor dat prijzen in de kassa's in de winkels niet aangepast zijn op aanbiedingen. Mij is dit ook al overkomen en ik ben teruggegaan met het bewijs dat de prijs in de winkle niet klopt. Heb dan het verschil uitbetaald gekregen. Wie niet waagt, die niet wint!
Engelengeduld
vindt dit leuk
-
Terug brengen naar de winkel en geld terug krijgen dan kussen op webpagina bestellen. Met aftrek portokosten bent u nog steeds 14 euro goedkoper uit!
Engelengeduld
vindt dit leuk
Geld terug geven is in een winkel niet verplicht.Engelengeduld schreef: ↑14 aug 2022 11:45Terug brengen naar de winkel en geld terug krijgen dan kussen op webpagina bestellen. Met aftrek portokosten bent u nog steeds 14 euro goedkoper uit!
Je kan ook gewoon vragen in de winkel of ze coulant willen zijn. Probleem opgelost.
-
O.k. ik weet nu voldoende, dank voor jullie reacties. wmb is de topic klaar
sjohie
vindt dit leuk
-
Wat ook nog meespeelt in dit geval is dat er in de winkel verkoopadviseurs rondlopen die betaald moeten worden. Via de webwinkel krijg je dat advies niet. Je zou kunnen zeggen dat het eerder bijzonder is als je via een webwinkel hetzelfde zou moeten betalen als in een stenen winkel.
Nijlpaard21 schreef: ↑14 aug 2022 11:56O.k. ik weet nu voldoende, dank voor jullie reacties. wmb is de topic klaar
Sommige mensen hier kunnen niet lezen. Trek je er niks van aan TS
-
U heeft in de winkel kunnen genieten van de ambiance, de uitleg e.d. van de verkoopster, het product in het echt mogen aanschouwen en.. per direct mee kunnen nemen.
Verder: had u ook genereus € 20 nagebracht, als op de website het product € 20 duurder geweest was ?
Verder: had u ook genereus € 20 nagebracht, als op de website het product € 20 duurder geweest was ?
-
En wie zegt het de aktie ook in de winkel gold? De klant bepaald niet of iets wel of niet in de aktie is.Engelengeduld schreef: ↑14 aug 2022 11:38Het kom vaak voor dat prijzen in de kassa's in de winkels niet aangepast zijn op aanbiedingen. Mij is dit ook al overkomen en ik ben teruggegaan met het bewijs dat de prijs in de winkle niet klopt. Heb dan het verschil uitbetaald gekregen. Wie niet waagt, die niet wint!
Ik ben vooral benieuwd of TS heeft geprobeerd het gesprek aan te gaan met de verkoper, alvorens hier een topic te plaatsen.
Dat gaat hier zomaar niet, daar gaan sommige nog vele, vele berichten verder mee.Nijlpaard21 schreef: ↑14 aug 2022 11:56O.k. ik weet nu voldoende, dank voor jullie reacties. wmb is de topic klaar
Kan TS nog even aangeven of de verkoper/ster een man of vrouw was ?
reggie2
en juliomariner
vinden dit leuk
-
Bah, wat een hopeloos foute en ouderwets stigmatiserende opmerking. Ook helemaal niet inclusief en deugend.BL2 schreef: ↑15 aug 2022 09:41Dat gaat hier zomaar niet, daar gaan sommige nog vele, vele berichten verder mee.Nijlpaard21 schreef: ↑14 aug 2022 11:56O.k. ik weet nu voldoende, dank voor jullie reacties. wmb is de topic klaar
Kan TS nog even aangeven of de verkoper/ster een man of vrouw was ?
Verkoopster mag trouwens al helemaaaaaal niet meer. De vraag moet zijn:
Is de seller een mens dat menstrueert, in de toekomst mogelijk gaat menstrueren cq in het verleden ooit gemenstrueert heeft, of is het een mens die niet aan deze classificatie voldoet.
vrij naar het Algemeen Dagblad nav de berichtgeving rondom Schotland.