PostNL pakket bezorgd, maar nooit ontvangen
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 06 mar 2008 15:04
PostNL pakket bezorgd, maar nooit ontvangen
Ik heb eind Juli 2 jeansbroeken gekocht bij de webshop van 7 For All Mankind en gelijk afgerekend via iDeal. Helaas was ik voor mijn werk een aantal dagen weg, en vrijwel bij thuiskomst gelijk met gezin op vakantie. Op vakantie zag ik dat het pakket volgens de PostNL app op 2 augustus bezorgd was bij mijn buurvrouw (3 huizen verderop). Er is voor getekend met haar achternaam.
Bij thuiskomst ben ik naar haar toe gegaan om mijn pakket op te halen en zei ze dat ze geen pakket had ontvangen. Toen ik haar de handtekening liet zien gaf ze aan dat deze niet van haar was en ze ook geen pakket aan zou nemen als er voor getekend moet worden. Ik woon al 10 jaar in deze straat en ken haar dus ook al zo lang. Ze heeft in het verleden wel eens een pakket aangenomen.
Nu heb ik ook navraag gedaan bij de pakketbezorger (woont ook in de wijk) en hij geeft aan zich niet te kunnen herinneren dat hij daar iets bezorgd heeft voor mij. Dit alles heb ik aan PostNL, Bleckmann (de oorspronkelijke vervoerder) als ook de webshop zelf gemeld. PostNL kan alleen een onderzoek instellen als dit aangegeven wordt door de webshop. 7 For All Mankind stuurt me per mail een printscreen van de track n trace, en zegt dat ze niks voor mij kunnen doen omdat het simpelweg afgegeven is. Maw, jammer dan, geld kwijt. Ik sta serieus perplex .. wat kan ik doen ?
Ik heb overigens ook online aangifte gedaan van diefstal. Graag hoor ik of iemand dit ook heeft meegemaakt en wat ik er eventueel nog aan kan doen. Het lijkt me toch niet dat het 'slachtoffer' gewoon pech heeft want dan is er toch volgens mij echt iets mis. Ik betaal met alle liefde voor deze broeken maar wel als ik ze ontvang.
Bij thuiskomst ben ik naar haar toe gegaan om mijn pakket op te halen en zei ze dat ze geen pakket had ontvangen. Toen ik haar de handtekening liet zien gaf ze aan dat deze niet van haar was en ze ook geen pakket aan zou nemen als er voor getekend moet worden. Ik woon al 10 jaar in deze straat en ken haar dus ook al zo lang. Ze heeft in het verleden wel eens een pakket aangenomen.
Nu heb ik ook navraag gedaan bij de pakketbezorger (woont ook in de wijk) en hij geeft aan zich niet te kunnen herinneren dat hij daar iets bezorgd heeft voor mij. Dit alles heb ik aan PostNL, Bleckmann (de oorspronkelijke vervoerder) als ook de webshop zelf gemeld. PostNL kan alleen een onderzoek instellen als dit aangegeven wordt door de webshop. 7 For All Mankind stuurt me per mail een printscreen van de track n trace, en zegt dat ze niks voor mij kunnen doen omdat het simpelweg afgegeven is. Maw, jammer dan, geld kwijt. Ik sta serieus perplex .. wat kan ik doen ?
Ik heb overigens ook online aangifte gedaan van diefstal. Graag hoor ik of iemand dit ook heeft meegemaakt en wat ik er eventueel nog aan kan doen. Het lijkt me toch niet dat het 'slachtoffer' gewoon pech heeft want dan is er toch volgens mij echt iets mis. Ik betaal met alle liefde voor deze broeken maar wel als ik ze ontvang.
Re: PostNL pakket bezorgd, maar nooit ontvangen
De webshop kan u wel een printscreen sturen, maar daarmee zijn ze niet van hun verantwoordelijkheid af. U hebt niet voor ontvangst getekend en daar gaat het om. Met PostNL heeft u niets te maken, zij zijn de vervoerder die door de webshop is ingeschakeld. De webshop heeft het artikel verstuurd maar u hebt het niet ontvangen maar wel betaald en dus heeft de webshop niet aan haar verplichting voldaan. Hoe dat dan is fout gegaan is aan hun om uit te zoeken met PostNL, niet aan u. Het enige wat zij moeten doen is of nog een keer versturen of u het geld terugbetalen.
U kunt ze dus gewoon aansprakelijk stellen. Willen ze daar niet aan meewerken kunt u verdere actie ondernemen om uw geld terug te krijgen.
U kunt ze dus gewoon aansprakelijk stellen. Willen ze daar niet aan meewerken kunt u verdere actie ondernemen om uw geld terug te krijgen.
CreativeStar
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12896
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: PostNL pakket bezorgd, maar nooit ontvangen
Daar waar het al fout gaat is dat u online gaat bestellen terwijl u weet dat u er niet zal zijn om het in ontvangst te nemen.
De website steekt vreemd in elkaar. Er zijn geen bedrijfsgegevens te vinden, enkel een mailadres met een account naam dgpb. Het enige adres wat te vinden is is het logistiek centrum van Blackman die voor vele bedrijven werkt. Googelen op het telefoon levert niets op. Zelfs het netnummer 0248 is niet te achterhalen. Wie er achter de winkel zit is dus gokken.
Rechten hebt u absoluut, maar hoe kunt u de rechten halen? Dat zal lastig zijn als er geen bedrijfsgegevens zijn.
De website steekt vreemd in elkaar. Er zijn geen bedrijfsgegevens te vinden, enkel een mailadres met een account naam dgpb. Het enige adres wat te vinden is is het logistiek centrum van Blackman die voor vele bedrijven werkt. Googelen op het telefoon levert niets op. Zelfs het netnummer 0248 is niet te achterhalen. Wie er achter de winkel zit is dus gokken.
Rechten hebt u absoluut, maar hoe kunt u de rechten halen? Dat zal lastig zijn als er geen bedrijfsgegevens zijn.
Re: PostNL pakket bezorgd, maar nooit ontvangen
En van welke diefstal hebt u aangifte gedaan?
Re: PostNL pakket bezorgd, maar nooit ontvangen
Dit inderdaad. Tenzij je de webshop te kennen hebt gegeven dat levering aan het adres van uw buurvrouw ook goed is, hebben ze gewoon niet gedaan wat ze op grond van de overeenkomst verplicht zijn (namelijk leveren aan jou).cherokee schreef: ↑23 aug 2022 20:42De webshop kan u wel een printscreen sturen, maar daarmee zijn ze niet van hun verantwoordelijkheid af. U hebt niet voor ontvangst getekend en daar gaat het om. Met PostNL heeft u niets te maken, zij zijn de vervoerder die door de webshop is ingeschakeld. De webshop heeft het artikel verstuurd maar u hebt het niet ontvangen maar wel betaald en dus heeft de webshop niet aan haar verplichting voldaan. Hoe dat dan is fout gegaan is aan hun om uit te zoeken met PostNL, niet aan u. Het enige wat zij moeten doen is of nog een keer versturen of u het geld terugbetalen.
U kunt ze dus gewoon aansprakelijk stellen. Willen ze daar niet aan meewerken kunt u verdere actie ondernemen om uw geld terug te krijgen.
Kleine correctie op het bovenstaande: je kunt nakoming van de overeenkomst eisen, je kunt niet de webshop aansprakelijk stellen (voor welke schade? Is de webshop al in verzuim?)
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 06 mar 2008 15:04
Re: PostNL pakket bezorgd, maar nooit ontvangen
@NeoDutchio : niet helemaal correct. Ik moest plots voor mijn werk weg, er was een noodgeval. De week erna ging ik pas met vakantie en uiteraard moet dat ook niet uitmaken, toch ? Ik heb tijdens mijn vakantie een pakket besteld en deze is gewoon netjes bij andere buren bezorgd en deze heb ik ook ontvangen.
De firma is inderdaad een Amerikaans modebedrijf met een online shop voor elk land (nou ja veel landen) - de moederfirma is Delta Galil Premium Brands en komt uit California. Het desbetreffende jeansmerk is zoiets als Levi's, Diesel etc., Bij zulke merken verwacht je niet dat ze zulke slechte klantenservice hebben. Door mijn extreem drukke baan ben ik genoodzaakt kleding online te bestellen.
@Lady1234 : Ik wilde dit eigenlijk doen om te laten zien aan de firma dat ik het echt niet heb. Je kunt aangifte doen van diefstal van een pakket. Met de gehele uitleg. Dat de politie er niks mee doet, tja dat zal zeker. Deze doen sowieso erg weinig tegen diefstal.
De firma is inderdaad een Amerikaans modebedrijf met een online shop voor elk land (nou ja veel landen) - de moederfirma is Delta Galil Premium Brands en komt uit California. Het desbetreffende jeansmerk is zoiets als Levi's, Diesel etc., Bij zulke merken verwacht je niet dat ze zulke slechte klantenservice hebben. Door mijn extreem drukke baan ben ik genoodzaakt kleding online te bestellen.
@Lady1234 : Ik wilde dit eigenlijk doen om te laten zien aan de firma dat ik het echt niet heb. Je kunt aangifte doen van diefstal van een pakket. Met de gehele uitleg. Dat de politie er niks mee doet, tja dat zal zeker. Deze doen sowieso erg weinig tegen diefstal.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 06 mar 2008 15:04
Re: PostNL pakket bezorgd, maar nooit ontvangen
@Hophophop : Ik kon alleen kiezen 'ophalen in winkel - Amsterdam' of 'standard delivery'. Levering aan huisadres.
Re: PostNL pakket bezorgd, maar nooit ontvangen
Maar er is helemaal geen sprake van diefstal.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 06 mar 2008 15:04
Re: PostNL pakket bezorgd, maar nooit ontvangen
@Lady1234 : Nou ja in a way wel. Door 1 de bezorger of 2 de ontvanger. Wel grappig dat je nu net daar over valt. Nogmaals, ik snap je punt maar heb dit gedaan om aan de webshop te laten zien dat ik het in ieder geval echt niet ontvangen heb.
Re: PostNL pakket bezorgd, maar nooit ontvangen
Voor diefstal is natuurlijk geen enkel bewijs, en het helpt je in je civiele zaak niet verder. Verspilling van tijd en energie dus.CreativeStar schreef: ↑24 aug 2022 06:03@Lady1234 : Nou ja in a way wel. Door 1 de bezorger of 2 de ontvanger. Wel grappig dat je nu net daar over valt. Nogmaals, ik snap je punt maar heb dit gedaan om aan de webshop te laten zien dat ik het in ieder geval echt niet ontvangen heb.
Het laat overigens ook helemaal niet zien dat je het echt niet ontvangen hebt. Als je de boel aan het oplichten bent, is een valse aangifte ook zo gedaan.
Lady1234
vindt dit leuk
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 06 mar 2008 15:04
Re: PostNL pakket bezorgd, maar nooit ontvangen
@Moneyman Je hebt helemaal gelijk, maar op het moment dat ik hoor dat én niemand het pakket heeft én PostNL als ook de webshop niks voor je gaan doen, heb ik wat snel gehandeld. Uiteindelijk is dat natuurlijk niet het punt. Het gaat erom wat ik kan doen tegen deze webshop.
Valse aangifte zou ik in ieder geval niet snel doen, want dat is strafbaarder dan zo'n pakket stelen.
Valse aangifte zou ik in ieder geval niet snel doen, want dat is strafbaarder dan zo'n pakket stelen.
Re: PostNL pakket bezorgd, maar nooit ontvangen
Je hebt gelijk. We bedoelen trouwens hetzelfde, nakoming. Ik gebruikte niet de juiste woorden.Hophophop schreef: ↑23 aug 2022 21:31Dit inderdaad. Tenzij je de webshop te kennen hebt gegeven dat levering aan het adres van uw buurvrouw ook goed is, hebben ze gewoon niet gedaan wat ze op grond van de overeenkomst verplicht zijn (namelijk leveren aan jou).cherokee schreef: ↑23 aug 2022 20:42De webshop kan u wel een printscreen sturen, maar daarmee zijn ze niet van hun verantwoordelijkheid af. U hebt niet voor ontvangst getekend en daar gaat het om. Met PostNL heeft u niets te maken, zij zijn de vervoerder die door de webshop is ingeschakeld. De webshop heeft het artikel verstuurd maar u hebt het niet ontvangen maar wel betaald en dus heeft de webshop niet aan haar verplichting voldaan. Hoe dat dan is fout gegaan is aan hun om uit te zoeken met PostNL, niet aan u. Het enige wat zij moeten doen is of nog een keer versturen of u het geld terugbetalen.
U kunt ze dus gewoon aansprakelijk stellen. Willen ze daar niet aan meewerken kunt u verdere actie ondernemen om uw geld terug te krijgen.
Kleine correctie op het bovenstaande: je kunt nakoming van de overeenkomst eisen, je kunt niet de webshop aansprakelijk stellen (voor welke schade? Is de webshop al in verzuim?)
Re: PostNL pakket bezorgd, maar nooit ontvangen
Wil je hier iets mee, dan zal de buurvrouw eerst aangifte moeten doen, omdat haar handtekening vervalst is. In het systeem van PostNL zal dan wel naar voren komen wie dat was en van daaruit kan natuurlijk dat bedrijf aangifte doen van diefstal. Je kunt zelf gewoon nakoming eisen.
Re: PostNL pakket bezorgd, maar nooit ontvangen
Webshop is verantwoordelijk voor de levering van uw pakket.
Zie ww.thuiswinkel.org/vragen/de-klant-zegt-het-pakketje-niet-te-hebben-ontvangen-wat-nu/ en www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... t-geleverd.
U kunt uw geld terug eisen of dat het pakket nog een keer verstuurd wordt. Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl/
Zie ww.thuiswinkel.org/vragen/de-klant-zegt-het-pakketje-niet-te-hebben-ontvangen-wat-nu/ en www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... t-geleverd.
U kunt uw geld terug eisen of dat het pakket nog een keer verstuurd wordt. Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl/