LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

kuklos

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door kuklos »

Nijogeth schreef:
24 aug 2022 20:45
Ik vind het nogal wat. 1 op de 8300 (3000 op 25 miljoen prikken) mensen komt dan in het ziekenhuis of overlijdt door het vaccin.
Zoals Jablan al meldde, het betreft meldingen. Geen volledig onderzochte zaken waarbij alle andere oorzaken uitgesloten zijn.

1 op de 8.300 is 0,012%. Wat is het bij andere medicijnen?

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

De booster van pfizer is ook maar voor BA1 of ook voor BA2 en we zijn nu bij BA4 of BA5.

Maar we zullen zien. Ik neem hem toch weer niet.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

kuklos schreef:
24 aug 2022 21:00
Nijogeth schreef:
Ik vind het nogal wat. 1 op de 8300 (3000 op 25 miljoen prikken) mensen komt dan in het ziekenhuis of overlijdt door het vaccin.
Zoals Jablan al meldde, het betreft meldingen. Geen volledig onderzochte zaken waarbij alle andere oorzaken uitgesloten zijn.
Dat is lastig te bepalen want daarvoor heb je informatie nodig hoeveel er is toegediend.

kuklos

sylvesterb schreef:
24 aug 2022 23:11
kuklos schreef:
24 aug 2022 21:00
Nijogeth schreef:
Dat is lastig te bepalen want daarvoor heb je informatie nodig hoeveel er is toegediend.
Die informatie is er. Medicijnen worden voorgeschreven, herhaalrecepten worden aangevraagd. Op basis van die informatie is prima te bepalen hoeveel klachten er bij andere medicijnen zijn.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik zou niet weten waar ik het moet vinden. Maar daarom is het ook jammer dat er niet bij staat waar die ernstige klachten waren, die hadden opgedeeld moeten worden. Als dat de groep 20-29 is, dan is 0,012 namelijk veel, want dat is meer dan de kans om in het ziekenhuis te belanden door Covid zelf.

Maar, ik vind persoonlijk dat de data die voor het coronabeleid en de vaccinaties waren altijd veel uitgebreider en duidelijker gedocumenteerd werden dan de data die anders uit kon wijzen. Behalve wanneer men weer met een grafiekje kwam over hoeveel mensen er besmet zouden gaan worden in de volgende golf. Dan was de middenlijn vaak al te hoog en nam men alsnog maatregelen voor de toplijn.

Onkruid71

Ik geloof dat Duitsland wel een goede lijst heeft, zal ik ff moeten zoeken.

https://www.pei.de/EN/newsroom/dossier/ ... afety.html

Onkruid71

Ik blijf er bij dat Nederland toch wat meer moet investeren, en niet in die CGT ****.

https://www.ctvnews.ca/health/long-covi ... -1.6032766

kuklos

Nijogeth schreef:
25 aug 2022 03:00
Ik zou niet weten waar ik het moet vinden.
Wij als privépersonen zullen geen toegang hebben tot zulke gegevens. Maar de data is er wel. Vandaar mij opmerking.
Nijogeth schreef:
25 aug 2022 03:00
Als dat de groep 20-29 is, dan is 0,012 namelijk veel, want dat is meer dan de kans om in het ziekenhuis te belanden door Covid zelf.
Niet 0,012, maar 0,012%. En dat is niet de kans om in het ziekenhuis te belanden, maar het percentage van de mensen die claimt in het ziekenhuis te zijn belad naar aanleiding van het nemen van het vaccin. Nogmaals, die claimt dat, het is een elding, geen volledig onderzochte zaak waarbij de oorzaak is vastgesteld. Die bovendien niet verdeeld is leeftijdsgroepen.

Bezorgdeburger

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Is dit niet een beetje paniek zaaien?
https://nos.nl/artikel/2441951-9-op-10- ... g-klachten

Onkruid71

Dan wordt het tijd dat die claims onderzocht worden, en rap ook.
Misschien moeten er wel fondsen opgericht worden net als in Amerika.
Stel dat je levenslange schade oploopt. Dat zou dan zo maar kunnen.
Als je de keuzes maakt, moet alles transparant zijn,

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Bezorgdeburger schreef:
25 aug 2022 10:23
Ik lees: “Aan het onderzoek deden 650 patiënten mee die tussen juli 2020 en juli 2021 zijn opgenomen in een ziekenhuis in de regio Rijnmond met corona. Het is uitgevoerd door het Erasmus MC, Rijndam Revalidatie en zorginstelling Laurens.”

Zijn dat patiënten die al (ernstige) onderliggende klachten hadden voordat ze opgenomen werden? Ik vind de conclusie zoals die nu in dit artikel staat, te vaag.
Net als de bijwerkingen van de vaccins, er is gebleken dat mensen die last hadden van ernstige “bijwerkingen”, al lange tijd onderliggende kwalen hadden zodat niet met zekerheid gezegd kan worden of de “bijwerkingen” door die oude kwalen kwamen of echt door het vaccin. Voor het gemak gooien een heleboel mensen het op één hoop, namelijk dat het zeker door het vaccin kwam.

Onkruid71

Waaruit is dat gebleken? Ik kan dat niet echt uit een onderzoek halen en vinden, dat deze mensen al lang iets onder de leden hadden.

Bezorgdeburger

Lowieze schreef:
25 aug 2022 10:32
Bezorgdeburger schreef:
25 aug 2022 10:23
Ik lees: “Aan het onderzoek deden 650 patiënten mee die tussen juli 2020 en juli 2021 zijn opgenomen in een ziekenhuis in de regio Rijnmond met corona. Het is uitgevoerd door het Erasmus MC, Rijndam Revalidatie en zorginstelling Laurens.”

Zijn dat patiënten die al (ernstige) onderliggende klachten hadden voordat ze opgenomen werden? Ik vind de conclusie zoals die nu in dit artikel staat, te vaag.
Net als de bijwerkingen van de vaccins, er is gebleken dat mensen die last hadden van ernstige “bijwerkingen”, al lange tijd onderliggende kwalen hadden zodat niet met zekerheid gezegd kan worden of de “bijwerkingen” door die oude kwalen kwamen of echt door het vaccin. Voor het gemak gooien een heleboel mensen het op één hoop, namelijk dat het zeker door het vaccin kwam.
Waar lees je dat dit door de vaccinaties komt?
Ik verbaas me erover dat zo'n kleine studie in een klein gebied in Rijnmond over korte periode in begintijd van coronacrisis wordt vertaald naar alle coronapatienten die ooit zijn opgenomen in ziekenhuis wegens Covid-19.

Lowieze

@Onkruid71

“Een gemelde bijwerking hoeft niet altijd door het vaccin veroorzaakt te zijn.
Klachten of aandoeningen kunnen ook door een andere oorzaak na de vaccinatie zijn ontstaan.”

Dit wordt als waarschuwing aangegeven op de site van het Lareb.

Vervolgens over het overlijden na een vaccinatie:
“Overlijden ná vaccinatie betekent niet dat een bijwerking van het vaccin de oorzaak is van het overlijden.
In de meldingen met voldoende informatie, is bij een groot deel een al bestaand gezondheidsprobleem de meest voor de hand liggende verklaring voor het overlijden. Bij een aantal meldingen hebben bijwerkingen mogelijk bijgedragen aan het verslechteren van een al kwetsbare gezondheidssituatie of sluimerende onderliggende conditie al dan niet door hoge leeftijd.“

Ik trek dan even de oorzaken van overlijden door naar mensen die niet overleden zijn na een vaccinatie, maar wel klachten hebben.

Lowieze

Bezorgdeburger schreef:
25 aug 2022 11:02

Ik verbaas me erover dat zo'n kleine studie in een klein gebied in Rijnmond over korte periode in begintijd van coronacrisis wordt vertaald naar alle coronapatienten die ooit zijn opgenomen in ziekenhuis wegens Covid-19.
Ik zeg niet dat dit door vaccinaties komt, ik zeg: “net als de bijwerkingen van de vaccins”

Onkruid71

Lowieze schreef:
25 aug 2022 11:15
@Onkruid71

“Een gemelde bijwerking hoeft niet altijd door het vaccin veroorzaakt te zijn.
Klachten of aandoeningen kunnen ook door een andere oorzaak na de vaccinatie zijn ontstaan.”

Dit wordt als waarschuwing aangegeven op de site van het Lareb.

Vervolgens over het overlijden na een vaccinatie:
“Overlijden ná vaccinatie betekent niet dat een bijwerking van het vaccin de oorzaak is van het overlijden.
In de meldingen met voldoende informatie, is bij een groot deel een al bestaand gezondheidsprobleem de meest voor de hand liggende verklaring voor het overlijden. Bij een aantal meldingen hebben bijwerkingen mogelijk bijgedragen aan het verslechteren van een al kwetsbare gezondheidssituatie of sluimerende onderliggende conditie al dan niet door hoge leeftijd.“

Ik trek dan even de oorzaken van overlijden door naar mensen die niet overleden zijn na een vaccinatie, maar wel klachten hebben.
Het is niet alleen overlijden wat een ernstige bijwerking kan zijn.
Maar goed, alles moet rap onderzocht worden, voor de volgende ronde.

Bezorgdeburger

Lowieze schreef:
25 aug 2022 11:17
Bezorgdeburger schreef:
25 aug 2022 11:02

Ik zeg niet dat dit door vaccinaties komt, ik zeg: “net als de bijwerkingen van de vaccins”
Maar dit artikel heeft het toch helemaal niet over vaccinaties?

Lowieze

Onkruid71 schreef:
25 aug 2022 11:28

.???

Onkruid71

Lowieze schreef:
25 aug 2022 12:05
Onkruid71 schreef:
25 aug 2022 11:28

.???
Ik lees al over POTS, chronische vermoeidheid, Neurologische auto-immuun ziekten en zo zijn er nog meer ernstige bijwerkingen.
Maar ze moeten het eerst allemaal maar uitzoeken.

Lowieze

Onkruid71 schreef:
25 aug 2022 12:12

Ik lees al over POTS, chronische vermoeidheid, Neurologische auto-immuun ziekten en zo zijn er nog meer ernstige bijwerkingen.
Maar ze moeten het eerst allemaal maar uitzoeken.
Bijwerkingen? U stelt als leek diagnoses?

Gesloten