Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Nijogeth
Berichten: 10203
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Met 1300 betaal ik mijn jaarlijkse energierekening en houd ik over. Die is helaas wat gestegen sinds ik airco heb, maar ik kom zeker nog niet aan 100 euro per maand. Helaas kom ik niet in aanmerking.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:
25 aug 2022 14:22


Maar fijn dat niemand die € 1.300 nodig heeft, stelt tenslotte niks voor.

Je moet mijn woorden niet verdraaien.

Het stelt weinig voor ten opzichte van de hoge rekeningen.

ZeerPrivé
Berichten: 5780
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

moederslink schreef:
25 aug 2022 13:55
Lady1234 schreef:
25 aug 2022 13:11
Onkruid71 schreef:
25 aug 2022 13:05
1300 is best wel wat geld, maar als je kijkt wat als duurder is geworden, is het niks.
Op die manier is alles schamel. Weiger dan ook die € 1.300 maar, wat moet je tenslotte met niks.
Inderdaad, voor velen is het leven armoedig en schamel.
Hier de ogen voor sluiten en het ver van mijn bed houden ? Niet doen !
Ik heb te doen met vele vele gezinnen!

En met een afbetaald koophuis , geen zonnepanelen, geen warmtepomp?
In ieder geval géén hoge woonlasten.
Bekijk het relatief .
Het gros van de kopers zitten gewoon nog met hypotheeklasten. Ken genoeg mensen die ook geen geld hebben om hun woning te verduurzamen.

Ken ook genoeg huurders waarvan de woningen allang verduurzaamd zijn, dus energiezuinig, maar die ook die 1300 euro krijgen of hebben gekregen.

Hoe laat is het mopper- en klaaguurtje voorbij?

Nijogeth
Berichten: 10203
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

kuklos schreef:
25 aug 2022 10:09
Nijogeth schreef:
25 aug 2022 02:51
Maar die tijd komt nog wel, want ik heb het gevoel dat we helemaal door aan het slaan zijn op dat gebied.
Niet we. Het betreft een klein groepje mensen waarnaar geluisterd wordt die alles gecanceld krijgen maar die groep vertegenwoordigt zeker niet de gemiddelde Nederlander (of Amerikaan).
De meesten vinden het onzin, maar door het politiek correcte medialand durft niemand dat te zeggen. We hebben dus met de gevolgen ervan te leven.

Trouwens, rapper Sjors is rapster Sjors geworden :roll:

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

moederslink schreef:
25 aug 2022 13:39

Wat betreft een afbetaald koophuis ? Lees mijn post nog maar een keer dan. Zij zijn niet arm, hebben vermoedelijk zonnepanelen, goede isolatie en vloerverwarming en warmtepomp,
Heeft u het dan over de momenteel zo verafschuwde Boomer generatie, die in het verleden juiste keuzes hebben gemaakt, hard hebben gewerkt, verantwoord met hun inkomsten zijn omgegaan en daar nu de zoete vruchten van plukken ?

Lady1234
Berichten: 27343
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die € 1.300 krijg je, eventueel, op basis van je huidige inkomen. Niet op basis van je energierekening, of woonsituatie, voorzieningen in je woonhuis.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

ZeerPrivé schreef:
25 aug 2022 14:25


Hoe laat is het mopper- en klaaguurtje voorbij?


Er staat nergens dat jij mee moet gaan in dit hoor. Is nog altijd vrijekeus.

ZeerPrivé
Berichten: 5780
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
25 aug 2022 14:34
Die € 1.300 krijg je, eventueel, op basis van je huidige inkomen. Niet op basis van je energierekening, of woonsituatie, voorzieningen in je woonhuis.
Dat klopt, maar dat geld is dus ook terecht gekomen bij mensen die het niet (of minder) nodig hebben. Had ik liever gezien dat een hoger bedrag bij de minima terecht was gekomen die inderdaad nog in oude, koude jaren '60 flats wonen. Maar ik ben me ervan bewust dat het proces daarvoor teveel tijd in beslag zou nemen.

Lady1234
Berichten: 27343
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Moet je je voorstellen wat een klus dat geweest zou zijn, met ik weet niet hoeveel bezwaarschriften na een afwijzing.

ZeerPrivé
Berichten: 5780
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
25 aug 2022 14:46
Moet je je voorstellen wat een klus dat geweest zou zijn, met ik weet niet hoeveel bezwaarschriften na een afwijzing.
Dat zou idd een gigantische en langdurige klus geweest zijn. Ik begrijp de keuze dus wel, het moest snel gebeuren. Ik hoop dat ze straks met een oplossing komen, waarbij de mensen die echt nog in een koud, niet verduurzaamd flatje wonen het meest zullen profiteren.

Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

Mensen wonen tegenwoordig in tenten op het gras, dus dat flatje is gewoon nog een luxe. Dat is in mijn generatie nog nooit voorgekomen, wel dat ik met drie dekens en een kruik lag te rillebillen in mijn bedje op zolder met ijsbloemen op de ramen in de winter.

Dat waren tijden!

Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

Ja, ik zwem morgen maar niet want mijn zwembandje is lek.

witte angora
Berichten: 31212
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik hoop juist dat morgen mijn zwambandje lek is. Het schijnt nogal warm te worden...

Erthanax
Berichten: 9830
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

In het oosten wordt het nog behoorlijk zomers, in Haarlem blijft het gelukkig bij 22 graden.

Lady1234
Berichten: 27343
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het wordt morgen juist koeler.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Gelukkig wel.

witte angora
Berichten: 31212
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Mijn zwambandje is dus niet lek.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Oh jee ... er zijn weer een paar mensen leeggelopen.


Ter Apel
De opvang heeft Bosnische kwaliteit bereikt. Alleen is buiten slapen daar het hele jaar, ook tijdens de winter met een sneeuwjachten, de norm.
Toch is het verkeerd om te stellen, dat er geen asielzoekers meer mogen komen. Het is geen vluchtelingenprobleem, het is de bureaucratie, die nu zichzelf in de staart bijt. Als je het te ingewikkeld maakt, mensen bewust jaren buiten de maatschappij houdt, dan ontneem je ze ook elk eigen initiatief en dat is de tweede reden waarom van die groep weinigen aan het werk komen. De hoofdreden is een andere: Nederlands als tweede taal is niet standaard bij het inburgeren inbegrepen.

De omgang met de vluchtelingen uit Ukraïne laat zien hoe het ook kan. Iets minder bureaucratie en het lukt. Van die groep is inmiddels 40% aan het werk (eigenlijk is het percentage hoger, omdat er veel kinderen zijn meegekomen).


Energie
Ik heb ze ook, huilend personeel, dat niet meer weet hoe het verder moet na de brief van de energieleverancier met het nieuwe termijnbedrag. Tegelijk vind ik de focus op armoede niet kloppen, want ik ken ook mensen met een groot huis en redelijk tot goed inkomen, die nu tijdelijk bij de kinderen intrekken, omdat het huis niet meer verwarmd kan worden, want ... te duur. De hoge energieprijzen raken iedereen.
Misschien nog een topic openen met de vraag: waar bezuinig jij op?

Nijogeth
Berichten: 10203
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het is wel een vluchtelingenprobleem. Er zijn er teveel die niet gehuisvest kunnen worden. Het bureaucratische probleem zit hem in het feit dat mensen niet binnen 10 weken het land uit worden gezet of mogen blijven. Na 10 weken moet het klaar zijn, geen beroepsmogelijkheden meer en er moet gezorgd worden (gedwongen of niet) dat ze ook worden opgenomen door hun land.

Lady1234
Berichten: 27343
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

“want ik ken ook mensen met een groot huis en redelijk tot goed inkomen, die nu tijdelijk bij de kinderen intrekken, omdat het huis niet meer verwarmd kan worden, want ... te duur. De hoge energieprijzen raken iedereen.”

Er is toch geen hond die nu zijn verwarming aanheeft! Dus onzin, dat nu intrekken, doe dat dan als het vriest.

Plaats reactie