Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
25 aug 2022 22:49
Het is wel een vluchtelingenprobleem. Er zijn er teveel die niet gehuisvest kunnen worden. Het bureaucratische probleem zit hem in het feit dat mensen niet binnen 10 weken het land uit worden gezet of mogen blijven. Na 10 weken moet het klaar zijn, geen beroepsmogelijkheden meer en er moet gezorgd worden (gedwongen of niet) dat ze ook worden opgenomen door hun land.
Buiten de werkelijkheid gedacht. Het huidige beleid is 'nee' en een verblijfsstatus alleen na een beroepsprocedure.

Je tien weken eis is op zich heel redelijk. Alleen heb je daarvoor wel een andere cultuur binnen de IND nodig en dat lukt alleen als je de IND opheft en van grond af opnieuw opbouwt, het personeel herschoolt of grotendeels vervangt.

Huisvesting is deel van een ander probleem: de woningmarkt. Waarvoor ik op korte (binnen 5 jaar) termijn alleen een oplossing zie met heel veel hoogbouw en dan alleen als er flink geïnvesteerd wordt in het opleiden van vakmensen (die vaak een migratie-achtergrond zullen hebben).
Lady1234 schreef:
25 aug 2022 22:51
Er is toch geen hond die nu zijn verwarming aanheeft! Dus onzin, dat nu
intrekken, doe dat dan als het vriest.
Niet alleen de gasprijzen zijn hoog, ook de stroomprijzen. Nu intrekken bij de kinderen is al vooruitkijken naar komende winter plus financieel bijkomen van afgelopen winter.

Moneyman
Berichten: 30447
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
26 aug 2022 08:28
Alleen heb je daarvoor wel een andere cultuur binnen de IND nodig en dat lukt alleen als je de IND opheft en van grond af opnieuw opbouwt, het personeel herschoolt of grotendeels vervangt.
Juist de IND heeft de afgelopen weken een aantal hele harde vegen uit de pan gekregen van de rechter. En terecht. Maar dat zal op zichzelf geen cultuurverandering met zich meebrengen. Zelfs het opnieuw opbouwen op zichzelf helpt niet - niet als de sturing van bovenaf niet óók verandert.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Helemaal waar, Moneyman.

Wil je het goed oplossen, moeten regering en parlement duidelijk voor ogen hebben wat nu het beste werkt. Blijft raar, dat van alle kanten de vingers in de wond worden gestoken, de oplossingen worden aangedragen en er nul reactie vanuit regering en parlement komt. Dan roep je het onheil over jezelf af: op naar de volgende crisis en weer een generatie, die wel in Nederland leeft, maar zich geen deel van de maatschappij voelt.

In onze ogen is de beste leerschool alle ca. 250 politici droppen in een woestijn. Hier heb je een telefoon en zie maar hoe je naar Nederland komt en daarna een geweer boven de hoofden leegschieten. Hebben ze 0,01% oorlogservaring opgedaan.
Als ze terugkomen - een deel zal vast blijven zitten in Zuidoost-Europa - dan hebben ze tenminste wat van de wereld gezien en beseffen ze ook, dat Nederland als land geen invloed op de grote vluchtelingenstromen heeft.

*

Deze hing nog in mijn geheugen.
Jablan schreef:
20 jul 2022 21:28
moederslink schreef:
10 jul 2022 10:08
PS : waar is " iedereen "???? Op vakantie ???😁
Deels.
Zoon + vriendengroep zitten in een vakantiehuis (3 appartementen in 1 huis). Bij het direct boeken hebben we aangegeven, dat het een groep jongeren is en wij garant staan voor alle schades. Dat was akkoord.
Wij hebben ze weggebracht (te veel bagage / te weinig rijbewijzen) en bij aankomst was de verhuurster minder blij. Alleen jongens. Maar omdat wij ze ook weer ophalen, was een extra waarborg weer niet nodig. Wel graag contant geld meenemen als we ze ophalen.
Mijn gevoel bij deze dame: ze hoopt op schade.
Bij het ophalen van de groep was de verhuurster helemaal bijgedraaid. De jongens waren nettere gasten dan de meeste gezinnen, die ze binnen krijgt. Geen schades, wel blij gemaakt met twee serviezen en graag een volgende keer weer.

Onkruid71
Berichten: 2877
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Een belofte heeft de regering wel nagekomen. Een nieuwe bestuurscultuur is er, nu is alles moeilijk, kan niet, is technisch niet mogelijk, dwingend, schijnheilig, leggen en bedriegen, bang voor vieze handjes, en vooral niks doen.

Toch vraag ik me dan wel eens ff, lijkt de buitenwereld hetzelfde naar de Nederlandse politici als dat ik dat doe.

witte angora
Berichten: 31201
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Jablan schreef:
26 aug 2022 09:06
In onze ogen is de beste leerschool alle ca. 250 politici droppen in een woestijn. Hier heb je een telefoon en zie maar hoe je naar Nederland komt en daarna een geweer boven de hoofden leegschieten. Hebben ze 0,01% oorlogservaring opgedaan.
Ach Jablan, jij komt vanwege je werk nog wel eens mensen tegen. Hoeveel mensen heb jij meegemaakt die in de directie of direct daaronder zitten, en die daadwerkelijk van de werkvloer af komen?

De hele maatschappij zit zo in elkaar. Leidinggevenden hebben feitelijk enkel theoretische kennis, en daarmee moeten ze een bedrijf runnen, een bedrijf waarvan ze vaak nauwelijks weten wat er gebeurt. Of zie ik dat verkeerd?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Nou inderdaad, het hele kabinet, met Rutte voorop, zou eens een nachtje in TerApel moeten verblijven.
Méér dan schandalig hoe het er daar uit ziet. Ze hebben er in den Haag vanaf hun pluche geen écht beeld van. Waar is het leiderschap , waar is de premier van een land?
Minder o-h én, minder polderen, méér daadkracht.
De procedures duren te lang .

witte angora
Berichten: 31201
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Onbegrijpelijk: voor de derde keer op rij staat hier een pakketbezorger voor de deur met een pakketje voor de vorige bewoonster. En voor de derde keer op rij zeg ik dat ik het niet aanneem omdat mevrouw twee jaar geleden al is verhuisd. Voor de derde keer op rij zeg ik dat het daarom terug moet naar de afzender. Overigens is het een blanco doos, dus zonder gegevens van de afzender. Maar dat is niet mijn probleem...

En als je dan bedenkt dat veel pakketjes na de eerste bezorgpoging al naar een afhaalpunt gaan....

Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

Het wordt nog gekker, geloof me. Nederland glijdt af...dit is niet vol te houden.

Mensen vanaf de werkvloer doorstromen naar een zetel van de directie, tuurlijk niet.! leiding gevende capaciteiten ontbreken gewoon. Omgekeerd zou mooi zijn, af en toe eens mee hobbelen op de werkvloer. En ik ken bedrijven waar dit gebeurd.
Maar Mark weet donders goed wat er speelt, maar noem nu eens iemand die dit allemaal kon voorzien en ook nog eventjes oplossen? Hadden we (Nederlanders) in de jaren 70 ooit durven geloven wat er nu allemaal speelt, en weten we nu ook te voorspellen hoe het over 20 jaar eruit ziet met Nederland en de bevolking.

Eerst maar eens rondkomen met mijn schamele AOW pensioen en hopen op een niet te strenge winter!

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
26 aug 2022 10:09
Nou inderdaad, het hele kabinet, met Rutte voorop, zou eens een nachtje in TerApel moeten verblijven.
Méér dan schandalig hoe het er daar uit ziet. Ze hebben er in den Haag vanaf hun pluche geen écht beeld van. Waar is het leiderschap , waar is de premier van een land?
Minder o-h én, minder polderen, méér daadkracht.
De procedures duren te lang .
Heb je gezien wat een viespeuken het zijn??? Van mij mogen de echt vluchtelingen blijven, .....de meeste zijn gelukzoekers dus opzouten.

Eigenares van hotel Albergen heeft de koop ingetrokken van het hotel.... moeten er meer doen.

Moneyman
Berichten: 30447
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

reggie2 schreef:
26 aug 2022 12:00
Heb je gezien wat een viespeuken het zijn???
Hoe denk je dat het eruit zou zien als we honderden autochtone Nederlanders op exact dezelfde manier zouden behandelen (dus: zonder ook maar enige voorzieningen te verstrekken) als de mensen bij Ter Apel?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Boeit mij niet.

We hebben zoiets als 40 duizend daklozen, laten ze daar maar eens tentjes voor opzetten of nog beter.....woonruimte voor zoeken.

witte angora
Berichten: 31201
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Al die 700 gasten kunnen klagen over vieze wc's... maar kennelijk is er niet ééntje die bij zichzelf denkt: 'laat ik het nou eens gaan schoonmaken'.

Laat de IND daar maar eens over nadenken voor ze het traject in gaan. En ja, ik kan me indenken dat de eigenaresse de koop wil intrekken.
Laatst gewijzigd door witte angora op 26 aug 2022 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Onkruid71
Berichten: 2877
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Volgens mij zit een Dixie op een gegeven moment vol.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Onkruid71 schreef:
26 aug 2022 12:11
Volgens mij zit een Dixie op een gegeven moment vol.
Kan wel zijn maar die goorheid van die gasten.....ze kunnen zelf ook schoonmaken hoor.

Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

Wat heb je in Ter Apel te zoeken als er helemaal geen voorzieningen zijn, die mensen dwingen gewoon en ze zijn vies. I.d.d. eigen bevolking eerst, en als dan nog rek over is, het volgende probleem team.
Zijn die mensen eigenlijk wel geprikt?

Moneyman
Berichten: 30447
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

reggie2 schreef:
26 aug 2022 12:05
Boeit mij niet.
Da's in ieder geval eerlijk.

Ik moet zeggen dat ik de afgelopen tijd met verbazing en plaatsvervangende schaamte heb gekeken naar wat er allemaal gezegd, geschreven en geoordeeld wordt, vaak zonder enige relevante kennis van hoe de zaken daadwerkelijk lopen. Inlevingsvermogen, empathie, medemenselijkheid, mededogen: het lijkt steeds meer een uitstervend iets te worden.

En ja, ik begrijp echt wel dat dat niet zomaar ontstaat, dat daar redenen voor zijn. Juist daarom schreef ik eerder al iets over plaatsvervangende schaamte voor de maatschappij die we met z'n allen hebben laten ontstaan en geworden zijn.

Lady1234
Berichten: 27342
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die vluchtelingen moeten zich VERLICHT melden in Ter Apel.

En vier dixies voor 700 man? Daar valt niet tegenop te reinigen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

Oldsmobile442 schreef:
26 aug 2022 10:45

Eerst maar eens rondkomen met mijn schamele AOW pensioen en hopen op een niet te strenge winter!
"Een gekregen paard mag je niet in de mond kijken" en met een financiële gift moet je ook tevreden zijn. :wink:

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

:oops: foutje, bedankt !
Laatst gewijzigd door scontra op 26 aug 2022 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Oldsmobile442 schreef:
26 aug 2022 12:17
Wat heb je in Ter Apel te zoeken als er helemaal geen voorzieningen zijn, die mensen dwingen gewoon en ze zijn vies. I.d.d. eigen bevolking eerst, en als dan nog rek over is, het volgende probleem team.
Zijn die mensen eigenlijk wel geprikt?
Die prik boeit mij niet zo ....het feit dat alles om dit volk begint te draaien, Nederlanders plaats moeten maken voor asielzoekers.....te gek voor woorden.
Nogmaals, echte asielzoekers moeten geholpen worden maar er zitten zoveel gelukzoekers tussen. Opzouten en grenzen dicht.

Plaats reactie