Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lady1234
Berichten: 27342
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Waar moeten Nederlanders plaats maken voor asielzoekers?

@oldsmobile

“Ze zijn vies”

Hebt u de wasgelegenheid gezien?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ze zijn inderdaad vies, bekijk maar eens goed het filmpje....hebben ze hun handjes zaligheid belooft?

Huizen krijgen ze voorrang. Onthouden Lady.

Er zijn vele daklozen met een baan die geen huis kunnen krijgen omdat het er niet is.
Deze mensen hebben meer recht op hulp en een huis dan al die lui uit andere landen.

Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

Het is wat het is, ze zitten er gewoon en krijg ze maar weer weg. En dat lukt natuurlijk niet, er komen er meer bij...open grenzen, heerlijk toch.

Een gekregen paard...? was het maar zo, die zijn best nog wat waard. Zou haar ook verkopen net zoals mijn afgekochte pensioenen. Je weet maar nooit hoelang je te leven hebt in gezondheid. Het gaat om de kwaliteit van het leven, mag het een onsje meer zijn meneer? tuurlijk..mik het er maar in.

Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

Lady1234 schreef:
26 aug 2022 12:52
Waar moeten Nederlanders plaats maken voor asielzoekers?

@oldsmobile

“Ze zijn vies”

Hebt u de wasgelegenheid gezien?
Ja ze zijn vies, de bacteriën springen in het rond.

Moneyman
Berichten: 30447
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Oldsmobile442 schreef:
26 aug 2022 13:05
Ja ze zijn vies, de bacteriën springen in het rond.
Klopt. En wiens schuld/ verantwoordelijkheid is dat?

Zoals ik al schreef: bij een dergelijke groep autochtonen zou het niet beter zijn.

witte angora
Berichten: 31201
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Feit is wel dat we met een aantal onoplosbare problemen te maken hebben. Een van die problemen is het gebrek aan woningen/verblijfplaatsen. Gemeenten hebben maar te zorgen voor 20.000 woningen. Hoe dan? Nu staat dat hotel in Albergen weer op losse schroeven. Als dat niet doorgaat - wat dan? En al zou de overheid willen bouwen - dan loopt ze weer tegen stikstofproblemen aan. Om dat op te lossen moeten boeren uitgekocht worden - maar ook dat is niet zomaar geregeld. Aan geld is kennelijk geen gebrek - tot de bodem in zicht is.

Moneyman
Berichten: 30447
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
26 aug 2022 13:11
Feit is wel dat we met een aantal onoplosbare problemen te maken hebben.
Klopt helemaal, WA. En een aantal van die grote problemen raken elkaar ook nog eens. Om dat op te lossen, heb je bestendigheid, visie en daadkracht nodig. Tsja... :roll:

Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

Van die mensen zelf natuurlijk, er is niks te vinden maar je gaat er wel naar toe. Dat is het probleem opzoeken!
Hebben die mensen op voorhand ingecheckt, ze hebben allemaal een mobieltje dus een aanvraag indienen en wachten op goedkeuring. Zoals ik ook mijn aanvragen moet doen om iets voor elkaar te krijgen.
Maar ze ploffen daar gewoon neer, en denken...zie mij daar maar weer weg te krijgen. Ik ben toch vluchteling? Hoe bewijs je dat eigenlijk? Ik heb toch recht..? welk recht!

Verantwoordelijkheid.

Moneyman
Berichten: 30447
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als ik jou zo hoor, zou ik bijna denken dat je het hebt over mensen die hier uit pure luxe een vakantie komen houden... :roll:

Lady1234
Berichten: 27342
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@oldsmobile

Ik hoop voor u dat u nooit in die situatie komt te verkeren.

angel1978
Berichten: 11131
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:
26 aug 2022 13:14
witte angora schreef:
26 aug 2022 13:11
Feit is wel dat we met een aantal onoplosbare problemen te maken hebben.
Klopt helemaal, WA. En een aantal van die grote problemen raken elkaar ook nog eens. Om dat op te lossen, heb je bestendigheid, visie en daadkracht nodig. Tsja... :roll:
Er mist nog één factor (hoewel bestendigheid daar natuurlijk ook mee te maken heeft) en dat is tijd. Als je niet de tijd krijgt om het op te lossen of te werken naar een oplossing ( daar komt visie natuurlijk weer om de hoek kijken ) en je continu zorgen moet maken of je je idee of project wel af kan maken of dat er weer een andere beslissing volgt waardoor je weer een andere kant op 'moet', krijg je natuurlijk nooit wat voor elkaar.

Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

Ik denk zeker dat die mensen verwachten in een woning terecht te komen, ik gun ze het ook...maar eerst onze eigen jongeren die werken en geen huisvesting hebben. Die hebben meer recht dan een schijnbaar niet gecontroleerde vluchteling, die ook denkt dat recht te hebben.

Mooi voorbeeldje dat Albergen, het is toch logisch.

Nogmaals, in een emmer van 5 liter past nu eenmaal geen 10 liter, dat is geen luxe maar gewoon een feit.

witte angora
Berichten: 31201
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Eigenlijk denk ik dat we al decennialang de tijd hebben gehad - maar wat is er al die tijd dan gedaan?

Lady1234
Berichten: 27342
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Oldsmobile442 schreef:
26 aug 2022 13:47
Ik denk zeker dat die mensen verwachten in een woning terecht te komen, ik gun ze het ook...maar eerst onze eigen jongeren die werken en geen huisvesting hebben. Die hebben meer recht dan een schijnbaar niet gecontroleerde vluchteling, die ook denkt dat recht te hebben.

Mooi voorbeeldje dat Albergen, het is toch logisch.

Nogmaals, in een emmer van 5 liter past nu eenmaal geen 10 liter, dat is geen luxe maar gewoon een feit.

Die vluchtelingen krijgen geen woning in Albergen, maar moeten, ongetwijfeld gedeeld, op een kamer.

Mag hopen dat de rechter beslist dat de koop moet doorgaan.

.Tja, en als zo’n dixi vol is, loopt hij over.

angel1978
Berichten: 11131
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:
26 aug 2022 13:53
Eigenlijk denk ik dat we al decennialang de tijd hebben gehad - maar wat is er al die tijd dan gedaan?
Weinig aan het beleid op vluchtelingen, daar was namelijk geen aandacht en vooral geld voor aangezien iedereen vind en vond dat dat niet van belang was ( er was immers geen probleem ). Als je dan eerst het probleem niet voortijdig wil oplossen ( geen politieke draagkracht voor immers geen draagkracht in de maatschappij ) en wacht tot het een probleem IS, tja dan is er ineens geen tijd meer.

Net als dat we wachten met het klimaatprobleem aanpakken tot er een klimaatcrisis is.
En we wachten met geld vrijmaken voor het ophogen van de dijken totdat het water er overheen gaat..

Als er dan politieke draagkracht is en je wordt er 4 jaar later politiek weer op afgerekend en het wordt teruggedraaid... Dan houd je weinig tijd over.

Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

Goeie vraag, regeringen hebben niet adequaat ingespeeld op de ontstaande problemen, eigenlijk vooruit geschoven. De druppels beginnen nu dus duidelijk over te lopen uit de krappe emmer. Om dit te herstellen is natuurlijk een mega klus, en wie gaat dat dan doen.
Het is een volgop systeem, alles hangt en plakt aan elkaar vast. Dan de cultuur die ontzettend aan het veranderen is, maakt het allemaal nog moeilijker.
Het is dus een zeer moeilijke vraag, en nog moeilijker aan te pakken.
Mijn visie,

Moneyman
Berichten: 30447
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
26 aug 2022 13:53
Eigenlijk denk ik dat we al decennialang de tijd hebben gehad - maar wat is er al die tijd dan gedaan?
Tijd en middelen verspeeld... en voor de korte termijn "wins" gekozen...

Onkruid71
Berichten: 2877
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Als de verantwoordelijke er nou ook op afgerekend worden, met wat er allemaal mis gaat, zou ook eens een keer fijn zijn, maar dat gebeurt steeds niet.

Moneyman
Berichten: 30447
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
26 aug 2022 14:25
Als de verantwoordelijke er nou ook op afgerekend worden, met wat er allemaal mis gaat, zou ook eens een keer fijn zijn, maar dat gebeurt steeds niet.
Nee helaas. Bijkomend probleem is dat ik werkelijk niet zou weten wie het wél op gaat lossen... en waar ik dus wél op zou moeten stemmen.

angel1978
Berichten: 11131
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:
26 aug 2022 14:24
witte angora schreef:
26 aug 2022 13:53
Eigenlijk denk ik dat we al decennialang de tijd hebben gehad - maar wat is er al die tijd dan gedaan?
Tijd en middelen verspeeld... en voor de korte termijn "wins" gekozen...
Maar dat is natuurlijk logisch als je elke 4 jaar wordt afgerekend.

Stel dat er een politieke partij was geweest die 5/10 jaar geleden had geroepen dat er veel meer opvang ( meerdere opvanglocaties, ook al zijn de vluchtelingen er op dat moment niet ) zou moeten worden geregeld en er verplichte doorstroom naar huurhuizen zou moeten komen. Vele miljoenen die daarvoor nodig zijn.

Hoeveel stemmen zou zo'n partij hebben gekregen en hoeveel zou er dan gerealiseerd zijn?

Plaats reactie