Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
juliomariner
Berichten: 4986
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

angel1978 schreef:
26 aug 2022 15:57
juliomariner schreef:
26 aug 2022 15:55
angel1978 schreef:
26 aug 2022 15:47


En dan? Alsof je dan een oplossing hebt :roll:
Denk je dat echt of praat dit gewoon lekker?
Nee ik heb niet DE oplossing, u wel? maar juist deze landen willen niet meewerken aan de terugkeer, nou wij willen ze ook niet.
Maar dat is dus je kop in het zand en fijne praat voor de borrel..
Want dan nog maar een keer: wat gaat er uiteindelijk gebeuren met deze groep die niemand wil en wat er toch behoorlijk veel zijn?

Ik heb DE oplossing ook niet, maar ik zeg liever gewoon dat ik het ook niet weet.
Wat er met deze groep gaat gebeuren interesseert me niet, ze zitten dan op het terrein van de ambassade dus op het grondgebied van het betreffende land. Deze gelukzoekers zijn niet zielig. Ze hebben bewust een keuze gemaakt en deze keer is het niet gelukt.
Het is nu tijd om door te pakken in plaats van het linkse l*llen wat de afgelopen 30 jaar is gebeurd.
Als de gelukzoekers uit de procedure zijn zal de rest veel sneller opgevangen kunnen worden.
Wat ik mij echt afvraag: waarom zijn het vooral jonge mannen. Ik dacht dus oprecht dat vooral vrouwen en kinderen bedreigd en onderdrukt worden?
Waar zijn deze dan?

kuklos
Berichten: 9928
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik hoor het al. Alles wat we zeggen wordt afgewezen door Moneyman and Angel1978, want het is geen oplossing. :roll:

Het doet me denken aan een zekere politicus die dat verwijt ook altijd krijgt. Van andere politici die ook heel erg NIMBY zijn. :roll:

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:
26 aug 2022 16:15


Wit en christelijk heeft er alles mee te maken.


Vertel........

kuklos
Berichten: 9928
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

angel1978 schreef:
26 aug 2022 15:51
kuklos schreef:
26 aug 2022 15:50
angel1978 schreef:
26 aug 2022 15:47


En dan? Alsof je dan een oplossing hebt :roll:
Denk je dat echt of praat dit gewoon lekker?
Die oplossing zal vanzelf komen doordat de ambassades van die landen het probleem moeten gaan oplossen. En op een gegeven moment druk op hun regeringen gaan uitoefenen.

We kunnen natuurlijk wel elke oplossing af gaan wijzen, zoals jij nu doet. Maar we zien wat dat oplevert. Bijvoorbeeld in Albergen.
Maar wat denk je nu serieus ( en dat is echt een serieuze vraag ) wat deze ambassades gaan doen als het er meer dan een paar worden?
Dan zetten wij er militairen omheen met de opdracht om gericht te schieten als ze het terrein afkomen.

je wil een oplossing, je krijgt een oplossing. En zodra bekend wordt hoe wij met de gelukszoekers omgaan dan damt die stroom heel erg snel in.

angel1978
Berichten: 11131
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Wat er met deze groep gaat gebeuren interesseert me niet
Tja, dat noem ik dus kop in het zand.. Ik zal je voorspellen wat er gebeurt:

1. De ambassade sluit de poorten (wij hebben geen bevoegdheid en kunnen dat dus niet tegenhouden)
2. De mensen verdwijnen uit de ambassade de illegaliteit ( en grote kans criminaliteit ) in. Die gaan echt niet rustig daar zitten wachten en de ambassade van het land dat ze niet wil gaat ze ook niet daar houden.

Dus wat je uiteindelijk krijgt is exact dezelfde hoeveelheid mensen, maar dan niet bij het AZC maar in de illegaliteit en criminaliteit alsnog in je eigen land.

Dat zou dus NIET mijn keuze zijn, aangezien ik verwacht dat we daar nog veel meer last mee krijgen.

Dat we gelukszoekers hier niet moeten hebben en moeten scheiden van echte asielzoekers zijn we helemaal eens.. Maar met je 'oplossing' kan ik werkelijk helemaal niets en dat heeft ook niets met 'links lullen' te maken.

Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

Ik denk dat er wel oplossingen zijn, maar wettelijk gezien niet uitvoerbaar of toelaatbaar. Dat maakt alles volgens mij nog complexer dan dat het al is.
Ik ga ook lekker de BBQ in de fik steken, en een lekker koude gele rakker.
Fijn week end.

angel1978
Berichten: 11131
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

En als je dan ziet wat er hier aan reacties komt, dan snappen velen misschien wel dat die schaamte van Moneyman echt zo gek niet is..

kuklos
Berichten: 9928
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

angel1978 schreef:
26 aug 2022 16:28
En als je dan ziet wat er hier aan reacties komt, dan snappen velen misschien wel dat die schaamte van Moneyman echt zo gek niet is..
Ik snap heel goed dat velen zich schamen voor hoe de regering en bijvoorbeeld de lokale politiek in Amsterdam en Utrecht omgaat met de Nederlanders en hun belangen in deze.

angel1978
Berichten: 11131
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:En daar laat ik het maar weer even bij voor wat betreft dit onderwerp, ik ga even leuke dingen doen
Goed plan, dat ga ik ook doen.
Hopelijk is deze 'GeenStijl' discussie snel weer overgewaaid.

kuklos
Berichten: 9928
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Goed idee. Kop in het zand steken, alle aangedragen oplossingen afwijzen en dan lost het probleem zich vanzelf op. Not.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Interessante pagina's. Eigenlijk zie ik heel veel media-framing langskomen en zo te zien heeft niemand direct contact met vluchtelingen/asielzoekers.


Een asielstop lost niets op. Dat is je ogen sluiten voor de problemen, er niet mee geconfronteerd willen worden.

Veilige landen is een erg rekbaar en relatief begrip. Er zijn door de jaren heen nogal wat teruggestuurde mensen spoorloos verdwenen in zo'n veilig land of vermoord. Dat laatste weten we alleen omdat er een lijk is. Eigenlijk zijn er twee smaken: of het is een redelijk wetteloos gebied, waar dat soort dingen gebeuren of er heerst een eercultuur, waardoor er geen weg terug is.

Niet terug kunnen of niet toegelaten worden, betekent een bestaan in de schaduw van de maatschappij.

Gelukkig komt Ukraine een paar keer langs. De mannen mogen het land niet uit, tenzij ze voor 24 februari al buiten de Ukraine waren. Daarom zijn het vooral vrouwen en kinderen, die hier direct een verblijfsstatus krijgen op basis van een EU-regeling.
Het feit, dat ze hier zijn, niet echt opvallen, hun weg zoeken en weten te vinden, maakt duidelijk, dat de opvang en eerste stappen in de maatschappij prima lukt zonder uitgebreide bureaucratie.
De oplossing voor de huidige problemen is daarmee duidelijk: minder bureaucratie. Heel veel minder bureaucratie.


Op ons komt het afwijzen van mensen, gevolgd door de opmerking 'maar de echte vluchtelingen zijn welkom' hypocriet over.
Je kunt niet weten wie wat heeft meegemaakt.
Bovendien: wat is de definitie van een 'echte vluchteling'. Geamputeerde ledematen? Martelkamer overleefd? Complete familie uitgemoord? Of is de dreiging van vermoord te worden al voldoende om op de vlucht te gaan? Of is het genoeg om compleet andere denkbeelden te hebben dan de machthebbers? Of is het voldoende om iemand te zijn, die volgens de wet er niet mag zijn?
Zeg het maar: wat is een 'echte vluchteling'?

kuklos
Berichten: 9928
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
26 aug 2022 17:00
Een asielstop lost niets op. Dat is je ogen sluiten voor de problemen, er niet mee geconfronteerd willen worden.
Ik denk dat GL, D66 en PvdA trots op je zouden zijn vanwege die zin. En je tegelijkertijd heel veel mensen er heel erg boos mee maakt. Die terecht boos worden omdat nu hun problemen steeds genegeerd worden en er geen oplossing komt omdat alles elke keer altijd wordt weggebagatellisseerd. Zo ook door jou in deze post.

Laten we eens kijken naar Afrika, in 1990 600 miljoen inwoners. Nu 1,3 miljard inwoners. Natuurlijk heeft Afrika dan problemen. Geen enkele economie kan zo'n gigantische groei opvangen.
Laten we eens kijken naar Nederland. We ondertekenen verdragen, houden ons daar ook aan. En gaan vervolgens als slappe sla met landen om die zich daar niet aan houden. Dus weet je wat, we doen niks. We gaan vooral roepen dat we niks kunnen doen.
Laten we dan eens kijken naar de samenstelling van de vluchtelingen. het percentage jonge mannen ten opzichte van het percentage anderen.

ik kan nog tig andere dingen gaan schrijven, maar mensen in Nederland sluiten de ogen niet, mensen zijn het zat dat wij alle problemen in de wereld mogen oplossen, dat zij die niet die problemen ervaren (denken aan de groep die in de goede wijken in het westen van NL wonen) anderen vertellen dat ze racisten zijn en immigranten moeten opnemen, en elke keer door die groep die ze tot racist bestempelt en zegt dat ze wegkijken vooral heel veel feiten worden weggelaten. Zoals het verschil in immigranten in Europa en andere werelddelen, het verschil binnen Europa tussen asielaanvragen, de bevolkingsexplosie in veel landen, etcetera.

juliomariner
Berichten: 4986
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

angel1978 schreef:
26 aug 2022 16:40


Goed plan, dat ga ik ook doen.
Hopelijk is deze 'GeenStijl' discussie snel weer overgewaaid.
Sorry ik was vergeten dat we Nederlanders zijn en dus politiek correct moeten zijn.
Waarom moet Nederland zich altijd als het liefste kind van de klas gedragen?
Deze landen nemen hun eigen onderdanen niet terug dus waarom mogen wij dan niet hard met deze landen omgaan. Oh nee dan vinden ze ons niet meer leuk en lief.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Dan zijn we een racist......lekker laten kletsen het land is overvol.

Lady1234
Berichten: 27342
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat die vluchtelingen vaak jonge mannen zijn, is toch logisch. Zij worden er op uit gestuurd, zeer vaak met een gevaarlijke reis.de verwachting is, dat ze hier rap aan het werk kunnen, geld kunnen sturen naar huis en zodra het een beetje gaat de familie laten overkomen. Zo’n expeditie wordt niet toevertrouwd aan een (jong) meisje.

Maar misschien wordt het eens tijd de overeenkomsten met Marokko op te zeggen, als ze hun onderdanen niet willen terugnemen.

juliomariner
Berichten: 4986
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Vooral niet te recht praten Lady De dat mag hier niet.

Lady1234
Berichten: 27342
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Is dat recht? Het zijn feiten. Net zoals het in België, Frankrijk en ga maar door barst van de Arabische mannen, aan wie ongetwijfeld door hun, hier al verblijvende neven is voorgespiegeld dat de bankbiljetten aan de bomen groeien.

juliomariner
Berichten: 4986
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Bedoelde rechts.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Moneyman schreef:
26 aug 2022 15:57
moederslink schreef:
26 aug 2022 15:54
Moneyman schreef:
26 aug 2022 15:26

Omdat dat totaal onvergelijkbaar is. Zie wat er net al over geschreven is.
Nee, niet totaal onvergelijkbaar; er zijn ook échte vluchtelingen uit een oorlogssituatie.
Alleen al het enkele gegeven dat Oekraïners uit een Europees land komen, is al een wereld van verschil met de asielzoekers uit Afrikaanse culturen.
Exact! Een Europeaan is nu eenmaal anders dan een Afrikaan.
Daarom hebben we misschien ook minder moeite met Europeanen hier dan met Afrikanen?
En maar zeggen dat hier geen racisme bestaat en dat maar volhouden en ontkennen :evil:

Nijogeth
Berichten: 10195
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
26 aug 2022 17:33
Dat die vluchtelingen vaak jonge mannen zijn, is toch logisch. Zij worden er op uit gestuurd, zeer vaak met een gevaarlijke reis.de verwachting is, dat ze hier rap aan het werk kunnen, geld kunnen sturen naar huis en zodra het een beetje gaat de familie laten overkomen. Zo’n expeditie wordt niet toevertrouwd aan een (jong) meisje.
Als ik naar een vreemd land ga om te werken, dan zorg ik eerst dat ik werk heb daar, onderdak heb daar en alles formeel geregeld is.

Als ik naar een vreemd land ga als vluchteling, dan zou ik toch denken dat vrouwen en kinderen, die vaak toch kwetsbaarder zijn, uit mijn land ook moeten vluchten. Als zij niet hoeven te vluchten, ben ik dan wel echt een vluchteling, of vlucht ik dan toch om ergens anders te gaan werken en komen we dan weer bij mijn eerste alinea terecht?

Plaats reactie