Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Nijogeth
Berichten: 10185
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jablan schreef:
26 aug 2022 20:02
Asielhoppen binnen Europa is onmogelijk geworden, dat is verouderde informatie.
Huh? Dus geen enkele immigrant staat hier in Ter Apel? Kunnen we dat direct sluiten. Ze schrijven zich namelijk altijd in in het eerste land dat ze aandoen. En ik zie ze niet met die gammele bootjes tot aan Zeeland of Noord-Holland geraken.

Asielhoppen is wel degelijk een ding. Al die mensen in Ter Apel zijn door een stuk of 10 veilige landen hierheen gekomen, niet via de oceaan.

J. Deltoer
Berichten: 3195
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

kuklos schreef:
26 aug 2022 21:13
Weet je wat mij een steeds beter idee lijkt? Het land in tweeën delen. een deel voor de deugkliek, en een deel voor de zogenaamde onderbuikers, de tot
fascisten en racisten bestempelden. En beide delen ook met navenant beleid regeren. We kunnen wel een weddenschap maken welk deel het snelste tot een derdewereld land afglijdt, maar dat hoeft niet, dat kunnen we zo voorspellen, zie nogmaals "Het Flatgebouw Nederland".
Alleen zijn die deugklik ook NIMBYS, dus lekker deugen in de randstad, maar opvangen ver weg....in Ter Apel en Budel.

kuklos
Berichten: 9915
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

J. Deltoer schreef:
26 aug 2022 21:42
kuklos schreef:
26 aug 2022 21:13
Weet je wat mij een steeds beter idee lijkt? Het land in tweeën delen. een deel voor de deugkliek, en een deel voor de zogenaamde onderbuikers, de tot
fascisten en racisten bestempelden. En beide delen ook met navenant beleid regeren. We kunnen wel een weddenschap maken welk deel het snelste tot een derdewereld land afglijdt, maar dat hoeft niet, dat kunnen we zo voorspellen, zie nogmaals "Het Flatgebouw Nederland".
Alleen zijn die deugklik ook NIMBYS, dus lekker deugen in de randstad, maar opvangen ver weg....in Ter Apel en Budel.
Klopt. Had ik ook al gezegd. Middels de opmerking "WIJ zijn een gastvrij land, en JULLIE gaan ze daar opvangen, ver weg van ons".

Dat hebben we in IJburg ook al gezien. Vol met D66 en GL stemmers, maar o wee toen er ineens windmolens kwamen. Nee, dat mocht niet. Toen was het ineens een slecht idee.

Lady1234
Berichten: 27333
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jablan schreef:
26 aug 2022 21:11
@Erthanax: dank je voor de links.

kuklos schreef:
26 aug 2022 20:34
Onder andere de pensioenen/AOW die we die kant op sturen. Alle andere overheidsuitkeringen.
En we kunnen via de EU het complete geldverkeer met Marokko lamleggen. Er gaat dan op andere manieren nog wel wat geld die kant op, maar dat is vele malen minder dan nu. Daarmee komt Marokko dusdanig in de problemen dat ze wel moeten buigen.
Dit zal sneuvelen bij een gerechtshof, omdat de uitkeringen persoonsgebonden zijn. Je kunt lastig alle ex-gastarbeiders op een zwarte lijst zetten.
Ik meende trouwens, dat de hoogte van de AOW buiten de EU wordt aangepast aan het welvaartsniveau van het land - in het geval van Marokko en Turkije zijn dat duidelijk lagere uitkeringen dan wanneer die generatie in Nederland blijft wonen.


Daar bent u toch abuis. AOW wordt in Marokko en Turkije niet aangepast naar een ander welvaartsniveau.

De uitkering is gelijk aan Nederland.

kuklos
Berichten: 9915
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
26 aug 2022 21:11
kuklos schreef:
26 aug 2022 20:34
Onder andere de pensioenen/AOW die we die kant op sturen. Alle andere overheidsuitkeringen.
En we kunnen via de EU het complete geldverkeer met Marokko lamleggen. Er gaat dan op andere manieren nog wel wat geld die kant op, maar dat is vele malen minder dan nu. Daarmee komt Marokko dusdanig in de problemen dat ze wel moeten buigen.
Dit zal sneuvelen bij een gerechtshof, omdat de uitkeringen persoonsgebonden zijn. Je kunt lastig alle ex-gastarbeiders op een zwarte lijst zetten.
Zo illustratief dit. Zodra we ook maar iets willen doen om Marokko te dwingen komt heel deugend Nederland in actie om het tegen te houden. maar als je als winkelier continu geteisterd wordt door roofbendes bestaande uit veilie landiërs die hier niet thuishoren, dan laten ze je gewoon barsten.
En daarom zitten steeds minder gemeentes te wachten op asielopvang.

Jablan schreef:
26 aug 2022 21:11
reggie2 schreef:
26 aug 2022 21:00
(Uitzondering echte vluchtelingen).
Geef eens een definitie van echte vluchtelingen.
Een variant hiervan hebben we al gezien eerder in dit topic, toen per sé een definitie van Nederlandse normen en waarden en cultuur moest worden gegeven. Zodat kon worden gezegd dat die niet bestaat als de definitie niet gegeven kan worden.
Nu dit. Als je geen definitie kan geven kunnen we dus iedereen tot vluchteling bestempelen en de grenzen nog verder open gooien. Hoeveel tuig AZC's (geen idee wat de officiële term is, maar ik bedoel dus de AZC's met probleemgevallen die geen recht hebben op asiel en misdrijven komen plegen hier) zitten er bij jou in de buurt? Dan weet je snel genoeg wat een echte vluchteling is en wat niet.

Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

Geen nood, er wordt eventjes 730 miljoen uit de knip getrokken voor deze schatjes. 5.500 extra noodopvangplekken en Toch heeft het kabinet nu met gemeenten afgesproken dat ze nog dit jaar twintigduizend statushouders huisvesten. Hierdoor zal de komende tijd zo'n 12 procent van alle sociale huurwoningen naar deze groep gaan. Normaal gesproken ligt dit percentage tussen de 5 en 10 procent. Daarnaast moeten er sneller en meer flexwoningen worden gerealiseerd.

Hupsakee, denkt u dat de jongeren die jaren op wachtlijsten staan voor een woning, dit gaan slikken?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Oldsmobile442 schreef:
27 aug 2022 10:13



Hupsakee, denkt u dat de jongeren die jaren op wachtlijsten staan voor een woning, dit gaan slikken?
Ik weet wel zeker van niet, te triest voor woorden. Je komt een land binnen en in no time heb je een huis , ingericht en wel.

Lady1234
Berichten: 27333
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

reggie2 schreef:
27 aug 2022 11:31
Oldsmobile442 schreef:
27 aug 2022 10:13



Hupsakee, denkt u dat de jongeren die jaren op wachtlijsten staan voor een woning, dit gaan slikken?
Ik weet wel zeker van niet, te triest voor woorden. Je komt een land binnen en in no time heb je een huis , ingericht en wel.

Wat een onzin. Ook die statushouders moeten jaren en jaren wachten. Daarom zitten die AZC’s zo vol. De jaloezie druipt er vanaf.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:
27 aug 2022 11:44




Wat een onzin. Ook die statushouders moeten jaren en jaren wachten. Daarom zitten die AZC’s zo vol. De jaloezie druipt er vanaf.


:lol: :lol: Ik heb een huis lieverd.

Denk dat jij in een andere wereld leeft of in een dorp wat nog achter loopt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Die staatssecretaris Erik van der Burg van Justitie en Veiligheid vind ik wel een optimistisch blij ei 🐣.
Ambitieuze strakke plannen , ik ben benieuwd! Geld zat!
Statushouders moeten wel zsm een plek krijgen , zodat ze een leven hier kunnen gaan opbouwen.
Zij zijn gescreend en verdienen nu rust.

De aanmeldprocedures moeten véél sneller , zodat het kaf vh koren wordt gescheiden en de rust weerkeert.

Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

Neen, u leest niet goed en begrijpt nog minder.
het kabinet nu met gemeenten afgesproken dat ze nog dit jaar twintigduizend statushouders huisvesten.
Dus niks wachten, over 3 maanden zitten al die 20.000 achter de TV.

Jaloezie schat, op wie? Mijn afdruiprekje druipt alleen af en toe in mijn eigen huis.

Lady1234
Berichten: 27333
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@reggie

Ik ben uw lieverd niet.

@oldsmobile442

Ik ben uw schat niet. Mijn naam is Lady1234.

Die 20.000 zitten al jaren te wachten.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
27 aug 2022 11:53

Zij zijn gescreend en verdienen nu rust.

Is dat zo??? het gros is een gelukzoeker , dus enkeltje terug.

Dit kan je toch niet menen, wat dacht je van de jongeren die een eigen leven willen opbouwen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:
27 aug 2022 12:08
@reggie

Ik ben uw lieverd niet.

:lol: :lol:

Gelukkig niet nee.


Wat zijn jaren wachten Lady??? de Nederlanders wachten zo'n beetje 15 jaar op een huis , althans in de stad. Dorp zal misschien 10 jaar zijn.

Juist door dit soort gelukzoekers voorrang te geven krijg je steeds meer haat en nijd. Wat is er mis met op de wachtlijst te gaan staan net als andere mensen??

Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

Lady1234 schreef:
27 aug 2022 12:08
@reggie

Ik ben uw lieverd niet.

@oldsmobile442

Ik ben uw schat niet. Mijn naam is Lady1234.

Die 20.000 zitten al jaren te wachten.
En over 3 maanden zitten ze aan de buis! En dat is gezegd door het kabinet en beloofd. Ik denk dat jongeren die werken nog langer moeten wachten, maar dat schuift dan nog even wat meer jaartjes op dan! Prioriteiten stellen zeg maar.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

reggie2 schreef:
27 aug 2022 12:09
moederslink schreef:
27 aug 2022 11:53
Zij zijn gescreend en verdienen nu rust.
Is dat zo??? het gros is een gelukzoeker , dus enkeltje terug.
Dit kan je toch niet menen, wat dacht je van de jongeren die een eigen leven willen opbouwen.
Ik heb het niet over gelukzoekers, ik heb het over statushouders.
Iedereen verdient een eigen stekkie , ook jongeren , ook stellen die al jaren op een wachtlijst staan.
Als de wiedeweerga nu huizen bouwen, pre-fab- tiny houses etc.
Overigens : in de Noordelijke provincies zijn de wachtlijsten aanzienlijk korter.
Maar wanneer men zich alleen focust op de Randstad, tja......

ZeerPrivé
Berichten: 5743
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Wat een gezeur iedere x over gelukszoekers. Ten 1e is dat maar een klein percentage en ten 2e worden zij nooit statushouder, want ze mogen niet in Nederland wonen.

De enige manier om de AZC's leger te krijgen, is om de statushouders een eigen (flex) woning te geven.

Langer thuis wonen heeft ook voordelen: je wasje wordt gedaan, lekker makkelijk aanschuiven aan tafel en niet te vergeten, spotgoedkoop, zodat je heel veel kunt sparen, om een eigen woning te kunnen kopen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
27 aug 2022 12:29


Ik heb het niet over gelukzoekers, ik heb het over statushouders.
Iedereen verdient een eigen stekkie , ook jongeren , ook stellen die al jaren op een wachtlijst staan.
Als de wiedeweerga nu huizen bouwen, pre-fab- tiny houses etc.
Overigens : in de Noordelijke provincies zijn de wachtlijsten aanzienlijk korter.
Maar wanneer men zich alleen focust op de Randstad, tja......
Klopt en inderdaad ieder mens zijn stekkie, maar Nederlanders graag eerst. Nogmaals......wat is er mis met een wachtlijst??? Als ze hier willen wonen , dan moet je ook meedoen met de dingen van Nederland.

Bizar sta je een jaartje of 12 op de wachtlijst, gaat zo'n gast voor. Dat is ook al in Utrecht voorgevallen.

Niet alleen in de randstad zijn de wachtlijsten lang, overal in het land en in Groningen kan niet iedereen wonen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

ZeerPrivé schreef:
27 aug 2022 12:42

.

Langer thuis wonen heeft ook voordelen: je wasje wordt gedaan, lekker makkelijk aanschuiven aan tafel en niet te vergeten, spotgoedkoop, zodat je heel veel kunt sparen, om een eigen woning te kunnen kopen.

Behalve als je wil samenwonen, behalve als je met je ouders voor geen meter overweg kan en blij bent dat je het huis kan verlaten en zo zijn er nog tig dingen op te noemen. Opzouten met die gelukzoekers want die gaan NOOIT meer het land uit.

Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

Huizen bouwen en stikstofprobleem, twee stellingen die elkaar in de weg staan! Er moet structureel doorgepakt worden, en niet met lapmiddeltjes.
En laat dat nu een probleem zijn wat niet eventjes is op te lossen, de boeren moeten inkorten vanwege CO2 problemen, de bouw toch wel...!

En dat alleen om de statushouders snel te voorzien, ik las vandaag eens een stukje op NU nieuws hoe men, de Nederlandse bevolking, aankijkt tegen deze groepen mensen die in flatgebouwen wonen. De statushouders met hun eigen culturen, poepluiers, afval, lege flessen...etc. over het balkon. Een stinkende bende, zelfs een grasveldje waar ze slapen kunnen ze niet eens opruimen.

Neen, neen daar ben ik zeker niet jaloers op.

Plaats reactie