Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

Nijogeth schreef:
27 aug 2022 19:10
kuklos schreef:
27 aug 2022 18:36
witte angora schreef:
27 aug 2022 17:48
- er voor iedereen voldoende gezond voedsel en drinken is
- er voor iedereen geschikte huisvesting is
- de natuur zich kan herstellen
De bevolking in Afrika is gegroeid van 600 miljoen in 1990 naar 1,3 miljard nu. China 900 miljoen eind jaren 70/begin jaren 80 naar 1,4 miljard nu. India van 700 miljoen naar 1,38 miljard nu. De bevolkingsgroei is het probleem dat we eerst de baas zullen moeten worden.
Dat kan op 2 manieren. De geboortecijfers drastisch omlaag brengen. Of zorgen dat de sterftecijfers flink stijgen
Iedereen, wereldwijd, op z'n verjaardag naar het hiernamaals en in een jaar zijn alle wereldse problemen volledig opgelost.

ZeerPrivé
Berichten: 5695
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
27 aug 2022 18:47
Welke kaart?
Oeps, link vergeten https://www.coa.nl/nl/locatiezoeker

kuklos
Berichten: 9886
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Wat er niet op de kaart staat is het aantal mensen in het AZC als percentage van de bevolking. Dat is een groot deel van de klacht van hen die protesteren, dat ze procentueel een hoeveelheid krijgen die ze niet aankunnen. Ook staat er niet het aantal overlast incidenten.

Kijken we naar de kaart:
Harderwijk: 800 plaatsen. Met een bevolking van 49.000 (bron is NL wikipedia pagina over Harderwijk en het getal is naar boven afgerond tot het eerstvolgende duizendtal) is dat 1,63%.
Amsterdam heeft er in totaal 1.802 op een bevolking van 905.000 (bron is NL Wikipedia pagina over Amsterdam, en getal is naar beneden afgerond want onder de 250) is dat 0,20%.

In Albergen/Tubbergen wil men er 300 plaatsen op een bevolking van 3.000, dat is 10%. Terwijl het eigenlijk nog hoger ligt, want het betreft een zeer klein plaatsje dat onderdeel is van die gemeente.

Lady1234
Berichten: 27311
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Heel apart, die kaart. In Rotterdam geen permanente of tijdelijke opvangplek te vinden.

ZeerPrivé
Berichten: 5695
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

kuklos schreef:
27 aug 2022 20:58
Wat er niet op de kaart is het aantal mensen in het AZC als percentage van de bevolking. Dat is een groot deel van de klacht van hen die protesteren, dat ze procentueel een hoeveelheid krijgen die ze niet aankunnen. Ook staat er niet het aantal overlast incidenten.
Ik gaf een link naar de kaart als reactie op 'Het is makkelijk wegkijken en bagatelliseren als je asielzoekers ver weg kan stoppen in Ter Apel, en Weert en andere verre plaatsen.'

Andere zaken ga ik niet opzoeken, dat kun je tenslotte ook zelf.

ZeerPrivé
Berichten: 5695
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
27 aug 2022 21:06
Heel apart, die kaart. In Rotterdam geen permanente of tijdelijke opvangplek te vinden.
Kaart wordt blijkbaar niet geactualiseerd. Ik lees dit:

In Rotterdam worden sinds eind december 2021 250 asielzoekers opgevangen op 4 locaties. In mei 2022 is er een schip bijgekomen voor 90 asielzoekers.

De 25 veiligheidsregio’s in Nederland hebben gezegd dat ze tot 1 oktober noodopvang bieden aan asielzoekers. Daarna moet het Rijk de opvang van asielzoekers weer op orde hebben. De veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond waaronder de gemeente Rotterdam valt, biedt daarom tot 1 oktober noodopvang aan asielzoekers.


https://www.rotterdam.nl/wonen-leven/op ... ielzoekers.

kuklos
Berichten: 9886
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

ZeerPrivé schreef:
27 aug 2022 21:08
kuklos schreef:
27 aug 2022 20:58
Wat er niet op de kaart is het aantal mensen in het AZC als percentage van de bevolking. Dat is een groot deel van de klacht van hen die protesteren, dat ze procentueel een hoeveelheid krijgen die ze niet aankunnen. Ook staat er niet het aantal overlast incidenten.
Ik gaf een link naar de kaart als reactie op 'Het is makkelijk wegkijken en bagatelliseren als je asielzoekers ver weg kan stoppen in Ter Apel, en Weert en andere verre plaatsen.'

Andere zaken ga ik niet opzoeken, dat kun je tenslotte ook zelf.
Dat heb ik al gedaan. De cijfers zijn schokkend. Deugen voor de bühne.
Anders zou Amsterdam er 90.500 opnemen, dan hebben ze er procentueel net zoveel als de regering in Tubbergen/Albergen wil huisvesten. Of beter nog, we houden het percentage aan dat men wil huisvesten in de wijk in Velsen, namelijk 1.000 op een bevolking van 5.000. Uiteraard is ook die wijk een eindje weg uit het dorp. Met een percentage van 20% mag Amsterdam er dan 181.000 huisvesten.

witte angora
Berichten: 31077
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

kuklos schreef:
27 aug 2022 21:12
Met een percentage van 20% mag Amsterdam er dan 181.000 huisvesten.
Is in één keer het asielprobleem opgelost. Bel jij Femke even?

kuklos
Berichten: 9886
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

ZeerPrivé schreef:
27 aug 2022 21:11
In Rotterdam worden sinds eind december 2021 250 asielzoekers opgevangen op 4 locaties. In mei 2022 is er een schip bijgekomen voor 90 asielzoekers.
Zo, nou, poeh poeh hoor. 340 stuks. In een stad van 600.000 inwoners? (heb geen zin om nu het inwoneraantal van R'dam op te zoeken. Zet dat eens af tegen de 300 in Tubbergen/Albergen, waar 3.000 mensen wonen.

kuklos
Berichten: 9886
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

witte angora schreef:
27 aug 2022 21:15
kuklos schreef:
27 aug 2022 21:12
Met een percentage van 20% mag Amsterdam er dan 181.000 huisvesten.
Is in één keer het asielprobleem opgelost. Bel jij Femke even?
Ik hoef haar niet te bellen. Ze weet deze aantallen zelf ook wel.

Mijn berekening toont vooral het gelijk aan van de stelling: "WIJ zijn een gastvrij land, dus gaan JULLIE ze opvangen".

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

Ruim meer dan de helft van de inwoners van Rotterdam heeft een allochtone achtergrond, het wordt niet voor niets Marokko aan de Maas genoemd.

kuklos
Berichten: 9886
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Fijn voor ze. Daarmee vangen ze echter nog steeds procentueel een veel kleinere groep op dan bijvoorbeeld Harderwijk en Tubbergen/Albergen.

Ik mag tenslotte aannemen dat je niet wil zeggen dat allochtonen geen asielzoekers hoeven op te nemen. Toch?

ZeerPrivé
Berichten: 5695
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

scontra schreef:
27 aug 2022 21:22
Ruim meer dan de helft van de inwoners van Rotterdam heeft een allochtone achtergrond, het wordt niet voor niets Marokko aan de Maas genoemd.
Dat telt ook voor Den Haag. In Tubbergen wonen deze mensen blijkbaar niet. Ik geef toe, 300 asielzoekers in zo'n kleine gemeenschap is aan de hoge kant. 150 lijkt me reëler en ik vermoed ook dat er niet meer dan 150 gaan komen (als de verkoop doorgaat), aangezien het kabinet kleinere azc's wil.

Lady1234
Berichten: 27311
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Vergeet paleis Huis ten Bosch niet, daar wonen allemaal allochtonen, volgens de definitie van allochtonen.

kuklos
Berichten: 9886
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

ZeerPrivé schreef:
27 aug 2022 21:26
Ik geef toe, 300 asielzoekers in zo'n kleine gemeenschap is aan de hoge kant. 150 lijkt me reëler en ik vermoed ook dat er niet meer dan 150 gaan komen (als de verkoop doorgaat), aangezien het kabinet kleinere azc's wil.
Waarom nog steeds 5% van de bevolking? Waarom niet hetzelfde percentage als bijvoorbeeld Harderwijk? Het is nogal makkelijk om over zo'n kein dorp heen te walsen als grote plaatsen niet een evengroot percentage moeten opnemen. Als grotere plaatsen hetzelfde percentage moeten opnemen, dan zal niemand in Tubbergen nog gaan klagen.

Het kabinet wil kleinere azc's. Dus er komen er slechts 150. yeah, right. Dit kabinet bekommert zich totaal niet om wat de nederlander wil, of om de lokale bevolking. Keep dreaming.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Op de vraag wat een echte vluchteling is:
reggie2 schreef:
26 aug 2022 21:15
Als je die niet weet is het triest met je gesteld jablan.
Jij gebruikt het woord 'opzouten' en voegt daar een uitzondering voor echte vluchtelingen aan toe. Dan wil ik weten wie dat volgens jou zijn en in plaats van een antwoord te geven, wordt je persoonlijk. Discussiëren is meer dan alleen oneliners plaatsen, Reggie.
kuklos schreef:
26 aug 2022 23:16
Als je geen definitie kan geven kunnen we dus iedereen tot vluchteling bestempelen en de grenzen nog verder open gooien. Hoeveel tuig AZC's (geen idee wat de officiële term is, maar ik bedoel dus de AZC's met probleemgevallen die geen recht hebben op asiel en misdrijven komen plegen hier) zitten er bij jou in de buurt? Dan weet je snel genoeg wat een echte vluchteling is en wat niet.
Dit komt al in de buurt van een definitie. Ja, ik vraag er naar zodat we over hetzelfde schrijven en niet langs elkaar heen.
Nijogeth schreef:
26 aug 2022 21:33
Asielhoppen is wel degelijk een ding. Al die mensen in Ter Apel zijn door een stuk of 10 veilige landen hierheen gekomen, niet via de oceaan.
Asielhoppen is in meerdere landen een asielaanvraag doen en dat kan niet meer vanwege de opgeslagen biometrische gegevens.

Doorreizen wordt aangemoedigd, mensen kunnen in een aantal landen geen asielaanvraag doen (wordt geweigerd) en eenmaal binnen het Schengengebied is het een kwestie van de controles ontlopen (gaat best makkelijk). Zo kan Nederland het eerste land zijn, waar de asielaanvraag wordt gedaan. Dit is iets anders dan asielhoppen.
reggie2 schreef:
27 aug 2022 11:31
Ik weet wel zeker van niet, te triest voor woorden. Je komt een land binnen en in no time heb je een huis , ingericht en wel.
Voordat je verblijfsvergunning hebt, ben je al een jaar (of langer) verder. Er zijn statushouders, die al jaren wachten op een huis. De inrichting wordt betaald via een lening en in termijnen weer afgelost.
kuklos schreef:
27 aug 2022 14:58
Helaas staat het artikel van de Telegraaf wel achter een betaalmuur.
Gelukkig staat dat achter een betaalmuur en is de Telegraaf niet meer zo invloedrijk als vroeger.
Oldsmobile442 schreef:
27 aug 2022 15:04
Het moet ver van ieders bed zijn, dat praat wat makkelijker, maar niemand wil ze als naaste buur hebben.
Bij ons in de straat is het 40 huizen, 40 nationaliteiten. Daaronder ook vluchtelingen. Blijkbaar zijn we niemand :mrgreen:

kuklos
Berichten: 9886
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
27 aug 2022 22:06
kuklos schreef:
27 aug 2022 14:58
Helaas staat het artikel van de Telegraaf wel achter een betaalmuur.
Gelukkig staat dat achter een betaalmuur
.................
Stel je voor zeg dat mensen eens de verkeerde mening zouden lezen. En feiten lezen die deugers onwelgevallig zijn. Dat moeten we natuurlijk niet willen.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

kuklos schreef:
27 aug 2022 21:56
Keep dreaming.
Interessant is dat jargon. 'deugen'. Dat is een morele maatstaf. Maar wie ben je zelf, dat je zo over anderen durft te oordelen? Wat is jouw bijdrage (geweest) aan de opvang van vluchtelingen?

Houden we vast: Oldsmobile442, Reggie2, Kuklos, Nijogeth als echoput van PVV/FvD en alle overige forummers proberen verder te kijken of feiten te leveren.

En daarmee lijkt mij dit onderwerp afgerond voor dit weekend. Huiskamer, zaterdag, er zijn leukere dingen om over te schrijven.

kuklos
Berichten: 9886
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
27 aug 2022 22:06
Oldsmobile442 schreef:
27 aug 2022 15:04
Het moet ver van ieders bed zijn, dat praat wat makkelijker, maar niemand wil ze als naaste buur hebben.
Bij ons in de straat is het 40 huizen, 40 nationaliteiten. Daaronder ook vluchtelingen. Blijkbaar zijn we niemand :mrgreen:
Jij woonde toch in een kleine gemeente in het oosten van het land? Vind je het erg als ik dan niet zoveel geloof hiervan?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

kuklos schreef:
27 aug 2022 21:26
Fijn voor ze. Daarmee vangen ze echter nog steeds procentueel een veel kleinere groep op dan bijvoorbeeld Harderwijk en Tubbergen/Albergen.

Ik mag tenslotte aannemen dat je niet wil zeggen dat allochtonen geen asielzoekers hoeven op te nemen. Toch?
Nee toch ?? Dat hebben ze al gedaan alleen hebben ze er een andere benaming aan gegeven aangezien deze mensen ook hun geboorteland zijn ontvlucht op zoek naar een beter leven.
Laatst gewijzigd door scontra op 27 aug 2022 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie