Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

kuklos schreef:
30 aug 2022 13:00
gosewijn schreef:
30 aug 2022 12:51
Vraag het eens aan de bewoners van Stevensbeek -gem Boxmeer.
https://www.bd.nl/brabant/eigenaar-auto ... ~a3d5d358/
:o Lekker dan. Kan niet alles lezen is een premium.

gosewijn
Berichten: 2897
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Oldsmobile442 schreef:
30 aug 2022 13:04
Geen slecht idee van @lady1234 om ze naar Kaapverdië toe te sturen, ze zegt dat het daar erg mooi is. Bovendien dicht bij het Continent en even met de boot naar de eilanden. Kunnen ze daar mooi werken, de cultuur hebben ze al in huis en ze zijn verlost van hun gevaarlijke omgeving waarvan ze op de vlucht zijn. Het is een verdragsland met Nederland, dus morgen kunnen de troepen al verscheept worden.
Goed idee, @lady1234. Welk eiland zou dan het beste zijn, u bent de expert, ik lees via google dat er zelfs 9 eilanden zijn, nou geweldig toch?
Is daar niet een gewaardeerd forumlid die er huisjes in de verhuur heeft. :roll:

Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

moederslink schreef:
30 aug 2022 12:34
Ik ben in ieder geval blij dat er een tweede opvanglocatie komt.
Idd wél weer in een uithoek in NO Groningen
Wat ik niet begrijp is waarom deze locatie maar weer voor maximaal 6 maanden wordt opengesteld.
Dat ' gesleep ' met asielzoekers zou je niet meer moeten willen .
Dat is voor niemand goed.
Logisch, het moet van tijdelijke aard blijven, campings zijn toch ook alleen het seizoen open. Dus recreanten slepen ook elk jaar van A naar B, zie het topic van de caravan bij de boer. Zal wel met een of andere wet te maken hebben, denkt u zelf ook niet?

Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

gosewijn schreef:
30 aug 2022 13:12
Oldsmobile442 schreef:
30 aug 2022 13:04
Geen slecht idee van @lady1234 om ze naar Kaapverdië toe te sturen, ze zegt dat het daar erg mooi is. Bovendien dicht bij het Continent en even met de boot naar de eilanden. Kunnen ze daar mooi werken, de cultuur hebben ze al in huis en ze zijn verlost van hun gevaarlijke omgeving waarvan ze op de vlucht zijn. Het is een verdragsland met Nederland, dus morgen kunnen de troepen al verscheept worden.
Goed idee, @lady1234. Welk eiland zou dan het beste zijn, u bent de expert, ik lees via google dat er zelfs 9 eilanden zijn, nou geweldig toch?
Is daar niet een gewaardeerd forumlid die er huisjes in de verhuur heeft. :roll:
Ik zou het niet weten, maar als u er ook al over begint maakt mij dat wel nieuwsgierig. Wie is dat forumlid dan?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Oldsmobile442 schreef:
30 aug 2022 13:04
Geen slecht idee van @lady1234 om ze naar Kaapverdië toe te sturen, ze zegt dat het daar erg mooi is. Bovendien dicht bij het Continent en even met de boot naar de eilanden. Kunnen ze daar mooi werken, de cultuur hebben ze al in huis en ze zijn verlost van hun gevaarlijke omgeving waarvan ze op de vlucht zijn. Het is een verdragsland met Nederland, dus morgen kunnen de troepen al verscheept worden.
Goed idee, @lady1234. Welk eiland zou dan het beste zijn, u bent de expert, ik lees via google dat er zelfs 9 eilanden zijn, nou geweldig toch?
Een eerdere poging voor zoiets, het zgn Madagaskar plan, kregen ze niet van de grond, dus toen hebben ze maar wat anders bedacht........

Erthanax
Berichten: 9769
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Oldsmobile442 schreef:
30 aug 2022 13:04
Geen slecht idee van @lady1234 om ze naar Kaapverdië toe te sturen, (...)
Een kleine correctie: de suggestie van Kaap Verdië was overduidelijk op gericht op uw overweging naar het buitenland te vertrekken (waarvan de SVB kennelijk op de hoogte is) na verkoop van uw huis in Hillegersberg.

Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

Iedereen begint ineens over Kaap Verdië, u ook al. Maar zoals @gosewijn al opperde, als het een gewaardeerd forumlid is dan kent u die ook uiteraard, net zoals Lady natuurlijk.
Noem dat forumlid dan gewoon, ben er wel benieuwd naar.

Oh, ik heb niks met SVB en Kaapverdié , ik was mij aan het inlezen wat er zoal op je afkomt bij emigreren, en daar stelde ik een vraag over. Ik wil in een dikke Oldsmobile door Amerika toeren, en niet tussen de Afrikanen zitten, maar dat was u wel duidelijk intussen tijd.

Erthanax
Berichten: 9769
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Uw oorspronkelijke vraag over het premiedeel van de heffingskorting lijkt alleszins betrekking te hebben op een antwoord dat u moet geven aan de SVB, maar dat zal dan wel aan mij liggen.
Dat u in een dikke Oldsmobile wilt rijden is inderdaad wel duidelijk. Dat kan natuurlijk ook in Hillegersberg, maar het wegennet in de Verenigde Staten is daar beter op berekend en de brandstofprijzen zijn er een stuk vriendelijker. Let wel op de plaatselijke "speed limit", anders wordt het toch weer duur.

Overigens verblijft er voor zover ik weet geen enkel gewaardeerd forumlid in Kaapverdië.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Oldsmobile442 schreef:
30 aug 2022 14:16
Iedereen begint ineens over Kaap Verdië, u ook al. Maar zoals @gosewijn al opperde, als het een gewaardeerd forumlid is dan kent u die ook uiteraard, net zoals Lady natuurlijk.
Noem dat forumlid dan gewoon, ben er wel benieuwd naar.

Oh, ik heb niks met SVB en Kaapverdié , ik was mij aan het inlezen wat er zoal op je afkomt bij emigreren, en daar stelde ik een vraag over. Ik wil in een dikke Oldsmobile door Amerika toeren, en niet tussen de Afrikanen zitten, maar dat was u wel duidelijk intussen tijd.
Ben nu ook toch wel nieuwsgierig naar welk forumlid dat is.

Lady1234
Berichten: 27297
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Oldsmobile442 schreef:
30 aug 2022 14:16
Iedereen begint ineens over Kaap Verdië, u ook al. Maar zoals @gosewijn al opperde, als het een gewaardeerd forumlid is dan kent u die ook uiteraard, net zoals Lady natuurlijk.
Noem dat forumlid dan gewoon, ben er wel benieuwd naar.

Oh, ik heb niks met SVB en Kaapverdié , ik was mij aan het inlezen wat er zoal op je afkomt bij emigreren, en daar stelde ik een vraag over. Ik wil in een dikke Oldsmobile door Amerika toeren, en niet tussen de Afrikanen zitten, maar dat was u wel duidelijk intussen tijd.
De SVB stelt die vraag niet aan een Nederlander die in Nederland woont en werkt en AOW gaat krijgen.

Moneyman
Berichten: 30343
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
30 aug 2022 14:51
Overigens verblijft er voor zover ik weet geen enkel gewaardeerd forumlid in Kaapverdië.
Soms zijn er van die subtiele pareltjes, waar ik echt van geniet. Dit is er zo één :mrgreen:

Lady1234
Berichten: 27297
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U wilt gaan emigreren schrijft u en iemand adviseert u een land of een eiland. Kaapverdië bestaat uit een aantal eilanden, mooi, kunt u kiezen.

Ik heb het niet gehad over een gewaardeerd forumlid wat daar zou wonen.

En mijn inziens spreekt de link van de SVB voor zichzelf, maar die had u natuurlijk ook zelf kunnen zoeken.

En wat ik doe of laat, is mijn zaak en niet de uwe.

Moneyman
Berichten: 30343
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Oldsmobile442 schreef:
30 aug 2022 16:13
Het gaat om de subtiele pareltjes, praten jullie verder even via whatsapp of telefoon om op elkaar af te stemmen, en alles klinkt weer eensgezind.
Nee joh, daar hebben we nou juist de huiskamer voor :wink:

Erthanax
Berichten: 9769
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Oldsmobile442 schreef:
30 aug 2022 16:13
(...) maar @gosewijn moet dan liegen en dat merkt niemand dan weer op.
Hè, waarom doet u nu onaardig over het gewaardeerde forumlid gosewijn. Het forum heeft menigmaal geprofiteerd van zijn expertise op het gebied van woningstoffering. Ten aanzien van Kaapverdië vroeg hij zich alleen maar iets af:
gosewijn schreef:
30 aug 2022 13:12
Is daar niet een gewaardeerd forumlid die er huisjes in de verhuur heeft. :roll:
Dat ik geen gewaardeerd forumlid in Kaapverdië ken, betekent toch niet dat gosewijn liegt? U kunt gerust zijn, veel forumleden merken meer op dan u misschien denkt; denk ik dan weer.

Als er niets is wat u aan Nederland bindt, bv kinderen of bejaarde ouders, volg dan uw droom: verkoop uw kapitale pand in Hillegersberg en ga een paar maanden door de Verenigde Staten rijden in een dikke Oldsmobile. Echt emigreren naar de VS is nog niet zo eenvoudig, want u moet wel voldoen aan de eisen voor een Green Card

Nijogeth
Berichten: 10134
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

scontra schreef:
30 aug 2022 11:39
Nijogeth schreef:
29 aug 2022 23:02
. Weg met de auto's die puur bestaan vanwege het lage verbruik, alleen nog maar auto's die leuk sportief rijden of er geweldig uitzien en het liefste allebei.
Zoals de "Heuliez Intruder" misschien ? :wink:
Niet echt mijn ding. Zal vast goed rijden, zo'n onderstel van een bus, maar qua design staat het totaal niet :wink:

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Moneyman schreef:
29 aug 2022 21:06
Jablan schreef:
29 aug 2022 19:59
… wwft …
Jablan, mag ik je eens vragen waar jouw kennis en ervaring met de WWFT vandaan komt?
Die kennis en ervaring is fors gegroeid, sinds de financiële sector in Nederland braver dan braaf de regeltjes probeert uit te voeren.

Een willekeurige greep:
Auto gekocht (voor onze jongen),
Extra aflossing op de hypotheek (nee, geen klein bedrag),
Overboekingen naar en van het buitenland (coronasteun voor de familie, die steun is later teruggekomen).
En dan praat je met collega's of controllers ... daar komen nog meer ervaringen langs.

In alle gevallen is er navraag gedaan om een melding te kunnen doen. Soms grof, dat zijn met name de banken, soms eerlijk en beleefd, dat zijn de overige financiële instellingen.

Op de achtergrond wordt er een risicoprofiel opgesteld. Bij ons is dat lastiger, omdat we internationaal werken / leven. Misschien dat wij daardoor sneller in aanmerking komen voor een melding, geen idee.

Tip voor iedereen: zet bij overboekingen een factuur- en debiteurnummer in de omschrijving, dan lijkt het een normale transactie. De vragen komen dan alleen bij nieuwe klanten of nieuwe rekeningnummers, waar niet eerder overboekingen naar toe zijn gedaan of vandaan zijn gekomen.

In de rest van de EU werkt het iets anders. Als je bijzondere (niet-dagelijkse) dingen doet, dan krijg je vooraf (of binnen 1 werkdag) bericht van de bank, dat men een melding moet doen. Wel zo netjes. Daar zijn banken ook minder snel met het afwijzen van klanten dan in NL.

Lady1234
Berichten: 27297
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jablan schreef:
30 aug 2022 21:13
Moneyman schreef:
29 aug 2022 21:06
Jablan schreef:
29 aug 2022 19:59
… wwft …
Jablan, mag ik je eens vragen waar jouw kennis en ervaring met de WWFT vandaan komt?
Die kennis en ervaring is fors gegroeid, sinds de financiële sector in Nederland braver dan braaf de regeltjes probeert uit te voeren.

Een willekeurige greep:
Auto gekocht (voor onze jongen),
Extra aflossing op de hypotheek (nee, geen klein bedrag),
Overboekingen naar en van het buitenland (coronasteun voor de familie, die steun is later teruggekomen).
En dan praat je met collega's of controllers ... daar komen nog meer ervaringen langs.

In alle gevallen is er navraag gedaan om een melding te kunnen doen. Soms grof, dat zijn met name de banken, soms eerlijk en beleefd, dat zijn de overige financiële instellingen.

Op de achtergrond wordt er een risicoprofiel opgesteld. Bij ons is dat lastiger, omdat we internationaal werken / leven. Misschien dat wij daardoor sneller in aanmerking komen voor een melding, geen idee.

Tip voor iedereen: zet bij overboekingen een factuur- en debiteurnummer in de omschrijving, dan lijkt het een normale transactie. De vragen komen dan alleen bij nieuwe klanten of nieuwe rekeningnummers, waar niet eerder overboekingen naar toe zijn gedaan of vandaan zijn gekomen.

In de rest van de EU werkt het iets anders. Als je bijzondere (niet-dagelijkse) dingen doet, dan krijg je vooraf (of binnen 1 werkdag) bericht van de bank, dat men een melding moet doen. Wel zo netjes. Daar zijn banken ook minder snel met het afwijzen van klanten dan in NL.

U hebt wel heel aparte ervaringen. Ik heb het al eerder geschreven, maar ik heb de laatste vijf jaar regelmatig grote tot zeer grote bedragen via mijn bankrekening betaald en ook ontvangen, ook van en naar nieuwe rekeningnummers.

Ik heb daar werkelijk nog nooit enige vraag over ontvangen van een bank. Zelfs geen beleefde.

Dus u beweert dat als je in het buitenland een auto koopt en dat via je bankrekening doet, je per omgaande bericht krijgt van je bank dat ze een melding moeten doen? Ik vind dat heel ongeloofwaardig.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Jeetje WA, let eens op met wat je reactie hierop is.

Geen idee verder wat er is voor gevallen, jammer dat dit zo gaat. @oldsmobile

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Lady1234 schreef:
30 aug 2022 21:40
U hebt wel heel aparte ervaringen. Ik heb het al eerder geschreven, maar ik heb de laatste vijf jaar regelmatig grote tot zeer grote bedragen via mijn bankrekening betaald en ook ontvangen, ook van en naar nieuwe rekeningnummers.

Ik heb daar werkelijk nog nooit enige vraag over ontvangen van een bank. Zelfs geen beleefde.

Dus u beweert dat als je in het buitenland een auto koopt en dat via je bankrekening doet, je per omgaande bericht krijgt van je bank dat ze een melding moeten doen? Ik vind dat heel ongeloofwaardig.
Onze niet-Nederlandse banken laten het weten, wanneer ze verplicht zijn transacties te melden. In Nederland wordt je achteraf - tot nu toe tussen een week en een half jaar later - gevraagd naar de herkomst van het geld.

Goed om te lezen dat het u niet treft. Waren dit allemaal overboekingen binnen Nederland?

Zelf glimlachen we om het navragen. Bij ons is alles in orde, valt waarschijnlijk buiten de reguliere patronen en dan word je gebeld of per brief benaderd. Niet erg, wel een voorbeeld van doorgeschoten wetgeving of Pruisische bureaucratie. Bezigheidstherapie en wij zijn niet te beroerd om zo'n type bezig te houden.

Het leukste gesprek was nav de aflossing. Ik vroeg de mevrouw of ze het meldingsformulier voor zich had (ja) en daarna heb ik twee antwoorden gegeven. Direct 'het komt van onze betaalrekening. Die heeft een hoog saldo en om nu elke maand creditrente te betalen.' en daar achteraan indirect. 'Ja, we hebben een fijn salaris en leven relatief zuinig. Dan hou je geld over en deze keer vonden we het tijd worden om wat geld bij [naam hypotheekverstrekker] te droppen'.
Ze heeft beide redenen in het formulier gezet, met een erg vrolijke stem. Dan weet je al, dat er geen vervolg komt.

Maar goed, ik geef hier wat privé voorbeelden. Zakelijk is het lastiger geworden sinds de controles zijn opgevoerd, met name voor startende bedrijven of zzp'ers met een goede omzet.

Lady1234
Berichten: 27297
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@jablan

Ik doe de administratie en boekhouding van twee ZZP-ers. Bij de ene gaan grote bedragen heen en weer, maar allemaal via de bankrekening, de tweede is wat minder, maar daar zijn juist weer veel contante betalingen en stortingen. De tweede bestaat zo’n 23 jaar de eerste een jaar of vijf.

Over hun betalingsverkeer is nog nooit een vraag gesteld.

Die mevrouw met dat formulier inzake uw overboeking heeft inzage in uw bankrekening en saldo. Een betaling aan een geldgever inzake een lopende hypotheek, is geen ongebruikelijke transactie en wordt dus helemaal niet gemeld. En hoeft ook niet gemeld te worden.

Plaats reactie