Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach, er komt wel weer een deel drie met de titel: 'Plaat voor de kop'.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

scontra schreef:
05 sep 2022 22:09
J. Deltoer schreef:
05 sep 2022 21:18
Gasprijs variabel per 1 oktober 5,10 per m3.
Kan het ook € 1,53 m3 zijn ? (Vattenfall per 1 okt. as.)
Bij Delta per 1 okt. afgerond 1 euro 90.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een veerpont mag pas oversteken als dat veilig kan

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Voor Lady: een 4 sterren strandhotel beoordelen omvat meer dan het eten of de bedden.
Voor Erthanax: beschrijvingen hier zijn nooit meer dan een kladversie. Met je opmerkingen erbij wordt het iets beter. Eindversie is nog een paar tredes hoger.
Voor Moederslink: mannen zijn net zo erg als vrouwen als het gaat om commentaar vanuit de losse pols.
Voor Lady: Sponge Bob is voor kinderen, prima dat je achterkleinkinderen zoiets dragen.

Lady1234

Maar u zult niet gevraagd zijn om de overige gasten te beoordelen. Dat u die kont bedekkingen beoordeelt, vind ik nog tot daar aan toe, maar overbodig. Maar uw beoordeling van dat meisje is totaal ongepast..

Heeft ook totaal niets te maken met wat u beoordelen zou moeten.

Weet u, u dacht misschien hier een “lollige” observatie neer te zetten, maar zo lollig is die niet.

witte angora

Ach, treintjes zijn ook voor kinderen. Hoeveel volwassenen speelden er vroeger met treintjes?
Lego is ook voor kinderen. Hoeveel peperdure sets zijn er intussen waar voornamelijk volwassenen mee spelen?
Puzzelen is, althans volgens mijn vader, voor kinderen. Hoeveel volwassenen zijn er die regelmatig een puzzel leggen? https://www.alternate.nl/html/product/1 ... I2EALw_wcB
Enzovoorts, enzovoorts.

JozJan

Ongelezen bericht door JozJan »

Lady1234 schreef:
06 sep 2022 23:25
Maar u zult niet gevraagd zijn om de overige gasten te beoordelen. Dat u die kont bedekkingen beoordeelt, vind ik nog tot daar aan toe, maar overbodig. Maar uw beoordeling van dat meisje is totaal ongepast..

Weet u, u dacht misschien hier een “lollige” observatie neer te zetten, maar zo lollig is die niet.
Sorry hoor, het lijkt hier weer (niet voor het eerst) die iedereen-tegen-Jablan-show. Die observatie over dat meisje - positief bedoeld (goed lezen) en met een positief vervolg ook nog eens (in gesprek raken, zingen) waarom zou dat in vredesnaam ongepast zijn? Laat staan 'homo erotisch', wat een gotspe.

Btw, over 'lollige obsvervaties' zou je moeten zeggen 'ik vind het niet lollig'. 'zo lollig is die niet' kun je helemaal niet voor anderen bepalen.

witte angora

JozJan schreef:
07 sep 2022 09:58
Lady1234 schreef:

Sorry hoor, het lijkt hier weer (niet voor het eerst) die iedereen-tegen-Jablan-show.
Ik denk dat Jablan dat zelf over zich afroept, of niet?

Btw, over 'lollige obsvervaties' zou je moeten zeggen 'ik vind het niet lollig'. 'zo lollig is die niet' kun je helemaal niet voor anderen bepalen.
Sorry, sommige dingen overschrijden de fatsoengrenzen. Daar is hier duidelijk sprake van. Maar dan nog: ook zonder 'ik vind' is het wel duidelijk dat het enkel de mening van Lady is, en dat een ander daar een andere mening over kan hebben.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

JozJan schreef:
Sorry hoor, het lijkt hier weer (niet voor het eerst) die iedereen-tegen-Jablan-show.
Welnee. Er wordt overduidelijk gereageerd tegen wat Jablan schrijft, niet tegen Jablan zelf.

En ik neem aan dat, als in de omschrijvingen van Jablan een "dichterlijke vrijheid" wordt gepermitteerd, de reacties daarom óók wel enige vrijheid mogen bevatten.
JozJan schreef:
Spiegeltje... jij bepaalt nu ook voor de rest dat zij dat niet zouden kunnen bepalen... waar is jouw "ik vind" dan?

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

Lady1234 schreef:

Ik vraag mij, in alle oprechtheid, af wat de overige gasten met elkaar becommentarieert hebben toen @JABLAN met zijn gevolg het restaurant binnenkwam, jammer genoeg zal dat een onbeschreven blad blijven :oops:

JozJan

witte angora schreef:
07 sep 2022 10:16
Ik denk dat Jablan dat zelf over zich afroept, of niet?
Nee, zeker niet. Alleen als je een bepaalde vooringenomenheid over de auteur hebt. Als je gewoon goed leest wat er staat dan roept hij dat helemaal niet over zichzelf af.
witte angora schreef:
Sorry, sommige dingen overschrijden de fatsoengrenzen. Daar is hier duidelijk sprake van. Maar dan nog: ook zonder 'ik vind' is het wel duidelijk dat het enkel de mening van Lady is, en dat een ander daar een andere mening over kan hebben.
Er is echt geen enkele sprake van het overschrijden van welke fatsoensnorm dan ook. Nogmaals: goed lezen. Maar leg me maar uit waarom er welke fatsoensnorm overschreden zou zijn,
Moneyman schreef:
07 sep 2022 10:17
Welnee. Er wordt overduidelijk gereageerd tegen wat Jablan schrijft, niet tegen Jablan zelf.

En ik neem aan dat, als in de omschrijvingen van Jablan een "dichterlijke vrijheid" wordt gepermitteerd, de reacties daarom óók wel enige vrijheid mogen bevatten.
Er wordt overduidelijk op een bepaalde manier gereageerd op wat Jablan zegt, omdat het Jablan is die het zegt. Zeker mogen de reacties ook dichterlijke vrijheid bevatten. Maar op basis van een onjuiste interpretatie van wat er wordt gezegd iemand aanvallen, tja.
Moneyman schreef:
07 sep 2022 10:17
Spiegeltje... jij bepaalt nu ook voor de rest dat zij dat niet zouden kunnen bepalen... waar is jouw "ik vind" dan?
Dan begrijp je me niet. Iemand (Lady in dit geval) kan per definitie alleen VINDEN dat iets niet lollig is. Ze kan niet zeggen dat het niet lollig IS. Dat bepaalt namelijk ieder voor zich, of hij/zij het wel of niet lollig vindt.

witte angora

Ach Jozjan, jij vind het nodig Jablan te verdedigen. Kan dat ook uit het oogpunt van jouw vooringenomenheid zijn? Als het een 'iedereen- tegen-Jablan is, dan zal daar toch een reden voor zijn?

Lady1234

@jozjan
Nee, zeker niet. Alleen als je een bepaalde vooringenomenheid over de auteur hebt. Als je gewoon goed leest wat er staat dan roept hij dat helemaal niet over zichzelf af

U vindt dat dus. 😁

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik VIND dat er nu wel genoeg over gezegd is. Life goes on

JozJan

witte angora schreef:
07 sep 2022 11:09
Ach Jozjan, jij vind het nodig Jablan te verdedigen. Kan dat ook uit het oogpunt van jouw vooringenomenheid zijn? Als het een 'iedereen- tegen-Jablan is, dan zal daar toch een reden voor zijn?
Dat is wel iets te makkelijk. Misschien is het inderdaad mijn vooringenomenheid dat ik Jablan niet aanval omdat hij degene is die iets zegt. Kan best, ik ben het zeker niet altijd met hem eens maar ik geloof absoluut in zijn goede intenties. Een observatie in een restaurant, echt wel een onderwerp waarover je een interessante discussie kunt voeren. Maar als je de observatie als commentaar gaat zien, tja, dan wordt dat lastig. Dan wordt het gewoon persoonlijk aanvallen. Nogmaals: homo erotisch, waar haal je het vandaan??
Lady1234 schreef:
07 sep 2022 11:12
@jozjan
Nee, zeker niet. Alleen als je een bepaalde vooringenomenheid over de auteur hebt. Als je gewoon goed leest wat er staat dan roept hij dat helemaal niet over zichzelf af

U vindt dat dus. 😁
Klopt. Scherp hoor. Doet niets af aan mijn opmerking over jouw meninkje.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Wat een kinderachtig gedrag weer hierzo. Ga iets nuttigs doen.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

scontra schreef:
07 sep 2022 10:37
Ik vraag mij, in alle oprechtheid, af wat de overige gasten met elkaar becommentarieert hebben toen @JABLAN met zijn gevolg het restaurant binnenkwam, jammer genoeg zal dat een onbeschreven blad blijven :oops:
Kleding aangepast aan het niveau van dit hotel en voor de rest het normale gefluister.
Als het ons echt stoort, vragen we kijkgeld. ;)

@Jozjan: laat gewoon gaan. Hier zie je een generatiekloof opduiken.
Niemand vertelt hoe zij met rolstoelers omgaan en dat is veelzeggend genoeg: op de vraag 'wat zou jij doen' wordt gezwegen.

@Lady: je bent abuis. Zonder naar de overige gasten te kijken en met ze te praten, is een goede beoordeling bij dit type hotels onmogelijk.
witte angora schreef:
Sorry, sommige dingen overschrijden de fatsoengrenzen.
Die voor iedereen verschillend zijn. Als hier xenofobie komt bovendrijven, lees ik meningen die mijn fatsoens- en beschavingsniveau ver overschrijden. Toch ga ik niet zo tekeer als jij en anderen bij iets onschuldigs als dit nu doen.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Laten we de politieke discussies nu maar buiten de huiskamer laten.
De mods zijn hier niet van gediend. Ik heb hiervoor een waarschuwing gehad waarin letterlijk wordt gezegd dat die mening maar tijdens het kerst familiediner moet worden besproken maar niet hier.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Belachelijk.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

. Hier zie je een generatiekloof opduiken.
Dit is natuurlijk ook op de inhoud en heeft niets met de persoon te maken @jozjan?

Plaats reactie