Inflatie, gasprijs door het dak - waar bezuinig jij op?
Re: Inflatie, gasprijs door het dak - waar bezuinig jij op?
[reactie op offtopic discussie verwijderd door moderatie]
Back ontopic: Witte Angora, mij staat bij dat er al eens eerder (ook door jou?) een topic over bespaartips was geopend. Maar ik kan het niet terugvinden. Zegt jou dat nog iets?
Back ontopic: Witte Angora, mij staat bij dat er al eens eerder (ook door jou?) een topic over bespaartips was geopend. Maar ik kan het niet terugvinden. Zegt jou dat nog iets?
-
Geen idee, Moneyman. Ik heb in de loop der jaren aardig wat topics geopend, maar over bezuinigingen niet. Denk ik.

Moneyman
vindt dit leuk
Dat kan , sommige mensen hebben echt koude ledematen met verwarming aan en dikke sokken. Iets met leeftijd al heb ik geen idee hoe oud ongeveer @onkruid is.moederslink schreef: ↑08 sep 2022 11:11Met een uitkering zal men zeker moeten bezuinigen!Onkruid71 schreef: ↑08 sep 2022 11:00Ik had het ook liever anders gezien, dan had ik geen uitkering gehad, en had ik dit probleem niet tegen gekomen.
Het is gewoon niet te geloven dat jij ondanks dekbedden e.d nog gewoon de CV moet laten loeien.
Maar blijkbaar kun je de gasrekening betalen en hoeven we er in dit draadje ,wat jou betreft , niet verder op in te gaan. Je verhaal is , voor mij althans , niet te bevatten.
Het zij zo.
51, maar dat heeft het in mijn geval niets mee te maken. Het heeft bij mij te maken met te weinig beweging.reggie2 schreef: ↑08 sep 2022 11:21Dat kan , sommige mensen hebben echt koude ledematen met verwarming aan en dikke sokken. Iets met leeftijd al heb ik geen idee hoe oud ongeveer @onkruid is.moederslink schreef: ↑08 sep 2022 11:11Met een uitkering zal men zeker moeten bezuinigen!Onkruid71 schreef: ↑08 sep 2022 11:00Ik had het ook liever anders gezien, dan had ik geen uitkering gehad, en had ik dit probleem niet tegen gekomen.
Het is gewoon niet te geloven dat jij ondanks dekbedden e.d nog gewoon de CV moet laten loeien.
Maar blijkbaar kun je de gasrekening betalen en hoeven we er in dit draadje ,wat jou betreft , niet verder op in te gaan. Je verhaal is , voor mij althans , niet te bevatten.
Het zij zo.
Laatst gewijzigd door Onkruid71 op 08 sep 2022 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
reggie2
vindt dit leuk
Een klokthermostaat is inderdaad heel handig. De meeste mensen hebben een min of meer regelmatig leefpatroon en met de juite instellingen heb je er geen omkijken meer naar.witte angora schreef: ↑08 sep 2022 10:45(...) Je kunt soms bij de kringloop een programmeerbare thermostaat kopen. Ik heb een Honeywell Chronoterm, gescoord voor 14.95 in nieuwstaat. (...)
Eén klein nadeel: als je op een "thuisdag" toch een (halve) dag weggaat, moet je niet vergeten hem op de nachtstand te zetten of handmatig de temperatuur te verlagen (tot het volgende schakelmoment).
Let voor aanschaf wel even op of de thermostaat bij de ketel past; dat is namelijk niet altijd het geval.
Jablan
vindt dit leuk
Jaren geleden heb ik in huis om alles smart gemaakt, dat scheelde toen best wel wat geld met de rekeningen, alleen is het best een investering alles bij elkaar. Ik ging de deur uit, verwarming ging automatisch uit, alle lichten automatisch uit. Kwam ik weer terug ging alles wat er nodig was weer aan.
De investering was mij de besparing wel waard toen.
De investering was mij de besparing wel waard toen.
reggie2
vindt dit leuk
-
Eigenlijk verwacht ik geen problemen, zou ook niet weten hoe je dat moet controleren. ik had het ding in de vorige woning al, die woning was van 2008. De ketel hier is ongeveer van dezelfde leeftijd, dus het zou in principe niet uit moeten maken.
Afijn, in ieder geval proberen volgende week die muur te sausen, dan kan het ding er eindelijk op. Of het veel scheelt, op een jaarverbruik van iets minder dan 300 m3? Geen idee. Maar laat het er, samen met alle gordijnen bij de voordeur en de tussendeuren (vanwege de katten kunnen die dus niet dicht), 30 of 40 m3 schelen, met een prijs tussen de 1,50 en 2,00 euro, reken dan maar uit...
-
Ik ben nu bezig met een zonneboiler (zonnecollector) voor het verwarmen van het douchewater. Uit mijn globale berekening moet dit met 4 tot 5 jaar rendabel zijn.
-
laatste nieuws:
De extra € 500 compensatie voor de energierekening komt er dit jaar niet !
Vattenfall maakt 900 miljoen winst, maar zegt deze winst te moeten gebruiken voor verdere investeringen .
Vattenfall maakt 900 miljoen winst, maar zegt deze winst te moeten gebruiken voor verdere investeringen .
Het is maar de vraag of een (automatische) thermostaat een goede bezuiniging oplevert.
In de winter gaan we wel eens een weekend weg.
Zetten we vrijdagmiddag de thermostaat op 16 en die gaat maandagochtend weer naar 21.
Als ik dan per dag het gasverbruik van de ketel erbij pak dan merk ik dat het gasverbruik op maandag bijna alle winst van zaterdag en zondag op 16 weer weggooit omdat het opwarmen van het huis veel energie kost. Zoveel dat ik net zo goed op zaterdag en zondag de thermostaat op 21 had kunnen laten staan. (Vergeleken met het weekend ervoor)
Ik zou het graag verder uitzoeken maar altijd lastig met verschillende buitentemperaturen. Maar veel bespaar je niet. Waarschijnlijk 's nachts op 16 zetten geeft ook niet veel winst.
In de winter gaan we wel eens een weekend weg.
Zetten we vrijdagmiddag de thermostaat op 16 en die gaat maandagochtend weer naar 21.
Als ik dan per dag het gasverbruik van de ketel erbij pak dan merk ik dat het gasverbruik op maandag bijna alle winst van zaterdag en zondag op 16 weer weggooit omdat het opwarmen van het huis veel energie kost. Zoveel dat ik net zo goed op zaterdag en zondag de thermostaat op 21 had kunnen laten staan. (Vergeleken met het weekend ervoor)
Ik zou het graag verder uitzoeken maar altijd lastig met verschillende buitentemperaturen. Maar veel bespaar je niet. Waarschijnlijk 's nachts op 16 zetten geeft ook niet veel winst.
@moederslink
Waar baseert u dat op? Die € 500 komt helemaal niet van de energieleverancier.
Waar baseert u dat op? Die € 500 komt helemaal niet van de energieleverancier.
16again
vindt dit leuk
-
Nee . Wél de 1e € 800. Niet die extra € 500 . Is nu in het nieuws geweest.ZeerPrivé schreef: ↑08 sep 2022 13:40Vattenfall heeft hier niks mee te maken en veel mensen hebben allang die 500,- ontvangen.moederslink schreef: ↑08 sep 2022 13:18laatste nieuws:
Volgens mij haalt u e.e.a. door elkaar.moederslink schreef: ↑08 sep 2022 13:43Nee . Wél de 1e € 800. Niet die extra € 500 . Is nu in het nieuws geweest.ZeerPrivé schreef: ↑08 sep 2022 13:40Vattenfall heeft hier niks mee te maken en veel mensen hebben allang die 500,- ontvangen.moederslink schreef: ↑08 sep 2022 13:18laatste nieuws:
Ik lees er niets over bij de nieuwssites.
-
Armlastigen zouden € 800 compensatie krijgen. Dat werd later verhoogd met nóg eens extra € 500. € 800 is overgemaakt.
Deze € 500 extra zou er dit jaar bij komen, nu gaat dát niet door, zegt Rutte.
Nee Vattenfall heeft niets te maken met deze compensatie
!
Ik meld alleen hoeveel winst ze maken.
Nee Vattenfall heeft niets te maken met deze compensatie

Ik meld alleen hoeveel winst ze maken.

-
De geopperde € 500,00 kunnen mensen met een minimum inkomen zelf aanvragen bij hun Gemeente.moederslink schreef: ↑08 sep 2022 13:43Nee . Wél de 1e € 800. Niet die extra € 500 . Is nu in het nieuws geweest.ZeerPrivé schreef: ↑08 sep 2022 13:40Vattenfall heeft hier niks mee te maken en veel mensen hebben allang die 500,- ontvangen.moederslink schreef: ↑08 sep 2022 13:18laatste nieuws:
Er zijn al een heleboel mensen die 1300 euro energietoeslag hebben ontvangen.moederslink schreef: ↑08 sep 2022 13:51Armlastigen zouden € 800 compensatie krijgen. Dat werd later verhoogd met nóg eens extra € 500. € 800 is overgemaakt.
Nee Vattenfall heeft niets te maken met deze compensatie!
Ik meld alleen hoeveel winst ze maken.![]()
Maar als ze die € 800 gehad hebben, volgt die € 500 automatisch. Hoeft niet meer apart aangevraagd te worden.
Wat ik wel weet, is dat veel mensen die er ook recht op hebben, de energietoeslag nog niet aangevraagd hebben.
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/ned ... -gekregen/
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/ned ... -gekregen/