Ach, weer drie pagina's aan reacties. Beste mensen, komen jullie zelf ook eens met een controversieel onderwerp, dan kan het daar weer pagina's lang over doorgaan. Ik ga niet iedereen citeren.
Discussie oprakelen? Ik vond het nodig om een paar dingen scherper neer te zetten dan tot nu toe.
De groep achter het hotel is op zoek naar investeerders om verder te groeien en La Familia is uitgenodigd daarvoor. Bij dit type aanvragen is het nuttig om als gast in een hotel van de groep rond te lopen, zodat je andere dingen ziet dan wanneer het management een presentatie en rondleiding geeft. Daarom geen recensie voor een of ander medium, ook geen naam of plaats erbij. Gewone gasten hoeven niet te weten wat er achter de schermen speelt.
De mening over mijn boeken kan kloppen. De reacties zijn altijd zwart-wit: of men vindt het niets of men heeft nog nooit eerder zoiets gelezen. Schrijfstijl verschilt per verhaal en dat is een bewuste keuze. Ik heb het eerder aangegeven: het zijn verhalen voor een doelgroep, niet voor de grote massa. Wie het volhoudt, heeft daarna genoeg om over na te denken of over door te fantaseren.
Wel of geen kinderen uit de buurt binnenlaten?
In de dagen nadat de casus Gino groot in het nieuws kwam, werd een aantal collega's met kinderen in de basisschoolleeftijd verrast door verboden uit de buurt. Zoon/dochter van een ander mocht plotseling niet meer spelen of omgaan met de eigen zoon/dochter. Al deze verboden zijn uitgesproken door moeders, die in control willen zijn. Inmiddels ook allemaal weer ingetrokken.
Relnicht?
Gebruik de zoekfunctie en landt op 2 november 2021.
relnicht is gedateerd, achterhaald en heeft een negatieve, afwaarderende betekenis. Als ik dat zou gebruiken bij de volgende gay-generatie, kijken ze mij aan alsof ik van een andere planeet kom. Ik ken het wel, uit interviews met oudere homo's. Bij hen was het compensatiegedrag, overdag zichzelf verstoppen en 's avonds gingen de remmen los. Overlevingsstrategie uit een tijd, waarin veel nog verboden was.
Beschermen?
Hij heeft iets over zich, waardoor je hem wilt beschermen, dat gevoel, die emotie. Elke ouder met eigen kinderen moet dit kennen. Dat is iets anders, als dat hij bescherming nodig zou hebben.
Aangifte doen wegens onttrekking aan het ouderlijk gezag / Bezoekverbod?
Aangifte doen wordt een schot in eigen doel, want de afdeling Jeugd- en Zedenzaken speelt dit door naar Jeugdzorg. Aangezien de ouders nooit hebben gereageerd op een melding van ons, dat hun zoon bij ons zat, staan ze er zwak voor. Je kunt het niet-reageren uitleggen als verwaarlozing.
Bezoekverbod heeft geen enkele zin, want dan gaat deze jongen het ergens anders proberen. (Kinderen iets verbieden is dom, want alles wat verboden is, is juist heel interessant om wel te doen.) Hij mag komen en gaan wanneer hij wil.
Hophophop schreef: ↑14 sep 2022 13:07
Duidt wat mij betreft allemaal op iemand die heel erg met zichzelf in de knoop zit.
Ik zit prima in mijn vel. Welke reïncarnatie gaat achter Hophophop schuil? Voor iemand met aanmelddatum uit augustus 2022 ben je te goed op de hoogte.
Om aan je interesse tegemoet te komen: ik ben hier primair actief om mijn Nederlands bij te houden; secundair voor de vraag- en antwoordfunctie van dit forum; tertair om een aantal trollen weg te houden.
Aangezien ik in vele opzichten tot een minderheid behoor, komt er af en toe wat voorlichting bij om de hoek kijken. Dat is alles.