Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Onkruid71

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

witte angora schreef:
19 sep 2022 19:47
Volgens mij maak je in deze zin toch echt duidelijk dat het geen diagnose door een arts is. Sterker nog, je weet niet eens zeker dat je het hebt, en nu ineens heb je het wel? Is al die warrigheid ook een uiting van PEM, of heb je nog meer onder de leden?
Onkruid71 schreef:
19 sep 2022 17:28

Ik heb het goed gelezen, het gaat, omdat ik bedlegerig ben, en dus ook PEM kan hebben,
Dat maak jij er van. PEM hoort bij ME niet bij CVS namelijk.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wat u ook heeft en wie dat ook heeft vastgesteld, de tijd en energie die u aan dit forum besteedt, zou u ook kunnen besteden aan een vorm van aangepast werk, maar dat overweegt u niet en u gaat zich ook niet inlezen op de mogelijkheden.

In plaats daarvan wilt u "een klein klein beetje van de paar dingen genieten waar ik van [kan] genieten." Ik vraag mij in gemoede af of u dit forum daar ook toe rekent.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Onkruid71 schreef:
19 sep 2022 19:49
witte angora schreef:
Volgens mij maak je in deze zin toch echt duidelijk dat het geen diagnose door een arts is. Sterker nog, je weet niet eens zeker dat je het hebt, en nu ineens heb je het wel? Is al die warrigheid ook een uiting van PEM, of heb je nog meer onder de leden?
Onkruid71 schreef:
19 sep 2022 17:28

Ik heb het goed gelezen, het gaat, omdat ik bedlegerig ben, en dus ook PEM kan hebben,
Ik ga af op jouw informatie. Sterker nog, ik heb geen enkele koppeling gemaakt, noch met ME, nog met CVS. Je moet me geen dingen in de schoenen schuiven die ik nooit heb gezegd of geschreven.

Onkruid71

witte angora schreef:
19 sep 2022 20:45
Onkruid71 schreef:
19 sep 2022 19:49
witte angora schreef:

Ik ga af op jouw informatie. Sterker nog, ik heb geen enkele koppeling gemaakt, noch met ME, nog met CVS. Je moet me geen dingen in de schoenen schuiven die ik nooit heb gezegd of geschreven.
Ja het hoort bij elkaar, ik weet niet of je nog meer ziektes kent waar het bij voor komt, maar dat zijn er niet veel. En het hoort bij ME, zodoende kom je tot de diagnose dat je dat hebt. Dus de diagnose heb ik gewoon verkregen. Niet zelf gedaan.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Onkruid71 schreef:
19 sep 2022 20:51
En het hoort bij ME, zodoende kom je tot de diagnose dat je dat hebt. Dus de diagnose heb ik gewoon verkregen. Niet zelf gedaan.
Dit leest niet als een arts die een diagnose heeft gesteld, maar wel dat je zelf de diagnose hebt gesteld, omdat beiden dingen, in elk geval volgens, jou nu eenmaal bij elkaar horen.

Onkruid71

kuklos schreef:
19 sep 2022 21:02
Onkruid71 schreef:
19 sep 2022 20:51
En het hoort bij ME, zodoende kom je tot de diagnose dat je dat hebt. Dus de diagnose heb ik gewoon verkregen. Niet zelf gedaan.
Dit leest niet als een arts die een diagnose heeft gesteld, maar wel dat je zelf de diagnose hebt gesteld, omdat beiden dingen, in elk geval volgens, jou nu eenmaal bij elkaar horen.
Kun je ff linkje sturen dat ze niet meer elkaar verbonden zijn dan?
Daar zijn testen voor, die dat uitwijzen, en die heb ik gedaan.
En ik ben ook geen dokter die dokter taal praat.

kuklos

Oftewel, je hebt zelf de diagnose gesteld.

Onkruid71

Nogmaals niet, ik heb die testen gehad.

kuklos

Wat ik lees in jouw reacties is "ik heb de testen gehad" en "ze horen bij elkaar", maar wat er niet staat is "de diagnose is door een arts gesteld".

Onkruid71

kuklos schreef:
19 sep 2022 21:27
Wat ik lees in jouw reacties is "ik heb de testen gehad" en "ze horen bij elkaar", maar wat er niet staat is "de diagnose is door een arts gesteld".
Die diagnose is door een arts gesteld, nogmaals.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

*Zucht*

Dat sommige auto's een trekhaak hebben, betekent niet dat iedere auto een trekhaak heeft..

Dat sommige mensen met ME ook PEM hebben, betekent niet dat iedereen met ME ook PEM heeft. Als de arts bij jou die koppeling niet heeft vastgesteld kun je niet zeggen dat je ermee gediagnosticeerd bent. De enige diagnose die je hebt is ME. De rest verzin je er gewoon zelf bij. Gewoon, omdat het kan.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Zo is het wel genoeg. Diagnose is met PEM en dat heeft Onkruid al veel eerder gemeld.

Onkruid, kun jij een keer concreet maken wanneer de vermoeidheid je overvalt? Met het label 'PEM' kunnen weinigen iets, het is net te vaag om er een voorstelling van te hebben en dan hou je dit soort discussies. Soms moet je dingen hier als een recept brengen 8)

*

Disclaimer/Allergie-informatie: kan sporen van erotiek bevatten. :twisted:
Kleine correctie.
Jablan schreef:
16 sep 2022 09:55
deze maand woont zoon alweer 4 jaar bij ons
Hij merkte op, dat we het vierde jaar in gaan. Ik was sneller in mijn hoofd dan de klok vooruit heeft getikt. :oops:

kuklos

Onkruid71 schreef:
19 sep 2022 21:31
kuklos schreef:
19 sep 2022 21:27
Die diagnose is door een arts gesteld, nogmaals.
Dus een arts heeft de diagnose PEM en ook de diagnose ME gesteld?

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Welke chronisch leed droeg jij ook al weer met je mee, Kuklos?

(Gaan we daar ook 5 pagina's over doorzagen.)

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als ik werkelijk zo doodziek zou zijn als Onkruid, zou ik toch echt naar die kliniek gaan die kan helpen. Niet genoeg financiën? Dan maar een crowdfunding starten om te zorgen dat ik daar comfortabel kan komen.

kuklos

Jablan schreef:
19 sep 2022 21:57
Welke chronisch leed droeg jij ook al weer met je mee, Kuklos?

(Gaan we daar ook 5 pagina's over doorzagen.)
Als ik zelf mijn diagnoses stel, continu iedereen die het met me oneens is vertel dat zij er niks van snappen en blijkbaar niet weten dat ....; als ik alle artsen in het vakgebied wegzet als onkundig en werkelijk elke suggestie die iemand doet aangaande wat ik kan doen in mijn situatie continu afwijs, dan mag het gehele forum wel 50 pagina's erover doorzagen.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

kuklos schreef:
19 sep 2022 21:56

Ja, en aan de andere kant beweren al jaren geen arts gezien te hebben.

Onkruid71

witte angora schreef:
19 sep 2022 21:52
*Zucht*

Dat sommige auto's een trekhaak hebben, betekent niet dat iedere auto een trekhaak heeft..

Dat sommige mensen met ME ook PEM hebben, betekent niet dat iedereen met ME ook PEM heeft. Als de arts bij jou die koppeling niet heeft vastgesteld kun je niet zeggen dat je ermee gediagnosticeerd bent. De enige diagnose die je hebt is ME. De rest verzin je er gewoon zelf bij. Gewoon, omdat het kan.
Ik vind dat je best wel beledigend bent, om gewoon maar te zeggen dat ik zelf de diagnose stel. Best wel apart, ik heb namelijk nergens gezegd dat ik zelf de diagnose gesteld heb. De Diagnoses zijn door artsen gesteld ja, en dat ik verder niet naar artsen ga wil niet zeggen, dat ik elke keer terug moet gaan voor een diagnose.

Onkruid71

Lowieze schreef:
19 sep 2022 22:12
kuklos schreef:
19 sep 2022 21:56

Ja, en aan de andere kant beweren al jaren geen arts gezien te hebben.
Diegene die beweert dat ik elke keer terug moet gaan naar een arts voor diagnose, die mag toch wel ff zijn boeken goed nazoeken. Of heeft bij het UWV gestudeerd 😁

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Onkruid71 schreef:
19 sep 2022 22:20

Diegene die beweert dat ik elke keer terug moet gaan naar een arts voor diagnose, die mag toch wel ff zijn boeken goed nazoeken. Of heeft bij het UWV gestudeerd 😁
Als chronisch zieke patiënt is het niet meer dan logisch regelmatig bij je arts te komen. Is het niet om de arts op de hoogte te houden van je toestand dan wel om jezelf op de hoogte te houden van nieuwe behandelmethoden of nieuwe inzichten.
Dat is het vreemde dat dat bij u kennelijk niet gebeurt en/of u niet nodig vindt.

Plaats reactie