Verhoging tarieven door Energiedirect
Verhoging tarieven door Energiedirect
7 dagen ervoor krijg ik een email dat per 1 okt de tarieven met 30 resp 20% omhoog gaan, de wet is hierin duidelijk dat er een termijn van 30 dagen geldt.
Wat gaat onze regering of u als radar er aan doen dat energiebedrijven zich aan de wet houden?
Ikzelf heb wel getracht een bezwaarbrief te schrijven maar waar naar toe dan? Energiedirect heeft haar best gedaan te verbergen waar een klacht naar toe gestuurd kan worden.
Waar kan ik hulp krijgen voor deze wanpraktijken?
Wat gaat onze regering of u als radar er aan doen dat energiebedrijven zich aan de wet houden?
Ikzelf heb wel getracht een bezwaarbrief te schrijven maar waar naar toe dan? Energiedirect heeft haar best gedaan te verbergen waar een klacht naar toe gestuurd kan worden.
Waar kan ik hulp krijgen voor deze wanpraktijken?
Re: Verhoging tarieven door Energiedirect
Bij energiedirect kun je via chat je klacht indienen. Beetje treurig wel dat ze geen andere opties bieden, maar er is iig een mogelijkheid
-
- Berichten: 3416
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: Verhoging tarieven door Energiedirect
per brief:
Willemsplein 4
5211 AK s Hertogenbosch
Willemsplein 4
5211 AK s Hertogenbosch
Re: Verhoging tarieven door Energiedirect
EnergieDirect vindt zelf dat zij de klachten hebben opgelost, kijk maar vanaf pagina 2.
https://www.klacht.nl/energiedirect/?pg=2
https://www.klacht.nl/energiedirect/?pg=2
Re: Verhoging tarieven door Energiedirect
Haha, dan moeten ze wel bereikbaar zijn via chat, ze doen hun stinkende best om onbereikbaar te blijven
Re: Verhoging tarieven door Energiedirect
Nee, dat vindt ED niet zelf. Zo werkt dat op die site. Zodra een bedrijf daar gereageerd heeft, is het zogenaamd opgelost.Lowieze schreef: ↑27 sep 2022 13:37EnergieDirect vindt zelf dat zij de klachten hebben opgelost, kijk maar vanaf pagina 2.
https://www.klacht.nl/energiedirect/?pg=2
gastonf
vindt dit leuk
Re: Verhoging tarieven door Energiedirect
Je kunt dit mailadres gebruiken [email protected]
hoopke
vindt dit leuk
Re: Verhoging tarieven door Energiedirect
Lees even de reactie van EnergieDirect: “Wij hebben klanten binnen een redelijk termijn vooraf geïnformeerd over de tariefstelling per 1 oktober. Dit is tijdig en valt binnen de redelijke termijn die de ACM van ons verwacht.”
Zij vinden zelf dat de klacht niet terecht is en het probleem dus is opgelost.
Re: Verhoging tarieven door Energiedirect
Vandaag een klacht gemeld via [email protected] dat ik niet akkoord ga met de verhoging per 1 oktober, en als ik Rob Jetten mag geloven hebben ze zich gewoon aan de wet te houden of worden ze anders daartoe door de acm gewezen op de wetgeving, maar of dat soelaas brengt?
Re: Verhoging tarieven door Energiedirect
Ik wilde toch even laten weten dat wij allen in NL zwaar worden opgelicht door de energie bedrijven
Ik lever namelijk meer stroom dan ik verbruik en heb een 5 jaar contract op stroom en gas
Toch heeft men de prijzen gewoon vrolijk een beetje verhoogd
Maar nu komt mijn grootste punt ik lever veel meer stroom dan ik verbruik en wat blijkt die valt niet onder de saldering regeling
Voor elke kWh wat ik lever krijg ik jawel het formidabele bedrag van 0,0064 eurocent betaald
voor deze overcapaciteit.
Gaat u maar eens rekenen hoeveel winst die energie bedrijven werkelijk maken.
Die zogenaamde markt prijs is een farce en ik weet nu met zekerheid dat wij zwaar worden opgelicht door al die fijne bedrijven die SUPER MEGA winsten maken.
Ik wil dan ook echt weg uit dit vreselijke oplichters land waar de regering een enorme laag VETTE BOTER op hun kop hebben en er keihard mede schuldig aan zijn.
Ik ben absoluut geen fan van wilders en vrienden maar begin mij toch echt af te vragen of dit land niet door criminelen word bestuurd.
Alle energie bedrijven werken met langlopende contracten dus verklaar mij maar eens waarom ze allemaal spontaan de prijzen enorm verhoogd hebben.
Er is geen enkel groot bedrijf wat met korte termijn contracten werkt, alles wat ik zie is pure hebzucht.
Er klopt heel veel niet in dit land wij betalen overal de hoofdprijs voor terwijl andere landen uiteraard het lichtende voorbeeld van dit land proberen op te volgen.
Gewoon schandalig
Ik lever namelijk meer stroom dan ik verbruik en heb een 5 jaar contract op stroom en gas
Toch heeft men de prijzen gewoon vrolijk een beetje verhoogd
Maar nu komt mijn grootste punt ik lever veel meer stroom dan ik verbruik en wat blijkt die valt niet onder de saldering regeling
Voor elke kWh wat ik lever krijg ik jawel het formidabele bedrag van 0,0064 eurocent betaald
voor deze overcapaciteit.
Gaat u maar eens rekenen hoeveel winst die energie bedrijven werkelijk maken.
Die zogenaamde markt prijs is een farce en ik weet nu met zekerheid dat wij zwaar worden opgelicht door al die fijne bedrijven die SUPER MEGA winsten maken.
Ik wil dan ook echt weg uit dit vreselijke oplichters land waar de regering een enorme laag VETTE BOTER op hun kop hebben en er keihard mede schuldig aan zijn.
Ik ben absoluut geen fan van wilders en vrienden maar begin mij toch echt af te vragen of dit land niet door criminelen word bestuurd.
Alle energie bedrijven werken met langlopende contracten dus verklaar mij maar eens waarom ze allemaal spontaan de prijzen enorm verhoogd hebben.
Er is geen enkel groot bedrijf wat met korte termijn contracten werkt, alles wat ik zie is pure hebzucht.
Er klopt heel veel niet in dit land wij betalen overal de hoofdprijs voor terwijl andere landen uiteraard het lichtende voorbeeld van dit land proberen op te volgen.
Gewoon schandalig
gastonf
vindt dit leuk
Re: Verhoging tarieven door Energiedirect
Dit is wel een heel erg laag bedrag (geen nulletjes teveel?) en dat kan een heel stuk hoger.
Stap over naar een andere leverancier die wat meer geeft voor je opgewekte energie.
Re: Verhoging tarieven door Energiedirect
@webbie
Als u weg wilt, ,dan kan dat natuurlijk. Let wel op met uw vijfjarige contract.
Als u dat voortijdige opzegt, moet u wel een opzeg vergoeding betalen.
Maar in het buitenland is het vast beter.
Als u weg wilt, ,dan kan dat natuurlijk. Let wel op met uw vijfjarige contract.
Als u dat voortijdige opzegt, moet u wel een opzeg vergoeding betalen.
Maar in het buitenland is het vast beter.
Re: Verhoging tarieven door Energiedirect
Geen nulletje teveel. Gewoon de komma 3 stappen verkeerd. Zal wel 6,4 cent bedoelen.
Vraag mij af welk leverancier de prijzen gaat verhogen met een vast contract. Dat moet niet kunnen zonder toestemming.
Re: Verhoging tarieven door Energiedirect
Webbie schreef: ↑28 sep 2022 03:29Ik wilde toch even laten weten dat wij allen in NL zwaar worden opgelicht door de energie bedrijven
Ik lever namelijk meer stroom dan ik verbruik en heb een 5 jaar contract op stroom en gas
Toch heeft men de prijzen gewoon vrolijk een beetje verhoogd
Maar nu komt mijn grootste punt ik lever veel meer stroom dan ik verbruik en wat blijkt die valt niet onder de saldering regeling
Voor elke kWh wat ik lever krijg ik jawel het formidabele bedrag van 0,0064 eurocent betaald
voor deze overcapaciteit.
Ik weet bijna zeker dat dit in de voorwaarden staat, zo niet is dat een bestaande regeling binnen de salderingregel, als je 3500 kwh verbruikt en je wekt 4500 kwh op dan mag je die 3500 wegstrepen en voor alles wat je meer opwekt dan verbruikt krijg je tussen de 6-11 cent per kwh.
Ik zou zeggen, verbruik het of verkoop het voor een mooi prijsje aan je buurman, leg een kabel uit met een kwh meter ertussen zodat je niks gratis weggeeft aan die (dieven) energiebedrijven, buren blij, jij blij
De tarieven tussentijds verhogentijdens je contract mag sowieso niet, zou hier om te beginnen een melding van maken bij de ACM
Re: Verhoging tarieven door Energiedirect
Ook wij kregen de mededeling van de verhoging per 1 okt. op 23 sept binnen. Het teruglevertarief wordt ook verlaagd naar 0.05 euro. Op de website staat nergens wat of hoe hun klachtenprocedure is en wat je daarvoor doen moet. Via chat uiteindelijk te weten gekomen dat het bezwaar naar [email protected] gestuurd kon worden. Een ontvangstbevestiging kregen we niet.hoopke schreef: ↑27 sep 2022 12:537 dagen ervoor krijg ik een email dat per 1 okt de tarieven met 30 resp 20% omhoog gaan, de wet is hierin duidelijk dat er een termijn van 30 dagen geldt.
Wat gaat onze regering of u als radar er aan doen dat energiebedrijven zich aan de wet houden?
Ikzelf heb wel getracht een bezwaarbrief te schrijven maar waar naar toe dan? Energiedirect heeft haar best gedaan te verbergen waar een klacht naar toe gestuurd kan worden.
Waar kan ik hulp krijgen voor deze wanpraktijken?
Groet,
Liz
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00
Re: Verhoging tarieven door Energiedirect
Een tariefsverhoging mag niet als je een contract hebt met een vast tarief voor enkele jaren (zoals al genoemd is).
Als je een contract met variabel tarief hebt, dan moet volgens de wet een tariefsverhoging 30 dagen van tevoren aangekondigd worden (ook al staat in het cotnract dat 7 dagen genoeg is, dat is niet geldig want tegen de wet).
De ACM heeft een voorbeeldbrief gemaakt om bezwaar te maken.
https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbri ... fwijziging
Als je een contract met variabel tarief hebt, dan moet volgens de wet een tariefsverhoging 30 dagen van tevoren aangekondigd worden (ook al staat in het cotnract dat 7 dagen genoeg is, dat is niet geldig want tegen de wet).
De ACM heeft een voorbeeldbrief gemaakt om bezwaar te maken.
https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbri ... fwijziging
Re: Verhoging tarieven door Energiedirect
Ligt dat niet aan de tarieven en belastingen, waar je leverancier geen invloed op heeft. Netwerkkosten bijvoorbeeld?
Re: Verhoging tarieven door Energiedirect
Maar hoe zit het dan met de tarieven die vastgesteld zijn per mail?
Omdat ik bij een Facebook groep zit voor zonnepanelenhouders weet ik dat mijn leverancier Energiedirect andere variabele prijzen per 7-11 hanteert dan in mijn mail staan, het lijkt er nu alsof Energiedirect voor alle mensen die bezwaar gemaakt hebben hogere tarieven hanteert dan voor de groep mensen die geen bezwaar aangetekend hebben, Mogen ze dat zomaar doen?
Omdat ik bij een Facebook groep zit voor zonnepanelenhouders weet ik dat mijn leverancier Energiedirect andere variabele prijzen per 7-11 hanteert dan in mijn mail staan, het lijkt er nu alsof Energiedirect voor alle mensen die bezwaar gemaakt hebben hogere tarieven hanteert dan voor de groep mensen die geen bezwaar aangetekend hebben, Mogen ze dat zomaar doen?
Re: Verhoging tarieven door Energiedirect
Hangt van de exacte data af waarop de nieuwe tarieven zijn gecommuniceerd. Als dit na 7 oktober was, dan heeft EnergieDirect de 30-dagen-aanzegtermijn genegeerd. Wie daar bezwaar tegen maakt, heeft uitstel gekregen en mag nu voor een kortere tijd de hogere tarieven betalen. (De prijs voor 3 maanden in 2 maanden tijd betalen).