Huiskamer
-
Re: Huiskamer
Als de ene grondstof duurder wordt komt er meer vraag naar het alternatief. Meer vraag is hogere prijzen.
-
Het werkt wel, maar niet op de manier waarop die dingen in elkaar zijn gezet. Wat ik al eerder schreef: ik kon in mijn vorige woning mijn gasverbruik terug brengen van 750 naar nog geen 450 m3 per jaar, met 9 euro aan waxinelichtjes. De hoeveelheid roet en fijnstof is ook voor een goed deel te ondervangen - mits je weet waar je mee bezig bent. Idem brandgevaar en koolmonoxide.Moneyman schreef: ↑06 okt 2022 09:15Echt he.... vooral die terracotta "kacheltjes"...Lowieze schreef: ↑06 okt 2022 08:11Verzekeraars vrezen meer branden door ondeugdelijke kacheltjes
https://www.pzc.nl/binnenland/verzekera ... ~a0a524be/
Kijk alsjeblieft uit met die extra kachels, verlengsnoer aan verlengsnoer voor elektrische apparaten en die waxinelichtjes onder een terracotta pot.
- het werkt niet
- het kost veel meer energie dan normaal verwarmen
- het is dus duurder
- het levert bakken met fijnstof en andere zooi op
- het levert het risico van koolmonoxide op
- het levert een enorm brandgevaar op (zie ook het filmpje in dit artikel).
Maar ja - op de socials wordt het aangeraden, dus doen we het massaal...
(en als je dan dit soort advertenties ziet... )
Dan ben ik héél benieuwd hoe jij dit werkend (in de zin van: feitelijk besparend) kreeg, zónder last te hebben van alle genoemde nadelen en gevaren.witte angora schreef: ↑06 okt 2022 11:45Het werkt wel, maar niet op de manier waarop die dingen in elkaar zijn gezet.
Ik vind zo’n terracotta kachel in combinatie met katten in je woonkamer sowieso een gevaarlijke combinatie.
-
De truc is eigenlijk een dubbele bloempot. Een enkele doet inderdaad niks. En dan ook een grotere pot als nu overal verkocht wordt.
Ik werk zelf met een oud Bes-kacheltje. Die heb ik geprepareerd met aluminiumfolie. Wel met een paar gaatjes aan de bovenkant. Daarboven staat die bloempot (wel met iets er op om het gat dicht te maken), met iets ruimte tussen pot en kacheltje. De hete lucht, met alle roet, blijft in eerste instantie 'hangen' in het beskachtje. Vervolgens komt de warme lucht in die bloempot. Pot neemt de warmte op, en zet het om in stralingswarmte. Binnen in die pot wordt het trouwens makkelijk 90+ graden. Dat was simpel te meten met een vleesthermometer. De stralingswarmte maakt dat het in huis aangenamer voelt, en dat de cv daardoor een stuk lager kan.
Voeg daarbij het feit dat ik een energiezuinige woning had en heb, dan snap je al dat ik, zolang het buiten niet onder de 12 graden komt, niet hoef te stoken.
Ik werk zelf met een oud Bes-kacheltje. Die heb ik geprepareerd met aluminiumfolie. Wel met een paar gaatjes aan de bovenkant. Daarboven staat die bloempot (wel met iets er op om het gat dicht te maken), met iets ruimte tussen pot en kacheltje. De hete lucht, met alle roet, blijft in eerste instantie 'hangen' in het beskachtje. Vervolgens komt de warme lucht in die bloempot. Pot neemt de warmte op, en zet het om in stralingswarmte. Binnen in die pot wordt het trouwens makkelijk 90+ graden. Dat was simpel te meten met een vleesthermometer. De stralingswarmte maakt dat het in huis aangenamer voelt, en dat de cv daardoor een stuk lager kan.
Voeg daarbij het feit dat ik een energiezuinige woning had en heb, dan snap je al dat ik, zolang het buiten niet onder de 12 graden komt, niet hoef te stoken.
https://www.ad.nl/klimaat/waarom-de-pop ... &auth_rd=1Moneyman schreef: ↑06 okt 2022 11:48Dan ben ik héél benieuwd hoe jij dit werkend (in de zin van: feitelijk besparend) kreeg, zónder last te hebben van alle genoemde nadelen en gevaren.witte angora schreef: ↑06 okt 2022 11:45Het werkt wel, maar niet op de manier waarop die dingen in elkaar zijn gezet.
Het kan gewoon niet.
Voeg daarbij het feit dat je 1300 euro ontvangen hebt + nog 380,- euro ontvangt en voeg daarbij het prijsplafond, dan vraag ik me werkelijk af waarom deze gevaarlijke, niet-werkende en ongezonde fratsen (ook voor je katten!) nodig zijn.witte angora schreef: ↑06 okt 2022 12:02
In ons vakantiehuisje vroeger, legde mijn moeder een baksteen op een gaspit bij echt kille avonden, want er was geen andere verwarming. Voor co2 hoefde je geen zorgen te hebben, want het tochtte genoeg in dat huisje.
Als we naar bed gingen, kreeg je de baksteen in een handdoek mee als kruik.
Maar gelukkig is de buitentemperatuur nu nog steeds zodanig dat de cv nog helemaal niet aanslaat.
Als we naar bed gingen, kreeg je de baksteen in een handdoek mee als kruik.
Maar gelukkig is de buitentemperatuur nu nog steeds zodanig dat de cv nog helemaal niet aanslaat.
En in 2023 nog eens 1300 euro aan energietoeslag!
ZeerPrivé
vindt dit leuk
Kampvuurtje? Waxinelichtjes? Electrische deken of kacheltje van Ali? https://regio15.nl/nieuws/branden/34973 ... -den-haag/
moederslink
vindt dit leuk
Dat artikel had ik al in mijn eerste reactie opgenomen. En daarom ook de vraag aan WA hoe hij het wél werkend zegt te krijgen.angel1978 schreef: ↑06 okt 2022 12:18https://www.ad.nl/klimaat/waarom-de-pop ... &auth_rd=1 Het kan gewoon niet.Moneyman schreef: ↑06 okt 2022 11:48Dan ben ik héél benieuwd hoe jij dit werkend (in de zin van: feitelijk besparend) kreeg, zónder last te hebben van alle genoemde nadelen en gevaren.witte angora schreef: ↑06 okt 2022 11:45Het werkt wel, maar niet op de manier waarop die dingen in elkaar zijn gezet.
Wat een held, een kind als schild gebruiken. Van mij had hij door mogen bijten https://www.telegraaf.nl/video/45108851 ... er-in-been
De natuurkundelessen in het moderne onderwijs zijn wel heel slecht als je dit met droge ogen durft te beweren. In mijn tijd kregen we nog gewoon degelijke berekeningen over energie.witte angora schreef: ↑06 okt 2022 11:45Het werkt wel, maar niet op de manier waarop die dingen in elkaar zijn gezet. Wat ik al eerder schreef: ik kon in mijn vorige woning mijn gasverbruik terug brengen van 750 naar nog geen 450 m3 per jaar, met 9 euro aan waxinelichtjes. De hoeveelheid roet en fijnstof is ook voor een goed deel teMoneyman schreef: ↑06 okt 2022 09:15Echt he.... vooral die terracotta "kacheltjes"...Lowieze schreef: ↑06 okt 2022 08:11Verzekeraars vrezen meer branden door ondeugdelijke kacheltjes
https://www.pzc.nl/binnenland/verzekera ... ~a0a524be/
Kijk alsjeblieft uit met die extra kachels, verlengsnoer aan verlengsnoer voor elektrische apparaten en die waxinelichtjes onder een terracotta pot.
- het werkt niet
- het kost veel meer energie dan normaal verwarmen
- het is dus duurder
- het levert bakken met fijnstof en andere zooi op
- het levert het risico van koolmonoxide op
- het levert een enorm brandgevaar op (zie ook het filmpje in dit artikel).
Maar ja - op de socials wordt het aangeraden, dus doen we het massaal...
(en als je dan dit soort advertenties ziet... )
-
Wel wat raar dat het gajes al plat ligt met een aantal agenten erbij en dan alsnog door de hond gebeten wordt.ZeerPrivé schreef: ↑06 okt 2022 13:43Wat een held, een kind als schild gebruiken. Van mij had hij door mogen bijten https://www.telegraaf.nl/video/45108851 ... er-in-been
moederslink
vindt dit leuk
-
Wat bizar inderdaad. Hij heeft schijnbaar al bijtwonden , zo te zien, wordt met 4-5 man in bedwang gehouden en de hond kan hem nógmaals flink bijten. Écht niet nodig , lijkt mij.
Wat ie ook heeft gedaan.
Wat ie ook heeft gedaan.
scharrelschipper
en reggie2
vinden dit leuk
Svetlana Loboda - Молитва met Engelse ondertiteling. Indrukwekkend.
-
Is mooi, maar???Jablan schreef: ↑07 okt 2022 18:25Svetlana Loboda - Молитва met Engelse ondertiteling. Indrukwekkend.
Las net 2 meldingen van moderatie ,dat er 2 opmerkingen van mij verwijderd zijn . Je mag niet zeggen dat iemand iets schrijft wat absoluut fout is uit zijn duim zuigt ,dat noemen ze een persoonlijke aanval . Zal zijn naam niet noemen ,maar hij komt uit het oosten , daar waar heel vroeger de wijzen vandaan kwamen . als ik een ban krijg het ga jullie goed .
Lowieze
vindt dit leuk
-
Geen zorgen! Ze hebben 2 opmerkingen van je verwijderd en jou dat gemeld.
Geen ban hoor .
Geen ban hoor .
gosewijn
vindt dit leuk
Het oosten is niet meer wat het geweest is.m