LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wanadoo telefonie met livebox

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Wdoo

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Wdoo »

Beste mensen

Wanadoo doet er van alles aan om haar service te verbeteren.
We zijn er inderdaad van op de hoogt dat de wachttijden lang zijn op het 0900 nummer. En er word aan gewerkt.

Groeten

een Telemarketing medewerker

Tosbaga

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Tosbaga »

mijn welgemeende excuses voor de geslachts vergissing waardeloos :oops:

Gast

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Gast »

De Wanadoo Livebox is een grote flop en een schande, gezien alle voorgaande reacties. het is een onaf product met slecht werkende diensten en een vrijwel onbereikbare (en vaak onbehulpzame) servicelijn. Als je dit forum en de discussie op andere plaatsen volgt, zie je gewoon dat dat zo is. Ook ik ben erin getrapt en zit nu zonder nummerweergave, wegvallende telefoon, een voor anderen onbekende nummerweergave als ik bel (want je Wanadoonummer wordt weergegeven), slechte geluidskwaliteit, het begin van telefoontjes met automatische beantwoorders valt weg, de voicemail werkt niet op het KPN-nummer, de configuratie werkt niet goed, de informatie van Wanadoo is onvolledig en onjuist, en sinds vandaag weet ik ook dat wanneer je een nummer belt waarbij je codes moet intoetsen (bv. Girofoon) dit niet werkt. Daar komt nog bij dat de servicelijn vrijwel onbereikbaar is en de antwoorden/adviezen nutteloos zijn. Dat laatste is niet raar natuurlijk, want het gaat om problemen die niet door de gebruiker worden veroorzaakt, maar door het slechte product dat Wanadoo op de markt heeft gezet. Ze hadden beter even gewacht tot alles goed werkte en een deel van hun reclamebudget besteed aan de servicedesk. Nu zitten ze met veel te veel klanten die stuk voor stuk problemen hebben (behalve die ene meneer of mevrouw die op dit forum zegt dat het allemaal aan onszelf ligt - ik vermoed dat het de directeur van Wanadoo is). Het wordt de hoogste tijd dat Radar hier aandacht aan besteedt. Weet iemand of het mogelijk is het contract te verbreken? Gezien het feit dat ze niet leveren wat ze hebben beloofd, moet dat toch mogelijk zijn.

Gast

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Gast »

Leuk dat die telemarketeer van Wanadoo reageert, maar volgens mij moet hij aan de telefoon zitten en mensen helpen! Er wordt aan gewerkt, zegt hij, ja leuk, maar de Wanadooklanten betalen voor niets en krijgen een hoop frustratie op de koop toe. In feite horen de huidige gebruikers betaald te worden voor het uitproberen van Wanadoo's ondeugdelijke product.

roeldejong
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 mar 2005 12:18

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door roeldejong »

12 februari 2005: Ik heb gelukkig eindelijk mijn Livebox binnen, als is het met een paar dagen vertraging. Een brief liet me onlangs weten dat BBNed technische problemen had bij de aanleg van mijn ADSL lijn.

Via de internet site van Wanadoo, de ADSL status, zag ik dat mijn lijn klaar voor gebruik was. Alles geinstalleerd en de verbinding tussen mijn laptop en de livebox was er. Het @-teken brandde, wat zeggen wil dat er een ADSL-lijn is.
Tot nu toe kan ik nog steeds geen gebruik maken van ADSL. Vanmorgen om 11 uur had ik na lang wachten eindelijk een medewerker aan de lijn. Resetprocedure uitgelegd , half uur gewacht en weer proberen....
Gevolg dat ik rond de klok van twee weer heb gebeld. Om vijf uur weer moeten bellen. In totaal tussen de 3 en 4 uur naar het dure 0900-nummer gebeld.

Tja, wat zal ik zeggen..... Het probleem ligt bij BBNed? Nu wordt er een Ticket klaargemaakt. (Zelf geef ik de kantekening waarom niet gecontrolleerd wordt of de lijn het wel doet als BBNed deze aanlegd! Hetzelfde als Volkswagen een auto afleverd maar vergeten is de motor te installeren! Dan rijdt hij niet!)

In de afgelopen dagen heb ik WEER diverse keren met de helpdesk contact gehad. .
Na herhaaldelijk lang bellen bleek dat mijn ADSL lijn er nog steeds niet was. Weer een nieuw ticket aangemaakt!
BBNed had weliswaar mijn profiel vernieuwd maar, zo zie ik het, niet gecontroleerd of de verbinding daadwerkelijk ook aanwezig is.
Deze is er dus tot op heden niet en na veel bellen, tegen uw duur tarief in de wacht gestaan te hebben en de vele gesprekken met uw medewerkers heb ik dus nog steeds geen verbinding met internet en ook de telefonie.
De diensten die Wanadoo me zou moeten aanbieden zijn er dus niet!

De irritatie en ergernis die ik heb betreft niet alleen het niet functioneren van de Livebox maar ook de hoog oplopende gesprekskosten die ik moet maken om uw storing opgelost te krijgen.
U begrijpt dat ik weinig aan de boodschappen van de helpdesk heb dat men de werkdruk eigenlijk niet aankan.




Voor telefoonnummer (**********)
Specificatie Naar 0900-Servicenummers
Datum Tijdstip Min : sec Tarief Gekozen nummer € Bedrag (excl. BTW)
24 01 2005 10:11 00:02:04 Variabel 0900-0151 0,09
24 01 2005 10:19 00:02:18 Variabel 0900-0151 0,09
24 01 2005 13:48 00:04:10 Vast 0900-0156 0,39
31 01 2005 13:06 00:00:05 Vast 0900-3297436 0,04
04 02 2005 10:45 00:01:45 Vast 0900-9999911 1,21
04 02 2005 10:47 00:06:13 Vast 0900-9999911 4,22
04 02 2005 11:11 00:04:20 Vast 0900-5505522 2,95
14 02 2005 15:01 00:21:10 Vast 0900-0156 1,82
15 02 2005 20:30 00:00:52 Vast 0900-0156 0,11
15 02 2005 20:33 00:01:05 Vast 0900-0156 0,13
15 02 2005 20:42 00:32:11 Vast 0900-0156 2,74
15 02 2005 21:47 00:00:20 Vast 0900-0156 0,07
16 02 2005 10:04 00:51:29 Vast 0900-0156 4,36
16 02 2005 12:49 00:08:32 Vast 0900-0156 0,76
16 02 2005 13:04 00:54:49 Vast 0900-0156 4,64
16 02 2005 15:55 00:13:32 Vast 0900-0156 1,18
16 02 2005 16:32 00:54:31 Vast 0900-0156 4,62
16 02 2005 20:36 00:00:18 Vast 0900-0156 0,06
17 02 2005 10:41 00:43:21 Vast 0900-0156 3,68
17 02 2005 11:28 00:16:35 Vast 0900-0156 1,43
17 02 2005 11:45 00:12:07 Vast 0900-0156 1,06
17 02 2005 11:57 00:49:56 Vast 0900-0156 4,23
18 02 2005 16:35 01:42:16 Vast 0900-0156 8,63
Totaal specificatie Naar 0900-Servicenummers 48,51


Totale gesprekskosten in € (excl. BTW) 48,51
Totale gespreksduur (in uu:mm:ss) 08:03:59
Totaal aantal gesprekken 23
Bron: www.kpn.com


Een vrij hoge telefoonrekening dus.

Vandaag kan ik aan het verhaal toevoegen dat Wanadoo inmiddels mijn Livebox heeft vervangen na een tweede ticket te hebben aangemaakt.
Ook deze livebox werkt niet.
Weer veel moeten bellen en afgelopen vrijdag is het derde ticket aangemaakt.
Het probleem ligt toch echt aan de telefoonlijn, ADSL. Dus BBNed.
Gisteren zou, want zo was het beloofd, ik dan mijn Livebox kunnen gebruiken.

Het werkt nog steeds niet. Op www.kpn.com durf ik al niet meer te kijken hoe hoog de kosten zijn.

Het enige dat ik nu wil is af van Wanadoo en mijn gemaakte kosten terugzien.
Het is immers het probleem van Wanadoo cq. BBNED dat de handel niet werkt en dat ik bij mijn huidige internetprovider heb moeten aangeven de verbinding niet te annuleren per 1 maart.


Groeten,



Roel de Jong
Laatst gewijzigd door roeldejong op 02 mar 2005 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.

bjorna

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door bjorna »

Hallo Roel,

Ja wat jij hebt daar hebben wij ook last van gehad. Hiervoor hadden wij Tiscalli. Het abonnement op tijd opgezegd, maar konden maar geen verbinding krijgen. Dit doen ze expres is ons verteld, omdat wij een soortement aan het shoppen zijn, daarom had tiscalli de lijn niet vrijgemaakt, om een ander station in dit geval wanadoo te instaleren.
Hallo Tosgaba, ga jij ergens anders zitten te vervelen met je rare antwoorden of je moeder plagen eventueel je vrienden als je die al heb.
Noach als jij voor 5 euro heel de maand kan bellen mobiel nou dan zit jij geen dagen aan de telefoon want dan mag je er nog wat beltegoeden bijkopen.
Ja en mensen ik heb voor het eerst zeker 1 uur aan de telefoon kunnen hangen. Er is inderdaad verbetering. Hij is sinds 2 dagen niet weggevallen. wel heb ik nog steeds geen antwoord op mijn mailtjes gehad. Is er al iemand die wel antwoord heeft gehad, dan wil ik dat graag weten.

:wink:

Gast

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Gast »

KPN en andere aanbieders zijn voornemens zich op de VOIP telefoniemarkt te begeven. Wanneer zij wel kwaliteit gaan leveren, ben ik straks naar KPN terug.

De storingen lijken trouwens af te nemen. Ik heb zelfs al eens een uur kunnen bellen, en al 5 dagen geen uitval van de livebox.

Super trouwens, al deze reacties! Al lijkt Wanadoo niet onder de indruk...

R. Mertens

Wanad'oh

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Wanad'oh »

Hoe dan ook bel in ieder geval niet naar het 0800 nummer van Wanadoo, daar kunnen ze je helemaal niet helpen en verwijzen je toch door naar het 0900 nummer

Dat is echt een verspilling van tijd. kun je beter besteden door zelf het probleem proberen op te lossen.

roeldejong
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 mar 2005 12:18

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door roeldejong »

Het probleem is dat ik het idee heb dat het Wanadoo allemaal niks uitmaakt.

Hoe vaak ik gemaild heb ([email protected]) of gefaxt....... GEEN REACTIE.

Je bent gewoon verplicht om dankzij de storing die Wanadoo gecreeerd heeft heel erg lang te bellen naar een 0900-nummer. Dan ook nog keuze 4.

Maak je een andere keuze waarbij je welliswaar sneller iemand aan de lijn hebt wordt je doodleuk verwezen naar optie 4.

En daar krijg je dan het idee van ze willen wel iets doen, maar toch...

Roel

wanadon't

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door wanadon't »

tja....k weet inderdaaad dat er problemen zijn met wanadoo telefonie...

maar bij de klantenservice hebben ze mij PERFECT geholpen!!
als je gewoon die werknemer rustig uitlegt wat er aan de hand is....ze zijn technisch heel goed!!!

maar ohja (reactie op iemand) WANADOO werknemers hebben zo gezegt ook een SOCIAAL leven...dus JA ze mogen reageren...logisch dat je niet geholpen wordt, als je zo reageerd op ze!

NEE k werk niet bij wanadoo! maar k vertel alleen mijn verhaal over wanadoo!

ohja die lifebox!! je moet eens weten wat je daar (in de toekomst) allemaal mee kan, wanadoo heeft DUIDELIJK verstand ervan!
winkelwaarde zal k maar niet noemen, je betaald nu bij wandoo (tenzij je een aanbieding hebt) 1 euro...om dat eruit te halen moet je gemiddeld 13 jaar klant blijven! (voor de goeie rekenaar; VEEL GELD)

maar k wens jullie allemaal veel suc6 ermee!



gr...een tevrende wanadoo klant :P

wanadodon't

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door wanadodon't »

ja ALS je dan gaat klagen moet je dat natuurlijk wel GOED doen!

[email protected] lijkt me handiger om te mailen aangezien dat mail adres WEL gestaat!

ohja ALS je dan de klantenservice belt....0900-0156 optie 4 voor telefonie
maar gaat t over t adsl moet je oiptie 3 kiezen!!

suc6 ermee!

roeldejong
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 mar 2005 12:18

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door roeldejong »

Voor de duidelijkheid.... Ik ben altijd beleefd geweest en heb het altijd op een zo rustige manier uitgelegd.

Ook in de brieven stond alles duidelijk en netjes.... Dus geen gevloek etc.

De medewerkers namen ook altijd wel de tijd voor me om te kijken naar hoe en wat alleen een oplossing is nooit gekomen.

Zelf had ik vaak het idee dat ze ook niet alles wisten en maar wat zeiden om de rust te behouden..


Roel

roeldejong
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 mar 2005 12:18

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door roeldejong »

Geachte mevrouw, meneer,

Het door u gebruikte e-mail adres wordt niet uitgelezen door Wanadoo.

Om wijzigingen aan te brengen in uw abonnement kunt u terecht op de website
van Wanadoo: http://www.wanadoo.nl/mijnabonnement.

Met vragen gaat u naar http://www.wanadoo.nl/helpdesk.

Wij hopen u hiermee voldoende van dienst te zijn geweest. Onze excuses voor
het mogelijke ongemak.

Met vriendelijke groet,

Wanadoo Helpdesk

Gast

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Gast »

HALLOO MENSEN.

IK HEB ALLE BERICHTJE GELEZEN en mensen zijn niet tevreden.
ik heb een aantal keer gelezen dat je bijv: je nummer kunt achter laten op de website of je kan bellen op het 0800 nummer.
als je dat doet ben je een beetje triest want dan bel je naar een call center en (daar werk ik ook) die mensen krijgen de opdracht om te adsl te verkopen maar kunnen eer zelf niks aan doen.
Ik krijg mensen aan de lijn die bedrijgen met dood trappen en schelden en veel meer terwijl ik alleen mensen ALS ZE WILLEN een adsl pakket aanbied. daarnaast begrijp dat mensen boos zijn op wanadoo.
kan ik best begrijpen ben ik ook. bij onze call center verkopen we ook geen telefonie meer waarschijnlijk omdat mensen er niet blij mee zijn.

wat ik wel heb gehoord is dat wanadoo bezig is met een eigen netwerk want tot nu toe heeft kpn monopolie. zodra dat netwerk klaar is dan werkt het telefonie beter maar ik durf niks te garanderen.

en ik hoor heel vaak dat voice mail en nummer weergave niet goed werken. op de website van wanadoo.nl kun je op mijn abbonomenten klikken en daar zie je telefonie staan kan je aan klikken dan moet je jezelf aanmelden.
als je binnen bent kun je voicemail activeren en nummer weergave en kan je ook de specificatie zien al neem ik aan dat die niet zo groot is bij de meeste mensen.

en wat ook zo is dat wanadoo zo ongeveer 3000 emailtjes krijgt per dag niet over telefonie maarr over heel veel dingen als hoe sluit ik mijn modem aan. en ik heb wel eens mensen aan de lijn die zeggen ik ben heel blij met wanadoo ze hebben me goed geholpen ik zat een uur land te vragen en hij bleef gewoon aardig dan vraag ik me af van ALS ZIJ EEN UUR PRAAT HEBBEN MENSEN EEN UUR GEWACHT, maar goed.
het ook zoo heb ik gehoord dat er 100 telefoontjes zijn per uur.

wat mensen ook kunnen doen is ook eve kijen op wanadoo.nl en kijken bij helpdesk en dan klikken op de meest gestelde vragen, mischien vindt je wat.

ik wens iedereen veel succes en ik hoop dat jullie hier iets aan hebben

enige opmerkingen op mij hebben geen zin ik kan er niks aan doen en verkoop het ook niet meer.

:wink:

Gast

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Gast »

Ik vraag me af of Wanadoo die reclame over 'positive people' nog blijft uitzenden...

roeldejong
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 mar 2005 12:18

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door roeldejong »

Nee. we are hero's... een uur lang naar luisteren....



Trouwens, wanadoo internet werkt niet...Dus kijk even op www.wanadoo.nl/helpdeks en dan weer de jingle we are hero's...


Tja... call center medewerkers die moeten verkopen, ik geef hem gelijk..

Maar laat dan eens iemand anders (bijvoorbeeld tros Radar) opstaan en Wanadoo aanspreken voor dit gedrag van ze...


Roel
Laatst gewijzigd door roeldejong op 02 mar 2005 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.

BLIJ

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door BLIJ »

ik heb ook telefonie van wanadoo ik ben heel tevreden en heb helemaal geen problemen en mijn man belt ook heel veel :D .

ik wens de rest veel succes

roeldejong
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 mar 2005 12:18

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door roeldejong »

PS:

Voor de slimmerikken: Hoe kan je zonder internet dit mailtje versturen?
Heb nog mijn kabel aansluiting via @Home. De planning was om die te vervangen voor Wanadoo. Het bellen inclusief sprak me erg aan.

Blijf nu bij @home en bel via CPS... KPN gun ik de tikken niet,.

wannie

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door wannie »

mensen snappen veel dingen niet bij wanadoo, het 0800- nmr is een aanmeldings lijn. het 0900- nmr is de klanten service. en natuurlijk zitten er nog kinder ziektes in maar dat is egt niet alleen bij wanadoo maar bij alle providers die op dit moment adsl incl. telefonie aanbieden. dit is voor ieder provider een geheel nieuw product. en iedereen zeurd nu wel wel over telefonie maar niemand verteld dat adsl wel goed werkt. En als je de telefonie van wanadoo zat bent trek je de stekker eruit en bel je gewoon via kpn, wat maakt die 1,55 euro nou uit??? dus mensen wacht maar af zometeen werkt het perfect!!!

roeldejong
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 mar 2005 12:18

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door roeldejong »

LEES de posting goed!


Die telefonie zal me nu een worst wezen! Ze kunnen niet eens ADSL leveren bij Wanadoo!!!!

HEB EN HAD GEEN INTERNET MET ZE!!!


Telefonie is een ander probleem wat ik niet eens heb hoeven meemaken

Gesloten