Mijn stroomboer keert het gewoon uit,dus zogauw het binnen is ga ik het onmiddelijk verbrassen!sjohie schreef: ↑28 okt 2022 09:49Dat is uitvoering, Essent kiest ervoor om dit eerst te verrekenen met je voorschot, en als er wat overblijft, dát over te maken. Dus lang niet alle mensen krijgen de kans om te doen wat jij suggereert.J. Deltoer schreef: ↑28 okt 2022 01:34Die 2 x 190 euro wordt vervolgens niet gebruikt om de energierekening te drukken maar voor heel andere dingen. Gevolg is dat de mensen nog steeds in de kou zitten. Belachelijke maatregel dus, alleen afkomstig van een minister die totaal de weg kwijt is.
Ze hadden beter de energiebelasting op negatief moeten zetten voor de eerste paar duizend kwh/m3. Maar dat is natuurlijk te simpel.
Huiskamer
-
Re: Huiskamer
J. Deltoer schreef: ↑28 okt 2022 01:34Die 2 x 190 euro wordt vervolgens niet gebruikt om de energierekening te drukken maar voor heel andere dingen. Gevolg is dat de mensen nog steeds in de kou zitten. Belachelijke maatregel dus, alleen afkomstig van een minister die totaal de weg kwijt is.
Ze hadden beter de energiebelasting op negatief moeten zetten voor de eerste paar duizend kwh/m3. Maar dat is natuurlijk te simpel.
Is het de schuld van de minister als mensen te dom zijn om met geld om te gaan? Misschien die mensen dan maar onder curatele zetten.
Ik was een keer bij een trouwerij, die vond plaats in het noorden van het land, aan een plas met water, waar na een poosje een aardig deel van de gasten, en de bruid en bruidegom, besloten om nog even te gaan zwemmen. Gelukkig bleven we er slapen, en hadden we de beschikking over douches en handdoeken.fonsflons schreef: ↑28 okt 2022 11:15Heerlijk, als iemand die zijn leven lang met artiesten gewerkt heeft: LOVE IT! Die man zou direct bij mij op een feest mogen komen. Zeker dat de helft van de feestgangers achter hem aanspringt om mee de doen met de vreugde.Jablan schreef: ↑27 okt 2022 20:26Dat heeft een - inmiddels overleden - zanger gedaan tijdens een optreden bij een klant van mij. Klant had ronde verjaardag en de zanger geboekt, die al redelijk aangeschoten aankwam. Na zijn optreden en nog een paar biertjes meer lag hij in het zwembad en is uiteindelijk in geleende kleren met een taxi naar huis gebracht.
scharrelschipper schreef: ↑28 okt 2022 10:51Mijn stroomboer keert het gewoon uit,dus zogauw het binnen is ga ik het onmiddelijk verbrassen!sjohie schreef: ↑28 okt 2022 09:49Dat is uitvoering, Essent kiest ervoor om dit eerst te verrekenen met je voorschot, en als er wat overblijft, dát over te maken. Dus lang niet alle mensen krijgen de kans om te doen wat jij suggereert.J. Deltoer schreef: ↑28 okt 2022 01:34Die 2 x 190 euro wordt vervolgens niet gebruikt om de energierekening te drukken maar voor heel andere dingen. Gevolg is dat de mensen nog steeds in de kou zitten. Belachelijke maatregel dus, alleen afkomstig van een minister die totaal de weg kwijt is.
Wij hebben dit douceurtje niet echt nodig, dus we maken het over aan familieleden die het wel goed kunnen gebruiken..
moederslink
en reggie2
vinden dit leuk
Ik krijg het niet, dus hoef er ook niet moeilijk over te doen.
Iedereen krijgt het alleen Lady niet tja...
190 euro krijgt iedereen 2 x
Nee hoor. “Wie komt er in aanmerking voor de energiecompensatie?
Iedereen in Nederland komt in aanmerking voor de energiecompensatie van 190 euro per maand. Je moet alleen een kleinverbruiker zijn en een eigen energieaansluiting hebben.”
Lady1234
vindt dit leuk
Zo is het.
reggie2
vindt dit leuk
-
Dan zul je half nederland onder curatele moeten zetten. En daar is weer geen personeel of budget voor. Zie ook de opmerking van scharrelschipper.rwolters schreef: ↑28 okt 2022 11:41J. Deltoer schreef: ↑28 okt 2022 01:34Die 2 x 190 euro wordt vervolgens niet gebruikt om de energierekening te drukken maar voor heel andere dingen. Gevolg is dat de mensen nog steeds in de kou zitten. Belachelijke maatregel dus, alleen afkomstig van een minister die totaal de weg kwijt is.
Is het de schuld van de minister als mensen te dom zijn om met geld om te gaan? Misschien die mensen dan maar onder curatele zetten.
-
Mijn opmerking? welke?J. Deltoer schreef: ↑28 okt 2022 13:55Dan zul je half nederland onder curatele moeten zetten. En daar is weer geen personeel of budget voor. Zie ook de opmerking van scharrelschipper.rwolters schreef: ↑28 okt 2022 11:41J. Deltoer schreef: ↑28 okt 2022 01:34Die 2 x 190 euro wordt vervolgens niet gebruikt om de energierekening te drukken maar voor heel andere dingen. Gevolg is dat de mensen nog steeds in de kou zitten. Belachelijke maatregel dus, alleen afkomstig van een minister die totaal de weg kwijt is.
Zo zat er hier lange tijd een gat in het hek bij het openbare buitenzwembad. Jarenlang werd er na het stappen nog door groepen geskinny dipped. Tot iemand de politie erover had ingelicht en er ineens een horde naakte jongeren door de straat achter het zwembad rende met hun kleren in de handen.sjohie schreef: ↑28 okt 2022 11:43Ik was een keer bij een trouwerij, die vond plaats in het noorden van het land, aan een plas met water, waar na een poosje een aardig deel van de gasten, en de bruid en bruidegom, besloten om nog even te gaan zwemmen. Gelukkig bleven we er slapen, en hadden we de beschikking over douches en handdoeken.fonsflons schreef: ↑28 okt 2022 11:15Heerlijk, als iemand die zijn leven lang met artiesten gewerkt heeft: LOVE IT! Die man zou direct bij mij op een feest mogen komen. Zeker dat de helft van de feestgangers achter hem aanspringt om mee de doen met de vreugde.Jablan schreef: ↑27 okt 2022 20:26Dat heeft een - inmiddels overleden - zanger gedaan tijdens een optreden bij een klant van mij. Klant had ronde verjaardag en de zanger geboekt, die al redelijk aangeschoten aankwam. Na zijn optreden en nog een paar biertjes meer lag hij in het zwembad en is uiteindelijk in geleende kleren met een taxi naar huis gebracht.
Jablan
vindt dit leuk
Hoe kan ik trouwens die 190 euro gebruiken om mezelf te verwarmen als mijn ik na mijn voorschot nog 100 euro over houd en mijn voorschot al ruim is. Die 190 euro is voor mij gewoon een pure extra.
-
Heb ook zoiets.
Zonnepanelen leveren volgens de maandelijkse gebruiksoverzichten aanzienlijk meer op dan het verbruik.
Komt doordat we nauwelijks in het huis verblijven natuurlijk.
Voorschot is nu 71 euro.
Zal mij benieuwen wat het gaat worden na de jaarlijkse eind nota.
Gelukkig verkeren wij in de omstandigheden dat we ook een flinke bij betaling kunnen hebben.
Die 2x 190 euro zouden indien nodig naar onze dochters kunnen gaan.
reggie2
vindt dit leuk
-
Mazzelaar! Geef het weg aan iemand waarvan je weet dat die het heel goed kan gebruiken.
Mij gaat het net zo. De jaarafrekening heb ik deze maand gekregen en mijn nieuwe maandelijkse voorschot is 95 euro. Dankzij de overheid, en mijn energieboer die het bedrag rechtstreeks uitbetaalt, is mijn budget voor liefdadigheid dit jaar 380 euro hoger.
moederslink
, scharrelschipper
, reggie2
en marnix
vinden dit leuk