Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Erthanax

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik vermoed dat die vertrouwensvraag gewoon aan diverse lijsten wordt toegevoegd om gedurende het jaar het vertrouwen te meten. Het gaat dan om de hoogte van het vertrouwen, niet om de reden van een eventuele verandering. Dat is een prima methode om het vertrouwen te monitoren.

De vermakelijkste vraag die ik een jaar of tien geleden kreeg bij een onderzoek naar huisvesting, was of mijn woning beschikte over een inpandige wc (zelfs of die waterspoeling had, meen ik). Dat leek me statistisch niet relevant voor Nederland, maar het bleek om een Europees onderzoek te gaan, waarbij overal dezelfde vragen gesteld werden.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jablan schreef:
29 okt 2022 21:13
scharrelschipper schreef:
27 okt 2022 21:25
Jablan schreef:
27 okt 2022 20:26
Enquêtes en onderzoeken, ook hier komen ze binnen. De laatste tijd valt op, dat constant wordt gevraagd naar het vertrouwen in de overheid. Deze week zelfs bij een onderzoek naar de aanleg van een warmtenet. Elke keer ontbreekt een vervolgvraag om wel/geen vertrouwen verder in te kleuren. Zijn er meer mensen, die dit opvalt?
Geen idee waar die vragen vandaan komen.
Wel een idee waarom men het vraagt,hoewel het er van afhangt wie het vraagt.
Dat het vertrouwen in de overheid zeer laag is zal nu wel duidelijk zijn.
En dat is natuurlijk niet voor niets.
Voorbeeld:we krijgen allemaal 2x 190 euro van de stroomboeren,die dat weer van de staat krijgen.
En wie gaan dat betalen?
Wij dus,de belasting betaler.
Hoe komt men op dat soort onzalige/onzinnige constructie`s?
Vind je het gek dat het vertrouwen niet zo groot is?
ik ben opgevoed met het idee dat als je een eigen bedrijf wilt hebben dat je dan ook je eigen broek op moet houden,maar door al die regels die de diverse overheden je op leggen tegenwoordig wordt dit je onmogelijk gemaakt.
Dus laat die 2x 190 euro maar komen,ik ga van zo veel mogelijke subsidie`s/compensatie`s en/of tegemoetkomingen gebruik maken.
Wij zitten er vergelijkbaar in als jij - wat hier van de overheid binnenkomt, zien we als korting op betaalde belastingen.

Het vragen naar vertrouwen in allerlei onderzoeken is wel verklaarbaar: het zijn onderzoeken in opdracht van een overheidsinstelling. Toch stoort de vraag, omdat er geen vervolgvraag komt om het eerste antwoord beter in te kleuren. Het lijkt mij behoorlijk verschillen of je de overheid niet vertrouwt, omdat je het contact met de werkelijkheid kwijt bent of omdat je één of meerdere slechte ervaringen hebt met dezelfde overheid of last hebt van teveel regels en wetten.

Of in een zeldzaam geval lid bent van de Tweede Kamer en gelooft in bovennatuurlijke krachten van reptielen, waar de rest van de bevolking maximaal gelooft in het bestaan van paarse krokodillen.
Ben geen fan van die jongens van de reptielen,maar begreep dat het niet letterlijk bedoeld was.
Maar indien wel dan zegt dat iets over onze "volksvertegenwoordigers".

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ondankbare job, werken bij de overheid, want het is nooit goed.

Persoonlijk heb ik redelijk wat vertrouwen in hen.

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lady1234 schreef:
29 okt 2022 23:23
Ondankbare job, werken bij de overheid, want het is nooit goed.

Persoonlijk heb ik redelijk wat vertrouwen in hen.
Nou ik helemaal niet, allemaal loze beloftes, of dingen die ze niet waar kunnen maken. En kijk wat ze er de laatste 10 jaar van gebakken hebben.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

En die wintertijd begint met een relaxte ochtend. 😄

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En prachtig weer.

witte angora

Het is weer eens wat anders dan wachten op een trein die niet rijdt... :lol: :lol: :lol:

https://nos.nl/artikel/2450340-man-in-p ... -reizigers

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Joyriding met een tram, het is weer eens wat anders :D

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Laat nu de lente maar weer komen :D .

witte angora

Och, de herfst zoals het nu is vind ik eigenlijk ook niet verkeerd. Heb de verwarming nog steeds niet aan gehad. Op de bank is het zelfs warm, erg warm...

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
30 okt 2022 12:31
Laat nu de lente maar weer komen :D .
Gewoon de winter overslaan , dan de lente en dan gaan we weer klagen over het warme weer. :lol:

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

witte angora schreef:
30 okt 2022 11:30
Het is weer eens wat anders dan wachten op een trein die niet rijdt... :lol: :lol: :lol:

https://nos.nl/artikel/2450340-man-in-p ... -reizigers
Zochten we hier niet nog machinisten?

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

witte angora schreef:
30 okt 2022 12:36
Och, de herfst zoals het nu is vind ik eigenlijk ook niet verkeerd. Heb de verwarming nog steeds niet aan gehad. Op de bank is het zelfs warm, erg warm...
Hier ook de CV nog niet aan gehad! Ik red het prima met een dekentje en een dik vest en warme sokken, ook toen het nog wat kouder was.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
30 okt 2022 14:45

Hier ook de CV nog niet aan gehad! Ik red het prima met een dekentje en een dik vest en warme sokken, ook toen het nog wat kouder was.

Hier ook nog niet aangehad, wel een koud huis.....maar eigenlijk is het gewoon bizar...

witte angora

De Lidl heeft sinds gisteren trouwens kruiken en kruikhoezen in de reclame, voor de liefhebbers. 2.99 per stuk, en er gaat 2 liter in. Duur is dat niet volgens mij. Met een dekentje op de bank en zo'n ding onder je voeten hou je het wel een paar uurtjes vol denk ik.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
30 okt 2022 15:24
De Lidl heeft sinds gisteren trouwens kruiken en kruikhoezen in de reclame, voor de liefhebbers. 2.99 per stuk, en er gaat 2 liter in. Duur is dat niet volgens mij. Met een dekentje op de bank en zo'n ding onder je voeten hou je het wel een paar uurtjes vol denk ik.
Dan mag je wel uitkijken als je opstaat met zo’n kruik onder je voeten.

scharrelschipper

witte angora schreef:
30 okt 2022 15:24
Al die adviezen en oplossingen die we krijgen voor de vreselijke winter die er aan komt zijn mooi hoor.
Maar er zouden toch geen echte koude winters meer zijn door de opwarming van de aarde?
Neemt natuurlijk niet weg dat er volop mensen zullen zijn die hun huizen niet meer op een prettige temperatuur kunnen stoken deze winter.
Maar dat komt dan meer door de politiek enzo dan door het milieu.
Hier aan boord verwarmen wij met centrale verwarming door een diesel gestookte kachel.
Die gebruikt ong.20 ltr per etmaal dus dat kost ong.25 euro per dag.
Beter is als we in de haven liggen met walstroom aansluiting,want dan kost het ong.10 euro per dag om electrisch te verwarmen.
Als men tenminste niet ineens het licht ziet en die prijs per kwu ook gaat opschroeven.
Overigens is die 10 euro per dag op maand basis natuurlijk ook nog best veel.

Revoked

Ongelezen bericht door Revoked »

De warme winters in Nederland worden veroorzaakt door de veranderende koers van de straalstroom. En dat komt door de kanteling van de aarde en nog iets, maar daar zijn de wetenschappers niet eensgezind over.

scharrelschipper

Revoked schreef:
30 okt 2022 20:27
De warme winters in Nederland worden veroorzaakt door de veranderende koers van de straalstroom. En dat komt door de kanteling van de aarde en nog iets, maar daar zijn de wetenschappers niet eensgezind over.
Aha! de 'Jetstream"dus.
En dus niet de co2 uitstoot enz?
ik herinner me een Vlaamse weerman die het ook altijd over de straalstroom had als er warm weer aankwam.
Genaamd Armand Pien,werd daar nog wel eens om uitgelachen.
Was dus blijkbaar wel deskundig.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Revoked schreef:
30 okt 2022 20:27
De baan van de aarde is ook anders dan pak hem beet 30 jaar geleden. Het aantal zonuren op het noordelijk halfrond is daardoor toegenomen.

Plaats reactie