Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
juliomariner
Berichten: 5089
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik begon over het kraanleertje maar besef wel dat die vervangen voor kosten huurder is.

witte angora
Berichten: 32003
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:
13 dec 2022 15:24
juliomariner schreef:
13 dec 2022 15:19
Zat er geen kraanleertje bij dan?
Kraanleertje bij de dakgoot op ~10 meter hoogte?
Jawel, dat kan. Dat zit zo:

ach, waarom zou ik het je ook uitleggen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Wordt er nog naar het WK voetballen gekeken of is de lol er af? 🤔🤭

PGros
Berichten: 1204
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door PGros »

Begint nu leuk te worden. Zondag finale Krotie tegen Marokko.

Nijogeth
Berichten: 10552
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het probleem is dat ik het Messi en Modric heel erg gun (als kroon op hun carrières), maar er kan maar eentje in de finale komen.

witte angora
Berichten: 32003
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

PGros schreef:
13 dec 2022 18:33
Marokko.
Ik ben benieuwd wat er gebeurd als ze wereldkampioen worden.
Ik ben ook benieuwd wat er gebeurd als ze het net niet worden.

En eigenlijk wil ik het helemaal niet weten.

Erthanax
Berichten: 10068
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik had het Van Gaal wel gegund, eigenlijk.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

Erthanax schreef:
13 dec 2022 20:27
Ik had het Van Gaal wel gegund, eigenlijk.
Wat ??

J. Deltoer
Berichten: 3376
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Morgen Frankrijk-Marokko. Met de grote Marokkaanse gemeenschappen in onder meer de zogenaamde banlieues van Parijs ben ik benieuwd wat er gebeurd als ze winnen (of verliezen). Zou de Eifeltoren blijven staan?

Erthanax
Berichten: 10068
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

scontra schreef:
13 dec 2022 20:35
Erthanax schreef:
13 dec 2022 20:27
Ik had het Van Gaal wel gegund, eigenlijk.
Wat ??
Het wereldkampioenschap. Voetbal.
Voor landenteams.
Dat wordt nu gehouden in Qatar, tenzij ik mij vergis.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Lady1234 schreef:
12 dec 2022 22:01
[...]Kroatië boos? Jammer dan. U preekt voor eigen parochie.
Ik geef aan hoe tegen Nederland wordt aangekeken.
Erthanax schreef:
12 dec 2022 22:40
"We" misschien niet, branches als de vleesverwerkende industrie (vooral slachthuizen), logistiek en de (glas)tuinbouw juist wel. Voor de productie zijn die vrijwel volledig afhankelijk van Oost-Europese (tijdelijke) arbeidskrachten. Die door Zeerprivé genoemde uitzendbureautjes in Den Haag leveren vaak aan grote en kleine tuinders in het Westland. Nederlanders willen dat werk gewoonweg niet doen.

Aan de andere kant van het spectrum staat bv ASML, dat afhankelijk is van hoogopgeleide buitenlanders (dat heten dan ineens geen arbeidsmigranten maar expats). Er zijn niet voldoende Nederlanders met de juiste hoog-technische opleiding.
Eerst de 'louche' uitzendbureaus. Deze groep is als enige nog verplicht een EersteDagsMelding bij de Belastingdienst te doen en dit is de reden, waarom de echt malafide koppelbazen zijn uitgeweken naar de grensregio's. Officieel zijn de loonslaven in dienst bij een Duits bedrijf, in werkelijkheid werken ze in Nederland. In de regio Den Haag is het aantal uitzendbureaus sterk teruggegaan; de Polen in het Westland zijn letterlijk 'gastarbeiders', die een aantal maanden in Nederland werken en dan weer een paar maanden teruggaan.
(En omdat ik leuke contacten bij de Belastingdienst heb, weet ik welke nationaliteiten momenteel in de valkuil van een matras voor 200 euro per week trappen.)

"We" hebben arbeidsmigranten nodig om de maatschappij draaiende te houden. Of anders gezegd: Nederland heeft te lang de kop in het zand gestoken. Naast alle door Erthanax genoemde beroepsgroepen, zijn er nog meer tekorten.
- Vakmensen in de bouw, in principe alle beroepen waarvoor een MBO-opleiding de basis is en men het echte werk in de praktijk leert (meester-gezel-constructie).
- Ambtenaren van het goede soort. Dat wil zeggen: voldoende wetskennis en tegelijk dienstverlenend ingesteld. Ze zijn nauwelijks te vinden.
- De tekorten op Schiphol, in het OV, in de zorg, in het onderwijs komen niet uit de lucht vallen. Daaronder zit een giftige mix van tijdelijke contracten, te veel controle en te weinig zelfstandigheid in het uitoefenen van de functie en een laag salaris in verhouding tot de geleverde prestaties. Slechte wetgeving heeft dit mogelijk gemaakt.

En deze tekorten zouden niet bestaan of in elk geval een stuk kleiner zijn, wanneer Nederland minder xenofoob zou zijn.
moederslink schreef:
13 dec 2022 17:39
Wordt er nog naar het WK voetballen gekeken of is de lol er af? 🤔🤭
Zoals een collega met minstens 50% Marokkaanse wortels zegt: het maakt niet uit wie er wint, de beker komt in Marokkaanse handen. :idea:

Erthanax
Berichten: 10068
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Youri Plate heeft ook leuke contacten bij de Belastingdienst.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

En? Ik noem een keer mijn bron, meer niet. Geen reden om vilein te worden. Van types als Youri Plate moet ik weinig hebben.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De Nederlandse overheid is dus veel te soepel voor alle niet-werkenden, die een uitkering genieten. Waarom werken Nederlanders bijvoorbeeld niet in de kassen in het Westland? Waarom zijn daar Polen voor nodig? Er zijn er zoveel ziek, zwak en misselijk. En dan komt het verhaal dat werken niet loont, dat dan de toeslagen lager worden, of de vrijstellingen vervallen, alsof je niet gewoon compleet logisch is om voor jezelf te zorgen.

En dat heeft niets met xenofoob te maken, maar niet normaal willen betalen voor geleverd werk.

Ik heb ook heel goede contacten bij de belastingdienst, hele aardige mensen daar.

J. Deltoer
Berichten: 3376
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik ken ze, de lapswanzen die echt niet voor 100 euro meer in de maand smorgens hun nest uitkomen en daarvoor hun bijstandsuitkering met huurtoeslag, zorgtoeslag, energietoeslag en voedselpakket inleveren. Het is dit soort mensen veel te gemakkelijk gemaakt. We hebben daarvoor geen migranten nodig. Want zo komen we in de vicieuze cirkel want voor deze mensen moeten er ook weer politie, artsen, vakkenvullers, metselaars enz. komen. Het onbenutte arbeidspotentieel moet aangesproken worden. En ja, er mag ook fatsoenlijk betaald worden.

Erthanax
Berichten: 10068
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Die gastarbeidende Polen (en andere nationaliteiten) zijn echt niet allemaal rechtstreeks rechtstreeks in dienst bij de tuinder, maar vaak via een uitzendbureau(tje). Daarvan zijn er nogal wat in Den Haag en omstreken, zoals Zeerprivé terecht opmerkte.

Nijogeth
Berichten: 10552
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jablan schreef:
13 dec 2022 20:58
(En omdat ik leuke contacten bij de Belastingdienst heb, weet ik welke nationaliteiten momenteel in de valkuil van een matras voor 200 euro per week trappen.)
https://nos.nl/artikel/2456247-politie- ... rensgebied

De Polen en Roemenen dus.

witte angora
Berichten: 32003
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
13 dec 2022 22:53
Jablan schreef:
13 dec 2022 20:58
(En omdat ik leuke contacten bij de Belastingdienst heb, weet ik welke nationaliteiten momenteel in de valkuil van een matras voor 200 euro per week trappen.)
https://nos.nl/artikel/2456247-politie- ... rensgebied

De Polen en Roemenen dus.
Naja... en dan wil 'onze overheid' dus excuses aanbieden voor de slavernij die 150 jaar geleden is afgeschaft.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

Erthanax schreef:
13 dec 2022 20:43
scontra schreef:
13 dec 2022 20:35
Erthanax schreef:
13 dec 2022 20:27
Ik had het Van Gaal wel gegund, eigenlijk.
Wat ??
Het wereldkampioenschap. Voetbal.
Voor landenteams.
Dat wordt nu gehouden in Qatar, tenzij ik mij vergis.
Ooooh dat, had dat dan meteen gezegd ! :wink:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

🇨🇵--🇲🇦 : Frankrijk--Marokko om 20.00u vanavond.
Hoe gaat dit aflopen ?
Op zich al heel bijzonder natuurlijk dat Marokko in de 1/2 finale staat.
Nu maar hopen dat er niet al teveel gesloopt gaat worden 🤨😱.

Plaats reactie