Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
J. Deltoer
Berichten: 3200
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Fransen die in Frankrijk na de overwinning van het franse elftal met franse vlaggen zwaaien. Kan dat, of is dat gewoon provocatie?

witte angora
Berichten: 31201
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Natuurlijk is dat provocatie. We trekken één lijn. Als we het provocatie noemen als 'anderen' dat doen, dan is het ook provocatie als Fransen het doen.

Toch? Ja toch?

rwolters
Berichten: 1676
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

breien schreef:
14 dec 2022 19:12
Er zijn ook Marrokanen die vrolijk feest vieren als het Marrokaans elftal wint.
Veruit de meesten feesten gewoon. We gaan ook niet alle Rotterdammers of Hagenezen veroordelen als een groepje Feyenoord of Ado supporters gaat rellen. Maar zodra het om Marokkanen gaat zijn ze allemaal direct fout bij de xenofoben.

rwolters
Berichten: 1676
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

witte angora schreef:
15 dec 2022 09:58
Natuurlijk is dat provocatie. We trekken één lijn. Als we het provocatie noemen als 'anderen' dat doen, dan is het ook provocatie als Fransen het doen.

Toch? Ja toch?
Zien mensen het ook als provocatie als mensen uit Eindhoven een PSV vlag meenemen maar de ArenA als PSV tegen Ajax speelt?

witte angora
Berichten: 31201
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

rwolters schreef:
15 dec 2022 10:40
witte angora schreef:
15 dec 2022 09:58
Natuurlijk is dat provocatie. We trekken één lijn. Als we het provocatie noemen als 'anderen' dat doen, dan is het ook provocatie als Fransen het doen.

Toch? Ja toch?
Zien mensen het ook als provocatie als mensen uit Eindhoven een PSV vlag meenemen maar de ArenA als PSV tegen Ajax speelt?
Volgens mij heb je niet door op wie ik reageer... :wink:

Lady1234
Berichten: 27342
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Heeft iemand nog geld tegoed van DSB? Vandaag laatste dag dat dat geclaimd kan worden.

Onkruid71
Berichten: 2877
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik ben toch benieuwd hoe het cabinet hier op gaat reageren.

Na ga heen en verspreid beleid, krijgen de slachtoffers 0,0 euro voor onderzoeken die er echt toe doen, zoals een biomedisch onderzoek.
Hoeveel van deze mensen hadden als ze niks markeerde nu gewoon gewerkt?

Wat zijn de exacte cijfers? Waarom worden er nergens de aantallen genoemd of bijgehouden hoeveel kinderen LC hebben.

Het land waar Data heilig verklaard, heeft geen exacte data hier over.


https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/w ... covid-hebt

Zo dat was mijn klacht van de dag.
Hierbij doen ik een motie van wantrouwen in tegen Ernst Kuipers,

En ga over naar de orde van de dag. 😁

Lady1234
Berichten: 27342
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Honderdduizenden die aan lon covid lijden, lijkt mij zwaar overdreven.

kuklos
Berichten: 9928
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

rwolters schreef:
15 dec 2022 10:38
breien schreef:
14 dec 2022 19:12
Er zijn ook Marrokanen die vrolijk feest vieren als het Marrokaans elftal wint.
Veruit de meesten feesten gewoon. We gaan ook niet alle Rotterdammers of Hagenezen veroordelen als een groepje Feyenoord of Ado supporters gaat rellen. Maar zodra het om Marokkanen gaat zijn ze allemaal direct fout bij de xenofoben.
Ja, dat zal het zijn, racisme en discriminatie. Niet dat dit gedonder alleen bij het Marokkaanse elftal gebeurt en niet bij andere nationale elftallen. Of dat het ook in Frankrijk, België en Spanje gebeurt.
Natuurlijk is het een klein groepje, maar wel een klein groepje Marokkanen dat dit steeds in doet, in meerdere landen.

Onkruid71
Berichten: 2877
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lady1234 schreef:
15 dec 2022 14:36
Honderdduizenden die aan lon covid lijden, lijkt mij zwaar overdreven.
Dat is op cijfers gebaseerd, data dus, uit de VS en VK. Kuipers vond het niet nodig, om daar cijfers van bij te houden.
Er blijven ongeveer 130.000 over ook volgens de cijfers vanuit de VK en VS die langer als een jaar Long covid hebben.

Lady1234
Berichten: 27342
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar Kuipers is voor/van Nederland. Wat moet hij doen aan de VS en UK.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door grun »

SVB heeft vandaag de AOW bedragen voor 2023 bekend gemaakt. Eigenlijk valt het me tegen, het is minder dan de 10% verhoging waar ik op hoopte.

Nijogeth
Berichten: 10195
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

rwolters schreef:
15 dec 2022 10:38
breien schreef:
14 dec 2022 19:12
Er zijn ook Marrokanen die vrolijk feest vieren als het Marrokaans elftal wint.
Veruit de meesten feesten gewoon. We gaan ook niet alle Rotterdammers of Hagenezen veroordelen als een groepje Feyenoord of Ado supporters gaat rellen. Maar zodra het om Marokkanen gaat zijn ze allemaal direct fout bij de xenofoben.
Als Feyenoord of Ado supporters na iedere wedstrijd gaan lopen rellen, dan denk ik dat er al gauw genoeg ingegrepen gaat worden.

Dan maar geen supporters meer en geen beelden van de wedstrijd. Tijden van spelen maken we ook niet bekend aan het publiek en tussenstanden ook niet. De uitslag staat komende week wel een keer in de krant.

Het is toch vreemd dat het na iedere wedstrijd van Marokko raak is?

Nijogeth
Berichten: 10195
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Als er 100000 met Long Covid zouden zijn, dan zou ik dus 3 of 4 personen moeten kennen die dat hebben. Ik ken er geen enkele.

PGros
Berichten: 1175
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door PGros »

Zo jij kent veel mensen! ;-)

Nijogeth
Berichten: 10195
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Valt mee, toch. Familie, vrienden, buren, collegae, klanten, mensen op de voetbalclub en ik zit toch al gauw richting de 350. Dan zijn er ook nog een hoop mensen die je niet iedere maand ziet, maar waarvan je wel weet hoe het er mee gaat. Ik denk dat 600 een redelijke schatting is.

witte angora
Berichten: 31201
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Een soortgelijke actie was er vorige week op een school in Weesp. Bijna duizend kluisjes werden opengemaakt, maar naast beschimmelde broodjes en stinkende gymkleding werd er niets aangetroffen wat verboden is.

bron: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... school-mag
Eigenlijk had ik geen idee dat het bezit van beschimmeld brood en stinkende gymkleding verboden is. Wat voor straf staat er op? :?

juliomariner
Berichten: 4986
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Het lijkt me toch dat men zonder doorzoekingsbevel niet zomaar kluisjes mag openen ook al zijn ze door de school ter beschikking gesteld.
Ik vind het maar een rare manier van doen.

Lowieze
Berichten: 6725
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

juliomariner schreef:
15 dec 2022 16:48
Het lijkt me toch dat men zonder doorzoekingsbevel niet zomaar kluisjes mag openen ook al zijn ze door de school ter beschikking gesteld.
Ik vind het maar een rare manier van doen.
In de schoolgids van de school van mijn kinderen werd er elk jaar aangekondigd dat er regelmatig controle van de schoolkluisjes zou plaatsvinden. Ik heb nooit gehoord van ouders die hier tegen waren. Integendeel, het gaat toch om de veiligheid van de school en de kinderen.

juliomariner
Berichten: 4986
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Eens, en toch hebben ook de kinderen bepaalde rechten op privacy. Als er bepaalde verdenkingen zijn heb ik er minder moeite mee maar nu worden er gewoon (in sommige scholen alle) kluisjes geopend.
Je hoeft de politie ook niet zomaar in je kofferbak te laten kijken. Ook niet bij een bedrijfswagen die je ter beschikking is gesteld.

Plaats reactie