LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Recordwinst voor Dexia

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
evt
Berichten: 80
Lid geworden op: 28 aug 2003 09:38

Recordwinst voor Dexia

Ongelezen bericht door evt »

Recordwinst voor Dexia


BRUSSEL (ANP) - De Frans-Belgische bank Dexia heeft over het afgelopen jaar de nettowinst zien toenemen van 1,43 miljard tot 1,77 miljard euro. Dat komt neer op een stijging van 23,8 procent. "Een recordjaar voor de winstgroei", zo liet het concern donderdag weten.
Over het vierde kwartaal klom de winst tot 406 miljoen euro. In dezelfde periode een jaar eerder kwam de winst uit op 328 miljoen euro. De hogere winst heeft de bank vooral te danken aan een toegenomen omzet en een vermindering van de kosten. De omzet klom over 2004 met 4,5 procent tot 5,39 miljard euro.
Voor dit jaar verwacht Dexia een verdere winstgroei, maar het concern waarschuwde wel voor een afzwakking van de groei.
Het onderdeel Dexia Bank Nederland heeft voor het slepende conflict tussen Dexia en klanten die hebben belegd met geleend geld voorzieningen getroffen van in totaal 317 miljoen euro. Dexia was tijdens de hoogtijdagen op de beurs veruit de grootste aanbieder van aandelenlease.

reiziger
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 jan 2004 13:08

Re: Recordwinst voor Dexia

Ongelezen bericht door reiziger »

Dat komt dan mooi uit, want dokken zullen ze.

Overigens begrijp ik niet dat Dexia een schikking van slechts 203 miljoen met Aegon is overeengekomen. Dat lijkt me een koopje.

Een bedrag dat overeenkomt met het totaal aan kontrakten afgesloten in periode dat Aegon eigenaresse was van Legio lijkt me meer voor de hand liggen, schat dat op zo'n 2 miljard Euro. En dat zal uiteindelijk betaald moeten gaan worden naast de compensatie voor de kontrakten afgesloten nadat Aegon Legio aan Dexia heeft overgedaan

nel-foppe
Berichten: 217
Lid geworden op: 06 aug 2004 15:09

Re: Recordwinst voor Dexia

Ongelezen bericht door nel-foppe »

Laten ze dan maar gelijk de gedupeerde mensen gaan betalen die ze uitgekleed hebben. Wan die wachten al zo lang:!!!!!!!!!!Die mensen hebben een leven als in de hel dus ik zou zeggen BETALEN.
En snel vooruit met de geit.Alle gedupeerde ik duim voor jullie en heb ontzag voor jullie vechtlust. Hou vol,samen sta je sterk !!!!!
Succes. Nel

CashDamageLeader
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 mar 2005 11:45

Re: Recordwinst voor Dexia

Ongelezen bericht door CashDamageLeader »

Kom op afhandelen maar Dexia Bank, vroeger deden de banken ook raar in de jaren 40 zoals Aegon, maar dat konden ze toen wel in 1999 afbetalen in America, ( anders mochten ze niet in America een verzekeringetje verkopen)! nu onze eigen financieéle slachtoffers nog!
Moeten ze in Nederland ook doen, betalen aan de slachtoffers of ophoepelen maar :!: :!:
Blijf in je eigen land :!:

Mischien moeten we met z'n allen ook nog met 55 jaar op een houtje bijten, dus zullen de bedragen in de jaren de 10 tallen miljarden gaan overschrijden :!:

bjorrie
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 sep 2004 20:05

Re: Recordwinst voor Dexia

Ongelezen bericht door bjorrie »

Nou laat ze maar komen met hun nettowinst, ondertussen hebben wij toch ook wel recht op een stukje divident. Gewoon onze inleg terug. Als je zoveel winst heb moet je ook een goede reserve hebben om je verliezen te dekken toch. Schandalig dat ze dit nog durven uit te spreken, terwijl er zoveel mensen door hun in de ellende zitten.Ik zou geen hap door mijn keel krijgen.

Gesloten