Doe dat dan wel op uw eigen kar en waar u zelf de koetsier van bent !witte angora schreef: ↑22 dec 2022 11:03. Ik heb veel te lang allerlei karren moeten trekken waarvan alle wielen op de rem zaten, het is nu tijd om eens op de bok te gaan zitten van een kar die fatsoenlijk rijdt.
Feedback op het Forum - deel 3
Re: Feedback op het Forum - deel 3
Ik kom juist uit een omgeving waarin het tegenovergestelde het geval is, dus eerst het normale gesprek aangaan. Want fouten worden gemaakt. vandaar dat die houding me zo verbaast.witte angora schreef: ↑22 dec 2022 11:03Laat ik het zo zeggen: ik ben opgegroeid in een omgeving waar dat schering en inslag is. Ben al jaren uit die 'omgeving' weg, en heb intussen wel geleerd op een normale manier de discussie aan te gaan, en het 'vreemde' is: het levert per definitie aanzienlijk betere resultaten op dan vroeger.kuklos schreef: ↑22 dec 2022 10:38Ik ze dat vaker dat er hoog tot zeer hoog van de toren wordt geblazen in de topic door de topic starter, maar men met het bedrijf zelf geen discussie aangaat of aan kan gaan en niet meer weet hoe normaal te communiceren. Ben ik nou zo'n oude brombeer aan het worden, of hebben steeds minder mensen kennis van normale omgangsvormen?
En die fouten worden inderdaad meestal het snelst en het best opgelost door gewoon een normaal gesprek aan te gaan met enkel de feiten.
witte angora
, moederslink
en Erthanax
vinden dit leuk
Je merkt het overal wel enigszins. De maatschappij verandert. Denken in oplossingen is ook vaak niet meer iets dat veel mensen doen. Mensen lijken moeilijker te doen en zich sneller aangevallen te voelen. Zelfspot en af en toe iets accepteren lijkt er bij een steeds grotere groep niet meer te zijn.
kuklos
, Jablan
, moederslink
en JozJan
vinden dit leuk
Realiseren die mensen zich niet dat als zij zelf continu fel en agressief reageren anderen dat ook naar hun toe zullen doen vraag je je af.
Lowieze
, moederslink
en juliomariner
vinden dit leuk
-
Het gebrek aan goede communicatie is al lang een zeer heikel punt.
Men voelt zich snel aangevallen en velen gaan gelijk in de agressie modus.
Thuis, op de werkvloer, in het verkeer etc etc.
Het met elkaar praten zie je nog maar weinig. Het komt m.i. écht ook mede door de schermpjes.
Én daarbij geen rust én geen tijd én geen bezinning en geen tolerantie noch begrip of ff wachten : nee gelijk op de bok springen.
Er heerst een grote onrust en gebrek aan tijd . Stress!!!
Zo jammer en zorgelijk dit.
Men voelt zich snel aangevallen en velen gaan gelijk in de agressie modus.
Thuis, op de werkvloer, in het verkeer etc etc.
Het met elkaar praten zie je nog maar weinig. Het komt m.i. écht ook mede door de schermpjes.
Én daarbij geen rust én geen tijd én geen bezinning en geen tolerantie noch begrip of ff wachten : nee gelijk op de bok springen.
Er heerst een grote onrust en gebrek aan tijd . Stress!!!
Zo jammer en zorgelijk dit.
juliomariner
vindt dit leuk
-
-
Ik heb geleerd de koetsier van velen te worden.... Juist door te overleggen trek je aan de teugels, en gaat het daarheen waar het heen moet.scontra schreef: ↑22 dec 2022 11:21Doe dat dan wel op uw eigen kar en waar u zelf de koetsier van bent !witte angora schreef: ↑22 dec 2022 11:03. Ik heb veel te lang allerlei karren moeten trekken waarvan alle wielen op de rem zaten, het is nu tijd om eens op de bok te gaan zitten van een kar die fatsoenlijk rijdt.
-
@wa bij koetsieren met paarden trek je dus niet aan de teugels als je een bepaalde kant op wilt maar laat je de teugels aan de kant waar je op wilt vieren, ontspannen (nageven) en het paard gaat dan automatisch die kant op. Als mensen nu ook eens wat makkelijker nageven h
gaan ze vanzelf die kant op.
-
Geen idee, het gezegde luidt: 'aan de teugels trekken'. Maar het zou inderdaad een stuk makkelijker zijn als mensen elkaar wat meer ruimte geven. En zo moeilijk is dat niet: geef een ander gewoon wat vertrouwen, en moet je eens zien waar het heen kan gaan. En als het een verkeerde kant op gaat? Met mensen die je niet zo goed kent is het simpel: van de wagen af, en ergens anders heen.juliomariner schreef: ↑22 dec 2022 15:47@wa bij koetsieren met paarden trek je dus niet aan de teugels als je een bepaalde kant op wilt maar laat je de teugels aan de kant waar je op wilt vieren, ontspannen (nageven) en het paard gaat dan automatisch die kant op. Als mensen nu ook eens wat makkelijker nageven h
@ fons: ik snap wat je bedoelt. Helaas kan ik er niet inhoudelijk op ingaan. Kan er veel over zeggen, maar dat wordt even te persoonlijk. Nog niet eens voor mezelf, maar voor de familie in zijn geheel.
@moderators, is het onderwerp over het leefbaar loon zomaar verwijderd?
Nee, dat snap ik. Maar bij mijn laatste bericht gisteravond was het nog niet ontspoord. In elk geval niet anders dan de paginas ervoor en dat kon prima in een discussietopic.
Het valt me gewoon tegen dat al die inbreng gewoon verwijderd wordt en er niets over gecommuniceerd wordt. Als ze het niet eens zijn met het onderwerp, dan is dat prima, maar zeg dat dan. Nu komt het over als censuur en dat proberen ze weer onder het tapijt te schuiven.
Het valt me gewoon tegen dat al die inbreng gewoon verwijderd wordt en er niets over gecommuniceerd wordt. Als ze het niet eens zijn met het onderwerp, dan is dat prima, maar zeg dat dan. Nu komt het over als censuur en dat proberen ze weer onder het tapijt te schuiven.
kuklos
vindt dit leuk
Was het niet kuklos die het bericht gemeld heeft?
Die wilde het blijkbaar weg hebben.
Die wilde het blijkbaar weg hebben.
-
Wat mij betreft volkomen terecht dat het is weggehaald.
-
Wat mij betreft ook, waarom zou een consumentensite plaats moeten bieden aan waan ideeen?
-
Helemaal mee eens , graag even een toelichting, mods , bij dit soort ingrepen.Nijogeth schreef: ↑04 jan 2023 18:57Het valt me gewoon tegen dat al die inbreng gewoon verwijderd wordt en er niets over gecommuniceerd wordt. Als ze het niet eens zijn met het onderwerp, dan is dat prima, maar zeg dat dan. Nu komt het over als censuur en dat proberen ze weer onder het tapijt te schuiven.
kuklos
vindt dit leuk
Ach, over nut en hoogte van het minimumloon wil ik best van gedachten wisselen, al is het niet echt een consumentenkwestie. Ik heb echter niet de indruk dat dat de bedoeling was van het topic.
Een korte toelichting van de moderatie, bv in dit topic, zou wel passend zijn geweest.
Een korte toelichting van de moderatie, bv in dit topic, zou wel passend zijn geweest.
-
DE TS van dat topic post constant allerlei laten we zeggen onrealisitische ideeen in de hoop zoveel mogelijk reuring te krijgen. Een beetje gedrag van een trol dus.
Ik vind het een topic, goed voor een discussie, maar de tegen argumenten vond ik maar zwak, vooral omdat het niet diep genoeg ging. Niks is onmogelijk, en als maar genoeg verandert is er genoeg mogelijk.
Maar dat is alleen als alle cijfers bekend zijn. Dan kan men pas zeggen wat er feitelijk mogelijk is, maar het topic is weg, dus houd het op.
Maar dat is alleen als alle cijfers bekend zijn. Dan kan men pas zeggen wat er feitelijk mogelijk is, maar het topic is weg, dus houd het op.