Zonnepanelen Stalen Dakpanelementen

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Gabriel20
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jan 2023 08:42

Zonnepanelen Stalen Dakpanelementen

Ongelezen bericht door Gabriel20 »

Goedemorgen,

Op dit moment ben ik aan het kijken om zonnepanelen op mijn dak te leggen. Het type dak is Decra Stalen Danpanelementen. Ik merk op dat veel bedrijven vaak standaard daken doen. En als er iets meer werk verricht moet worden, zoals bij stalen dakpannen dat ze vaak 'nee' verkopen. De reden is vaak dat ze de specifieke spullen er niet voor hebben en dat het meer handelingen kost om het op het dak te leggen. Maar zonnepanelen op dit type dak is gewoon mogelijk (tevens bevestigd door dakdekker).

Ik ben op zoek naar een bedrijf die wel bereidt is om zonnepanelen te leggen op dit type dak. Wellicht dat er iemand is die een bedrijf kent. Dus kent u een bedrijf die ook op dit soort daken legt. Laat het mij weten in dit topic.

Alvast bedankt :D

Gabriel

de auditu
Berichten: 776
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Zonnepanelen Stalen Dakpanelementen

Ongelezen bericht door de auditu »

Heeft u al bij Decra gevraagd of zij een installateur kennen die dit doet?

Dirkie
Berichten: 2935
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Zonnepanelen Stalen Dakpanelementen

Ongelezen bericht door Dirkie »

Vraag het aan de dakdekker want die zegt dat het kan.

alfatrion
Berichten: 21937
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Zonnepanelen Stalen Dakpanelementen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik ken een dergelijk bedrijf niet, maar ik heb wel een tip voor je. De BTW is naar 0% gegaan en omdat het mogelijk is dat de bedrijven hier nog niet op zijn ingespeeld is het verstandig om de rekening goed in de gaten te houden.

PGros
Berichten: 1157
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Zonnepanelen Stalen Dakpanelementen

Ongelezen bericht door PGros »

De leveranciers van panelen weten ook dat het kan maar hebben geen zin in alle extra dingen opzoeken en in rekening brengen. Ze hebben het druk zat met gewone standaard daken. Dus waarom zouden ze niet simpel nee zeggen. De monteurs moeten anders ook allemaal nieuwe dingen doen wat extra tijd kost.
Misschien als je zegt 1000 euro meer te betalen op een gewone offerte dat ze wel willen?

Jablan
Berichten: 6188
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Zonnepanelen Stalen Dakpanelementen

Ongelezen bericht door Jablan »

Gabriel20 schreef:
05 jan 2023 08:48
Ik ben op zoek naar een bedrijf die wel bereidt is om zonnepanelen te leggen op dit type dak. Wellicht dat er iemand is die een bedrijf kent. Dus kent u een bedrijf die ook op dit soort daken legt. Laat het mij weten in dit topic.
Je schrijft niet in welke regio, daarom een alternatief:
- benader een paar aannemers/dakdekkers in jouw omgeving met de vraag: 'durven jullie zonnepanelen op mijn dak te schroeven'
- zoek een gecertificeerde installateur voor de rest van de klus. Die moet controleren of alles volgens voorschrift is vastgezet en het elektrische deel van het werk maken.

Je probleem kennen wij. Geen staal, maar asbest onder de dakpannen en dan is alles onmogelijk.

riddert
Berichten: 2143
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Zonnepanelen Stalen Dakpanelementen

Ongelezen bericht door riddert »

Heb zelf zonnepanelen op een bedrijfspand met deze dakplaten laten leggen. Was geen enkel probleem.

Is ook niet ingewikkelder om te plaatsen dan dakpannen of een plat dak.

B0r
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 sep 2021 15:14

Re: Zonnepanelen Stalen Dakpanelementen

Ongelezen bericht door B0r »

Zonnepanelen op staaldak is geen enkel probleem en is zelfs goedkoper dan pannendak. Zoek even op: zonnepanelen op staaldak.
Eerste filmpje wat je te zien krijgt is filmpje daarover. Die mensen hebben ook bedrijf in doe het zelf pakketten maar kunnen ook landelijk installeren.

Banthum
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2023 13:14

Re: Zonnepanelen Stalen Dakpanelementen

Ongelezen bericht door Banthum »

Probeer het eens bij Solar Lettele. Ik heb op een stalen dak zonnepanelen via hen. Topbedrijf

Dokkes
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jan 2023 19:19

Re: Zonnepanelen Stalen Dakpanelementen

Ongelezen bericht door Dokkes »

Zonnepanelen op een metalendak is vanwege de zeer hoog oplopende temperatuur in de zomermaanden
niet aan te raden. Zo ie zo niet als miniomvormers tussen het dak en de panelen zitten.

AdiPit
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 nov 2018 18:54

Re: Zonnepanelen Stalen Dakpanelementen

Ongelezen bericht door AdiPit »

Advies volgen van deze "milieu regering" moet altijd goed aan denken en opletten...vroeger of later zou u alleen vel geld kosten...(Weit u nog het advies van de leugenaar Rutte?....over hypotheek et cetera?....).

riddert
Berichten: 2143
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Zonnepanelen Stalen Dakpanelementen

Ongelezen bericht door riddert »

AdiPit schreef:
06 jan 2023 19:42
Advies volgen van deze "milieu regering" moet altijd goed aan denken en opletten...vroeger of later zou u alleen vel geld kosten...(Weit u nog het advies van de leugenaar Rutte?....over hypotheek et cetera?....).
Kunt u uw post nader verduidelijken? Zoals het er nu staat begrijp ik het niet.

Ruuds
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 jun 2013 17:10

Re: Zonnepanelen Stalen Dakpanelementen

Ongelezen bericht door Ruuds »

Green recovery in Leusden heeft daar ervaring mee. Bij ons in Leersum op 9 woningen geïnstalleerd en geen problemen gehad

Dokkes
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jan 2023 19:19

Re: Zonnepanelen Stalen Dakpanelementen

Ongelezen bericht door Dokkes »

Hoe lang liggen deze er nu?

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Zonnepanelen Stalen Dakpanelementen

Ongelezen bericht door BreejKC »

Informeer eens bij Solar NRG in Poeldijk. Een groothandel in alles wat met zonnepanelen te maken heeft, bestaan al lang, leveren ook aan particulieren. Ze opereren landelijk. Een groot bedrijf met zeer veel ervaring.

NeoDutchio
Berichten: 12370
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Zonnepanelen Stalen Dakpanelementen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

riddert schreef:
05 jan 2023 22:28
Heb zelf zonnepanelen op een bedrijfspand met deze dakplaten laten leggen. Was geen enkel probleem.

Is ook niet ingewikkelder om te plaatsen dan dakpannen of een plat dak.
Het gaat er niet om of het ingewikkelder is of niet. Menig solar bedrijf is ingespeeld op pannendaken en hebben daar alle onderdelen voor liggen. Of de grote jongens laten vanwege de prijs de onderdelen nu zelf maken in China.
Om apart materialen in te kopen en uit te zoeken hoe ze dat moeten plaatsen kost geld. En aangezien er werk zat is voor de consumenten panelen leggers kiezen ze voor de makkelijke weg.

MariaHelena
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jan 2023 19:35

Re: Zonnepanelen Stalen Dakpanelementen

Ongelezen bericht door MariaHelena »

We hebben sinds 2019 zonnepanelen op een stalen dak op ons woonhuis, zonder problemen.
Dit is gergeld via zonnepanelenplus te Venray.

Plaats reactie