Een bizar hoog bedrag.
Waar komt dat aanvallende geschrijf ineens vandaan Moneyman....
Een bizar hoog bedrag.
voor die mensen is het dan wel netto inkomen.
trekken ja, maar ik dacht dat we met zn allen blij waren dat er steeds meer mensen hun eigen gebit kunnen behouden omdat de stand van techniek dat mogelijk maakt.Erthanax schreef: ↑26 jan 2023 11:49Een complexe wortelkanaalbehandeling is een luxeproduct. Er is immers een veel goedkoper alternatief dat vroeger, toen tandheelkundige techniek en welvaart op een lager peil stonden, heel gebruikelijk was:BL2 schreef: ↑26 jan 2023 09:16Natuurlijk is het een bizar bedrag om te betalen als patiënt, in een tijd dat forums worden volgeschreven over verzoeken tot betalingsregelingen van bedragen rond de Euro 50,-
De tandarts wordt hiermee een luxeproduct, slechts te betalen door een steeds kleiner deel van de bevolking. (...)
H11, Trekken tand of kies. Inclusief (eventueel) hechten, kosten hechtmateriaal en
wondtoilet: € 49, 87
Voor 1 kies krijg je nog geen kunstgebit, een gedeeltelijke prothese wordt alleen vergoed vanuit een aanvullende verzekering
Er is niets aanvallends aan, het is een directe reactie op wat je schrijft. Extremere woordkeuzes leveren hardere reacties op.
Zorgverzekeraar DSW vergoedt dit wel . Zie de screenprint in de bijlage.BL2 schreef: ↑26 jan 2023 09:16Natuurlijk is het een bizar bedrag om te betalen als patiënt, in een tijd dat forums worden volgeschreven over verzoeken tot betalingsregelingen van bedragen rond de Euro 50,-
De tandarts wordt hiermee een luxeproduct, slechts te betalen door een steeds kleiner deel van de bevolking. Mede omdat dit soort behandelingen amper of niet te verzekeren zijn.
Dit speelt al veel langer in bv Engeland, en dat is "mooi" te zien aan de gebitten, als je bv eens om je heen kijkt aldaar in het OV.......
"Volledige vergoeding beperkt tot hoofdverrichting."
Tsja, als ik een server aan een klant lever is dat minstens een half bruto modaal jaarinkomen. Alleen de server. Daar komt dan nog een paar maandinkomens bij voor het werk om er wat mee te gaan doen.
Tsja, en als ik een booreiland lever....
Dit soort statements sméken natuurlijk om een onderbouwing - die echter ontbreekt... Wie dan die "veel mensen" zijn die "veel zwaarder of verantwoordelijker werk doen", en desondanks "zeer ruim minder verdienen", blijft dus een raadsel.
Ik dacht, mede door een personeels advertentie, aan beroepen als buschauffeur, tram en treinbestuurder. Zeer verantwoordelijke beroepen. Eén foutje, tientallen gewonden en doden.
Laat ik volstaan met zeggen dat ik je mening niet deel. Dat zogenaamde "ene foutje" moet nogal een flinke fout zijn om tientallen gewonden en doden te veroorzaken. Nogal overtrokken dus.BL2 schreef: ↑02 feb 2023 12:19Ik dacht, mede door een personeels advertentie, aan beroepen als buschauffeur, tram en treinbestuurder. Zeer verantwoordelijke beroepen. Eén foutje, tientallen gewonden en doden. Die zitten op een netto salaris van nog geen E 800,- per week, bij 36 uur werken in dubbele onregelmatigheid..
Het sleutelwoord in je betoog is "zou". De realiteit is dat een tandarts met een eigen praktijk ongeveer € 8.000,00 (bruto!) per maand overhoudt. Een tandarts in loondienst verdient netto € 3.000 - minder dan je trambestuurder dus...
Nou, dat dus.
Ach, als je enigszins in de historie van bv treinongelukken had verdiept, had je dit nooit zo geschreven. Harmelen, Schiedam en meer recent en Amsterdam, allemaal treinbestuurders welke slechts één (1) stoplichtseintje over het hoofd zagen met vele gewonden en doden tot gevolg.
Ah, we moeten dus minstens tien(tallen) jaren terug om je punt te maken... En grappig dat je precies een minder essentieel punt kiest, en alle andere meer relevante tegenwerpingen onbesproken laat. Zegt genoeg.BL2 schreef: ↑02 feb 2023 14:53Ach, als je enigszins in de historie van bv treinongelukken had verdiept, had je dit nooit zo geschreven. Harmelen, Schiedam en meer recent en Amsterdam, allemaal treinbestuurders welke slechts één (1) stoplichtseintje over het hoofd zagen met vele gewonden en doden tot gevolg.
Dat doen we al sinds je van de inhoud overging op waarde-oordelen.