Ik ben heel benieuwd wat de uitspraak zal zijn op 8 maart.
Huiskamer
Re: Huiskamer
Tijdens het carnaval 2022 waren er nog bepaalde maatregelen van kracht. Zo was er nog een testplicht voor binnenevenementen. Al is het maar de vraag hoe dat werd gehandhaafd naar een paar dagen alcohol....
Nee hoor, vorig jaar was het toegangsbewijs niet meer verplicht vanaf 25 februari voor de hele horeca, anderhalve meter en de vaste zitplaats vervielen en de normale openingstijden mochten weer. 25 februari was de vrijdag van de carnaval en mocht alles weer.rwolters schreef: ↑18 feb 2023 10:19Tijdens het carnaval 2022 waren er nog bepaalde maatregelen van kracht. Zo was er nog een testplicht voor binnenevenementen. Al is het maar de vraag hoe dat werd gehandhaafd naar een paar dagen alcohol....
-
-
Juist wel natuurlijk. Het is maar vier dagen dus hou je nog 361 gewone dagen over. Ik ga als nar. Hoe zouden jullie gaan? WA als Baghwan, MM als sjampetter, 1234 als boze toverheks, Neo als kapitein... aanvullingen?witte angora schreef: ↑18 feb 2023 08:38Oftewel: gaan jullie nog wat leuks doen vandaag? Carnaval, of juist niet?
Laatst gewijzigd door J. Deltoer op 18 feb 2023 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
J. Deltoer
vindt dit leuk
-
Wens alle carnaval vierders veel plezier, maar is niks voor mij.J. Deltoer schreef: ↑18 feb 2023 20:00Juist wel natuurlijk. Het is maar vier dagen dus hou je nog 361 gewone dagen over. Ik ga als nar. Hoe zouden jullie gaan? WA als Baghwan, MM als sjambetter, 1234 als boze toverheks, Neo als kapitein... aanvullingen?witte angora schreef: ↑18 feb 2023 08:38Oftewel: gaan jullie nog wat leuks doen vandaag? Carnaval, of juist niet?
Als ik zou gaan dan als mezelf,dat moet voldoende indruk maken
-
Jawel Schipper, iedereen gezellig meedoen. Jij mag als jezelf. Nergens voor nodig om je helemaal op te doffen, in den Bosch gooien ze een sjaal om, in Bergen (OZ) een glasgordijn. Allemaal prima.
scharrelschipper
vindt dit leuk
Carnaval is prachtig. Raar petje op, maskertje voor en een paar dagen helemaal jezelf zijn. Aldus Theo Maassen. Ik ben weleens als B.A. van the a team gegaan. Hoef je nu niet meer te doen.
Mijn kostuum van Fidel Castro is ook niet leuk meer, nu die niet meer leeft.
En aangezien ik toch amper iets kan met de knie, zeker in zo'n drukte, doen we vandaag gewoon helemaal niets. Morgenochtend ga ik even aan de auto klussen en in de middag is hier een optocht. Dan zal het rustig zijn in mijn stamkroeg, dus is het ideale moment om even een barkruk te pakken en daar te gaan hangen.
Mijn kostuum van Fidel Castro is ook niet leuk meer, nu die niet meer leeft.
En aangezien ik toch amper iets kan met de knie, zeker in zo'n drukte, doen we vandaag gewoon helemaal niets. Morgenochtend ga ik even aan de auto klussen en in de middag is hier een optocht. Dan zal het rustig zijn in mijn stamkroeg, dus is het ideale moment om even een barkruk te pakken en daar te gaan hangen.
scharrelschipper
vindt dit leuk
Saaie boel in Oeteldonk, meer dan 80 procent heeft precies hetzelfde aan. Is er tegenwoordig een soort van dresscode ?
Het wordt toch hoe langer hoe gekker. Nu lees ik dat de boeken van Roald Dahl herschreven zijn. Woorden zoals dik en lelijk mogen niet meer voor een persoon en bij heksen, waarvan eerst vermeld stond dat die kaal waren en een pruik dragen, is nu een toelichting vermeld dat ook om andere redenen een pruik gedragen kan worden. Enzovoort, enzovoort.
Wat een waanzin.
Wat een waanzin.
Ik vind het geen waanzin, zeker niet wat kinderboeken betreft. Ik had nog kinderboeken van 15-25 jaar geleden die ik door wilde geven voor mijn kleinkind. Na een snelle blik door de boeken, besloten de meesten in de papierbak te dumpen, omdat bepaalde teksten / woorden naar mijn mening echt niet meer konden anno nu.Lady1234 schreef: ↑19 feb 2023 13:01Het wordt toch hoe langer hoe gekker. Nu lees ik dat de boeken van Roald Dahl herschreven zijn. Woorden zoals dik en lelijk mogen niet meer voor een persoon en bij heksen, waarvan eerst vermeld stond dat die kaal waren en een pruik dragen, is nu een toelichting vermeld dat ook om andere redenen een pruik gedragen kan worden. Enzovoort, enzovoort.
Wat een waanzin.
IN die categorie:ZeerPrivé schreef: ↑19 feb 2023 13:58Ik vind het geen waanzin, zeker niet wat kinderboeken betreft. Ik had nog kinderboeken van 15-25 jaar geleden die ik door wilde geven voor mijn kleinkind. Na een snelle blik door de boeken, besloten de meesten in de papierbak te dumpen, omdat bepaalde teksten / woorden naar mijn mening echt niet meer konden anno nu.
Erthanax
vindt dit leuk
@MM: die had ik vroeger geloof ik. En dat boek kan zeker niet meer, net als bijv. oude Sinterklaasboeken.
Overigens is de Nederlandse uitgever nogal kritisch over de aanpassingen https://www.telegraaf.nl/nieuws/1423598 ... ahl-boeken
Maar ik lees ook dat bij iedere herdruk altijd al kleine wijzigingen worden aangebracht.
Overigens is de Nederlandse uitgever nogal kritisch over de aanpassingen https://www.telegraaf.nl/nieuws/1423598 ... ahl-boeken
Maar ik lees ook dat bij iedere herdruk altijd al kleine wijzigingen worden aangebracht.
Pff, is een kinderboek nou ook al erfgoed? Moet niet gekker worden. Een volwassene kan zaken bezien in een tijd dat ze geschreven zijn, een kind niet.
-
Ah, dus boeken zijn geen erfgoed?
Er zijn denk ik eenvoudig wat oudere boeken voor volwassenen te vinden waar ook dingen in staan waarvan gevonden wordt dat dit echt niet meer kan. Als deze nu gecensureerd gaan worden staat de "culturele goegemeente" op de achterste benen. Dus leg mij eens uit dat bijvoorbeeld de boeken van Multatuli wel cultureel erfgoed zijn en de boeken van C. Joh. Kieviet niet.
Er zijn denk ik eenvoudig wat oudere boeken voor volwassenen te vinden waar ook dingen in staan waarvan gevonden wordt dat dit echt niet meer kan. Als deze nu gecensureerd gaan worden staat de "culturele goegemeente" op de achterste benen. Dus leg mij eens uit dat bijvoorbeeld de boeken van Multatuli wel cultureel erfgoed zijn en de boeken van C. Joh. Kieviet niet.
Lady1234
en scharrelschipper
vinden dit leuk
Wat krijgen we dan nog meer? Doornroosje wakker gekust door haar prins? Een verhandeling erbij over ongewenste intimiteiten?
scharrelschipper
, de auditu
en witte angora
vinden dit leuk
Ik heb nog een paar boeken liggen uit mijn jeugd, waarvoor je plaatjes kon sparen, volgens mij bij de Donald Duck.
Dus eerst maar zorgvuldig doorlezen op ongewenste uitlatingen voordat ik ze aan mijn achterkleinzoons geef.
Dus eerst maar zorgvuldig doorlezen op ongewenste uitlatingen voordat ik ze aan mijn achterkleinzoons geef.
juliomariner
en scharrelschipper
vinden dit leuk
Ga er vanuit dat je achterkleinkinderen (piep)jong zijn, dan zullen vast hun ouders die boeken wel beoordelen (als jij het niet doet) of het anno nu nog wel voorgelezen kan worden. Of zij dat aan jou laten weten, betwijfel ik.
-
Ach nu ze op zeer jonge leeftijd op de basisschool al uitleg krijgen over het hele LHBTIQ etc. dan is het toch ook een kleine moeite uitleg te geven over de tijdsperiode waarin deze boeken geschreven zijn? En dat toen het N woord heel normaal is terwijl dit nu dus terecht onder D valt.
Het probleem zit eigenlijk in het feit dat mensen bepalen dat het anno nu niet meer kan. Het voorbeeld dat ik gisteren hier dropte, ik ben weleens verkleed gegaan als B.A. van de A-team. Iedereen vond het prachtig, ik moest zelfs met kinderen op de foto. Die kinderen wisten natuurlijk totaal niet wie B.A. was, maar een vader vind het natuurlijk prachtig om zijn 2 zoontjes hangend aan de spierballen van B.A. te fotograferen. Ik heb dat kostuum 2 jaar aan gehad, het eerste jaar vond iedereen het geweldig, het tweede jaar vond het gros het ook nog prachtig. Echter begonnen in dat 2e jaar wel al vaker wat mensen tegen me te zeggen dat het kwetsend is. Dat waren wel blanken. Ik had wel wat donkere personen die me aanspraken, maar dat was altijd positief, dat ik er zoveel moeite in had gestoken en de schmink er zo strak op zat en dat ze zelf B.A. ook een icoon vonden.
Ook bij die boeken zal het gros van de mensen er geen mening over hebben en dat is direct het grootste probleem. Ga je in de publieke opinie peilen, dan zou je helemaal geen mening in jouw vraagstelling moeten hebben, maar vaak wordt de vraag gesteld als 'mensen worden mogelijk gekwetst door bepaalde stereotypen of benamingen in dit boek, vindt u dat de tekst aangepast moet worden zodat mensen niet gekwetst raken?'. Maar uiteraard moet je dat suggestieve deel gewoon weg laten. Nu komt iemand die nee zegt altijd slecht over. Terwijl eigenlijk de meeste mensen het allemaal niets kan schelen en het prima vinden zoals het is. Het gros ziet niet achter elke boom een vijand of, om met de trent mee te gaan, achter elke palmboom een kannibaal met een ring door de neus.
Ook bij die boeken zal het gros van de mensen er geen mening over hebben en dat is direct het grootste probleem. Ga je in de publieke opinie peilen, dan zou je helemaal geen mening in jouw vraagstelling moeten hebben, maar vaak wordt de vraag gesteld als 'mensen worden mogelijk gekwetst door bepaalde stereotypen of benamingen in dit boek, vindt u dat de tekst aangepast moet worden zodat mensen niet gekwetst raken?'. Maar uiteraard moet je dat suggestieve deel gewoon weg laten. Nu komt iemand die nee zegt altijd slecht over. Terwijl eigenlijk de meeste mensen het allemaal niets kan schelen en het prima vinden zoals het is. Het gros ziet niet achter elke boom een vijand of, om met de trent mee te gaan, achter elke palmboom een kannibaal met een ring door de neus.
juliomariner
, Lady1234
en scharrelschipper
vinden dit leuk