LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Defect mobieltje

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
johan van Klaveren<br&

Defect mobieltje

Ongelezen bericht door johan van Klaveren<br& »

Beste Radar,

Mijn zoon (17) heeft op 28 oktober een mobiel + abonnement (op mijn naam vanwege leeftijd) gekocht, een motorola V80 bij de vestiging van Belcompany in Lelystad. In de eerste week ging het al mis, mobiel omgeruild voor andere . Na een 3 weken bleek de joystick defect, teruggestuurd naar Motorola en zij zeggen, gebruikersfout, dus mijn zoon moet betalen 67 euro of niet dan defecte mobiel terug maar wel 41 euro onderzoekskosten betalen of laatste optie volgens Belcompany, afstand doen van mobiel, geen betaling, maar ook geen mobiel, maar wel abonnementskosten voor 2 jaar. In mijn ogen een volslagen ridicule oplossing, mijn zoon zit nog op school, werkt maar beperkt. Voor hem is 67 euro teveel voor een hagelnieuw mobiel en voor mij is het ondenkbaar dat ik dit ga betalen. Nu begrijp ik dat Belcompany er niet zo veel aan kan doen, echter Belcompany heeft mijn zoon dit mobiel verkocht zonder daarbij te vertellen dat de joystick gevoelig is. Ook werd er bij inlevering door Belcompany vertelt dat dit een veel voorkomende klacht is. Nu trekt Belcompany zijn handen er vanaf door zich volledig op de reparateur te verlaten. Ik verwacht van Belcompany een goede oplossing.

Met vriendelijke groet

Johan van Klaveren

Tosbaga

Re: Defect mobieltje

Ongelezen bericht door Tosbaga »

schrijf maar een brief en stel ze formeel in gebreke, eis dat ze binnen een redelijke termijn met een oplossing komen, doen ze dat niet dreig je met een rechtszaak bij de kanton rechter. Stuur vervolgens u zoon naar buro rechtshulp, daar krijgt hij kosteloos hulp, omdat hij te weinig inkomsten heeft, doe maar alsof hij op kamers woont, anders mag papa het betalen

gabybos

Re: Defect mobieltje

Ongelezen bericht door gabybos »

beste meneer van klaveren

een abonnement is altijd een risicovolle onderneming als je deze aan een kind geeft van 17 jaar, want ze zijn jong wild en stoer doen,als je dan 2 jaar met een mobieltje moet doen is gewoon te lang,uw zoon geloof me is binnen 2 jaar flauw van een toestel en wil een andere net als zijn vriendjes op school ,ten tweede is het makkelijk om alles op belcompany af te schuiven,sterker nog uw bent zelf volwassen genoeg om af te raden of uw zoon de heilige maagd is die zijn toestel altijd met hele grote zorg behandeld ,ik heb op diverse forums gekeken naar de v80 en de joystick defect is niet een bekende klacht zoals de winkel beweerde ,sterker nog ik kwam het een op 1 forum tegen. En het advies van tosbaga is niet bepaald goed overwogen,als je naar het kantongerecht gaat kost je dit minimaal 400 euro,en als belcompany het toestel door 2 onafhankelijke reparateurs laat controleren en ze komen allebei met dezelfde diagnose ,vis je nog naast het net en ben je nog verder van huis. succes

ronlangendam

Re: Defect mobieltje

Ongelezen bericht door ronlangendam »

wij hebben als ik het goed gelezen heb , het zelfde als deze vader ervaren met in dit geval T-Mobile , maar wel een Motorola E398.
Na opladen geen enkele funktie meer , opgehaald door T-Mobile en wij de kosten 92,23 euro , reparatie bij Solid Vision in Rijswijk .
Denk dat door de hoge kosten van b.v. Solid Vision heel veel reparaties welke , heel veel onder garantie en service horen te vallen door de gebruiker betaald word.
Wij hebben inmiddels teveel gesprekken proberen te voeren met T-Mobile , Solid Vision ,Motorola dat we maar hopen dat het abbonnement zo snel mogelijk verlopen is , en deze opzeggen , zodat we met een nieuw abbonnement van ????? welke is wel voor redevatbaar , verder kunnen , met een nwe telefoon.
U kunt ons probleem lezen bij www.Boycot.nu bij T_moile probleem.[/b][/i][/u][/quote][/url]

Gast

Re: Defect mobieltje

Ongelezen bericht door Gast »

wat zijn jullie allemaal dom een toestel valt niet onder de garantie van bv t-mobile maar onder de fabrikant.
t-mobile bemiddelt alleen maar en kan er weinig aan doen.
neemt niet weg dat er wat meer aan gedaan mag worden maar die jonge gastjes van 15 16 jr met een gsm zijn beter af met een 3310 dan met een duur toestel.

het is en blijft electronica en is gevoelig (wat gebeurd er met die toestellen juist ja ff daar neer gooien broekzak jaszak etc. dan valt ie weer een keer en ga zo maar door.

ik heb zelf ook een zoon en weet heel goed wat die toestellen hebben te lijden na 2 a 3 dagen.
ik heb om het jaar een nieuw toestel (abbo verlengen) en mijn toestel gaat altijd gewoon mee zonder kapot te gaan.
ik geef een nieuwe aan mijn zoon (inkooppsprijs bv een nokia 8310) splinternieuw na 1 week al vol met krassen ed.

is dat de schuld van de provider nee he maar wel van de gebruiker.
ik heb zelf 2 toestellen dag en nacht bij me en op geen 1 zitten krassenof beschadigingen en ik steek hem ook gewoon in mijn zak zonder hoesje oid.

het ligt er gewoon aan hoe men met een toestel omgaat, en jongeren hebben gewoon geen besef wat zo'n ding kost

Edjuh

Re: Defect mobieltje

Ongelezen bericht door Edjuh »

Wat een onzin om mensen meteen weer DOM te noemen!

Niemand weet alles, samen weten we heel veel.
Vandaar dat dit soort forums er zijn!

AntWoman
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 nov 2003 11:27

Re: Defect mobieltje

Ongelezen bericht door AntWoman »

wat zijn jullie allemaal dom een toestel valt niet onder de garantie van bv t-mobile maar onder de fabrikant
Als je een toestel koopt bij b.v. Belcompany, dan moet je dáár zijn voor de garantie. Niet bij de fabrikant. De klant gaat met Belcompany een overeenkomst aan. Niet met de fabrikant.

Duf Konijn

Re: Defect mobieltje

Ongelezen bericht door Duf Konijn »

De garantie loopt via de fabrikant van het toestel! ZIJ bepalen of iets
wel of niet onder de garantie valt en niet belcompany..
Ik als verkoper (ja van bc) kan het weten. Ik kan niet aan een toestel
zien of iets garantie is. Dus de garantie loopt via de FABRIKANT.

AntWoman
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 nov 2003 11:27

Re: Defect mobieltje

Ongelezen bericht door AntWoman »

De KLANT gaat met een klacht naar de LEVERANCIER. Wat die vervolgens doet, daar heeft de klant niets mee te maken. De KLANT gaat een overeenkomst aan met in dit geval Belcompany, en Belcomany moet dus zorgdragen voor een goede oplossing. Dat ze daarvoor de fabrikant inschakelen, moeten ze zelf weten. Maar de klant moet dit dus NIET doen.
Zo zit dat.

cygnum
Berichten: 90
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:34

Re: Defect mobieltje

Ongelezen bericht door cygnum »

Beste meneer van Klaveren,

BelCompany laat zich wederom van zijn slechte kant zien. Het bedrijf (en met name de verkopers) zijn niet goed op de hoogte van het consumentenrecht. Tevens heeft Motorola niet volgens het boekje gehandeld. Een joystick van een mobiele telefoon mag niet na drie weken defect zijn, wat er ook met het toestel gebeurt. Zij moeten aantonen dat het inderdaad door een gebruikersfout is ontstaan. Kunnen zij dat niet, valt het probleem onder de garantie en dient dus kosteloos hersteld te worden.

BelCompany is in gebreke gebleven door niet te melden dat de joystick een zeer gevoelig punt is van de telefoon. BelCompany zou er goed aan doen het toestel te vervangen en zelf achter Motorola aan te gaan. De kans dat dit gebeurt is echter zeer klein. Ik wens u veel succes.

AntWoman
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 nov 2003 11:27

Re: Defect mobieltje

Ongelezen bericht door AntWoman »

Beste Johan,

Laat je ook nog even weten hoe het afloopt?

lange henk

Re: Defect mobieltje

Ongelezen bericht door lange henk »

die gasten kunnen nog meer vertellen in de winkel maar ze dekken alleen maar voor der eiegen haggie in ! gewoon niet te hopen om zoiets mee te maken want t wekt zware irritaties op :evil: ! oplossing : bazooka kopen en vurennn maarrrrr :lol:

AntWoman
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 nov 2003 11:27

Re: Defect mobieltje

Ongelezen bericht door AntWoman »

Welke verwachtingen mag u redelijkerwijs hebben van een product? De prijs is een belangrijke indicatie. Een fiets van €150 zal een dagelijkse dienst als boodschappenpakezel niet jarenlang zonder gebreken doorstaan. En een wasmachine van €1100 mag niet kapotgaan na drie jaar en twee wasjes per week. Ook de reputatie van het merk en voorafgedane beloften bijvoorbeeld in een advertentie, tellen mee. Een afwasmachine die volgens de advertentie ‘superzuinig’ is, moet in praktijk minder energie en water kosten. Ongeacht de prijs, het merk en wat dan ook moet een product zonder problemen doen waarvoor het is gemaakt — zeker de eerste tijd. Dus schoenzolen mogen niet zomaar loslaten, een horloge niet spontaan stilstaan en een huisdier mag bij aankoop geen ziekte onder de leden hebben. Het is een ander verhaal als het product kapotgaat door uw eigen stommiteit. U kunt het de leverancier niet aanrekenen als uw mobieltje de wasmachine niet overleeft.

Eisen
Maar wat als u uw mobieltje altijd goed behandelt? Volgens artikel 7:21 van het Burgerlijk Wetboek kan de koper in dal geval (‘als het afgeleverde niet aan de overeenkomst beantwoordt’) het volgende eisen van de verkoper (niet van de fabrikant):
a. nalevering van ontbrekende onderdelen;
b. herstel (reparatie) van het product, mits dat een redelijke eis is;
c. vervanging van het product, tenzij het gebrek te klein is om dat te rechtvaardigen.
Als de koper vervanging eist, kan de verkoper kiezen: of hij geeft een vervangend product, of de koper krijgt het volledige aankoopbedrag (geen tegoedbon!) terug, De verkoper moet er ‘binnen redelijke tijd’ voor zorgen dat hij aan uw eis van nalevering, reparatie of vervanging voldoet. Het eerste halfjaar na de aankoop ligt de bewijslast bij de verkoper. Als hij niet onomstotelijk kan bewijzen dat ú verkeerd met het product bent omgegaan, dan moet hij akkoord gaan met uw (redelijke) eis. Na dat halfjaar heeft u nog steeds dezelfde rechten, maar dan bent u degene die moet bewijzen dat het product niet aan de overeenkomst beantwoordt. Los van de genoemde heeft u ook andere rechten, zoals op schadevergoeding en soms het ongedaan maken van de overeenkomst.

Huisregels
Maar zelfs een kopie van de wetstekst onder de neus schuiven, overtuigt niet elke verkoper, zo merkte laatst een Consumentenbond-lid. ‘Onze huisregels zijn belangrijker’, kreeg hij daarop als antwoord. Nonsens, de voorwaarden van de winkelier kunnen nooit boven deze wettelijke regels staan, ze mogen ze hoogstens aanvullen. Een consument heeft àltijd recht op wat de wet hem in een dergelijk geval toekent, ongeacht de ‘huisregels’ die een winkelier heeft bedacht.
Het is helaas geen uitzondering dat een winkelier niet op de hoogte is van zijn wettelijke verplichtingen. Hij is er zelf niet altijd van op de hoogte dat hij uw aanspreekpunt is, omdat u bij hém heeft gekocht. Hoe vaak wordt een consument niet doorverwezen naar de fabrikant? Zorg er dus voor dat u in elk geval wel op de hoogte bent van uw rechten (en plichten!) als u problemen heeft met een product. Kijk eens op www.justitie.nl en zoek op ‘koop en garanties’. Als u zeker weet dat u gelijk heeft, laat u dan niet afschepen.

henkgiezen

Re: Defect mobieltje

Ongelezen bericht door henkgiezen »

bla bla consumentenrecht bla bla. een hoop lucht geen winkel die de te verwachte levensduur als garantie geeft,sterker nog ,Als ik je iets verkoop en daarbij duidelijk vermeld bv op de bon 12 maanden garantie dan ben je van te voren op de hoogte van de garantie,als je dit te kort vind of je vind dat er langer garantie moet zijn,Waarom koop je uberhaupt het product !!! en een winkel als belcompany maakt zelf de toestellen niet ,ook ga je niet met belcompany een overeenkomst aan,maar bij een netwerkoperator ,belcompany is weliswaar jouw aanspreekpunt !! en als je toch je gelijk wil halen een paar tips : de consumentenbond doet weinig voor je. ,je zou een rechtzaak aan kunnen spannen om je consumentenrecht te halen. maar voordat je dit in kannen en kruikenben je maanden verder !!! SUCCES zou ik zeggen

cygnum
Berichten: 90
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:34

Re: Defect mobieltje

Ongelezen bericht door cygnum »

*gaaaap*

Dit soort mensen word ik dus echt zo moe van. Ik denk dat meneer hierboven geen verstand heeft van het hele rechtssysteem en dat graag ook zo wilt houden. Ik vind het best als u niet verder wil gaan dan de 12 maanden die een bedrijf opgeeft, maar dat is dan uw probleem. Dan moet u niet hier aan komen zetten met dingen waar u geen verstand van heeft. Als u 2 maanden na het verstrijken van de garantietermijn ineens een hoge reparatierekening krijgt, kunt u die gewoon betalen. De slimme mens met verstand van het consumentenrecht gaat echter regelen dat hij het grootste deel niet hoeft te betalen.

Ik denk dat u gewoon geen zin hebt, of niet genoeg moed heeft, om in discussie te gaan met een verkoper of bedrijfsleider, die vaak er nog minder verstand van heeft dan de meeste mensen denken.

Guest123

Re: Defect mobieltje

Ongelezen bericht door Guest123 »

Ik ben zelf werkzaam in de Telecom, en er was laatst een meneer in de winkel met een wetboek. Zijn toestel had hij laten opsturen door ons, maar wij konden, dmv foto's van de binnenkant van het toestel verkregen van de fabrikant, aantonen dat het toestel vochtschade heeft. Hij had het toestel 5 maanden in gebruik, een hele dure, maar ja hij droop af omdat wij als verkopende partij konden tonen dat meneer door wellicht foutief gebruik, zijn toestel zelf had beschadigd. Vaak denken kopers dat ze beschermd worden door de wet, en alles wordt zo makkelijk op de verkopende partij geschoven, maar zo werkt het vaak dus écht niet in de praktijk.

Ik raad de Topicstarter dan ook ten zeerste aan om om bewijs te vragen en vooralsnog niet akkoord te gaan met de prijsopgave. Informeer bij de verkoper wat de uiterste termijn is om te reageren om überhaupt het toestel terug te zien.

AntWoman
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 nov 2003 11:27

Re: Defect mobieltje

Ongelezen bericht door AntWoman »

Ik denk dat u gewoon geen zin hebt, of niet genoeg moed heeft, om in discussie te gaan met een verkoper of bedrijfsleider, die vaak er nog minder verstand van heeft dan de meeste mensen denken
cygnum, je hebt helemaal gelijk!

Gast

Re: Defect mobieltje

Ongelezen bericht door Gast »

beste guest123

Vochtschade laat me niet lachen dat is nu echt het enigste waar de reaparatieafdelingen mee kunnen gooien.
als een telefoon niet meer werkt en je stuurt hem op is het altijd vochtschade.

ik heb het voor dat ik onderzoek naar dit ging doen eens een nieuwe gsm gekocht en deze zat nog dicht geseald en al maar na 1 dag stopte het toestel ermee.
ik ben terug gegaan en kreeg een leentoestel en deze werd opgestuurd, na 14 dgn terug geen garantie want het is vochtschade.

dat is echt het makkelijkste verhaal he om niks te hoeven vergoeden.
telefoon heeft in een hoesje gezeten en is niet eens in een broekzak geweest of in de regen dus vocht waar dan ondeugdelijk toestel dus.

ik heb e.e.a aangevochten via de rechtsbijstand en kreeg accuut een nieuw toestel en 6 mnd gratis abbo want vocht kon niet worden aangetoond.
nog sterker een toestel recht uit de verpakking hebben ze opengemaakt en na 1 keer ermee bellen in de winkel is ie opgestuurd wat denk je vochtschade dus het is gewoon geld innen van de consument verder niks.

maxtor

Re: Defect mobieltje

Ongelezen bericht door maxtor »

Bij mij van hetzelfde laken een pak. Nadat mijn toestel van 8 maan oud werd opgestuurt zat er een begeleidende schrijven bij waarin stond dat er iets met de software was en niet kon worden gerepareerd. Na wat bellen met de reparateur door medewerker bel company bleek het ineens vochtschade. Van deze vochtschade bleken ze een foto te hebben. Dus ik weer terug naar BC na een half uur ouwehoeren geen oplossing dus ik zeg maak het toestel maar open en laat maar zien die vochtschade. Wij samen ik en filiaalmanager van BC de telefoon geopend en wat denk je geen enkel erkenningspunt van wat er op de foto staat laat staan van vochtschade. Dus ik denk opgelost, niet dus volgende dag wordt ik door deze zelfde filiaalmanager gebeld met de mededeling dat het volgens de reparateur toch wel mijn telefoon was. Er bleek dat er zover was ingezoomt dat dit niet met het blote oog te zien is. Ik voel me zo langzamerhand goed genaaid door BC. Maar ik geef het nog niet op.

roel121

Re: Defect mobieltje

Ongelezen bericht door roel121 »

je kan juridische advies inwinnen bij meneer cyngyam , hij lost dit direct voor je op ,ja want het is allemaal zo simpel dat consumentenrecht !

vooral doorgaan met lange juridische touwtrekkerij,en maar hopen dat je na maanden een nieuw apparaat hebt !

Gesloten