chat (wordt keer op keer abrupt beëindigd), mail, Twitter, enzovoort
(telefoon misschien?)
En ook in een chat zeg je iets. En in nieuwsberichten staat altijd: op twitter zegt men .....
chat (wordt keer op keer abrupt beëindigd), mail, Twitter, enzovoort
Overigens is mijn vermoeden dat MP simpelweg uit kostenoverwegingen de keuze maakt om deze 'van dik hout zaagt men planken' werkwijze te kiezen.JozJan schreef: ↑07 nov 2022 09:15Heel goed dat Marktplaats actief modereert. Zou inderdaad grote problemen geven als ze dat niet zouden doen.
Maar ze maken hier wel heel sterk de koppeling tussen account en de persoon daarachter. In de zin: er zijn op dit account verdachte activiteiten geweest. Dat zullen ze niet zomaar concluderen. Prima ook dat het account om die reden geblokkeerd is. Maar dat de accounthouder dan niet de mogelijkheid krijgt om te bewijzen dat hij /zij niet verantwoordelijk is geweest voor die activiteiten is niet erg sterk. Zelfs een nieuwe account aanmaken kan niet, gesteld dat iemand kán aantonen niet zelf verantwoordelijk te zijn geweest voor de verdachte activiteiten gaat dat echt te ver.
Ssenseipowers schreef: ↑08 mar 2023 09:40Ik heb helaas hetzelfde meegemaakt. Plots al mijn marktplaats accounts geblokkeerd. Enige manier om te communiceren met marktplaats is via de chat. Waarbij ze steevast de volgende structuur aanhouden
Geen hoor en wederhoor. Geen verdere uitleg. Gewoon met een kluitje in het riet en ze verlaten de chat. Het stoort me ook ontzettend dat ze hun algoritmes meer vertrouwen dan common sense. Zaken die ze echt zouden moeten bekijken zijn beoordelingen, communicatie en betalingen.
- Ohh, wat vervelend dat u geblokkeerd bent. Ik zal het nakijken
Er hebben verdachte activiteiten plaatsgevonden
U blijft geblokkeerd
Doei
In de algemene voorwaarden van Marktplaats staan een paar beperkingen:Ssenseipowers schreef: ↑08 mar 2023 09:40Ik heb helaas hetzelfde meegemaakt. Plots al mijn marktplaats accounts geblokkeerd. (...)
Kan het daarmee te maken hebben?Marktplaats schreef:Het is niet toegestaan om met gebruik van meer dan één account meerdere identieke Advertenties of meerdere Advertenties voor hetzelfde object of dezelfde dienst te plaatsen.
Dat is niet toegestaan.Dan kun je beter de items meerdere keren plaatsen onder één en hetzelfde account.
Dat spelletje heb ik altijd zo door. Dan reageer ik niet eens meer. Iemand die mij niet vertrouwt, gaat maar lekker een deurtje verder.Met meerdere accounts kun je een verkoper ook testen op betrouwbaarheid.
Oplichters daarentegen gokken dat een 2de of 3de account dat reageert op eenzelfde advertentie gewoon een andere persoon is die ze geld uit hun zakken kunnen kloppen.
Dat kan wel zo zijn, maar heeft u hetzelfde artikel op verschillende accounts aangeboden? Dat mag namelijk niet volgens de algemene voorwaarden.Ssenseipowers schreef: ↑08 mar 2023 21:51Als er op accounts netjes wordt afgerekend bij koop en netjes wordt opgestuurd bij verkoop, (...)
Je krijgt gewoon de indruk dat ze blind vertrouwen op het algoritme en ze niet verder kunnen of willen kijken. Want dan vis je de eerlijke kopers en verkopers er echt wel uit.