Nieuwe laptop defect gekregen, problemen worden niet opgelost.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 21 mar 2023 11:07
Nieuwe laptop defect gekregen, problemen worden niet opgelost.
Op 18 november 2022 heb ik online een nieuwe laptop aangeschaft. Na een aantal weken gebruik bleek dat de laptop continue crashte op het moment dat ik een game aan het spelen was. Daarnaast liep de batterij leeg, terwijl de laptop volledig uitgeschakeld stond.
Op 13 december heb ik dit telefonisch bij het desbetreffende bedrijf gemeld. Ik moest de laptop opsturen ter reparatie. Op 16 december is het opsturen goedgekeurd door het bedrijf. Het bedrijf besteed de reparatie uit.
Op 6 januari 2023 kreeg ik de laptop geretourneerd terug. Bij het opstarten van de laptop bleek er niks aan gedaan te zijn. De klachten waren exact hetzelfde gebleven.
Na bellen moest de laptop opnieuw worden aangeboden ter reparatie van het bedrijf. 6 januari 2023 gemeld, 10 januari 2023 goedgekeurd door het bedrijf. 2 februari 2023 kreeg ik hem weer terug.
Eenmaal terug bleek het probleem van het crashen opgelost te zijn. De harde schijf was stuk (bij een nieuwe laptop?) en is vervangen. De klacht van de batterij is echter hetzelfde gebleven en de laptop is beschadigd teruggekomen. De hoeken van de laptop aan de linkerkant zijn kromgebogen waaraan is te zien dat hij is gevallen.
Hier heb ik opnieuw een melding van gemaakt. Het bedrijf pakt dit niet op. Ik heb minimaal 10 keer al met ze aan de telefoon gezeten (vanaf het moment dat de laptop niet goed bleek te werken) en heel wat mailtjes verstuurd. Tot op heden word ik nog steeds niet verder geholpen.
Ze willen nu dat ik de laptop weer opnieuw opstuur voor reparatie aan de beschadiging, maar dit wil ik niet, daar ik niet weet of er geen beschadigingen aan de binnenkant zijn ontstaan bij de val. Dit heb ik ook telefonisch en via de mail aangegeven aan het bedrijf. Ik heb aangegeven de leidinggevende te willen spreken, dit bericht zou worden doorgestuurd naar de leidinggevende. Echter is het nu al 1.5 week later, heb ik er alweer 3x achteraan gebeld, maar gebeurt er verder niks.
Ik zou graag de koop willen ontbinden of hetzelfde vervangende product krijgen.
Wat zijn mijn rechten die ik heb? Er staat in de voorwaarden dat als de laptop binnen 14 dagen wordt geretourneerd dat dit kan zonder opgave van reden. Daarna moet het bedrijf in staat worden gesteld het probleem te verhelpen. Ik heb ze tot 2x toe de kans gegeven het te repareren, maar het probleem is nog steeds niet opgelost. Ondertussen ben ik al ruim 3 maanden verder, heb ik geen goed werkende laptop en ook geen oplossing...
Op 13 december heb ik dit telefonisch bij het desbetreffende bedrijf gemeld. Ik moest de laptop opsturen ter reparatie. Op 16 december is het opsturen goedgekeurd door het bedrijf. Het bedrijf besteed de reparatie uit.
Op 6 januari 2023 kreeg ik de laptop geretourneerd terug. Bij het opstarten van de laptop bleek er niks aan gedaan te zijn. De klachten waren exact hetzelfde gebleven.
Na bellen moest de laptop opnieuw worden aangeboden ter reparatie van het bedrijf. 6 januari 2023 gemeld, 10 januari 2023 goedgekeurd door het bedrijf. 2 februari 2023 kreeg ik hem weer terug.
Eenmaal terug bleek het probleem van het crashen opgelost te zijn. De harde schijf was stuk (bij een nieuwe laptop?) en is vervangen. De klacht van de batterij is echter hetzelfde gebleven en de laptop is beschadigd teruggekomen. De hoeken van de laptop aan de linkerkant zijn kromgebogen waaraan is te zien dat hij is gevallen.
Hier heb ik opnieuw een melding van gemaakt. Het bedrijf pakt dit niet op. Ik heb minimaal 10 keer al met ze aan de telefoon gezeten (vanaf het moment dat de laptop niet goed bleek te werken) en heel wat mailtjes verstuurd. Tot op heden word ik nog steeds niet verder geholpen.
Ze willen nu dat ik de laptop weer opnieuw opstuur voor reparatie aan de beschadiging, maar dit wil ik niet, daar ik niet weet of er geen beschadigingen aan de binnenkant zijn ontstaan bij de val. Dit heb ik ook telefonisch en via de mail aangegeven aan het bedrijf. Ik heb aangegeven de leidinggevende te willen spreken, dit bericht zou worden doorgestuurd naar de leidinggevende. Echter is het nu al 1.5 week later, heb ik er alweer 3x achteraan gebeld, maar gebeurt er verder niks.
Ik zou graag de koop willen ontbinden of hetzelfde vervangende product krijgen.
Wat zijn mijn rechten die ik heb? Er staat in de voorwaarden dat als de laptop binnen 14 dagen wordt geretourneerd dat dit kan zonder opgave van reden. Daarna moet het bedrijf in staat worden gesteld het probleem te verhelpen. Ik heb ze tot 2x toe de kans gegeven het te repareren, maar het probleem is nog steeds niet opgelost. Ondertussen ben ik al ruim 3 maanden verder, heb ik geen goed werkende laptop en ook geen oplossing...
Re: Nieuwe laptop defect gekregen, problemen worden niet opgelost.
Ik denk dat u uw laptop opnieuw ter reparatie aan moet bieden.
Op www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... -het-kapot staan de belangrijkste regels over uw vragen.
De meeste fabrikanten en winkels houden aan dat een product 3x opgestuurd moet worden, en bij de 4de defect wordt gekeken voor een alternatieve oplossing.
U kunt ook contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering of met www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/ (indien de winkel daar is aangesloten).
Op www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... -het-kapot staan de belangrijkste regels over uw vragen.
De meeste fabrikanten en winkels houden aan dat een product 3x opgestuurd moet worden, en bij de 4de defect wordt gekeken voor een alternatieve oplossing.
U kunt ook contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering of met www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/ (indien de winkel daar is aangesloten).
bupaul
vindt dit leuk
Re: Nieuwe laptop defect gekregen, problemen worden niet opgelost.
Dat een accu leeg loopt als je die niet gebruikt is normaal. Crashen is niet normaal. Een harde schrijf heeft de meeste kans om vroegtijdig te overlijden gedurende de eerste zes maanden.
18 november 2022 - laptop besteld en gekregen
13 december 2022 - telefonisch geklaagd
6 januari 2023 - laptop terugontvangen
6 januari 2023 - opnieuw telefonisch geklaagd
2 februari 2023 - laptop terugontvangen
Het probleem met het crashen is nu verholpen, de HD is vervangen, maar de behuizing is nu beschadigd.
Je hebt recht op vervanging, prijsvermelding, en ontbinding. Van die rechten mag je er één kiezen. Ik ga er daarbij vanuit dat je met de verkoper hebt gecommuniceerd.
18 november 2022 - laptop besteld en gekregen
13 december 2022 - telefonisch geklaagd
6 januari 2023 - laptop terugontvangen
6 januari 2023 - opnieuw telefonisch geklaagd
2 februari 2023 - laptop terugontvangen
Het probleem met het crashen is nu verholpen, de HD is vervangen, maar de behuizing is nu beschadigd.
Je hebt recht op vervanging, prijsvermelding, en ontbinding. Van die rechten mag je er één kiezen. Ik ga er daarbij vanuit dat je met de verkoper hebt gecommuniceerd.
Re: Nieuwe laptop defect gekregen, problemen worden niet opgelost.
Misschien hebben ze het geheugen niet nagekeken, als dat het probleem is kun je wel random crashes krijgen.
Laatst gewijzigd door Onkruid71 op 21 mar 2023 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Nieuwe laptop defect gekregen, problemen worden niet opgelost.
Het lijkt me wel apart dat het vaste geheugen alleen crasht als een bepaalde game wordt gespeeld. Ergens rijmt het niet met elkaar dat alles wel gewoon werkt en bij die game niet. Zou zomaar eens kunnen zijn dat de laptop te warm wordt en daarom crasht. En dat de laptop te warm wordt is omdat alles te hard moet werken om dat ene spel te draaien en laptops nu eenmaal niet echt goed om kunnen gaan met warmte.
bupaul
vindt dit leuk
Re: Nieuwe laptop defect gekregen, problemen worden niet opgelost.
Dat was mijn idee ook bij de openingspost. Computer die niet geschikt is voor de game.
bupaul
vindt dit leuk
-
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49
Re: Nieuwe laptop defect gekregen, problemen worden niet opgelost.
Bijzonder, een hagelnieuwe laptop met HDD ipv SSD. Als er al een HDD inzit is dat voor opslag, het spel wordt vanaf de SSD gespeeld.
Re: Nieuwe laptop defect gekregen, problemen worden niet opgelost.
Een batterij / accu welke leeg loopt is er meestal een welke flink over de datum is.
Is de laptop echt wel nieuw ?
Dat een laptop crasht bij één programma zegt meer over dat programma dan over de laptop.
Zijn er nog laptops zonder SSD te koop ?
Is de laptop echt wel nieuw ?
Dat een laptop crasht bij één programma zegt meer over dat programma dan over de laptop.
Zijn er nog laptops zonder SSD te koop ?
Re: Nieuwe laptop defect gekregen, problemen worden niet opgelost.
Dat vroeg ik me inderdaad ook al af.
Want? Het gaat om beiden: een te lichte laptop ten opzichte van een te zwaar programma, bijvoorbeeld.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 21 mar 2023 11:07
Re: Nieuwe laptop defect gekregen, problemen worden niet opgelost.
Bedankt voor alle reacties.
De harde schijf is vervangen, gewoon een SSD. Dus dat is opgelost.
De Accu daarentegen loopt nog steeds leeg tijdens volledige uitstand. (ongeveer 2 a 3 procent per uur!)
Heb al geprobeerd om het te kalibreren maar dit helpt niet.
De laptop is geschikt om te gamen (Hp Victus 16, 1tb SSD, RTX3060, 16gb)
Hij wordt ook als gamelaptop verkocht..
De harde schijf is vervangen, gewoon een SSD. Dus dat is opgelost.
De Accu daarentegen loopt nog steeds leeg tijdens volledige uitstand. (ongeveer 2 a 3 procent per uur!)
Heb al geprobeerd om het te kalibreren maar dit helpt niet.
De laptop is geschikt om te gamen (Hp Victus 16, 1tb SSD, RTX3060, 16gb)
Hij wordt ook als gamelaptop verkocht..
Re: Nieuwe laptop defect gekregen, problemen worden niet opgelost.
Informeer eens bij de Facebook-groep Computerproblemen en Vragen. Daar zitten deskundigen op dat gebied die u wellicht raad kunnen geven waarom uw laptopbatterij leegloopt in de "uit" stand.
Re: Nieuwe laptop defect gekregen, problemen worden niet opgelost.
Als de batterij echt nieuw is, is 5 procent per maand meer logisch...wadlopertje schreef: ↑22 mar 2023 12:08De Accu daarentegen loopt nog steeds leeg tijdens volledige uitstand. (ongeveer 2 a 3 procent per uur!)
Ook al is Hp niet het aanspreekpunt voor garantie, je zou het daar ook eens kunnen informeren.
Re: Nieuwe laptop defect gekregen, problemen worden niet opgelost.
Zit er een voor jou benaderbaar MBS (Battery Management System) in de laptop? Dan kan je achterhalen waar de stroom aan "op gaat".
Re: Nieuwe laptop defect gekregen, problemen worden niet opgelost.
Leeglopende accu is een vaker voorkomend probleem. Dit heeft te maken met een verandering van de slaapfunctie in windows. O.a. Linus Tech Tips(youtube) heeft hier december vorig jaar aandacht aan besteed en ook contact met Microsoft over gehad. Zover ik weet is er nog niks concreets uitgekomen.
IphoneFan
vindt dit leuk
Re: Nieuwe laptop defect gekregen, problemen worden niet opgelost.
Het zou zelfs nog een probleem van een pluche tafelkleed kunnen zijn, dat de ventilatie en koeling van de laptop hindert.Nijogeth schreef: ↑21 mar 2023 18:53Het lijkt me wel apart dat het vaste geheugen alleen crasht als een bepaalde game wordt gespeeld. Ergens rijmt het niet met elkaar dat alles wel gewoon werkt en bij die game niet. Zou zomaar eens kunnen zijn dat de laptop te warm wordt en daarom crasht. En dat de laptop te warm wordt is omdat alles te hard moet werken om dat ene spel te draaien en laptops nu eenmaal niet echt goed om kunnen gaan met warmte.
Dan kun je als reparateur lang zoeken.
Er zitten overigens foutmeldingen in een computer, misschien kunnen die aanwijzingen geven.
Re: Nieuwe laptop defect gekregen, problemen worden niet opgelost.
Dat ligt natuurlijk aan de game. De meeste games zullen probleemloos draaien op minimaal lagere settings, maar er zijn zeker games die met deze setup de hardware helemaal tot het gaatje laten gaan, wat bij een gamepc vaak nog op te vangen is door betere koeling, maar bij laptops er gewoon voor zorgt dat deze te warm wordt.wadlopertje schreef: ↑22 mar 2023 12:08De laptop is geschikt om te gamen (Hp Victus 16, 1tb SSD, RTX3060, 16gb)
Hij wordt ook als gamelaptop verkocht..
Echter is de SSD vervangen, dus het probleem met het spel is weg? Ik vraag me af of de laptop wel helemaal uit gaat als deze volledig uit is.
Re: Nieuwe laptop defect gekregen, problemen worden niet opgelost.
Een laptop batterij die ongeveer 2,5% per uur verbruikt als de laptop uit staat is NIET Goed. Dit betekent dat uw batterij in zo'n 48 uur leeg is, als de laptop uit staat.
Vraag: staat uw laptop wel uit? Niet alle uit is ook daadwerkelijk uit. Slaap- en sluimerstand lijken uit, maar zijn het niet. Desondanks mag ook in die twee standen de laptop batterij niet zo snel leegraken.
Dan is of de batterij zelf kapot, of er loopt een reststroom weg ergens in de laptop. Voor een leek is zoiets moeilijk op te sporen, daar moet een computerhardware deskundige onderzoek naar verrichten. Die deskundigen zitten waarschijnlijk niet bij de firma waar de laptop gekocht is.
Ik herhaal, neem eens contact op met de Facebookgroep die ik eerder noemde. De echte deskundigen daar kunnen u met een door uzelf uit te voeren diagnose en wellicht een oplossing vast verder helpen, of een deskundige aanwijzen die dat voor u kan doen.
Vraag: staat uw laptop wel uit? Niet alle uit is ook daadwerkelijk uit. Slaap- en sluimerstand lijken uit, maar zijn het niet. Desondanks mag ook in die twee standen de laptop batterij niet zo snel leegraken.
Dan is of de batterij zelf kapot, of er loopt een reststroom weg ergens in de laptop. Voor een leek is zoiets moeilijk op te sporen, daar moet een computerhardware deskundige onderzoek naar verrichten. Die deskundigen zitten waarschijnlijk niet bij de firma waar de laptop gekocht is.
Ik herhaal, neem eens contact op met de Facebookgroep die ik eerder noemde. De echte deskundigen daar kunnen u met een door uzelf uit te voeren diagnose en wellicht een oplossing vast verder helpen, of een deskundige aanwijzen die dat voor u kan doen.
Re: Nieuwe laptop defect gekregen, problemen worden niet opgelost.
van https://www.consuwijzer.nl/garantie-rep ... jn-rechten :
Vroeg u de verkoper om uw product te repareren of te vervangen? Dan stelt de verkoper soms toch een andere oplossing voor. Dat mag als hij daar een goede reden voor heeft. En u er niet te veel last van hebt.
U vroeg bijvoorbeeld om reparatie. Maar de verkoper wil u alleen een nieuw product geven. Want dat is soms goedkoper dan repareren. Of u vroeg om een vervanging. Maar de verkoper wil uw product juist alleen repareren. Omdat er bijvoorbeeld maar iets kleins kapot is. Een heel nieuw product eisen is dan niet redelijk. Of hij heeft geen vervanging meer van uw product. De verkoper heeft dan een goede reden om een andere oplossing te geven dan u vroeg.
Voorbeeld
U hebt een laptop gekocht. Na 8 maanden geeft deze het onverwachts op. U vraagt de verkoper om reparatie. Want u had al veel gegevens op deze laptop opgeslagen. Maar de verkoper biedt u een nieuwe laptop aan. Hij zegt dat het probleem zo ernstig is dat reparatie niet mogelijk is. Dit lijkt een redelijke oplossing. U kunt geen reparatie verwachten als dit technisch onmogelijk is.
Koos de verkoper voor reparatie, maar is die niet goed? Bijvoorbeeld omdat de reparatie zichtbaar is? Of omdat het product niet goed gemaakt is? Dan kunt u alsnog een nieuw product eisen.
Persoonlijk zou ik gaan voor vervanging door een nieuwe laptop. Dit is nu een gerepareerde laptop, die u voor de nieuwprijs hebt gekocht en waarbij u blijkbaar nog steeds niet blij bent met het resultaat van de reparatie(s). Schakel rechtsbijstand in, de naam/titel van een advocaat onder een brief doet vaak wonderen.
Vroeg u de verkoper om uw product te repareren of te vervangen? Dan stelt de verkoper soms toch een andere oplossing voor. Dat mag als hij daar een goede reden voor heeft. En u er niet te veel last van hebt.
U vroeg bijvoorbeeld om reparatie. Maar de verkoper wil u alleen een nieuw product geven. Want dat is soms goedkoper dan repareren. Of u vroeg om een vervanging. Maar de verkoper wil uw product juist alleen repareren. Omdat er bijvoorbeeld maar iets kleins kapot is. Een heel nieuw product eisen is dan niet redelijk. Of hij heeft geen vervanging meer van uw product. De verkoper heeft dan een goede reden om een andere oplossing te geven dan u vroeg.
Voorbeeld
U hebt een laptop gekocht. Na 8 maanden geeft deze het onverwachts op. U vraagt de verkoper om reparatie. Want u had al veel gegevens op deze laptop opgeslagen. Maar de verkoper biedt u een nieuwe laptop aan. Hij zegt dat het probleem zo ernstig is dat reparatie niet mogelijk is. Dit lijkt een redelijke oplossing. U kunt geen reparatie verwachten als dit technisch onmogelijk is.
Koos de verkoper voor reparatie, maar is die niet goed? Bijvoorbeeld omdat de reparatie zichtbaar is? Of omdat het product niet goed gemaakt is? Dan kunt u alsnog een nieuw product eisen.
Persoonlijk zou ik gaan voor vervanging door een nieuwe laptop. Dit is nu een gerepareerde laptop, die u voor de nieuwprijs hebt gekocht en waarbij u blijkbaar nog steeds niet blij bent met het resultaat van de reparatie(s). Schakel rechtsbijstand in, de naam/titel van een advocaat onder een brief doet vaak wonderen.